کتابهای روانشناسی پرورشی
نام کتاب | نویسنده مترجم |
چکیده کتاب | ناشر |
روانشناسی پرورشی | نویسنده: مهدی جلالی | مولف این کتاب دلیل نگارش آن را اینگونه بیان میکند: هدف پرورش کمال قوای جسمانی و نفسانی فرد به نحو مکوزون و متناسب است به نحوی که در آینده برای خود و دیگران مفید باشد و تحقق این ایدهآل جز با استعانت از روانشناسی میسر نیست و کتاب حاضر به همین منظور به رشته تحریر درآمده است، تا طالبان این علم تا اندازهای با اصول و مبادی آن آشنا شوند. این کتاب موضوعات مختلفی را بررسی میکند، از جمله: توارث ، ساختمان جسمانی ، رشد ، انعکاسات غرایز و عواطف ، انواع یادگیری ، تداعی و تفکر ، هوش ، شخصیت و منش و امراض و نقایص شخصیت |
ناشر : شرکت سهامی چهر تاریخ نشر: 1373 |
روانشناسی تربیتی | مولف: لی ، جی ، کرانباخ مترجم: مسعود رضوی |
این کتاب برای معرفی اصول روانشناسی تربیتی به معلمان و نیز دانشجویانی که معلمی پیشه خواهند کرد، نوشته شده. در این کتاب به تکلیف اساسی روانشناسی تربیتی که تفهیم طرز یادگیری دانش آموز ، به معلم است، پرداخته شده است. سرفصلهای مهم این کتاب عبارتند از: روانشناسی و مشکلات مدرسه ، آمادگی و تکامل آن ، اکتساب مهارتها ، اندیشهها و رویهها ، تکامل عقلی به عنوان انتقال یادگیری ، طرح نقشه ، انگیزش و ارزشیابی. |
ناشران: موسسه تحقیقات تربیتی – دهخدا تاریخ نشر اول 1346 – دوم 1364 |
رابطه بین روانشناسی و آموزش و پرورش | مولفان: هانت ، ادماند سالیوان مترجم: اکبر میز حسینی |
این کتاب یک روش جدید تفکر یا یک سیستم منظم برای ارائه نظریات به کار برده ، تا روانشناسان و معلمان بتوانند مطالب را بهتر توضیح دهند. این کتاب مانند دیگر کتابها ، شامل مطالب روانشناسی تربیتی سنتی نیست، بلکه راههایی را نشان میدهد که مفاهیم روانشناسی با معنیتر و عملیتر گردد. این کتاب نیازهای کودک را در ارتباط با محیط به طور جدی بررسی مینماید و هدف هماهنگ کردن خصوصیات محصل با روشهای آموزش و پرورش میباشد. عناوین مهم این کتاب عبارتند از: هماهنگ کردن روانشناسی و آموزش و پرورش ، نظریههای مربوط سیکنر ، آزوبل یا الگوی انطباقی سطوح فکری و روشهای انسان گرایانه راجرز و مولر |
ناشر: بامداد تاریخ نشر 1367 |
روانشناسی تربیتی | نویسنده: فردیک جی . مک دونالد مترجم: زهره سرمد |
این کتاب برای دو گروه خواننده بسیار قابل استفاده است. درجه اول برای افرادی که با امر تدریس سروکار دارند و درجه دوم افرادی که به طور غیررسمی با امر تعلیم و تربیت سر و کار دارند و میتوانند با شناخت عوامل موثر در یادگیریهای مختلف در کوششهای تربیتی خود مفیدتر واقع شوند و با آگاهی بیشتر گام بردارند. این کتاب به یادگیری و جریانهای شناختی ، یادگیری طرز فکرها، شخصیت و مفهوم خود در تعامل شاگرد و معلم و مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی میپردازد. |
ناشر: دانشگاه تهران تاریخ نشر 1355 |
مبانی روانشناختی تربیت | نویسنده: علی اکبر شعاری نژاد |
این کتاب از آغاز تا انجامش به مطالعه رفتار فرد در ارتباط با محیط و چگونگی تعامل (تاثیر متقابل) آن دو از فرایند “تربیت” میپردازد. این کتاب آشکار میسازد که ارتباط بین رواشناسی و آموزش و پرورش یک ارتباط عمیق درونی و کاری است. زیرا هر دو تقریبا زبان مشترکی دارند، هدف مشترکی را دنبال میکنند و مربی و دانشآموز هر دو موضوع مطالعه روانشناسی هستند. این کتاب در فصلهای مختلف به این مطالب میپردازد: روانشناسی معلم ، روانشناسی ، روانشناسی محصل ، روانشناسی یادگیری ، وسایل آموزشی ، تکنولوژی تدریس ، مدرسه و تربیت معلم |
انتشارات: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تاریخ نشر:1375 |
اطلاعات کتاب تربیت چه چیز نیست؟ چگونه تربیت نکنیم
پدیدآورندگان : نویسنده: عبدالعظیم كریمی
موضوع : آموزش و پرورش كودكان , آموزش و پرورش – هدفها و نقشها , آموزش و پرورش نوجوانان
ناشر : موسسه فرهنگی منادی تربیت
محل نشر : تهران
قطع : رقعی
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : فارسی
قیمت : 20000
نوع جلد : شومیز
قطع : رقعی
تیراژ : 3000
تعداد صفحات : 232
تاریخ نشر : 1385/4/10
رده دیویی : 0370015
شابک : 964-348-087-9
“مولف
در این كتاب روشها و اقدامات غلط تربیتی را بررسی نموده طی آن نشان داده
است كه چگونه این اقدامات باعث میشود كه افراد از شیوه زندگی انسانی و
فطری خود دور شوند .به اعتقاد وی “اغلب دانشآموزان به مانند جامعه زنبوران
دسته دسته در پیرامون اجبارها و القاهای آموزشی و تربیتی خیمه میزنند و
با اقتباس از دیگران خود را فراموش میكنند و با تكیه بر آموختههای
تلقینی، قدرت كشف و ابداع را از دست میدهند .”در بخش نخست كتاب توضیح
داده شده كه “تربیت “تغییر دادن، عادت دادن، نصیحت كردن، رام كردن
و…نیست .در بخش دوم نیز به شیوههای غلط تربیت اشاره شده است .”