علایم بیماری هپاتیت حاد چیست؟ | بیماری هپاتیت حاد ویروسی چیست

thumbnail

هپاتیت حاد ویروسی یک بیماری کوتاه مدت است که پس از اینکه شخص در معرض ویروس هپاتیت قرار گرفت، رخ می دهد .در این حالت، بیمار پس از یک دوره ی مقدماتی با نشانه هایی مانند تب، سرماخوردگی، تهوع، استفراغ و درد شکم، دچار زردی می شود. به طور معمول، این علائم خودبه خود برطرف می شود و پس از 6 ماه خون از ویروس پاک می شود. بطورکلی هپاتیت حاد کمتر از شش ماه ادامه می یابد.

یک فوق تخصص گوارش و کبد ضمن اشاره به برخی از نشانه ها و علایم هپاتیت، گفت:با توجه به شدت بیماری و نوع هپاتیت، سیر بیماری متفاوت است.
رییس شبکه کشوری هپاتیت در گفت وگو یی به برخی از علائم و نشانه های بیماری هپاتیت اشاره کرد و گفت:اکثر بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی، علامتی مبنی بر وجود بیماری ندارند و بیماری آنها با انجام آزمایش های روتین مشخص می شود. البته باید توجه کرد که در برخی از بیماران هپاتیت نیز علائم حاد بیماری دیده می شود.
وی افزود:بر این اساس به دنبال تماس با ویروس مولد بیماری هپاتیت و پس از طی دوره ای که از هفته ها تا ماه ها متغیر است و «دوره کمون» یا «دوره نهفته» بیماری گفته می شود، علائم حاد ابتلا به هپاتیت ویروسی ظاهر می شوند. باید توجه کرد که علائم و نشانه های بیماری های کبدی کاملا متغیر است. علائم ابتلا به این بیماری از یک حالت سرماخوردگی و شبه آنفلوانزا، بی اشتهایی، ضعف و بی حالی، احساس کسالت و تیره شدن ادرار و کم رنگ شدن مدفوع، خارش و سردرد تا حالت یرقان شدید، متغیر است. به این حالت «هپاتیت حاد» گفته می شود.

وی با بیان اینکه این علائم خاص یک هپاتیت نبوده و در همه انواع هپاتیت دیده می شود، افزود:در 95 درصد موارد بیماری هپاتیت حاد، علائم بیماری به صورت خود به خودی و حتی بدون درمان در مدت چهار تا شش هفته برطرف می شوند و ویروس نیز از بدن دفع می شود.

وی با بیان اینکه در پنج درصد ابتلا به ویروس هپاتیت «بی»، ویروس عامل بیماری در بدن فرد مبتلا، باقی مانده و حالت ناقل ایجاد می شود، گفت:تغییر رنگ پوست و چشم ها به زردی (یرقان)، پررنگی ادرار (تیره شدن ادرار)، بی رنگ شدن مدفوع، سفید شدن رنگ مدفوع، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، خارش بدن، خستگی، بی حالی و کاهش توانایی در انجام فعالیت های روزانه از جمله نشانه ها و علایم این بیماری است.

ویدیو : علایم بیماری هپاتیت حاد چیست؟ | بیماری هپاتیت حاد ویروسی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter