آموزش کدهای کاربردی برای برنامه ریزی سانترال TEM,TES با تلفن ۷۷۳۰ پاناسونیک
بعد از نصب دستگاه بر روی دیوار یا جای دلخواه خود از قبل سیم برق را به دستگاه زده و بعدا دکمه پاور دستگاه را روشن کنید.
گوشی تلفن سانترال پاناسونیک ۷۷۳۰ را به Jack01 یعنی داخلی ۱۰۱ وصل کرده (کلیه عملیات برنامه ریزی فقط از داخلی ۱۰۱ امکان پذیر است) و عملیات زیر را انجام دهید
نکته ۱ : تلفن سانترال KX-T7730 در حال حاضر تنها مدل گوشی موجود در بازار است که برای سانترال سری TES/TEM824 هم به عنوان گوشی برنامه ریزی،مدیریتی،منشی می توان از آن استفاده کرد
بعد از وصل کردن تلفن دکمه Porgram را زده و بعدا * و سپس # را می زنیم بعدا از ما پسورد می خواهد پسورد تعبیه شده برای کلیه دستگاه سانترال پاناسونیک
۱۲۳۴ می باشد که این پسورد قابل تغییر است ولی شما همان ۱۲۳۴ را زده و
وارد محیط کد دهی شوید. حالا شما وارد محیط برنامه ریزی شده اید ما کدهای
کاربردی و مورد نیاز برای نصب یک سانترال را در اختیار تان می گذاریم تا
خودتان بتوانید بعضی از آنها را تغییر داده یا درست کنید
کد ۰۰۰ : مربوط به تنظیم تاریخ به حالت میلادی و ساعت می باشد
سپس دکمه SP-Phone را زده روی صفحه گوشی پیغام سال میلادی / ماه / روز
می آید که عدد ها را با عدد تغییر داده و برای جلو رفتن باید دکمه
FWD/DND و عقب برگشتن دکمه CONF و برای تغییر نام ماه و … دکمه AUTO ANS
را می زنیم و در آخر با فشار دادن دکمه STORE تمامی اطلاعات که وارد شده
SAVE می شود. برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
نکته : شما در تنظیمات سانترال فقط جاهایی که در حالت چشمک زدن هستند می
توانیم برنامه ریزی و یا تغییر دهیم — شما برای هر برنامه ای که تغییر می
دهید حتما باید دکمه STORE رو بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.
————————————————————————————————————————————————————-
کد ۰۰۱ : مربوط به نحوه ذخیره کردن شماره تلفن در حافظه سانترال
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام ۰۰: Not Stored
ظاهر می شود. برای ذخیره شماره اول باید عدد ۹ را زده بعدا شماره تلفن
مورد نظر برای مثال ۹۳۳۹۵۲۲۹۸ و در آخر دکمه STORE و برای رفتن به گزینه ۰۱
دکمه SP-Phone را یک بار زده و همچنان ادامه می دهیم…..و برای خروج از
برنامه دکمه PROGRAM را بزنید شما می توانید تا ۱۰۰ شماره در حافظه ذخیره
کنید یعنی از ۰۰ شروع تا ۹۹ ادامه دارد .
نکته : منظور از گذاشتن عدد ۹ در سانترال برای آزاد کردن خط شهری می باشد.
بعد از تمام کرد ذخیره برای شماره گیری شماره ها اول SP-Phone را زده
بعدا دکمه * را زده و عدد مورد نظر مثلا ۰۰ تلفن به صورت خودکار شماره گیری
می کند.
————————————————————————————————————————————————————
کد ۰۰۹ : مربوط به تغییر شماره داخلی از ۳ رقم به ۲ رقم می باشد
سپس دکمه SP-Phone را ۱ بار زده روی صفحه گوشی پیغام ۱:Number Plan
ظاهر می شود که از ۱۰۰ تا ۱۹۹ داخلی می توان تعریف کرد با زدن دکمه
SP-Phone و رفتن به ۲:Number Plan ظاهر می شود که از ۱۰۰ تا ۴۹۹ داخلی می
توان تعریف کرد و اگر می خواهید داخلی ها رو ۲ رقمی کنید ۳:Number Plan که
از ۱۰ تا ۴۹ می توانید عدد گذاری کنیم و دکمه STORE را می زنیم و برای خروج
از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید .
————————————————————————————————————————————————————
کد ۴۰۰: مربوط به وصل شدن خطهای شهری به سانترال
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام CO1 :Connect ظاهر
می شود حالا شما هر چند تا خط شهری که به سانترال وصل است را باید Connect و
مابقی را NO Connect کنید برای این کار مثلا (شما ۲ تا خط شهری به سانترال
وصل کرده اید اولی که CO1:Conncet است برای رفتن به بعدی یک بار SP-Phone
را می زنیم و CO2: Connect اگر وصل بود به CO3:Connect می رویم در اینجا ما
چون ۲ تا خط شهری داریم CO3 را NO Connect می کنیم با زدن دکمه AUTO ANS و
بعد دکمه STORE را فشار می دهیم ).
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
————————————————————————————————————————————————————
کد ۴۰۱: مربوط به تعیین سیستم شماره گیری
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغامِ CO1 :DTMF Mode
ظاهر می شود شما هر چند تا خط شهری که به سانترال وصل است را باید در حالت
(تون)DTMF قرار دهید دستگاه تا CO3 به صورت پیش فرض DTMF است اگر خط شهری
شما بیش از ۳ تا هست بقیه را هم با زدن دکمه AUTO ANS و تغییر دادن به DTMF
و زدن دکمه STORE آنها را هم تغییر دهید.
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید
————————————————————————————————————————————————————
کد ۴۰۸/۴۰۹/۴۱۰ : مربوط به تعیین و دادن امتیاز به خط شهری برای زنگ خطوط داخلی
(۴۰۸ برای شیفت روز / ۴۰۹ برای شیفت شب / ۴۱۰ برای شیفت ظهر) اکثرا فقط ۴۰۸ را تغییر می دهیم.
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام CO1:#01 : Enable
ظاهر می شود منظور از این پیغام یعنی در خط شهری ۱ داخلی ۱۰۱ زنگ بخورد یا
نه.
نکته : شما هرچند داخلی و خط شهری که دارین به عنوان مثال= شما ۳ خط
شهری و ۵ داخلی دارید باید در هر ۳ خط شهری CO1,CO2,CO3 داخلی های ۱۰۲ الی
۱۰۵ را Disable کرده تا فقط داخلی ۱۰۱ که منشی می باشد زنگ بخورد و بعد از
جواب دادن به هر داخلی که خواست وصل کند.البته این زنگ خورن ها بستگی به
خودتان دارد.
برای رفتن به داخلی ۰۲# باید دکمه FWD/DND را زده روی صفحه نمایش به
صورت پیش فرض این پیغام می آید: CO1:#02 : Enable که اگر می خواهید داخلی
۱۰۲ در خط شهری ۱ زنگ نخورد با زدن دکمه AUTO ANS و Disable کردن آن و زدن
دکمه STORE ذخیره کنید و برای هر دفعه Enable,Disable کردن باید دکمه STORE
را بزنید.
برای رفتن به خط شهری CO2 با زدن دکمه SP-Phone یک بار این پیغام CO2:#01 : Enable ظاهر می شود.
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید
————————————————————————————————————————————————————
کد ۰۱۰: مربوط به تغییر ساعت از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت
سپس دکمه SP-Phone را ۱ بار زده روی صفحه گوشی پیغام ۱۲HOUR ظاهر می شود
برای تغییر دادن آن با زدن دکمه AUTO ANS و بعد دکمه STORE را زده،
تنظیمات تغییر می کند .
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
————————————————————————————————————————————————————
کد ۴۰۵: مربوط به دسترسی خط شهری برای داخلی ها
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام CO1:#01 : Enable
ظاهر می شود، منظور از این پیغام یعنی داخلی ۱۰۱ بتواند از خط شهری ۱
استفاده کند یا نه ، اگر Enable باشد یعنی می تواند استفاده کند اگر
Disable کنید نمی تواند استفاده کند.
نکته :حالت پیش فرض دستگاه همه داخلی ها Enable می باشد که شما هر کدوم را که خواستید می توانید تغییر دهید.
برای رفتن به داخلی ۰۲# باید دکمه FWD/DND را زده روی صفحه نمایش به
صورت پیش فرض این پیغام می آید: CO1:#02 : Enable که اگر می خواهید داخلی
۱۰۲ بتواند از خط شهری ۱ استفاده نکند با زدن دکمه AUTO ANS و Disable
کردن آن و زدن دکمه STORE ذخیره کنید و برای هر دفعه Enable,Disable کردن
باید دکمه STORE را بزنید.
برای رفتن به خط شهری CO2 با زدن دکمه SP-Phone یک بار این پیغام CO2:#01 : Enable ظاهر می شود.
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
————————————————————————————————————————————————————
کد ۹۰۰: مربوط به فعال کردن کالر آیدی Caller ID دستگاه می باشد
نکته: برای فعال سازی کالرآیدی باید آن را خریداری کرده و در دستگاه نصب کنید و هر کالرآیدی برای ۳ خط شهری جواب می دهد.
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام CO1: Enable ظاهر
می شود، شما هر چند تا خط شهری که دارید آنها را Enable و بقیه را Disable
کنید .
حالت پیش فرض دستگاه همه خط شهری ها Enable است که شما باید فقط آنهایی
که نیاز است را تغییر نداده بقیه را Disable کنید و برای این کار با زدن
دکمه AUTO ANS و در آخر دکمه STORE را بزنید.
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
————————————————————————————————————————————————————
کد ۹۱۰: مربوط به تعیین سیگنال کالر آیدی Caller ID می باشد
سپس دکمه SP-Phone را ۲ بار زده روی صفحه گوشی پیغام CO1:FSK ظاهر می
شود، در بعضی مناطق سیستم های مخابراتی با هم فرق دارند در بعضی جاها
سیگنال FSK و در بعضی سیگنال DTMF است به خاطر همین اگر شما کالرآیدی را
نصب کرده اید و در کد ۹۰۰ آنها را Enabel کرده و دیدید که باز هم روی تلفن
شما شماره نمی افتد سیستم را از حالت FSK به DTMF تغییر دهید برای تغییر
دادن آن هم با زدن دکمه AUTO ANS و در آخر دکمه STORE را بزنید.
برای رفتن به خط شهری CO2 با زدن دکمه SP-Phone یک بار این پیغام CO2: FSK ظاهر می شود.
برای خروج از برنامه دکمه PROGRAM را بزنید.
————————————————————————————————————————————————————
نحوه دیدن تماس های گرفته شده از بیرون
بعد از فعال کردن کالرآیدی هر کس به شما زنگ بزند شما شماره او را می
بینید و بعد از جواب دادن شماره save نمی شود ولی اگر شما در دفتر،شرکت یا
فروشگاه نباشید می توانید دکمه های بغل گوشی سانترال ۷۷۳۰ را تنظیم کنید
تا شماره و تاریخ و ساعت آن شخصی که به شما زنگ زده را ببینید برای این کار
به روش زیر عمل کنید
نکته : اگر می خواهید همه ی شماره ها یعنی هم ورودی و هم خروجی های دستگاه سانترال را ببینید با خریدن نرم افزار محاسبگر آرتا و نصب آن به کامپیوتر و سانترال کلیه شماره ها را دیده واز آن پرینت بگیرید.
————————————————————————————————————————————————————
نحوه تعریف کردن کلیدهای بغل گوشی ۷۷۳۰ برای گرفتن سریع شماره داخلی ها
————————————————————————————————————————————————————
نحوه تعریف کردن کلیدهای بغل گوشی ۷۷۳۰ برای گرفتن سریع شماره موبایل یا شهری
امکانات سانترال تحت شبکه پاناسونیک مدل KX-NS500
سانترال جدید چند منظوره و هوشمند پاناسونیک برای کسب کارهای کوچک و متوسط (تا ۲۸۸ کاربر)
دستگاه سانترال هوشمند KX-NS500 پاناسونیک
یک راه حل مقرون به صرفه برای ایجاد ارتباطات تحت شبکه و کابلی برای
شرکتهای کوچک و متوسطی است که به دنبال قابلیت انعطاف پذیری در ظرفیت و
امکانات بر اساس نیازشان میباشند.
این دستگاه با برخورداری از امکانات جدید و پیشرفته ،دارای ظرفیت اولیه ۶
خط شهری و ۱۸ خط داخلی میباشد.این ظرفیت را میتوان با اضافه کردن یونیت تا
۲۸۸ خط داخلی رساند.این به معنی, پوشش کامل ظرفیت دستگاه های
TDA100D/TDE100/NCP و تا حد زیادی TDE200 میباشد.
KX-NS500 یک سیستم یکپارچه ارتباطی است که امکانات گسترده IP همچون
ارتباط موبایل،یک پارچگی صندوق صوتی و ایمیل ،چت،اطلاعات حضور و فعالیت
کاربران و تماسها،دست رسی از راه دور و… ،بهره میبرد .
شما همچنین میتوانید از ابزار های طراحی شده در این دستگاه ،همچون راه
حل مرکز تماس ،راه حل موبایلی و سیستم صندوق صوتی بسیار پیشرفته برای بالا
بردن کارایی و رضایت مندی مشتری استفاده کنید.
کاهش هزینه ها در اولویت اول
♦کاهش هزینه با به کارگیری یک سیستم چند منظوره
سانترال NS500 با به کار گیری مزایای یک سیستم چند منظوره در کاهش هزینه
های کسب و کار کمک میکند و باعث تسریع در بازگشت سرمایه میشود.
◊ کاهش هزینه های ارتباطی
ظرفیت های IP موجود در سانترال تحت شبکه KX-NS500
این امکان را برای شما فراهم میکند تا بر اساس نیازهای خود ترکیبی از خطوط
IP و کابلی داشته باشید.این ویژگی باعث انعطاف پذیری و کاهش هزینه ها
خواهد شد.
◊ کاهش هزینه های شبکه
با اتصال یونیت های دستگاه سانترال KX-NS500 در دفاتر مختلف و در بستر
شبکه ،شما میتوانید یک ساختار شبکه با ادغام صدا و اطلاعات داشته باشید.این
عملکرد امکان ارتباط داخلی های یک مرکز را با مرکز دیگر در بستر شبکه
فراهم خواهد ساخت و طبعا باعث کاهش هزینه های جاری میشود.
◊ کاهش هزینه های مربوط به سرمایه اولیه کسب و کار
دستگاه KX-NS500 میتواند امکان به کارگیری تلفن های تحت شبکه
را به عنوان داخلی های مرکز اصلی در شعب و دفاتر فرعی فراهم کند.این امر
بدون نیاز به تهیه و نصب سخت افزار و یا روتر خاصی در شعب صورت خواهد
گرفت.به عبارت دیگر با روی آوردن به شبکه هزینه ای سخت افزاری کاهش خواهد
یافت .
◊ کاهش هزینه های جاری
با استفاده از تلفن های تحت شبکه به عنوان داخلی ،دیگر نیازی به تعویض
تنظیمات مربوط به داخلی ها به هنگام تغییر در چینش داخلی های شرکت،
نیست.دراین موارد کافیست به سادگی تلفن را به همراه خود به محل جدید ببرید و
به شبکه وصل کنید.
◊ استفاده از منابع موجود
شما میتوانید از تلفنهای آنالوگ و دیجیتال قبلی خود در سانترال جدید
بهره برداری کنید.این شامل تمام مدلهای قدیمی نیز خواهد.و این به معنی هدر
ندادن منابع موجود و کاهش هزینه ها خواهد بود.
استفاده از متود های گوناگون برای افزایش رضایت مندی مشتری
♦ کمک به افزایش پاسخ گویی به مشتری
افزایش سطح رضایت مندی و پاسخ گویی به مشتری یک اصل در موفقیت کسب و کار است.
سانترال KX-NS500 با فراهم کردن امکانات پاسخگویی قدرتمند به مشتری سطح اعتماد و ر ضایت مندی را به ارمغان می آورد.
◊ طراحی شده بر اساس سیستم تلفن گویا و سرپرستی خودکار
دستگاه KX-NS500 بر اساس یک قابلیت استاندارد میتواند مشتری را به
کاربر مناسب و یا اپراتور مورد نظر وصل کند.این امر بر اساس یک راهنمای
صوتی چند مرحله ای صورت خواهد گرفت.بر اساس این کارایی امکان گذاشتن پیغام
به کاربر مورد نظر در صورت عدم حضور هم وجود خواهد داشت.
◊ سیستم صندوق صوتی پیشرفته
سانترال KX-NS500 قابلیت افزایش برای دریافت ۲۴ پیغام صوتی همزمان تا
۴۰۰ ساعت را خواهد داشت.KX-NS500 همچنین میتواند هنگام دریافت یک پیغام
صوتی جدید توسط ایمیل به کاربر اطلاع دهد و حتی پیغام جدید در قالب فایل
ضمینه شده به همراه ایمیل ارسال شود.این ایمیل حتی در صورت عدم گذاشتن
پیغام توسط مشتری میتواند شما را از تماسهای از دست رفته آگاه کند تا در
ارسع وقت بتوانید با مشتری تماس بگیرد.
◊ ضبط مکالمات اتوماتیک و سیستم بکاب گیری خودکار
شما میتوانید از سیستم صندوق صوتی سانترال KX-NS500 برای ضبط مکالمات
استفاده کنید همچنین صداهای ضبط شده را میتوان به طور اتوماتیک در یک حافظه
USB و یا یک سرور خارجی از طریق شبکه،ذخیره کرد تا درمواقع لزوم به آنها
رجوع شود.این اطلاعات برای فهم مشکلات و سرویس دهی بیشتر به مشتری مفید
خواهند بود.
♦ تداوم در بهبود سرویس دهی به مشتری
این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که شما بر اساس نیازهای جدید مشتری ،سیستم پاسخگویی توسط کارمندان را افزایش دهید.
◊ راه حل مرکز تماس
سانترال KX-NS500 پاناسونیک بر اساس امکان مسیردهی پیشرفته برای یک مرکز تماس کوچک و متوسط طراحی شده است.
این آپشن را میتوان بدون نیاز به یک CTI سرور خارجی هم پیاده سازی
کرد.یک سیستم پاسخگو با کارایی بالا امکان سرویس دهی به مشتری با منابع
محدود را افزایش میدهد.در این حالت شما هیچ تماسی را از دست نمی دهید و
تماسها به شکل درست بین کاربران تقسیم خواهند شد.
- صف انتظار
- اولویت دهی تماسهای VIP در صف انتظار
- توزیع یکنواخت تماسها (UCD)
- گزارش گیری بر اساس یک کاربر یا گروه
- رصد فعالیت بر اساس یک کاربر یا گروه
- تنظیمات زنگ (زنگ گروهی)/تاخیر در زنگ
- حذف بوق اشغال
◊ راهنمای صوتی اتوماتیک برای مشتری
بر اساس این عملکرد تماس گیرنده از موقعیت خود در صف انتظار اطلاع پیدا
میکند و میتواند بسته به شرایط خود، تصمیم بگیرد در صف انتظار باقی بماند و
یا پیغام بگذارد و تماس را قطع کند.
◊ ثبت و نمایش تماس ها ی انجام شده و گزارش سابقه تماسها
این آپشن به سوپروایزر کمک میکند تا به صورت زنده وضعیت کاربران،اعضای
گروه ها و تماسها را رصد کند و بتواند مشکلات موجود را شناسایی و با رفع
کند.این عملکرد برای شناسایی فرصتها از دست رفته و مشکلات با توجه به سابقه
اطلاعات ثبت شده تماسها و تحلیل آنها بسیار مفید خواهد بود.طبعا دسترسی به
این اطلاعات از طریق شبکه برای مدریت و سوپروایزر امکان پذیر خواهد بود.
◊ قابلیت بهره برداری از برنامه های کاربردی و متنوع
سیستم راه حل مرکز تماس داخلی این دستگاه میتواند با نصب نرم افزارهای
همچون CA Operator Console،CA Supervisor و CA Module و …. به یک مرکز
تماس بسیار سطح بالا و حرفه ای ارتقا پیدا کند.
برای مثال با نصب برنامه CA Supervisor این امکان برای سرپرست یا همان
سوپروایزر فراهم میشود که به مکالمه یک کاربر با مشتری به صورت زنده گوش
کند و در صورت لزوم ادامه مکالمه را به دست گیرد.
افزایش کارایی با تعریف مفهوم جدیدی از ارتباطات
♦ داخلی های هوشمند خارج از دفتر
در دنیای رقابتی کسب کار امروزی نیاز است تا ارتباط بین مشتری و
کارمندان در همه جا و همه وقت برقرار شود.و با توجه به قابلیت اتصال
سانترال KX-NS500 به شبکه (اینترنت یا اینترانت) میتوانید از تلفن های تحت شبکه (IP PHONE) برای برقراری هر چه بیشتر و راحتر این ارتباط استفاده کرد.
◊ راه اندازی داخلی خارج از دفتر (داخلی های راه دور)
اگر شما دست رسی به شبکه اینترنت یا اینترانت دارید سانترال KX-NS500
این امکان را فراهم میکند که تلفن های تحت شبکه خارج از محدوده دفتر ،مثلا
در خانه و یا شعب به راحتی راه اندازی کنید.این ارتباط میتواند توسط تلفن
های همراه هوشمند و نرم افزار های کامپیوتری هم برقرار شود.ضمنا شما
میتوانید امکان برقراری یک تماس تصویری (H.263-H264) را هم داشته باشید.این
در حالی است که شما برای راه اندازی تلفن های تحت شبکه برای سانترال NS500
نیاز به روتر و یا تجهیزات جانبی خاصی در خارج از دفتر نخواهید
داشت.(سانترال KX-NS500 قابلیت پشتیبانی از تلفنهای IP سری NT و UT
پاناسونیک و تمام SIP PHONE های استاندارد را خواهد داشت)
◊ استفاده از تلفن های همراه هوشمند به عنوان داخلی
شما میتوانید از نرم افزار های مخصوص تلفن های هوشمند IOS و اندروید
برای راه اندازی داخلی سانترال NS500 ،روی موبایل خود استفاده کنید.این
بدان معنیست که شما تا زمانی که تحت پوشش شبکه WIFI/3G/4G/LTE هستید
میتواند به تماسهای خود پاسخ دهید و هیچ تماسی را حتی خارج از دفتر و محل
کار از دست نمیدهید.
◊ عملکرد تعریف یک شماره داخلی
در این عملکرد شما میتوانید تلفن های رومیزی و نرم افزاری تحت شبکه خود
را با یک شماره داخلی جفت کنید. حالا مشتری میتواند به کاربر مورد نظر خود
با یک شماره داخلی وصل شود و این کاربر چه در داخل دفتر باشد و چه در خارج
از دفتر میتواند با توجه به موقعیت خود توسط تلفن روی میزش و یا تلفن
همراهش به تماس پاسخ دهد.با این شرایط شما نگرانی از دست دادن تماس های
داخلی خود را حتی هنگام ترک میزتان نخواهید داشت.
♦ استفاده از متود های مختلف برای افزایش کارایی
به نظر میرسد استفاده از متودهای قابل انعطاف و مختلف ارتباطی جز لاینفک
کسب و کارهای امروزی میباشد.راه کار دستیار ارتباطی (Communication
Assistant-CA) که توسط پاناسونیک برای این دستگاه در نظر گرفته شده امکان
برآورده کردن نیازهای متنوع و خاص شما را خواهد داشت.