آموزش نحوی استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت با اخذ تخفیف

thumbnail

نحوه دریافت استعلام خلافی موتور سیکلت همواره برای صاحبان این وسیله نقلیه روند زمانبر و دردسرسازی به شمار می آید، و شاید حتی بعضی مالکان از روش های جدید استعلام خلافی موتور سیکلت خبری نداشته باشندو هنوز بر این باور هستند که برای اخذ خلافی موتور سیکلت باید به صورت حضوری اقدام نمایند.و این موضوع در زمانی است که بسیار از دوربین های پلیس راهور دیگر مانند گذشته عمل نمی کنند و تمامی تخلفات صورت گرفته توسط رانندگان موتورسیکلت را نیز ثبت و ضبط می نمایند، و تفاوتی بین خودرو ها و موتور سیکلت ها قائل نمیشوند.لذا در این مطلب سعی کرده ایم که تمامی روش های موجود برای گرفتن استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت را آموزش دهیم.

 

استعلام خلافی از دفاتر پلیس+10

در این روش که اگر از هزینه چندهزار تومانی آن چشم پوشی کنیم، و بتوانیم دردسرهای رفت و آمد به دفاتر پلیس+10 و انتظار در صف نوبت را تحمل کنیم، شاید هنوز بهترین و مطمئن ترین روش برای اخذ استعلام خلافی موتور سیکلت مراجعه به دفاتر پلیس+10 باشد.

مراجعه به دفاتر پلیس+10 برای گرفتن استعلام خلافی موتور سیکلت

 شماره تلفن استعلام خلافی موتورسیکلت

شما می توانید برای اطلاع از میزان خلافی موتور سیکلتتان با مراکز پلیس به شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸  تماس بگیرید و بعد برای دریافت استعلام و  نسبت به پرداخت خلافی موتورسیکلت خودتان اقدام نمایید.

 تماس با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ برای استعلام خلافی موتورسیکلت

 

سامانه پیامکی استعلام خلافی موتورسیکلت

روش دیگر برای اخذ استعلام خلافی موتور سیکلت ارسال پیامک حاوی کد 17 رقمی درج شده در کارت موتورسیکلت به سامانه ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ است.

ارسال پیامک به به سامانه ۱۱۰۰۰۵۱۵۱

البته باید خاطر نشان کرد که تا چند ماه پیش استعلام خلافی موتور سیکلت صرفا از طریق مراجعه حضوری به مراکز پلیس+10 انجام می شده است،اما شاید انجام دادن آزمایشی روش های جدید دریافت استعلام خلافی موتور سیکلت بتواند شما را از دردسرهای یک مراجعه حضوری خلاص کند.

 

استعلام خلافی موتورسیکلت از طریق  VIN 

با فرستادن شماره VIN موتورسیکلت به سامانه 1101202020 با پیام “شماره VIN ارسالی در سامانه ثبت نشده است” روبرو می شوید.لذا پیشنهاد نمی شود از این سیستم استعلام خلافی استفاده کنید. و در ادامه باید اشاره کنیم که در زمان نگارش این مقاله هنوز هیچ سایت معتبری برای استعلام خلافی موتور با اینترنت وجود ندارد بنابراین بهتره است اقدام برای اخذ استعلام خلافی موتور از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 انجام شود و یا راهکارهای پیشنهادی دیگر امتحان شود.

 

روش های اخذ تخفیف برای خلافی موتورسیکلت 

شما می توانید با ارائه ادله های کافی و مستند به “مراکز حل اختلاف” نسبت به میزان مبلغ خلافی موتور سیکلت خود اعتراض نموده و در خواست بازنگری در لیست تخلفات خود داشته باشید.شایان ذکر است که نیروی انتظامی به مناسبت ها مختلف و خاص برای برخی از مالکان موتور سیکلت تخفیفاتی در میزان مبلغ خلافی ها در نظر میگیرد.

 

تخفیف برای خلافی موتور سیکلت

 

 

مشکلات تجمیع خلافی موتور سیکلت ها 

در پایان باید اضافه کنیم که روند عدم اقدام به پرداخت خلافی موتور سیکلت ها تا زمانی که به مشکلی خاصی برخورد نکرده ایم و یا توسط پلیس راهور متوقف نشده ایم ادامه دارد.و این مسئله باعث تجمیع مبالغ خلافی موتور سیکلت شده و در نهایت به پرداخت مبالغ سنگین که درصد زیادی از قیمت وسیله نقلیه می باشد منجر میشود. بنابراین به مالکان محترم پیشنهاد میکنیم که بصورت ماهانه نسبت به استعلام خلافی موتورسیکلت خود اقدام نمایند تا دچار دردسر های توقیف و جریمه های گزاف نشوند.

 

دو برار شدن خلافی های پرداخت نشده

 

 

ویدیو : آموزش نحوی استعلام و پرداخت خلافی موتور سیکلت با اخذ تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter