گوشی های htc با قیمت

thumbnail

گزارش Strategy Analytics از بازار گوشی‌های موبایل در سه ماهه دوم 2015: درخشش هواوی به عنوان سومین عرضه‌کننده

تحلیلگران موسسه Strategy Analytics با بررسی بازار گوشی‌های تلفن همراه در سه ماهه دوم سال 2015 اعلام کردند که هواوی با پیشی گرفتن از مایکروسافت
در جایگاه سوم تولیدکنندگان تلفن همراه قرار گرفته است. براساس آخرین
پژوهش‌های این موسسه انگلیسی، که در تاریخ 29 جولای سال جاری میلادی (7
مرداد) منتشر شده است، عرضه جهانی گوشی موبایل (اعم از گوشی‌های هوشمند و
فیچرفون‌ها) با رشد اندک 2 درصد از 428 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال
2014 میلادی به رقمی در حدود 435 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال جاری
میلادی رسیده است. در این میان کمپانی چینی هواوی عملکرد درخشانی داشته و
با ثبت رکورد 7 درصدی از سهم بازار، مایکروسافت را پشت سر گذاشته است. این
آمار جدید به معنای دستیابی هواوی به جایگاه سوم عرضه گوشی‌های تلفن همراه
پس از سامسونگ و اپل است.

پیش از این نیز کمپانی‌ هواوی از افزایش فروش خود در شش ماهه نخست سال 2015 خبر داده بود و اعلام کرده بود که فروش صد میلیون گوشی هوشمند را در سال 2015 در دستور کار دارد.

به گفته Ken Hyers — یکی از مدیران موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics
— «هواوی 30.6 میلیون گوشی موبایل را به بازار عرضه و رکورد 7 درصدی را
در سه ماهه دوم 2015 ثبت کرده است. فروش هواوی در تمام دنیا رشد سریعی
داشته است، علی‌الخصوص در کشور چین که مدل‌های 4G نظیر Mate7
محبوبیت زیادی دارند. به علاوه هواوی توانسته است با پیشی گرفتن از
مایکروسافت به سومین عرضه‌کننده بزرگ گوشی تلفن همراه تبدیل شود.»

Huawei Ascend Mate7 - هواوی اسند میت 7

تصویر بالا: گوشی هوشمند اسند میت 7 هواوی

به گفته وودی او (Woody Oh) — یکی دیگر از مدیران Strategy Analytics
— نرخ رشد 2 درصدی در بازار جهانی گوشی موبایل ضعیف‌ترین عملکرد این صنعت
طی دو سال گذشته است که بیش از همه در اثر کاهش تقاضا در این حوزه به ویژه
در بازارهای چین، اروپا و ایالات متحده آمریکا پدید آمده است.

در همین راستا، Neil Mawstyon – مدیر اجرایی Strategy Analytics — به
این نکته اشاره می‌کند که سامسونگ با 7 درصد کاهش عرضه سالیانه و عرضه 89
میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در سراسر جهان سهمی معادل 20 درصد را در سه
ماهه دوم 2015 از آنِ خود کرده است. البته سامسونگ حجم فروش خود را در
گوشی‌های رده بالا حفظ کرده است اما گوشی‌های سطح پایین‌تر این کمپانی با
رقابت شدید از سوی تولیدکنندگان آسیایی مانند هواوی مواجه هستند.

در همین حال اپل نیز با رشد سالانه 35 درصد و عرضه 47.5 میلیون دستگاه
گوشی تلفن همراه، حدود 11 درصد از بازار این محصولات را در سه ماهه دوم
2015 در اختیار داشته است. Neil Mawstyon می‌افزاید که مایکروسافت با عرضه
27.8 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه، سهم بازاری معادل 6 درصد را در سه
ماهه دوم 2015 ثبت کرده است. این کمپانی نفوذ خود را در بازار فیچرفون‌ها
(گوشی‌های فاقد سیستم‌عامل هوشمند) رفته رفته از دست می‌دهد در حالی که
مجموعه گوشی‌های هوشمند لومیا در انتظار عرضه مدل‌هایی مبتنی بر نسخه‌
Windows 10 Mobile هستند. لازم به ذکر است که هرچند نسخه دسکتاپ ویندوز 10
در ماه جولای منتشر شده اما نسخه ویژه موبایل این سیستم عامل هنوز به صورت
نهایی عرضه نشده است.

شائومی
دیگر برند چینی است که در سه ماهه دوم 2015، با عرضه 19.8 دستگاه گوشی
تلفن همراه، سهم بازار 5 درصدی را در اختیار داشته است. شائومی کمپانی با
فناوری رو به رشد است که به دلیل توانایی ساخت گوشی‌های هوشمند مقرون به
صرفه با مشخصات کیفی مطلوب شهرت دارد. این کمپانی نقش مهمی را در بازار
گوشی تلفن همراه در چین به عهده دارد، اما رشد محلی و جهانی آن اندکی کند
است و برای توسعه بازار خود باید در رقابتی تنگاتنگ با رقبایی نظیر هواوی،
Meizu و دیگر تولیدکنندگان این عرصه مواجه شود. از این رو شائومی برای باقی
ماندن در میان پنج تولیدکننده برتر گوشی تلفن همراه رقابت سختی را در سه
ماهه‌های آتی سال جاری پیش رو خواهد داشت.

کمپانی عرضه در سه‌ماهه دوم 2014 (میلیون واحد) سهم بازار در سه‌ماهه دوم 2014 عرضه در سه‌ماهه دوم 2015 (میلیون واحد) سهم بازار در سه‌ماهه دوم 2015
1. سامسونگ  95.3 22.3%  89.0  20.5%
2. اپل  35.2  8.2%  47.5  10.9%
3. هواوی  20.6  4.8%  30.6  7.0%
4. مایکروسافت  50.3  11.8%  27.8  6.4%
4. شائومی 15.1   3.5%  19.8  4.6%
دیگران  211.5  49.4%  219.9  50.6%
مجموع  428.0  100%  434.6  100%

جدول بالا: پنج کمپانی برتر عرضه‌کننده گوشی تلفن همراه در سه ماهه دوم 2015 مطابق گزارش


در سال 2016 یک سوم فروش گوشی‌های هوشمند به گوشی‌های دو سیم‌کارته اختصاص خواهد یافت

بنا به گزارش Strategy Analytics
در سال 2016 برای اولین بار فروش گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته در جهان از
مرز 500 میلیون دستگاه خواهد گذشت. طبق محاسبات انجام شده توسط این موسسه
تحقیقاتی فروش گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته در سال جاری میلادی 431 میلیون
دستگاه خواهد بود و این فروش با رشد قابل توجه 19 درصدی به 514 میلیون
دستگاه در سال 2016 خواهد رسید. یعنی از 1.6 میلیارد گوشی هوشمندی که
انتظار می‌رود در سال 2016 فروخته شود، یک سوم آن به گوشی‌های هوشمند دو
سیم‌کارته اختصاص می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش، بازار داغ گوشی‌های هوشمند دو
سیم‌کارته در کشورهای چین و هند است؛ جایی ‌که کمتر بودن تعرفه مکالمه یک
اپراتور و بهتر بودن سرویس دیتا و اینترنت اپراتور دیگر و پوشش بهتر شبکه
تلفن همراه با استفاده از دو سیم‌کارت از جمله دلایل استقبال کاربران چینی و
هندی از گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته است. به علاوه نیازی به داشتن دو
گوشی مجزا برای آن دسته از کاربرانی که از دوسیم‌کارت برای امور شخصی و
کاری خود استفاده می‌کنند نخواهد بود.

در حال حاضر برخی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌‌های همراه هوشمند مانند سامسونگ، Lenovo و Micromax بر عرضه گوشی‌های دو سیم‌کارته در بازار چین و هند تمرکز کرده‌اند. به عقیده Strategy Analytics عدم حضور اپل در بازار گوشی‌های هوشمند دو سیم‌کارته باعث شده است این شرکت فرصت بزرگی را از دست بدهد.

Lenovo A6000

تصویر بالا: بخشی از نمای داخلی گوشی دو سیم‌کارته Lenovo A6000



ویدیو : گوشی های htc با قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter