تفاوت لمینت ناخن و کاشت و ژلیش و مزایا و معایب آن

لمینت به طور کلی به یک روکش نازک گفته می شود که برای محافظت از لایه زیرین خود و زیبایی بیشتر آن استفاده می شود و برای موارد مختلفی کاربرد دارد. ما در این مقاله قصد داریم درباره لمینت ناخن و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. زیبایی دست ها و ناخن ها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا نشان دهنده سبک زندگی و وضعیت سلامتی شماست.

لمینت یا کاور کردن ناخن، راه حل مناسبی برای زیبا شدن و استحکام ناخن‌ هاست. برای آشنایی با این موضوع با ما در این مقاله در باب موضوع لمینت ناخن و مراحل انجام آن و مواد مورد استفاده در لمینت ناخن همراه باشید.

 

لمینت یا کاورکردن ناخن به چه کسانی توصیه می‌شود؟
ناخن‌ها از لایه‌های پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده‌اند که از ناحیه پایه ناخن زیر کوتیکول، رشد می‌کنند. ناخن‌های سالم، صاف و یکدست با شیارهای طبیعی هستند. همچنین رنگ آن‌ها یکنواخت و بدون نقطه و تغییر رنگ است. گاهی اوقات در ناخن‌ها به دلیل آسیب یا ضربه ترک‌، ناهمواری و یا خطوط و نقاطی ایجاد می‌شود. اگر شما هم صدف ناخن‌هایتان دارای پستی و بلندی بوده و حالت زیبایی ندارد، برای بر طرف کردن این مشکل، می‌توانید کاور ناخن را امتحان کنید، همینطور اگر از عوارض کاشت ناخن خسته شده اید یا به مواد لیکویید که در موقع کاشت استفاده می شود حساسیت دارید می توانید از کاور ناخن برای تقویت ناخن هایتان استفاده کنید.

 

لمینت یا کاور کردن برای چه کسانی مضر است؟

1. افرادی که مبتلا به بیماری ‌های عفونی و قارچی هستند نباید از کاشت یا کاور کردن ناخن استفاده کنند. زیرا استفاده از روش ‌های کاشت و کاور ناخن، باعث می ‌شود، پیشرفت بیماری از چشم افراد پنهان بماند.
2. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مستعد بیماری ‌های عفونی هستند نیز کاور یا کاشت ناخن توصیه نمی‌ شود، زیرا اگر ناخن کار از مواد استاندارد استفاده نکند، ریسک ابتلا به بیماری ‌های عفونی بالا میرود.

 

مزایای لمینت ناخن

1. لمینیت ناخن ظاهری ظریف و زیبا دارد و گزینه مناسب برای افرادی است که به ناخن های طبیعی علاقه دارند.

2. لمینیت ناخن قابل ترمیم است و به همین دلیل گزینه بهتری از ژلیش ناخن است.

3. اگر در مواد گذاری دقت کافی داشته باشید نیازی به سوهان کشی ندارد و باعث سرعت در کار می شود.

 

معایب لمینت ناخن
1. در لمینیت ناخن باید مواد گذاری به صورت ناخن به ناخن انجام شود و نیاز به صبر و حوصله دارد.

2. لمینیت ناخن به اندازه کاشت ناخن مقاومت ندارد و برای افرادی که تمایل به داشتن ناخن بلند دارند گزینه مناسبی نیست.

 

لمینت ناخن و مراحل انجام آن | آشنایی با مواد لمینت ناخن | آرایشی لند

 

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟
در کاشت ناخن، ناخن ها بعد از سوهان کشی مفصل و نازک کردن بستر ناخن، با استفاده از تیپ قد ناخن ها بلند می شود و سپس مواد کاشت با ضخامت زیاد روی ناخن کار میشه که باعث میشه تا ناخن ها کمی ضخیم تر و قوس دار تر از حالت طبیعی دیده بشن و ممکنه برای برخی از افراد اینطور تصور کنند که کاشت ناخن ظاهری طبیعی نداره.اما در لمینت و کاور ناخن، مواد به صورت لایه ای نازک روی خود ناخن کار میشه تا هم از ناخن طبیعی محافظت بشه و هم یک قوس طبیعی و زیبایی برای ناخن ها ایجاد میکنه. این روش نسبت به کاشت ناخن خیلی طبیعی تر از آب درمیاد و برای کسایی که ضخامت کاشت ناخن رو دوست ندارن یا باهاش راحت نیستن، خیلی مناسبه.

 

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن چیست؟
در کاشت ناخن، ناخن ها بعد از سوهان کشی و نازک کردن بستر ناخن، با استفاده از تیپ قد ناخن ها بلند می شود و سپس مواد کاشت با ضخامت زیاد روی ناخن، کار می شود. در این حالت ناخن ها کمی ضخیم تر و قوس دار تر از حالت طبیعی دیده شده و ممکن است برخی از افراد اینطور تصور کنند که کاشت ناخن ظاهری طبیعی ندارد. اما در لمینت و کاور ناخن، مواد به صورت لایه ای نازک روی خود ناخن کار می شود و از ناخن طبیعی محافظت کرده و هم یک قوس طبیعی و زیبایی برای ناخن ها ایجاد می شود. این روش نسبت به کاشت ناخن بسیار طبیعی تر بوده و برای کسانی که ضخامت کاشت ناخن را دوست ندارند و یا با آن راحت نیستند، بسیارمناسب می باشد.

 

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن در چیست؟
ژلیش در واقع نوعی لاک است که ماندگاری بالاتری نسبت به لاک های معمولی دارد و برای خشک شدن به لامپ UV نیاز دارد. برای ژلیش کردن ناخن هایتان به یک ژل پایه نیاز دارید و سپس باید دو لایه لاک ژل روی ناخن هایتان بزنید. ژلیش ناخن می تواند روی ناخن های طبیعی و کاشت انجام شود و هیچ اثر تغذیه ای بر روی ناخن ندارد.

اما لمینت ناخن با ژل با مواد مخصوصی انجام می شود که خاصیت تغذیه ای برای سطح ناخن دارد، نیاز به ژل پایه ندارد و ۳ تا ۵ بار به صورت لایه های خیلی نازک روی ناخن زده می شود. ریمو ژلیش با استون و به راحتی انجام نمی شود و برای برداشتن آن باید به ناخن کارتان مراجعه کنید. در صورتی که مواد لمینت نیازی به ریموو ندارند و در صورت نیاز به راحتی با استون یا سوهان برداشته می شوند.

 

ماندگاری لمینت ناخن چقدر است؟
انجام دادن این کار به زمان زیادی نیاز ندارد. زیرا سوهان کشی آن کم است و در عرض نیم ساعت انجام می شود. برخلاف کاشت ناخن پودری که مراحل بیشتری دارد و سوهان کشی و صاف کردن مواد کاشت زمان زیادی می برد. اما ماندگاری لمنیت ناخن کمی بیشتر از کاشت پودری و در حدود ۲۵ روز است. پس از این مدت می توانید کاور ناخن هایتان را ترمیم کنید و ماندگاری آن را بیشتر کنید. اما در نظر داشته باشید که ترمیم لمینت ناخن تنها ۳ بار امکان پذیر است و پس از آن باید دوباره کور ناخن را انجام دهید.

 

نکته:

لازم است پس از اتمام کار یک پد یا پنبه الکی را محکم روی ناخن بکشید تا ناخن برق افتاده و حالت چسبندگی آن از بین برود.
مواد لمینت در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، اما معمولا کسانی که به دنبال لمینت هستند، فرم و رنگ طبیعی ناخن را می‌پسندند.
محصولات لمینت در برندهای مختلف و تنوع گوناگونی دارند؛ به همین علت نمی‌توان دقیقا اشاره کرد که این مراحل برای تمامی برند‌ها یکسان است؛ توصیه می‌شود در زمان خرید پک لمینت از فروشنده کمک گرفته و نوع برند خود را انتخاب کنید. سپس مراحل کار را به‌صورت دقیق طبق دستورالعمل پک پیش ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top