بهترین ماشین های لوکس با قیمتی مناسب در ایران + عکس
در اینجا شما را با بهترین ماشین های لوکس ارزان قیمت در ایران آشنا خواهیم کرد. البته ارزان قیمت فقط در بازار خودروهای لوکس…
به گزارش تالاب یادمان نمی رود که
در سال های 84-83 که ورودخودروهای خارجی به بازار ایران آزاد شد، سیلی از
خودروهای روز جهان به سمت این بازار تشنه و خسته از مدل های قدیمی سرازیر
شد. تا آن زمان فقط می توانستید هیوندای ورنا، مزدا 323 یا مدل گرانقیمت تر
خودرو خارجی یعنی نیسان ماکسیما را در این بازار کم رمق بیابید.
در سال 87-86 خیلی ها علاقه داشتند صاحب یک کمری و سوناتا 2007 شوند.
امروز تقریبا مدل جدید همه آنها به وفور در بازار دیده می شوند ولی آنقدر
گرانقیمت هستند که همه از عهده خریدشان برنمی آیند. در عوض باید بدانید که
اتومبیل های خارجی مربوط به سال های 80 تا 90 را در بازار دست دوم ها با
قیمت کمتر از 100 میلیون تومان پیدا می کنید.
تویوتا یاریس
نسل نخست تویوتا
یاریس در سال 1999 معرفی شد اما نسخه ای که در سال 1387 توسط واردکننده
وطنی وارد بازار کشور شد، نسل دوم این خودرو به شمار آمده و درسال 2006 به
بازار عرضه شد. استقبال بازار از مدل هاچ بک این خودرو نسبت به مدل
صندوقدار آن نسبتا گسترده تر بود. مدل صندوقدار 2008 یاریس، 57 تا 68
میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. مدل هاچ بک 2008 آن هم به قیمت 60
میلیون فروخته می شود.
هیوندای سانتافه
نسل دوم هیوندای در سال 2007 وارد بازار رقابت در گروه خودروهای شاسی
بلند متوسط شد. سانتافه براساس پلتفرم سوناتا ساخته می شود، به طوری که
قسمتی از خط مونتاژ این دو مدل در آلاباما نیز با هم مشترک است. یکی از
پیشرانه های استاندارد این خودرو شش سیلندر است و به حجم 2.7 لیتر قادر به
تولید 185 اسب بخار نیز هست. مدل 2008 سانتافه بین 100 تا 118 میلیون تومان
قیمت گذاری می شود.
تویوتا لندکروز
این ماشین با 60 سال حضور در بازار خودرو و 14 مدل مختلف به موفقیت
چشمگیری در سراسر جهان و به ویژه در آمریکا دست یافته است. لندکروز نخستین
بار در سال 1951 و به عنوان خودروی نیروی حفاظت ملی ژاپن به بازار عرضه شد.
این ماشین در دو مدل GXR و VXR در بازار دیده می شود. مدل VXR2006 این
خودرو در بازار تا 200 میلیون تومان و مدل 2008GXR آن هم 230 میلیون تومان
فروخته می شود.
تویوتا کمری
بازار چنین خودرویی در ایران تا سال 86 در اختیار نیسان ماکسیما بود اما
با ورود کمری 2007 به بازار ایران، برتری نیسان ماکسیما به حیطه فراموشی
سپرده شد. کمری های عرضه شده در ایران ساخت شعبه استرالیایی تویوتا هستند
که به سفارش کشورهای حوزه خلیج فارس در سه تیپ GLX، GL و SE عرضه می شوند.
مدل GLX2007 کمری، 85 تا 105 میلیون تومان و کمری GL2007 هم حدود 60 تا 78
میلیون تومان قیمت گذاری می شود.
هیوندای سوناتا
اگرچه هیوندای سوناتا قدیم طراحی و آپشن های اسپورت خوبی داشت اما با
توجه به روند رو به رشدی که از رقبای خود می دید، نیاز به تغییر و تحول
اساسی روز به روز نمود بیشتری پیدا می کرد اما حقیقتا در مقایسه با مدل
جدید، طراحی داشبورد مدل قدیمی به ویژه کنسول نقره – تیتانیوم آن در وسط،
در عین سادگی، بسیار زیباتر، اسپورت تر و فریبنده تر بود. مدل های 2007 تا
2009 این خودرو از 63 تا 82 میلیون قیمت دارند.
هیوندای ورنا
ورنا به عنوان یک ماشین خانوادگی در بازار جا افتاد؛ خودرویی که هم بدنه
مقاومی داشت، هم لوکس بود و هم قیمت بالایی نداشت. سایت تالاب :ورنا محصول
جمع و جور کشور کره جنوبی است. هیوندا ورنا برای رسیدن به شتاب صفر تا 100
نیازمند 11 ثانیه زمان است. آگهی های زیادی درباره فروش این خودرو با قیمت
های معادل 26 تا 38 میلیون تومان در روزنامه ها و نمایشگاه ها به چشم می
خورد.
تویوتا پرادو
این خودرو SUV لوکس بر مبنای پلت فرم تویوتا J120 ساخته شده است. این
خودرو در نسل های مختلفی وارد بازار شد که آنچه ما در خیابان های کشورمان
دیده ایم، نسل سوم این ماشین قدرتمند ژاپنی است.
تویوتا پرادو از سواری خوب و قابل قبولی در بین SUV های همکلاس خود
برخوردار است. قیمت مدل های دو درِ دست دوم این خودرو با قیمت 120 تا 145
میلیون تومان و مدل های چهار در در رده قیمتی 145 تا 170 میلیون فروخته می
شود.
مزدا 323
مدلی از مزدا که در کشورمان با نام 323GLX شناخته می شود در کل، حدود 17
نام مختلف را داراست. مزدا 323 نسل نهم، خودرویی با ظاهر اسپورت و جوان
پسند است. به دلیل به روز بودن ظاهر خودرو که تولیدی 2003-1999 ژاپن است،
مقبولیت زیادی بین جوانان ایرانی دارد. آن چیزی که در بازار به عنوان مزدا
323 دیده ایم مربوط به سال های 82 تا 84 است. قیمت چنین مدل هایی 26 تا 42
میلیون تومان است.
نیسان ماکسیما
نیسان ماکسیما یکی از آن خودروهایی است که زمانی به بازار داخلی عرضه شد
که نه حریفی داشت و نه واردات خودرو مجاز بود، بنابراین به رغم معایب زیاد
برای یک خودروی لوکس، بین مردم به محبوبیت و فروش مناسبی رسید. با توجه به
اینکه خط تولید این خودرو در داخل ایران است، در سراسر سال های دهه 80 مدل
های مختلفی از آن تولید شده است. برای همین می توانید از قیمت 58 میلیون
تا 95 میلیون تومان مدل دلخواه تان را پیدا کنید.
Benz C280
با ورود به کابین این سدان نیمه لوکس حس اسپورت بودن با توجه به رنگ
بندی داخل و پوشش صندلی ها به شما دست می دهد. C280 در حالت استاندارد تنها
نیاز به زمان 7.2 ثانیه دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت
دست یابد. خودرو در سرعت های بالا بسیار نرم و بی صدا حرکت می کند. مصرف
بنزین این محصول خودروساز بزرگ آلمانی 9.4 لیتر است. حداکثر سرعت آن 244
کیلومتر بر ساعت است. مدل 2008 این خودرو را در بازار دست دوم ها می توانید
با قیمتی معادل 160 تا 210 میلیون تومان پیدا کنید.
BMW 320i
این سدان خانوادگی بزرگ را می توان از محصولات کلاسیک این خودروساز
آلمانی به شمار آورد. 320i نمونه ای تکمیل شده و با کیفیت از سری 3 محصولات
BMW است. 320i علاوه بر چهره ای خاص و زیبا که برند طلایی BMW هم روی آن
نقش بسته است، دارای موتوری چهار سیلندر خطی به حجم دو لیتر است. اندازه
خوب، چهره بسیار زیبا، پیشرانه ای کم مصرف و پرقدرت از مهمترین شاخصه های
برتری 320i هستند. اگر خواهان خرید مدل 2008 این ماشین باشید، می توانید با
بودجه ای 115 تا 135 میلیون تومانی صاحب آن شوید.
هیوندای آزرا
آن موقع که وارد بازارهای ایران شد، ماکسیما و مگان 2000 را رقیب خود
دید اما به سرعت بازاری فراتر از این خودروها برای خود دست و پا کرد. این
خودرو برای افرادی در حدود سنین 40 و 50 سال طراحی شده است. موتوری آرام و
بی سروصدا دارد. چراغ های عقب به یکدیگر متصل هستند و به کمک دو خروجی
اگزوز، نمایی کلاسیک را برای آزرا درست کرده اند. مدل 2008 این خودرو بین
87 تا 110 میلیون تومان معامله می شود.
هیوندای آوانته
اگر آزرا خودرویی مناسب افراد میانسال باشد، رانندگان آوانته سن و سال
بیشتری دارند. ظاهر خودرو این را نشان می دهد. آوانته خودرو قلدری به شمار
می رود، با ظاهری کلاسیک و آرام. مدل مورد بررسی موجود در ایران بین سال
های 2003 تا 2006 روی خط تولید سایت کره قرار داشت و از سال 84 تا 91 توسط
شرکت خودروسازان راین و تحت لیسانس هیوندای مونتاژ می شد. مدل های 2006 و
2005 آوانته 44 تا 58 میلیون به فروش می رسند.
هیوندای توسان
توسان را نمی توان خودروی زیبایی دانست. کسانی که با مدل 2008 این SUV
جمع و جور رانندگی کرده اند قطعا با ما هم نظرند که توسان را نمی توان
خودروی زیبایی دانست اما طراحی هوشمندانه و متقارن در زوایای مختلف آن به
چشم می خورد. این روزها خرید نمونه های دست دوم و سالم توسان با کارکرد
نسبتا پایین با رقمی بین 79 الی 91 میلیون تومان امکانپذیر است.
مشخصات فنی سمند ال ایکس – Samand LX
نوع موتور | XU7JPL3 | |
حجم موتور | 1761Cm3 | |
تعداد سيلندر | 4 | |
نسبت تراكم | 9.3:1 | |
قدرت موتور | 100bhp@6000 rpm | |
حداكثر گشتاور | 153Nm@3000 rpm | |
سيستم انژكتوري | پاشش چند نقطه اي با كنترل الكترونيكي(MPFI) | |
نوع سوخت | بنزين بدون سرب RON 95 | |
تعداد سوپاپ | 8 | |
سيستم احتراق | سيستم جرقه دوبل | |
استاندارد حد آلايندگي | Euro II | |
سيستم سوخت رساني انژكتوري | پمپ بنزين داخل باك(INTANK)- اتصالات لوله سوخت از نوع Quick Connection | |
كاتاليست اگزوز | دارد | |
كارايي | حداكثر سرعت | 185 Km/h |
شتاب صفرتا 100كيلومتر | 11.9 s | |
مصرف سوخت(در 100 كيلومتر) | ميانگين مصرف داخل و خارج شهر بر اساس استاندارد ECER101 | 8.5 Lit/100 Km |
ميانگين مصرف با سرعت ثابت 90 كيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 | 6.8 Lit/100 Km | |
ميانگين مصرف با سرعت ثابت 120 كيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 | 9.2 Lit/100 Km | |
حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن(CO) با وجود مبدل كاتاليزوري | كمتر از 2.3 گرم در هر كيلومتر – Euro II | |
حدآلايندگي هيدروكربنهاي نسوخته(HC) با وجود مبدل كاتاليزوري | كمتر از 0.2 گرم در هر كيلومتر – Euro II | |
حدآلايندگي اكسيدهاي نيتروژن(NOX) با وجود مبدل كاتاليزوري | كمتر از 0.15 گرم در هر كيلومتر – Euro II | |
سيستم انتقال قدرت | گيربكس (جعبه دنده ) | BE3/5 |
كلاچ | Dry Friction Single Plate Non Pre-Damper – مكانيكي ، تك صفحه اي خشك | |
ديفرانسيل | نوع : Pinion Crown wheel موقعيت : جلو | |
ظرفيت ها | باك بنزين | 66 Lit |
حجم فضاي صندوق عقب | 500 Lit | |
روغن موتور (با فيلتر) | 4.5 Lit | |
روغن گيربكس و ديفرانسيل | 1.9 ± 0.2 Lit | |
ظرفيت آب و ضدیخ سيستم خنك كننده خودرو | 6.6 Lit | |
روغن هيدروليك فرمان | 1.2 ± 0.2 litres | |
فرمان | نوع فرمان | هيدروليك – Power Assisted Hydraulic Type |
جعبه فرمان | دنده پينيون Rack & Pinion | |
نوع دنده | نسبت دنده 17.9 | |
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان | 3.1 | |
ترمزها | نوع ترمز | دو مداره قطري( ضربدري) |
سيستم ترمز | سيستم ترمز با تقويت خلائي | |
نوع ترمز جلو | ديسكي تهويه شونده | |
نوع ترمز عقب | كاسه اي | |
نوع ترمز ضد قفل | استاندارد | |
تجهيزات الكترونيكي | نوع وتوان باتري | باتري خشك MF)66Ah) |
ولتاژ | 12 V | |
سيستم شارژ | Alternator | |
دينام | Valeo class 9 – 90 A | |
استارت | Valeo Class 3 – 0.9 kw | |
واحد كنترل الكترونيكي | SIEMENS SIM2K-34VR | |
وزن | وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر وبدون تجهيزات اضافي | 1220 Kg |
حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو | 1743 Kg | |
حداكثروزن مجاز با سرنشين | 1610 Kg | |
حداكثر بار بر محور عقب | 764 Kg | |
حداكثر بار بر محور جلو | 846 Kg |
تجهيزات ايمني | سوئيچ | دوعدد سوييچ با ريموت و دربازكن صندوق عقب به روی سوئيچها، يكي از سوييچ ها تاشونده |
قفل مركزي | ||
جعبه كمك هاي اوليه | ||
سيستم هشدار دهنده | ||
كمربند ايمني | مشابه مشخصات کمربندهای سمند معمولي | |
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي | راديويي | |
كيسه هواي ايمني جلوAir bag | با توجه به بازار هدف – Option | |
سيستم اعلام خطر دنده عقب | ||
سيستم ايمني دزدگير | ||
سيستم سوخت خودكار قطع سوخت در مواقع اضطراري | ||
سيستم كنترل انتشاربخار بنزين | فقط در انواع صادراتي | |
چراغ مه شكن جلو و عقب |