نوشتن پاورقي در ورد 2010 و 2007
پاورقي : برای شرح دادن برخی از توضیحات اضافی در سند ، و یا ارجاع دادن خوانندگان به منابع دیگر ، از پاورقی استفاده می شود.
براي درج پاورقي
پاورقی ها با اعداد 1 ، 2 ، 3 ، … شماره گذاری شده و به صورت زير عمل مي كنيم :
1- درون سند و بعد از عبارتی (يا كلمه ) که می خواهید پاورقی مربوط به آن را اضافه کنید ، کلیک نمایید.
2- روی سربرگ References کلیک کنید.
3- روی گزينه Insert Footnote (همون جايي كه آيكن AB هستش) کلیک کنید.
برنامه شماره مربوط به پاورقی را در متن سند و در پاورقی نشان خواهد داد.
نكته : براي اينكه پاورقي در صفحه جديد دوباره از شماره يك شروع بشه بايد مراحل زير را انجام بدين :
1 ـ روی سربرگ References کلیک کنید.
2
ـ روي فلش كوچيك سمت راست در زيرسربرگ footnotes كليك كرده يك پنجره باز
ميشه در قسمت format و در زير قسمت numbering گزينه restart each page رو
انتخاب كنيد.
برخي از كليدهاي ميانبر در ويندوز
کلیدهای میانبر :
1- کلیدهای Alt + Shift : جهت فارسی یا لاتین نمودن صفحه کلید مورد استفاده قرار می گیرد .
2- کلیدهای حرف + Shift : جهت تبدیل حروف کوچک به بزرگ استفاده می شود .
3– کلید Shift +Right : در این حالت اگرShift را پایین نگه داشته و کلید Right را فشار دهید در هر بار فشار یک حرف از سمت راست مکان نما انتخاب می شود .
4- کلید Shift +Left : در این حالت اگرShift را پایین نگه داشته و کلید Leftرا فشار دهید در هر بار فشار یک حرف از سمت چپ مکان نما انتخاب می شود .
5- کلیدهای Shift + Up : در این حالت اگرShift را پایین نگه داشته و کلید Upرا
فشار دهید کل کلماتی از آن سطر که سمت راست مکان نما می باشند و همچنین
کلماتی که از سطر بالا انتخاب می شوند اگر مکان نما در اول سطر باشد سطر
بالا انتخاب می شود
6- کلیدهای Shift +Down : در این حالت اگرShift را پایین نگه داشته و کلید Down را
فشار دهید کل کلماتی از آن سطر که سمت چپ مکان نما می باشند و همچنین
کلماتی که از سطر پایین انتخاب می شوند اگر مکان نما در اخر سطر باشد سطر
پایین انتخاب می شود.
7- کلید Ctrl + Shift + Left : کلمه سمت چپ مکان نما را انتخاب می کند .
8- کلید Ctrl + Shift +Right : کلمه سمت راست مکان نما را انتخاب می کند .
9- کلیدهای Ctrl + A : برای انتخاب کل سند انتخاب میشود .
10- کلیدهای Ctrl + C : برای کپی کردن قسمت انتخاب شده از متن مورد استفاده قرار می گیرد
11- کلیدهای Ctrl +X : برای کات کردن قسمت انتخاب شده از متن مورد استفاده قرار می گیرد.
12- کلیدهای Ctrl + V : برای قرار دادن قسمت کپی یا کات شده در محل دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد .
13- کلیدهای Ctrl + Home : مکان نما را به اول متن منتقل می نما ید
14- کلیدهای Ctrl + End : مکان نما را به اخرمتن منتقل می نما ید
15- کلید Home: مکان نما را به اول سطر جاری منتقل می کند .
16- کلید End: مکان نما را به اخر سطر جاری منتقل می کند .
17-کلیدهایCtrl +Page up :مکان نما را به یک صفحه قبل منتقل میکند
18- کلیدهای Ctrl +Page Down : مکان نما را به یک صفحه بعد منتقل می کند .
19– کلیدهای Ctrl+ Left : مکان نما را به اندازه یک کلمه به سمت چپ منتقل می کند
20- کلیدهای Ctrl+ Right : مکان نما را به اندازه یک کلمه به سمت راست منتقل می کند
21- کلیدf8 : با یکبار فشار دادن این کلید، حرکت مکان نما باعث انتخاب متن می شود .
22-دوبار کلید f8 : با دوبار فشار دادن این کلید، کلمه راست مکان نما نتخاب می شود .
22-سه بار کلید f8 : با سه بار فشار دادن این کلید، زمانیکه مکان نما روی پاراگراف باشد کل پاراگراف انتخاب می شود .
24-چهار بار کلید f8 : با چهار بار فشار دادن این کلید، کل سند انتخاب می شود.
25- کلید های ctrl+F3 : جهت چند برش همزمان بکار می رود ، بطوریکه اگر پس از انتخاب قسمت مورد نظر ازمتن Ctrl +F3 را
فشار دهید آن قسمت از متن داخل حافظه ذخیره می شود .شما می توانید این کار
را مجددا ادامه دهید و چند قسمت را برش داده و همزمان در حافظه نگهداری
کنید نهایتا به وسبله کلیدهای معرفی شده در بند 26 در محل مناسب قرار دهید .
26- کلیدهای Ctrl + Shift + F3 :
پس از قرار دادن قسمتهای متن در حافظه ( بروش اشاره شده در بند 25 جهت
فراخوانی همزمان در محل مورد نظر از این کلیدها استفاده می شود .
27- کلید Tab : برای ایجاد تورفتگی در سطر اول پاراگراف بکار می رود .
28- کلیدهای Ctrl + T : برای ایجاد تورفتگی در سطرهای دیگر پاراگراف استفاده می شود بطوری که باید سطرها را انتخاب و با این کلیدها ایجاد تورفتگی نمایید.
29- کلید Back Space : برای حذف تورفتگی سطر اول پاراگراف می باشد .
30- کلیدهای Ctrl + Shift+ T : برای حذف تورفتگی در سطرهای دیگر پاراگراف استفاده می شود .
31- کلیدهای Ctrl +O : برای Open سند می باشد.
32- کلیدهای Ctrl+ S : برای Save سند می باشد .
33- کلیدهای Ctrl +N : برای ایجاد سند جدید می باشد .
34 – کلیدهای Ctrl +P : برای چاپ سند می باشد .
35- کلیدهای Ctrl +Z : برای Undo می باشد .
36- کلیدهای Ctrl+ Y : برای Redo می باشد .
37- کلیدهای Ctrl+ * : برای Show/Hide می باشد .
38- کلیدهای Ctrl +F : برای Find می باشد .
39- کلیدهای Ctrl +H : برای Replace می باشد.
40- کلیدهای Ctrl +G : برای Go To می باشد.
41-کلیدهای Ctrl +D : برای ظاهر کردن پنجرهFont می باشد.
42- کلیدهای Ctrl + Shift+ F : برای انتخاب Font می باشد .
43- کلیدهای Ctrl+ B : برای حالت Bold می باشد.
44- کلیدهای Ctrl +I : برای حالت Italic می باشد .
45- کلیدهای Ctrl +U : برای حالت Under Lineمی باشد .
46- کلیدهای Ctrl +F4 : برای Close کردن سند می باشد .
47- کلیدهای Ctrl +(+) : برای حالت Subscript می باشد.
48- کلیدهای Ctrl + Shift + (+) : برای حالت Superscript می باشد.
49– کلیدهای Ctrl + L : برای هم ترازی چپ می باشد .
50- کلیدهای Ctrl +E : برای هم ترازی از وسط می باشد .
51- کلیدهای Ctrl +E : برای هم ترازی راست می باشد .
52- کلیدهای Alt + Shift + D : برای درج تاریخ می باشد .
53- کلیدهای Alt + Shift + T : برای درج ساعت می باشد .
54- کلیدهای Ctrl +F2 : برای پیش نمایش چاپ می باشد.
55- کلیدهای Ctrl + Alt + F : جهت درج پاورقی می باشد.