اصول بازاریابی

اصول بازاریابی برای مشاغل کوچک

بازاریابی امری
حیاتی است چون به کمک آن می توانید نیاز مشتریان خود
را شناسایی کنید و آنرا برآورده سازید. اجازه دهید موضوع را کمی باز تر کنیم هر کسی
که کسب و کاری را اداره می کند
چه کوچک و چه بزرگ تمایل دارد آنرا توسعه دهد و به آن رونق بیشتری
بدهد. اگر کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید آن را توسعه
دهید توصیه می کنم این مطلب را بخوانید.

بازاریابی برای مشاغل کوچک

 

به 4 روش مختلف می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید:

  • مشتریان بیشتری جمع کنید.

  • مشتریان را ترغیب کنید کالاهای بیشتری از شما بخرند.

  • مشتریان را ترغیب کنید کالاهای گران تری از شما بخرند.

  • مشتریان را ترغیب کنید کالایی که سود بیشتری دارد از شما بخرند.

هر کدام از این 4 روش درآمد و سود شما را افزایش می دهند. اجازه دهید به مورد
اول بپردازیم یعنی پیدا کردن مشتریان بیشتر. من این مورد را به شدت به شما توصیه می
کنم. چرا؟ چون با پیدا کردن مشتریان بیشتر درآمد بیشتری هم خواهید داشت.

 

چگونه با بازاریابی می توانید مشتریان بیشتری بیابید.

  • برای تحقیق و فراهم کردن یک طرح بازاریابی استراتژیک وقت صرف
    کنید.

  • کالای خود را به سمت مشتریانی که تا کنون
    جذب نکرده اید هدایت
    کنید. یا توجه آنها را به سمت کالای خود جلب کنید.

  • قیمتی رقابتی برای کالا و خدمات خود فراهم کنید.

  • کالا و اصول کاری خود را بر
    پایه اصول بازاریابی تهیه کنید.

 

اهمیت بازار هدف در مشاغل کوچک

وقتی به مشتریان فکر می کنید باید بازار هدف را مد نظر داشته باشید. 
علت اهمیت بازار هدف این است که فقط یک قسمت از عموم مردم پتانسیل
خرید کالا و خدمات شما را دارند . با گذشت زمان باید تلاش خود را روی بازار با ارزش
و پر سود متمرکز نمایید تا وقت و زحمات شما تلف نشوند.

بسیار مهم است که تقسیم بندی فرضی خود را از بازار
هدف با واقعیت هایی که برای شما رخ خواهد داد تطبیق دهید و در هر قسمت از بازار
بیشترین آورد ها را مشخص کنید تا بدانید احتمال فروش در هر بخش در عمل چقدر است.
این کار باز هم از هدر رفت وقت و هزینه شما خواهد کاست.

 

بازار یابی برای مشاغل کوچک و کسب و کار های بزرگ
متفاوت است

اگر شما هم کسب و کار کوچکی را اداره می کنید
احتمالاً بودجه محدودی برای بازار یابی دارید. موثرترین راه برای بازار یابی یک کسب
و کار کوچک این است که یک برنامه مبسوط که ترکیبی از فعالیت های فروش و  بازار
یابی شما باشد تهیه نمایید. توجه به فعالیت های فروش نه تنها از هزینه های بالای
بازاریابی شما می کاهد بلکه به آن ارزش دیگری می افزاید و آنهم توجه به خواسته ها و
نظرات مشتریان و آگاهی از دیدگاه های آنهاست. این کنش و واکنش بین شما و مشتریان در
امر بازار یابی اطلاعاتی به شما می دهد که از هر تحقیقی با ارزش تر است.

کسب و کار های کوچک اگر بودجه ای هم برای بازاریابی
در نظر گرفته باشند این بودجه بسیار محدود است بخصوص در برابر بزرگان این میدان.
حال این بدان معناست که شما نمی توانید در برابر رقبای بزرگتر  تاب بیاورید؟
البته که نه. آنچه گفتیم بدین معناست که شما باید کمی خلاق تر عمل کنید. خوب نظر
شما درباره این روش ها چیست؟

  • با افراد و شرکت هایی که واسطه بین شما و مشتریان
    هستند صحبت کنید و از آنها بخواهید به صورت اشتراکی تبلیغ نمایید.

  • برای مشتریان خود وقت بگذارید تا برای آنها
    انگیزه بیشتری ایجاد کنید.

  • آیا تا کنون درباره معرفی خود به رسانه ها فکر
    کرده اید؟ هر چه بیشتر شما را بشناسند شانس فروش شما بیشتر است و کسب و کار شما
    می تواند رونق بیشتری داشته باشد. با انجام این کار شما به خود و کسب و کار خود
    موقعیت بهتری در میان رقبا می بخشید.

  • به مناسبت های مختلف می توانید از مردم دعوت کنید
    تا از محل کار شما دیدن نمایند البته بهتر است برای آنها وسیله رفت آمد هم
    تهیه نمایید.

    این مانند یک تبلیغ رادیویی مجانی برای شماست. اگر علاقه ای به
    ورود افراد مختلف در محیط کسب و کار خود ندارید می توانید در یک مناسبت ورزشی
    لوازم و لباس های ورزش کاران
    و از این قبیل را تهیه نمایید.

وقتی برای بازاریابی پول خرج می کنید فراموش نکنید
راهی برای بررسی نتایج تلاش های خود پیدا کنید. می توانید چند خط تلفن رایگان که
برای تماس گیرنده هزینه ای نداشته باشد تهیه کنید و از آنها بخواهید با شما تماس
بگیرند و ضمن اینکه نظر خود را درباره کالا و خدمات شما ابراز می کنند از آنها
بپرسید که چگونه با شرکت، کالا یا خدمات شما آشنا شده اند به این ترتیب وقتی که یک
روش بازار یابی کارایی خود را از دست می دهد شما متوجه خواهید شد و پول خود را برای
آن به هدر نمی دهید. و می توانید به سرعت از روشی جایگزین که موثرتر است برای
بازاریابی استفاده کنید.

 

بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود را شروع کنید.

با سخت کوشی در بازاریابی و تهیه یک استراتژی ساده
مانند مقید کردن خودتان برای تماس گرفتن با ده مشتری یا حداقل پنج مشتری احتمالی در
روز خواهید دید که کسب و کار شما با شیبی چشم گیر رشد خواهد کرد. و شما با بودجه
کمی توانسته اید این کار را انجام دهید و این ارزشمند است.



اصول بازاریابی

صول بازاریابی

اصول بازاریابی
در این مقاله سعی شده است پایه ای ترین اصول بازاریابی
برای علاقه مندان شرح داده شود. ابتدا می بایست تعریفی از بازاریابی ارائه
کرد. بازاریابی شامل طیف وسیعی از فرآیندهای مرتبط با درک آنچه مصرف
کنندگان می خواهند و سپس فراهم کردن آن نیاز برای مخاطبان است. بازاریابی، شامل چهار عنصر کلیدی است که به 4P معروف هستند:

۱ – کالا یا خدمت (Product)‏
۲ – توزیع یا محل (Place)‏
۳ – قیمت گذاری (Pricing)‏
۴ – ترویج (پیشبرد) (Promotion)

یک نقطه ی شروع بسیار مفید در بازاریابی، انجام تحقیقات علمی در بازار
(محل داد و ستد کالا) برای پیدا کردن نیاز مشتری و در ارتباط با 4P است.
بازاریابی با ارزیابی نیازی که محصولات و خدمات به آن پاسخ می دهند، شروع
می شود.

دو نوع تحقیقات علمی در بازار داد و ستد کالا وجود دارد. تحقیق کمی
مربوط به جمع آوری مقدار زیادی اطلاعات با استفاده از تکنیک هایی مانند
پاسخ به پرسشنامه ها و فرم های دیگر ارزیابی. تحقیق کیفی شامل کار با نمونه
های کوچکتر از مصرف کنندگان، که اغلب از مشتریان در مورد محصولات و خدمات
سوال می شود و گفته های آنها یادداشت می شود.

بازاریابی معمولاً ترکیبی از هر دو پژوهش را انجام می دهد. بخش
بازاریابی، تلاش خواهد کرد تا مطمئن شود بر روی هر انچه که شرکت انجام می
دهد، تمرکز دارد و بسیار نزدیک با تولید کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل
گردد که توسعه محصول جدید، با نیازها و انتظارات مشتریان عمیقاً گره خورده
است. در واقع بازاریابی، فرایندی است که بین توانایی های شرکت و نیازهای
مشتریان تعادل ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، سازمان های خدمات مالی، می
خواهد بفهمند مشتریان تمایل به افتتاح چه نوع حسابی دارند و یا به چه گزارش
های مالی نیاز دارند و همچنین چه استانداردی از خدمات را انتظار دارند.
خرده فروشان مواد غذایی (سوپر مارکتها) به دنبال پیدا کردن ترجیحات مشتری
برای طراحی و طبقه بندی فروشگاه و ارائه طیفی از کالاها هستند. خطوط هوایی
در مورد سطوح راحتی سفر مشتریان که برای آنها مطلوب است و رفتاری که ترجیح
می دهند دریافت کنند اطلاعات جمع آوری می کنند. به بیان دیگر، بازاریابی
شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن
نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم
ارائه محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مناسب است و اطمینان از اینکه
مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود. یک
تعریف کاربردی بازاریابی پیش بینی و شناسایی نیازهای مشتری و از آن طریق،
رسیدن به سود یا سایر اهداف مهم سازمانی است.

فراموش نباید کرد که اصول بازاریابی همیشه غیر قابل تغییر است و در
سایر تعاریفی که از بازاریابی گرفته می شود، این اصول را نمی توان نادیده
گرفت.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top