اموزش تزیین حنا به شکل گل

thumbnail

آموزش طراحی با حنا به شکل گل

  • به چند روش میشه طراحی با حنا انجام داد1. قلم 2. قیف3. شابلون طرز تهیه حنا:حنا باید حنای مخصوص طراحی باشه که بیشتر لوازم ارایشی ها توی خیابون منوچهری دارن رنگ حنای طراحی سیاه هستش روش تهیه اش به این صورت هستش که مقداری حنا توی یه ظرف میریزیم چند تا قطره اکسیدان 2 (6%) بهش اضافه میکنیم تا یه مواد غلیظ به دست بیاد با این مواد طراحی میکنیم بعد یک تکه نایلون میگذاریم روی قسمت طراحی شده خیلی اروم که نقاشی خراب نشه میگذاریم کاملا توی هوای محیط خشک بشه بعد از خشک شدن نایلون رو برمیداریم و حنای خشک شده رو میشوریم این روش 15 روز میمونه توی حموم نباید روی طرح لیف بکشید چون خیلی زود پاک میشه اگر به جای اکسیدان از اب استفاده کنید خیلی زودتر طرحتون پاک میشهطرحتون رو میتونید با شابلون بکشید. شابلون رو هم میتونید اماده بخرید هم  میتونید طرحتون رو روی برچسب های متری یا کاغذ رادیولوژی بکشیدو باهاش شابلون درس کتید.

    ایده برای مدل حنا , نمونه تزئین سینی حنا برای حنابندان

  • ایده برای مدل حنا , نمونه تزئین سینی حنا برای حنابندان

    چند تا مدل زیر مدلهای سینی حنا هست که میتونی حنا را به هر صورتی (دایره،توی ظرف مورد نظرت و….) در بیاوری و توی همچین سینی هایی درست کنی و اگر خواستید با گل تزیین کنید. از گل به صورت مدل زیر میتونی استفاده کنی و حنا را به صورت توپ (روی سطح دایره پخش کنید تا به صورت توپ در اید) و بعد بالای همچین گلهایی قرار دهید و مثل همین عکس از سنگ و مروارید هم استفاده کنید. از سکه های مبارک باد هم میتونی استفاده کنی و به صورت کج روی توپ حنا برجسته کاری کنی. یا میتنوی همچین توپ برجسته ای را جدا انتخاب کنی که سکه های طلایی واقعا زیبایی خواصی بهش میدهند. میتونی یک چتر تقریبا کوچک و به هر رنگی که دوست داری (مدل ساده بدون ترح ) تهیه کنی و این چتر را باز کنی و توی ان با حنا کار کنی و با گل های طبیعی زیبا و سنگ های زیبا تزیین کنی . وقتی با گل تزیین بشه دید مردم بیشتر به سمت گل ها میره تا خود حنا که به چه شکلی در امده. و بعد میتونی با حنا مشکی (حنا هندی که روی دست کار میشه) پشر چتر (بالای چتر ) را با شکل حناهایی که روی دست انجام میدهند تزیین کنید. میتونی حنا را با این بوته ها (یادم رفت اسمشون چیه) و شمهای زیبا روی ظرفهای شیشه ای زیبا و یا ظرفهای لوکس تزیین کنید. و بعد با روبان دورش را تزیین کنید. یک سینی چوبی ساده بدون طرح تهیه کنید و توی ان حنا را به هر مدلی که دوست دارید (توپ،گل،پروانه،ماهی و …..) تزیین کنید و باز با حنای مشکی ار مدلهای که روی دست نقش میکشند استفاده کنید و دور تا دور حنایتان را روی سینی نقش بکشید.

**********************************************************

سلام دوستای عزیزم، چون ساخت تمامی این حنا ها برام امکانپذیر نبود و دوست داشتم که تمامی نومنه ها رو به شما آموزشبدم براتون روی هر عکس توضیحات لازم رو میدم. امیدوارم که توضیحاتم مفید باشند. بازم اگر سوالی بود بپرسید. اگر بدونم خوشحال میشم راهنماییتون کنم.

اما قبل از هر چیز باید مهمترین نکته در ساخت حنا رو به شما دوستان عزیز گوش زد کنم:

** حتما حتما حتما داخل حناتون شکر بریزید تا مثل تصویر زیر ترک نخوره و زحماتتون هدر نره!!!


روش شماره 1- تزیینات حنا ی قالبی مثل این تصاویر خوب همونطور که از اسمش پیداست داخل قالب های مخصوص شیرینی و دسر را چرب میکنیم و حنای خیس خورده (که البته نه زیاد شل و نه زیاد سفت باشه) رو داخل قالب بریزید با پشت قاشق فشار بدید تا متراکم بشه و بعد ظرف صاف مورد نظرتون رو کف قالب گذاشته و قالب رو برمیگردونیم و حنا رو با اکلیل، سکه، مرارید و … به دلخواه تزیین میکنیم.


روش شماره 2- نمونه بعدی و که جزء ساده ترین روش های تزیین حنا هست. حنا داخل ظرف های دلخواه ریخته میشه و روی حنا و اطراف ظزف با گل و شمع و اکلیل و … تزیین میشه.


روش شماره 3- در مورد تزیینات ظروف پل دار حنا که در اون حنا از ظرفی به ظرفی دیگه ریخته میشه. باید بگم که لبه ظرف زویی به لبه ظرف زیرین با چسب حرارتی محکم میشه و برای حالت ریزش حنا هم باید حتما یک پل مستطیل یا ذوزنقه شکل با مقوا یا هر چیز محکم دیکه از لبه ظرف رویی به داخل ظرف زیرین گذاشته بشه.

**اگر از مقوا استفاده میکنید، حتما روی اون رو فویل آلومینیومی یا پلاستیک محافظ بکشید تا خیش نخوره و پل خراب نشه!!!

** اگر دهانه پل داخل ظرف قرار نگیره تزیینمون خوب از آب درنمیاد. مثل تصویر بالایی!


روش شماره 4- روش بعدی که یک روش کاملا تزیینی هست و حنا توی این روش قابل استفاده بعدی نیست، روکش کردن وسایل توسط حنا هست! اگر تصمیم دارید که از این روش استفاده کنید و به حنا هم در مراسمتون نیاز دارید حتما یک ظرف جداکانه حنا یا تزیین حنا بصورت فالبی روش (1) رو در کنار این روش داشته باشید.

همینطور که در تصویر هم میبینید حنا روی مجسمه هایی به شکل های مختلف کشیده شده، برای اینکه حنا روی مجسمه بچسبد. حتما حنا نسبتا رقیق رو با مقداری چسب چوب شفاف مخلوط کنید و روی کار بکشید.

گل های موجود در عکس بالا به روش بعدی تهیه می شوند.


روش شماره 5- و اما آخرین روش اینکه، برای درست کردن این گل ها یا پروانه تزیینات باید الگوی این کار روی مقوا یا طلق پلاستیکی در آورده و ببرید. گلبرگ ها رو حالت بدید و روی گلبرگ های حالت داده شده رو به روش بالا مخلوط حنا و چسب چوب بکشید.

یا اینکه مخلوط حنا و چسب چوبتون رو روی گل های شیشه ای بکشید تا گل زیباتری داشته باشید.

**از این تزیینات میتونید در کنار حنای آماده شده با هر یک از روش های 1، 2، 3 استفاده کنید.


روش شماره 6- و آخرین روش هم ریختن حنای نسبتا محکم (با غلظت حلوا) داخل سینی یا ظرف و حالت دادن با پشت قاشق و چاقو هستش!

گل به روش شماره (5) تهیه شده

ویدیو : اموزش تزیین حنا به شکل گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter