گوشی لمسی الجی

آشنایی با گوشی Huawei Ascend Y210D

نگاهی جامع به گوشی Huawei Ascend Y210D که در ادامه مشخصات آن آماده شده است.

مشخصات فنی:

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : 120 گرم

پردازنده
:Qualcomm MSM7227A Chipset Single-Core CPU

صفحه نمایش
:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع LCD – سایز صفحه نمایش: 3.5 اینچ – دارای رزولوشن 320 × 480 – قابلیت نمایش 256 هزار رنگ

حافظه
:حافظه داخلی 512 مگابایت – حافظه رم 256 مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD

شبکه های ارتباطی
:3G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث

دوربین
:2 مگاپیکسل

صدا
:فیش 3.5 میلیمتری هدفون

امکانات نرم افزاری
:سیستم عامل Android 2.3 Gingerbread – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات
:رادیو – باتری 1700 میلی آمپر ساعتی


گزارش IDC از بازار تبلت‌ها در سه ماهه دوم سال 2015

مؤسسه تحقیقاتی IDC در روز چهارشنبه 29 جولای 2015 (7 مرداد 1394)
گزارشی را درباره وضعیت بازار جهانی تبلت‌ها در سه ماهه دوم سال 2015 منتشر کرد.
طبق این گزارش، طی فصل اخیر در مجموع 44.7 میلیون دستگاه تبلت از سوی
سازندگان وارد بازار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (48 میلیون
دستگاه) 7 درصد کاهش داشته است. هم‌چنین تعداد تبلت‌های عرضه شده به بازار
در مقایسه با سه ماهه نخست سال، 3.9 درصد افت داشته که به گفته IDC ناشی از
نوآوری اندک در سخت‌افزار تبلت‌ها و به‌روزرسانی محدود مجموعه محصولات
ارائه شده از سوی سازندگان عنوان شده است. البته برخی تحلیل‌گران شرایط
عارض‌شده در فصل اخیر را نیز در افت بازار دخیل می‌دانند. به عنوان مثال سه
ماهه میلادی گذشته تعطیلات قابل ملاحظه‌ای نداشت، فصل خرید مدارس محسوب
نمی‌شد و تبلت‌های پرچمدار نیز در این مدت کمتر به بازار معرفی شدند.

به عقیده ژان فلیپ بوشار (Jean Philippe Bouchard)، مدیر تحقیقاتی IDC،
موفقیت تولیدکنندگان نوپا در عرصه تولید تبلت و عملکرد قابل قبول آنها در
مقایسه با شرکت‌های صاحب‌نام، وضعیت بازار را تغییر داده است. وی در این
باره می‌گوید : «علاوه بر افت بازار در سه ماهه اخیر، شاهد تغییر قابل
ملاحظه‌ای در سهم تولیدکنندگان از بازار هستیم، که نمونه بارز آن کاهش سهم
اپل و سامسونگ، دو شرکت برتر تولیدکننده تبلت، از بازار‌های جهانی است. در
سه ماهه اول سال 2015 اپل و سامسونگ در مجموع 45 درصد از بازار تبلت‌ها را
در اختیار داشتند ولی در سه ماهه دوم، باتوجه به رشد تولیدکنندگانی نظیر ال‌جی، هواوی و E FUN، سهم اپل و سامسونگ
از بازار به 41 درصد کاهش یافت. ال‌جی و هواوی با عرضه تبلت‌های مجهز به
سیم‌کارت (connected) و E FUN با ارائه تبلت‌های دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و
دیوایس‌های تبدیل شونده (دستگاه‌های 2-در-1)، با قیمت‌های مناسب، موفق
شدند در این سه ماهه قسمت‌های سودده بازار را شناسایی کرده و به آن پاسخ
دهند. البته این روند در مقیاس بزرگ‌تر نیز مشهود است، به طوری‌که سهم 5
تولیدکننده برتر تبلت در بازار، از 58 درصد در سه ماهه نخست به 54 درصد در
سه ماهه دوم کاهش یافته است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که هواوی
برای اولین بار است که در جمع 5 تولیدکننده برتر تبلت جای می‌گیرد، در
حالی‌که E FUN پس از گذشت بیش از یک سال مجددا توانست در این سه ماهه در
بین 10 تولیدکننده نخست تبلت قرار بگیرد. این جابجایی‌ها همگی حاکی از آنند
که چشم‌انداز تولید تبلت همواره در حال تکامل است.»

باوجود ادامه کاهش عرضه تبلت‌های سری iPad به بازار، اپل
همچنان سیطره خود را بر بازار‌های جهانی حفظ کرده و با ارائه 10.9 میلیون
دستگاه iPad در سه ماهه دوم، توانست در رتبه نخست تولیدکنندگان تبلت جای
گیرد. البته این آمار در مقایسه با تعداد 13.3 میلیون دستگاه تبلتی که اپل
در سه ماهه دوم سال 2014 به بازار عرضه کرده بود، رشد منفی 17.9 درصدی را
نشان می‌دهد. سامسونگ
نیز با تزریق 7.6 میلیون دستگاه تبلت و کسب 17 درصد از سهم بازار در سه
ماهه دوم، موفق شد جایگاه دوم خود را در این رتبه‌بندی (ضمن کاهش 1 درصدی
سهم بازار نسبت به زمان مشابه سال گذشته) تثبیت کند. هم‌چنین لنوو
موفق شد در فصل اخیر 7.6 میلیون دستگاه تبلت را روانه بازار نموده و 5.7
درصد از سهم بازار تبلت را به خود اختصاص دهد و باز هم در رتبه سوم بماند.
نکته جالب آن است که ال‌جی و هواوی
هرکدام با عرضه 1.6 میلیون دستگاه تبلت به بازار، به طور مشترک در جایگاه
چهارم قرار گرفتند. البته ناگفته نماند که در سه ماهه اخیر، هواوی 3.7 درصد
و ال‌جی 3.6 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند ولی مؤسسه تحقیقاتی
IDC تفاوت کمتر از 0.1 درصد در سهم بازار را لحاظ نکرده و در چنین شرایطی
تساوی آماری اعلام می‌کند. البته اگر از جنبه دیگری به آمار بنگریم متوجه
می‌شویم که ال‌جی در سه ماهه اخیر موفق شده تا سهم خود از بازار تبلت‌ها را
نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 برابر کند (با رشدی 246.4 درصدی)،
ولی در مقابل، هواوی سهم خود از بازار جهانی را در همین مدت به بیش از 2
برابر افزایش داده است (با رشدی 103.6 درصدی). پس شاید بتوان گفت در مجموع
در فصل اخیر، عملکرد ال‌جی در بازار تبلت‌ها رضایت‌بخش‌تر از هواوی بوده
است.

همانطور که قبلا هم ذکر شد سهم دیگر تولیدکنندگان تبلت از بازار در سه
ماهه اخیر بیش از حد انتظار رشد کرده و بالغ بر 46 درصد از کل تبلت‌های
عرضه شده به بازار است.

کمپانی عرضه در سه‌ماهه دوم 2015 (میلیون واحد) سهم بازار در سه‌ماهه دوم 2015 عرضه در سه‌ماهه دوم 2014 (میلیون واحد) سهم بازار در سه‌ماهه دوم 2014 تغییر عرضه سه‌ماهه دوم 2015/2014
1. اپل 10.9 24.5% 13.3 27.7% 17.9%-
2. سامسونگ 7.6 17.0% 8.6 18.0% 12.0%-
3. لنوو 2.5 5.7% 2.4 4.9% 6.8%
4. هواوی 1.6 3.7% 0.8 1.7% 103.6%
4. ال‌جی الکترونیکس 1.6 3.6% 0.5 1.0% 246.4%
دیگران 20.4 45.6% 22.4 46.7% 9.3%-
مجموع 44.7 100% 48.0 100% 7.0%-

جدول بالا: پنج کمپانی برتر عرضه‌کننده تبلت در سه‌ماهه دوم سال 2015

 

نمودار بالا: میزان عرضه تبلت‌ها به بازار در سه‌ماهه‌های اخیر توسط پنج فروشنده برتر (بر حسب میلیون واحد)

جیتش اوبرانی (Jitesh Ubrani)، تحلیل‌گر ارشد IDC، افت بازار تبلت‌ها را
این گونه توجیه می‌کند: «چرخه عمر طولانی‌تر تبلت‌ها، رقابت شدید تبلت‌ها
با دستگاه‌هایی نظیر اسمارت‌فون‌های صفحه بزرگ، در کنار این واقعیت که
کاربران می‌توانند نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل‌ها را روی تبلت‌های قدیمی
خود نیز نصب کنند، همگی دست به دست هم داده‌ تا تب و تاب اولیه‌ای که برای
خرید تبلت وجود داشت را پایین بیاورند. اما تولیدکنندگان قادرند با عرضه
تبلت‌هایی با شکل ظاهری متفاوت (مانند دستگاه‌های 2-در-1) و یا با اضافه
کردن امکاناتی در زمینه افزایش productivity (نظیر آنچه در iOS9 شاهد آن
هستیم)، بازار تبلت‌ها را — که مدتی است از رونق افتاده — دوباره احیا
کنند.»



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top