شخصیت شناسی از روی تلفن همراه

شخصیت شناسی از روی تلفن همراه

امروزه تقریبا دست همه افراد جامعه، از کوچک گرفته تا بزرگ می‌توان
گوشی‌های موبایل به‌ویژه گوشی‌های هوشمند را دید. شاید شما هم مثل خیلی از
افراد گمان می‌کنید انتخاب‌های افراد ازجمله انتخاب گوشی موبایل به سلیقه
آنها بستگی دارد. اگرچه سلیقه در این امر دخیل است اما تا حدودی به
ویژگی‌های شخصیتی افراد و عادات آنها هم بستگی دارد. البته این ویژگی‌ها
نسبی بوده و به‌طور مطلق نمی‌توانیم براساس آنها به بررسی دقیق ویژگی‌های
شخصیتی افراد بپردازیم، بلکه می‌توانیم به قسمتی از منش و شخصیت آنها دست
پیدا کنیم.  دکتر سیدآرش تقوی، روانشناس سلامت و مدرس دانشگاه در این ‌باره
به نکات ریز و جالبی اشاره می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

طرفداران پروپاقرص apple و iosاپِلیوس‌ها (APPLIOSes)

افرادی که نخستین انتخاب‌شان در موبایل مدل‌های اپل است افرادی هستند
محتاط، محکم و کمتر انعطاف‌پذیر؛ از این رو همیشه دوست دارند ریشه‌دارترین،
قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین‌ها را انتخاب کنند. درواقع آنها اپل را از
این جهت انتخاب می‌کنند که دوست دارند احساس قدمت و ریشه را با آن لمس
کنند. اگر محتاط بودن را یکی از ویژگی‌های افراد درونگرا بدانیم، می‌توانیم
بگوییم بعضی از طرفداران اپل بیشتر به سمت درونگرایی گرایش دارند. همچنین
افرادی که گوشی‌های اپل را انتخاب می‌کنند نسبت به افرادی که گوشی‌های دیگر
را می‌پسندند کمال‌گراتر و ایده‌آل‌گراتر به نظر می‌رسند.

اپلیکیشن‌های ios از آنجاکه خاص‌تر و ویژه‌تر هستند بیشتر توسط افرادی
انتخاب می‌شوند که دوست دارند متفاوت و مطرح باشند و با انتخاب اپل به‌نوعی
می‌خواهند به‌طور غیرمستقیم این متفاوت و خاص بودن را به دیگران اعلام
کنند. افرادی که تنها انتخاب‌شان در گوشی موبایل اپل است و بس، رگه‌هایی از
خودمحوری، قدرت‌طلبی و قدرت‌نمایی در شخصیت‌شان دیده می‌شود. درواقع دور
شدن از آنچه متداول‌تر و رایج‌تر است به این افراد حس خوبی  می‌دهد.

اندرویدی‌ها ANDROIDIANs

افرادی که گوشی‌هایی با سیستم ‌عامل اندروید مثل سامسونگ، سونی و لکسوس
را انتخاب می‌کنند افرادی هستند که تنوع‌طلبی، انعطاف‌پذیری و سهل‌الوصول
بودن برای آنها نسبت به قدمت اهمیت بیشتری دارد؛ از این رو برای اینکه
بتوانند به سادگی نیازهای‌شان را از طریق امکاناتی که گوشی برای‌شان فراهم
می‌کند برطرف کنند بیشتر گوشی‌های مجهز به سیستم اندروید را می‌پسندند. این
افراد به‌روز بودن را دوست دارند و چون اندروید به آنها این امکان را
می‌دهد که اپلیکیشن‌های به‌روز و جدید را روی گوشی‌شان نصب کنند گوشی‌هایی
مثل سامسونگ و سونی را انتخاب می‌کنند.

طلایی‌پسندها GOLDIANs

آقایان به‌طور متداول گوشی‌های موبایل به رنگ تیره و خانم‌ها گوشی‌هایی
به رنگ‌های روشن و شاد را انتخاب می‌کنند. اما عده‌ای از افراد هستند که
گوشی‌های موبایل با رنگ طلایی را می‌پسندند. از آنجا که طلا نماد ارزش است،
رنگ طلایی نمادی است از برتری‌طلبی و تفاوت؛ بنابراین کسانی که گوشی‌های
طلایی‌رنگ را انتخاب می‌کنند می‌توانند تمایلاتی از قدرت‌طلبی و برتری‌طلبی
داشته باشند. این افراد متفاوت و ویژه بودن و تجمل را دوست داشته و مایلند
که قدرت و ثروت خودشان را به وسیله ابزار متحرکی مثل گوشی موبایل یا خودرو
به نمایش بگذارند. ممکن است رگه‌هایی از ویژگی‌های خودشیفتگی و نمایشی
بودن هم در شخصیت این افراد دیده می‌شود.

مشکی‌پسندها BLACKIANs

عده‌ای از افراد هستند که انتخاب اول‌شان در رنگ همه چیز ازجمله گوشی
موبایل مشکی است. این افراد در کل از تفاوت رنگ خیلی لذت نمی‌برند. متعصب و
خشک بودن می‌تواند یکی از ویژگی‌های این افراد باشد اما از آنجا که مشکی
به‌طور کلی مظهر و نمادی از رمز و راز و قدرت است، می‌توان گفت آن دسته از
افراد که در انتخاب گوشی موبایل مشکی بودن اولویت‌شان  است افرادی
قدرت‌طلب، قدرت‌نما، مرموز و درون‌گرا هستند.

گوشی‌بازها MOBILIANs

دسته‌ای از افراد دوست دارند هر چند وقت یک بار گوشی موبایل‌شان را عوض
کنند و همواره به‌روزترین و جدیدترین گوشی را داشته باشند. تنوع‌طلبی و
به‌روز بودن (up to date) شاخص‌ترین ویژگی شخصیتی این افراد است. آنها از
ذات تکنولوژی و به‌روز بودن لذت برده و نوطلبی، برون‌گرایی، انعطاف‌پذیری و
کنجکاوی از ویژگی‌های شخصیتی آنهاست. این افراد دوست دارند بدانند در
دنیای تکنولوژی چه می‌گذرد تا از آن بهینه‌ترین و کارآمدترین استفاده را
داشته باشند.  اما انجام افراطی این کار نشانگر آن است که این افراد بیشتر
از اینکه گوشی موبایل، قابلیت‌ها و کارایی آن برای‌شان اهمیت داشته باشد،
این برای‌شان مهم است که به‌روز بودن‌شان را برای دیگران به نمایش بگذارند.

سطحی بودن و فقدان زیربناهای شأن اقتصادی-اجتماعی در سایر حوزه‌ها
می‌تواند از ابعاد زندگی آنها باشد. ممکن است این افراد اعتمادبه‌نفس
اجتماعی پایینی داشته و تمایل به نمایش غلوآمیز موقعیت اقتصادی و شأن و
اعتبار اجتماعی خود داشته باشند. این افراد به جای اینکه با همت، جسارت،
قابلیت و شجاعت سعی در رشد و پیشرفت برای رسیدن به جایگاه ایده‌آل‌شان
داشته باشند با ارتقای مدل گوشی‌ای که دست‌شان می‌گیرند تلاش می‌کنند این
جدید و به‌روز بودن را به رخ دیگران بکشند.

طرفداران موبایل‌های کشویی و دردار

زمانی که گوشی‌های موبایل به شکل کشویی و دردار عرضه می‌شد، دسته‌ای از
افراد همیشه در انتخاب‌ گوشی موبایل، مدل‌های کشویی و دردار را
می‌پسندیدند. این افراد معمولا افرادی هستند که درجاتی از احساس تقلا و
احساس نمایش اجتماعی دارند. می‌توان گفت ممکن است این عده درجات خفیفی از
تمایل به سلطه‌طلبی،  پرخاشگری و تهاجمی بودن را داشته باشند. گاهی باز
کردن کشو یا در گوشی  حس تاثیرگذاری را در آنها تقویت می‌کند؛ از این رو
مدل گوشی مورد علاقه آنها همیشه گوشی‌های دردار و کشویی است.

کوچک‌پسندها

عده‌ای از افراد هستند که هر چه اندازه گوشی موبایل کوچک‌تر باشد بیشتر
آن را می‌پسندند و همیشه در خرید گوشی موبایل دنبال گوشی موبایلی هستند که
سایز کوچک‌تری دارد. محتاط، دیرجوش و مرموز بودن یکی از ویژگی‌های محتمل
شخصیت این افراد است. این افراد در سایر جنبه‌های زندگی هم خیلی دوست
ندارند به چشم آمده و مطرح شوند و نسبت به اینکه کسی وارد حریم خصوصی‌شان
شود حساسیت زیادی دارند.

گیم‌بازها

افرادی که به بازی کردن با موبایل‌شان علاقه زیادی دارند همیشه گوشی
موبایلی را انتخاب می‌کنند که امکان استفاده از گیم را برای آنها فراهم
کند. هنگام انتخاب گوشی موبایل اندازه موبایل و میزان وضوح و شفافیت صفحه
نمایش آن برای این دسته اهمیت زیادی دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که هنگامی
که از گوشی موبایل‌شان برای بازی کردن استفاده می‌کنند لذت دلخواه‌شان را
کسب کنند. از آنجا که گیم به‌شدت تمرکز ایجاد می‌کند و یکی از ابزارهایی
است که حواس افراد را از مسائل آزاردهنده پرت می‌کند، می‌توان گفت این عده
افرادی هستند که استرس، اضطراب و آشفتگی ذهنی بالایی دارند.

موبایلم، عزیز جانم

عده‌ای از افراد هستند که به گوشی موبایل‌شان تعلق خاطری عاطفی دارند و
آنقدر آن را دوست دارند که به راحتی نمی‌توانند آن را تعویض کنند و کنار
بگذارند؛ این دسته افراد شخصیت‌هایی عاطفی و لمسی دارند. تحقیقات نشان داده
که لمس کردن، بخش وسیعی از مغز را درگیر کرده و به همین دلیل زیاد دیده
می‌شود که افراد به گوشی لمسی‌شان تعلق خاطر پیدا کنند و به راحتی نتوانند
آن را با گوشی دیگری تعویض کنند. رگه‌هایی از وابستگی نیز در شخصیت این
افراد دیده می‌شود. از این جهت که شروع مجدد برای این افراد بسیار
اضطراب‌آور است و نسبت به تغییر مقاومت نشان می‌دهند؛ بنابراین به‌طور
ناخودآگاه از تعویض موبایل‌شان سر باز می‌زنند و چندین سال است که گوشی
موبایل‌شان را تعویض نکرده‌اند و علاقه و تعلق خاطر خاصی به آن دارند.



شخصیت شناسی از روی ماشین مورد علاقه

شاید
شما هم گمان می‌كنید انتخاب‌های افراد در زمینه‌های مختلف از جمله انتخاب
نوع، مدل و رنگ اتومبیل تا حد زیادی به سلیقه آنها بستگی دارد اما مطالعات
اخیر نشان داده بسیاری از خصوصیات شخصیتی افراد را می‌توان تاحدودی از روی
نوع اتومبیل‌شان و حساسیت‌هایی كه در زمینه اتومبیل دارند و همچنین
رفتارهایی كه حین رانندگی از خود نشان می‌دهند، شناخت.

البته ممکن
است این موضوع در مورد همه افراد صدق نکند اما در بعضی موارد در کنار سایر
فاکتورها لایه های پنهان شخصیتی را نشان می دهد . دكتر سیدآرش تقوی،
روانشناس سلامت در این‌باره به نكات ریز و جالبی اشاره می‌كند. اگر شما هم
دوست دارید از روی نوع اتومبیل مورد علاقه افراد به ویژگی‌های شخصیتی آنها
پی‌ببرید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

سر و جانم فدای ماشین

دسته‌ای
از افراد بیش از اندازه و در حد افراطی به اتومبیل‌شان رسیدگی می‌كنند؛
مثلا هزینه و وقت زیادی را صرف تمیز كردن و رسیدگی به ظاهر اتومبیل‌شان
می‌كنند. درواقع این افراد چون در سایر ابعاد زندگی فرصتی برای ابراز وجود
ندارند یا سوژه یا شخص مهمی برای مراقبت و تعلق خاطر اطراف‌شان نیست، گاهی
اوقات این كمبود را با مراقبت و رسیدگی بیش از حد از اتومبیل خود جبران
می‌كنند.

زندگی ماشین و دیگر هیچ

افرادی
كه به اتومبیل‌شان شخصیت می‌دهند مثلا برایش اسم انتخاب می‌كنند مثل
خوش‌ركاب، سمندون، رخش و. . . افرادی هستند كه علاقه زیادی به اتومبیل‌شان
دارند. این خصوصیت در افرادی كه از طریق اتومبیل‌شان درآمدزایی و امرار
معاش می‌كنند، بیشتر دیده می‌شود. از آنجا كه اتومبیل در زندگی‌ این افراد
نقش پررنگ و مهمی دارد و خودشان معتقدند كه با آن زندگی می‌كنند، احترام
خاصی برای آن قائل می‌شوند و به آن شخصیت می‌دهند.

این افراد
معمولا نسبت به اشیای مرتبط با خود، احساس قدردانی، سپاسگزاری و دین زیادی
داشته و آن را به صورت رسیدگی و مراقبت افراطی نشان می‌دهند.  عده‌ای از
این افراد، نوع و قدر ارزشی كه به اتومبیل‌شان می‌دهند، چیزی شبیه به
آدم‌های مهم زندگی‌شان است. این دسته از افراد معمولا به اشیا، حیوانات و
گیاهان هم تعلق خاطر زیادی دارند. گاهی هم دیده می‌شود كه افرادی از این
دست اتومبیل‌شان را نسل به نسل منتقل ‌می كنند. حتی اگر اتومبیل‌شان از نظر
سواری، كارآمد نباشد اما جزء هویت خانوادگی آنها محسوب می‌شود.

ماشینم ویترینی از نظراتم

عده‌ای
از افراد هستند كه خلاصه نظرات‌شان را روی اتومبیل‌شان می‌نویسند. مثلا
افراد عاشق‌پیشه، تصاویر و اشعاری عاشقانه روی اتومبیل‌شان رسم كرده یا
می‌نویسند. عده‌ای هم حسرت‌ها یا حسادت‌های‌شان را در قالب جملاتی روی
اتومبیل‌شان درج می‌كنند. معمولا كسانی دست به این كار می‌زنند كه هیجانات و
خواسته‌های‌شان در زمینه خاصی سركوب شده باشد و چون ویترین خاصی برای
ابراز این نظرات و حسرت‌ها ندارند، از اتومبیل‌شان برای این كار استفاده
می‌كنند.

بی‌خیال ماشینم

افرادی
كه اصلا به ماشین‌شان رسیدگی نمی‌كنند، مثلا اگر تصادف كنند، بدنه
ماشین‌شان را تعمیر نمی‌كنند یا اگر ماشین‌شان از لحاظ فنی دچار مشكلی شود،
تا مجبور نشوند آن را به تعمیرگاه نمی‌برند، افراد بی‌نظمی هستند و معمولا
به سایر جنبه‌های زندگی‌شان هم اهمیت چندانی نمی‌دهند. این افراد تمایل
زیادی به مصرف‌گرایی دارند. یعنی دوست ندارند بابت سرویسی كه می‌گیرند،
سرویس و هزینه زیادی را بدهند.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

وقتی اتومبیل هویت فرد می‌شود

در
سطح اقتصادی- اجتماعی متوسط رو به بالای جامعه مارك، نوع و مدل اتومبیل به
حدی برای شخص، جنبه حیثیتی و هویتی دارد كه ترجیح می‌دهد از سایر جنبه‌های
رفاهی زندگی مانند مسكن، هزینه‌ها و مخارج زندگی روزمره، به منظور ارتقای
اتومبیل‌شان دریغ ‌كند.

 درواقع این افراد اعتمادبه‌نفس اجتماعی
پایینی دارند. یعنی دوست دارند از نظر موقعیت اقتصادی و شأن و اعتبار
اجتماعی خود را بالاتر از آنچه كه هستند، نشان دهند. این افراد به جای
اینكه با همت، جسارت، قابلیت و شجاعت سعی در رشد و پیشرفت برای رسیدن به
جایگاه ایده‌آل‌شان داشته باشند، با ارتقای مدل اتومبیلی كه سوار می‌شوند،
تلاش می‌كنند درجه و اعتبار اقتصادی و شأن اجتماعی بالاتری كسب كرده و
خودشان را به طبقات مرفه و دارای رتبه و مقام اجتماعی بالا منسوب كنند.

درواقع
این افراد از اتومبیل به عنوان ابزاری برای حركت در مسیر شأن اجتماعی
استفاده می‌كنند؛ غافل از اینكه برای رشد و حركت در این مسیر به ابزارهای
مهم‌تر و جدی‌تر مانند تحصیلات، ارتباطات اجتماعی وسیع‌تر، لیاقت‌ها و
عرضه‌های اجرایی و. . . نیاز است. این مورد بیشتر در كشورهای در حال توسعه
كه خرید اتومبیل‌های لوكس و گران نشان‌دهنده ثروت است و تنها از عهده قشر
مرفه جامعه برمی‌آید، دیده می‌شود.

ویترین متحركی از ثروت

یكی
از دلایلی كه این افراد بیشتر و گاهی تمام دارایی‌شان را صرف خرید اتومبیل
می‌كنند، این است كه ماشین یك وسیله متحرك است. به عنوان مثال اگر این
افراد هزینه زیادی را صرف خرید مسكن كنند، این خانه و به چشم عده كمتری
می‌آید. عده‌ای هم این خانه مجلل را از بیرون می‌بینند و نمی فهمند صاحب آن
چه کسی است اما اتومبیل متحرك است و صاحب آن هم همراه آن دیده می‌شود.

درواقع
وقتی ثروت تبدیل به اتومبیل می‌شود به جای اینكه آدم‌‌ها از كنار آن ثروت
رد شوند، ثروت است كه از جلوی چشم دیگران رد می‌شود و دارایی فرد تبدیل
می‌شود به یك ویترین متحرك. معمولا افرادی كه شخصیت‌های نمایشی دارند و به
توجه‌  دیگران نیاز دارند، این نمایشگری، حس بسیار مطلوبی در آنها ایجاد
می‌كند و به همین دلیل در خرید اتومبیل بیشتر از این الگو پیروی می‌كنند.

به سفارش خودم

بعضی
از افرادی كه در سطح اقتصادی بالایی قرار دارند و ثروتمند محسوب می‌شوند،
برای اینكه خاص، منحصربه‌فرد و بی‌نظیر بودن خود را به نمایش بگذارند،
اتومبیل‌شان را به میل و سلیقه‌شان به برندهای مطرح سفارش می‌دهند. این
افراد گاهی اتومبیل‌شان را با سایر وسایل‌شان جور می‌كنند.

مثلا یك
رنگ خاص را برای اتومبیل، ساعت، كفش و كلاه‌شان انتخاب می‌كنند. گاهی سراغ
برندها و قیمت‌هایی می‌روند كه نشان‌دهنده توان اقتصادی بالاست مثل پورشه و
مازراتی. بعضی از این افراد سراغ اتومبیل‌هایی می‌روند كه تعداد تولیدشان
در جهان اندك و كم است. این دسته افراد معمولا شخصیت‌های نمایشی دارند و
برای به نمایش گذاشتن ثروت و شخصیت‌شان دست به این كار می‌زنند و به این
طریق نیاز هیجانی‌شان به توجه‌طلبی را تامین می‌كنند.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

رنگ مشكی؛ نماد  قدرت

افراد
قدرت‌طلب، قدرتمند و قدرت‌نما معمولا ماشین‌هایی با رنگ تیره، به ویژه
مشكی، را انتخاب می‌كنند. رنگ‌های تیره نمادی از ابهام، تاریكی، ایجاد ترس و
ابهت است؛ به همین دلیل بسیاری از سیاستمدارها، تجار و سرمایه‌گذاران
بزرگ، كت و شلوار مشكی را به عنوان لباس رسمی خود انتخاب می‌كنند.

رنگ‌های شاد؛ نمادی از لذت

افراد شاد، نمایشی‌و لذت‌طلب‌تر معمولا اتومبیل با رنگ‌های شادتر و متنوع‌تر را می‌پسندند.

ماشین‌ شاسی‌بلند؛ انتخاب قدرت طلب ها

افراد قدرت‌طلب و قدرتمند ماشین‌های شاسی‌بلند را نسبت به ماشین‌های سواری بیشتر می‌پسندند.

رنگ‌ سفید؛ نمادی از سادگی

درواقع
رنگ سفید نشان‌دهنده یك سطح تفكر متوسط است. افراد ساده و کسانی كه از نظر
شخصیتی پیچیدگی خاصی ندارند، معمولا اتومبیل با رنگ‌‌های روشن به‌ویژه
سفید را انتخاب می‌كنند. این افراد دوست دارند نه خیلی قدرتمند به نظر
برسند، نه خیلی ساده.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

ماشین صندوقدار، مورد پسند منطقی‌ها

هر
چه تفكر افراد منطقی‌تر، انعطاف‌ناپذیرتر، ریشه‌ای‌تر و در عین حال
محتاطانه‌تر و سختگیرانه‌تر باشد، ماشین‌های مكعب‌مستطیل (صندوقدار) را
ترجیح می‌دهند.

هیجان‌طلبی در ماشین‌های كروی‌شكل

افرادی
كه انعطاف‌پذیرترند، تفكر روبه‌رشدتری دارند، خواهان تنوع و هیجان‌طلبی
بیشتری هستند و نسبت به مسائل زندگی سهل‌گیرترند، ماشین‌های كروی‌شكل
(آیرودینامیك) را بیشتر می‌پسندند.

قدرت‌طلبی و شیشه‌های دودی

خودشیفتگی
و قدرت‌طلبی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی افرادی است كه شیشه‌های
ماشین‌شان را دودی می‌كنند. معمولا این افراد با این كار دوست دارند به
دیگران نشان دهند من فرد مهمی هستم كه رازهایی دارم كه باید در تیرگی و خفا
نگه داشته شود و دیگران نمی‌توانند به راحتی از درون من و متعلقاتم
سردربیاورند.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

 رهایی در ماشین‌های كوپه

ریسك‌پذیری
یكی از ویژگی‌های افرادی است كه همیشه ماشین كوپه انتخاب می‌كنند. افرادی
كه دوست دارند احساس رهایی را تجربه كنند، به خرید ماشین‌های با سقف متحرك
تمایل زیادی دارند.

خودشیفته‌ها نادرترین را انتخاب می‌كنند

شخصیت‌های
خودشیفته هنگام خرید اتومبیل سعی می‌كنند ماشینی را انتخاب كنند كه علاوه
بر به‌روز و مدرن بودن خیلی کمیاب و منحصربه‌فرد باشد. افراد خودشیفته
دارای احساسات افراطی هستند و دوست دارند به دیگران نشان دهند كه آدم خیلی
مهم و متفاوتی هستند؛ از این رو ماشین‌هایی با مدل‌های نایاب و رنگ‌های
خیلی خاص و نادر را انتخاب می‌كنند.

 شخصیت های نمایشی‌ به لوازم جانبی بیشتر اهمیت می‌دهند

شخصیت‌های
نمایشی از آنجا كه دوست دارند ماشینی كه سوار می‌شوند، خیلی به چشم بیاید،
به لوازم جانبی اتومبیل بیشتر از اتومبیل اهمیت می‌دهند. شخصیت‌های نمایشی
در حد افراط برای اتومبیل‌شان لوازم جانبی تهیه می‌كنند؛ مثلا سیستم‌های
صوتی خیلی كامل و ویژه‌ای روی ماشین نصب می‌كنند یا شیشه‌های ماشین‌شان را
دودی می‌كنند.

 ایده‌‌آل‌گراها كامل‌‌ترین را انتخاب می‌كنند

افراد
ایده‌آل‌گرا بیشتر از اینكه به رنگ و ظاهر ماشین توجه كنند، روی مشخصات
فنی ماشین حساس‌اند. هنگام انتخاب اتومبیل به تعداد سیلندرها، نوع ترمز،
نوع فرمان، نوع و تعداد دنده‌ها و. . . اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌كنند
ماشینی را انتخاب كنند كه از نظر فنی در حد خودش كامل‌ترین باشد. شكل و
ظاهر داخل ماشین بیشتر از بیرون آن برای‌شان اهمیت دارد. به ندرت ماشین
كاركرده می‌خرند.  به محض اینكه ماشین از نظر فنی دچار مشكل شود، آن را
تعویض می‌كنند چون دوست ندارند ماشین آنها ابزاری شود برای رنج‌شان.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

ریسك‌پذیرها جدیدترین‌ها را می‌خرند

افرادی
كه ریسك‌پذیرند روی برند و مدل ماشین خیلی مانور می‌دهند. دوست دارند
اتومبیل‌هایی با مارك‌های خاص یا جدیدترین مدل‌ها را بخرند. درواقع نوگرایی
برای‌شان خیلی مهم است؛ بنابراین از برندهای جدید اتومبیل خیلی استقبال
می‌كنند. افراد ریسك‌پذیر دوست دارند هر اتومبیلی را كه وارد بازار شده قبل
از دیگران تجربه كنند. این افراد معمولا رفتارهای رانندگی پرخطری دارند؛
بنابراین ماشین‌هایی را می‌خرند كه این امكان را برای‌شان فراهم كند؛ مانند
سرعت و قدرت بالا.

وابسته‌ها ماشین‌شان را عوض نمی‌كنند

افراد
وابسته خیلی خوب از ماشین‌شان نگهداری می‌كنند و حواس‌شان هست كه
ماشین‌شان خراب نشود. این افراد خیلی از ماشین‌شان استفاده نمی‌كنند مبادا
ماشین‌شان خراب شود و مجبور باشند ماشین‌شان را بفروشند و اتومبیل تازه‌ای
بخرند. شروع مجدد برای این افراد بسیار اضطراب‌آور است؛ بنابراین به‌طور
ناخودآگاه طوری از ماشین استفاده می‌كنند كه مجبور نباشند آن را بفروشند و
اتومبیل جدیدی بخرند.

كلكسیونی از اتومبیل

عده
نادری هم هستند كه كلكسیونی از اتومبیل تهیه می‌كنند و چون این كار به
فضای زیادی نیاز دارد، معمولا كلكسیونرهای اتومبیل هزینه زیادی را صرف فضا و
شرایط نگهداری از اتومبیل‌های‌شان می‌كنند. دقت نظر یكی از ویژگی‌های
شخصیتی بارز كلكسیونرهاست. در بعضی موارد این دقت نظر حالت افراطی پیدا
كرده و به سمت وسواس پیش می‌رود.

شخصیت شناسی از روی اتومبیل مورد علاقه افراد

افرادی
كه به اتومبیل‌شان شخصیت می‌دهند مثلا برایش اسم انتخاب می‌كنند مثل
خوش‌ركاب، سمندون، رخش و. . . افرادی هستند كه علاقه زیادی به اتومبیل‌شان
دارند. این خصوصیت در افرادی كه از طریق اتومبیل‌شان درآمدزایی و امرار
معاش می‌كنند، بیشتر دیده می‌شود. از آنجا كه اتومبیل در زندگی‌ این افراد
نقش پررنگ و مهمی دارد و خودشان معتقدند كه با آن زندگی می‌كنند، احترام
خاصی برای آن قائل می‌شوند و به آن شخصیت می‌دهند. این افراد معمولا نسبت
به اشیای مرتبط با خود، احساس قدردانی و سپاسگزاری و دین زیادی داشته و آن
را به صورت رسیدگی و مراقبت افراطی نشان می‌دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top