۴ شیوه برقراری تعادل میان زندگی شخصی و شغلی توسط افراد موفق

۴ شیوه برقراری تعادل میان زندگی شخصی و شغلی توسط افراد موفق

آیا وقتی کسی در کار خود حقیقتاً به موفقیت می رسد، تعادل کار و زندگی
هنوز برایش معنایی دارد؟ برخی از کسب و کار ها در فصول خاصی مجبور می شوند
ساعات کاری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، اما پژوهش ها نشان می
دهد افزایش ساعات کاری از یک میزان مشخص به بعد، بهره وری را به طرز
چشمگیری با افت مواجه می کند. در واقع برونداد کارکنان با گذر از مرز ۵۵
ساعت کار در هفته سقوطی تأمل برانگیز را تجربه می کند. شاید برایتان جالب
باشد بدانید کار خروجی کسی که ۷۰ ساعت در هفته کار می کند، در بلند مدت با
کسی که هفته ای ۵۵ ساعت فعالیت کاری دارد برابر است.

به علاوه، مطالعات نشان می دهند با خستگی بیشتر، هوش هیجانی و توانایی
های افراد در تصمیم گیری افت می کنند. به همین دلیل، انسان های واقعاً
موفق به خوبی می دانند چطور میان کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنند.
چهار شیوه ی برقراری این تعادل میان زندگی شخصی و شغلی توسط اینگونه افراد
را در ادامه خواهید خواند.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- افراد موفق می دانند از کار و زندگی شان چه می خواهند

چیزی که همه ی انسان های موفق مهارت خوبی در آن دارند، هدفگذاری است.
کسانی که به خوبی میان کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار می کنند این نکته
را می دانند که هم در اولی و هم در دومی باید هدف داشته باشند. این
هدفمندی به آنها کمک می کند در مورد خواسته هایشان شفافیت بیشتری داشته
باشند تا بتوانند به راحتی به پروژه ها و کارهای مختلف «بله» یا «خیر»
بگویند.

البته هدف داشتن به تنهایی کافی نیست. تمام فعالیت های روزانه ی شما
در زندگی شخصی و شغلی تان باید در مسیر این اهداف کلی قرار داشته باشند.
برای اینکه ببینید هدفگذاری های مفیدی انجام داده اید یا خیر، می توانید
این پرسش ها را از خود بپرسید:

  • آیا پروژه های شخصی و کاری حیاتی خود را در بلند مدت و کوتاه مدت شناسایی کرده ام؟
  • آیا راهی برای دستیابی به اهداف شخصی و شغلی ام یافته ام تا بتوانم آنها را همواره در ذهن داشته باشم؟
  • آیا برای دستیابی به این اهداف بزرگ تر در زندگی و کار، قدم های کوچک تری در نظر گرفته ام تا من را در مسیر درست قرار دهند؟
  • آیا اهداف خود را با آن دسته از اطرافیانم که می توانند در این مسیر از من حمایت کنند در میان گذاشته ام؟

افراد موفق به تنهایی به اهداف خود نمی رسند. یکی از مؤلفه های اصلی
تعادل این است که اطرافیان خود را نیز در جریان امور قرار دهید تا آنها نیز
بدانند چه انتظاری باید از شما داشته باشند و بالعکس. با همسر یا نزدیکان
مهم خود در زندگی شخصی قدم بزنید و در مورد اهداف و انتظارات روابط روزانه ی
خود با آنها صحبت کنید. با مدیر یا کارمندان خود نیز صحبت کنید تا برای
اهداف کاری و معیار های موفقیت خود، پارامتر های مشخصی تعیین کنید. اگر
بدانید در هر یک از این حوزه ها چه می خواهید، قادر خواهید بود از عوامل
جنبی و حاشیه ای دوری کنید.

۲- به امور زندگی شخصی و خانوادگی خود رسیدگی می کنند

در مطالعه ی منتشر شده توسط NPR که روی ۱۲۲ مرد و زن انجام شده است،
محققان متوجه شدند این افراد در منزل نسبت به محل کار استرس بیشتری داشته
اند. افراد موفق اجازه نمی دهند کار، مأمن نابسامانی های زندگی شخصی شان
شود. در عوض سعی می کنند با پیدا کردن استراتژی های کارا برای مقابله با
منایع استرس زای هر یک، رابطه ی این دو را به تعادل بازگردانند.

استرس محیط کار با استرس های خانگی متفاوت است. به نوعی می توان گفت
در محل کار فشار برای عملکرد بهتر بیشتر است و در صورت عدم موفقیت، عواقب
سنگین تری در انتظار افراد خواهد بود. از طرف دیگر انسان ها در خانه نسبت
به نتایج، نوعی وابستگی احساسی دارند که در محل کار خبری از آن نیست. علاوه
بر این، کسی نمی تواند مثل زندگی کاری، زندگی شخصی خود را عوض یا آن را
ترک کند. مدیریت واکنش های احساسی در منزل و سر و سامان دادن به تنش های به
وجود آمده، در موفقیت افراد نقشی کلیدی دارد.

۳- از فرصت مرخصی به بهترین نحو بهره می گیرند

original-summer-vacation-book-glasses-bookmark-sand

آمار بالای مرخصی های استفاده نشده، نه برای کارمندان و نه برای شرکت
ها خبر خوبی نیست. علت استفاده نکردن برخی افراد از فرصت مرخصی، ترس از
کارهای عقب افتاده ای است که پس از بازگشت باید به آنها رسیدگی کنند. این
دسته معمولاً تفریح و مسافرت را چیز لوکسی می دانند که فکر می کنند از عهده
ی مخارجش بر نمی آیند. البته نمی توان منکر این مسئله شد که در برخی
موارد، مرخصی رفتن نسبت به پیوستگی کاری، (حداقل در کوتاه مدت) کار بسیار
بیشتری برای انجام پدید می آورد و هزینه ای هم در بر دارد.

با این وجود، استفاده از این فرصت مزایای بسیار مهمی دارد. مطالعات
نشان می دهند مرخصی های شغلی در بهبود بهره وری کارکنان و همچنین کمک به
رشد اقتصادی نقش مثبتی ایفا می کنند. افراد موفق به خوبی می دانند استرس
مداوم و بدون وقفه، تحریک پذیری شان را بالا می برد، خواب راحت و مفید را
از آنان سلب می کند و احتمال ابتلا به افسردگی یا اضطراب را در آنها افزایش
می دهد. انسان های موفق مرخصی و تفریح را بخشی ضروری از تعادل میان زندگی
شخصی و کاری خود می دانند.

همین حالا برای برنامه ریزی مرخصی بعدی خود وقت بگذارید. می توانید از
این فرصت برای مسافرتی خارق العاده به نقطه ای خوش آب و هوا استفاده کنید،
یا اینکه صرفاً مسافرتی یک روزه به یکی از شهر های مجاور خود داشته باشید.
هر برنامه ای با هر بودجه ای که در ذهن دارید، همین حالا آن را در تقویم
خود یادداشت کنید و خود را ملزم به اجرای آن در وقت تعیین شده بدانید.

۴- برونسپاری و تفویض مسئولیت می کنند

خوشبختانه همه ی ما اموری داریم که می توانیم انجامشان را به دیگران
بسپاریم؛ هم در خانه و هم در محل کار. افراد موفق از این امکان بیشترین
بهره را می برند؛ از فرستادن لباس ها به خشکشویی گرفته تا استخدام دستیار
برای رسیدگی به ایمیل ها. کارهایی را در نظر بگیرید که انجامشان زمان زیادی
از شما می گیرد. آیا کس دیگری هست که بتواند این کارها را بهتر انجام دهد؟
اگر پاسخ مثبت است سعی کنید آنها را به کار بگیرید و امور مذکور را به
آنان محول کنید.

برخی از کارهایی که می توانید با هدف مدیریت استرس و برقراری تعادل
بهتر میان زندگی شخصی و شغلی انجامشان را به دیگران واگذار کنید از این
قرار اند:

محل کار:
  • وارد کردن داده ها
  • کاغذبازی های اداری
  • پشتیبانی اجرایی
  • پاسخ دهی به ایمیل ها
  • پاسخ دهی به مشتریان
  • کمپین های بازاریابی
  • دفترداری و حسابداری
  • حساب دریافتی ها و پرداختی ها
  • گردآوری ها
  • پروژه هایی که در آنها به تخصص شخص شما نیازی وجود ندارد
منزل:
  • خرید سوپرمارکتی
  • آماده کردن غذا
  • نظافت منزل
  • لباسشویی و خشکشویی
  • نگهداری حیاط و باغچه
  • تعمیرات دم دستی
  • رفت و آمد روزانه

 

با کمی خلاقیت متوجه خواهید شد برای خالی کردن وقت لازم به منظور
پرداختن به اهداف شخصی و شغلی، صد ها راه مختلف می توان پیدا کرد. البته
بسیاری از این موارد کم و بیش برای شما هزینه بر خواهند بود. استخدام کسی
که به ایمیل های شما پاسخ دهد شاید هزینه ی زیادی در بر داشته باشد اما اگر
از فرصت خالی شده برای پرداختن به کارهایی استفاده کنید که برایتان
سودآوری بیشتری به همراه دارند، در کل به نفع شما خواهد بود.

business-Growth

فارغ از اینکه از این ترفند ها استفاده کنید یا نه، اگر روی کارهایی
که در انجامشان مهارت خوبی دارید تمرکز کنید، نه تنها قادر خواهید بود
زندگی شخصی و شغلی تان را به تعادل بهتری برسانید، بلکه می توانید از هر
دوی آنها لذت بیشتری ببرید. برونسپاری و تفویض مسئولیت ها، به دیگران نیز
اجازه می دهد از نقاط قوت خود برای رشد بیشتر بهره بگیرند.

برقراری تعادل میان کار و زندگی شخصی می تواند دشوار باشد. لازم است
به یاد داشته باشید تعادل همیشه نسبتی پنجاه پنجاه نیست. گاهی اوقات لازم
است زمان بیشتری به کار اختصاص دهید و گاهی وقت ها هم باید به زندگی شخصی
تان بیشتر بپردازید. اصولاً ایده ی تعادل کار و زندگی یعنی آنقدر روی یکی
از این دو متمرکز نشوید که به کلی از دیگری غافل بمانید. افراد موفق
دریافته اند چگونه با هدفگذاری و مشخص کردن انتظارات، رسیدگی به امور منزل،
استراحت و برونسپاری امور در صورت امکان، این تعادل را برقرار کنند. در
نتیجه، برای اجتناب از فرسودگی شغلی و حفظ بهره وری کلی خود آمادگی
بیشتری خواهند داشت.



تلاش و پشتکار فرمول موفقیت انسان است/ با ایجاد باور جهاد علمی را تبیین کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به
نقل از هرمز پرس،عماد کمالی، دانشجوی نخبه استان هرمزگان در بیست و سوم
بهمن ماه سال ۱۳۷۰ در خانواده ای مومن و مذهبی در شهرستان رودان متولد
شد؛وی چهارم خانواده ای ۶ نفره است که تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در
مدرسه دولتی شهید شاکری محل تولدش گذرانده است.

عماد برای تحصیلات دوره راهنمایی و متوسطه از طریق آزمون وارد مدرسه
نمونه دولتی دکتر حسابی و علامه امینی (ره) شهرستان رودان شد و سه سال آخر
تحصیل را در مدرسه شهید بهشتی رودان سپری کرد.

او  در تیرماه سال ۱۳۹۱ دانشنامه پایان تحصیلات دوره کاردانی خود را در
دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جناح اخذ کرد و در مهرماه ۱۳۹۱ جهت تحصیلات
تکمیلی دوره مهندسی عمران- عمران وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و
در بهمن ماه سال جاری موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی در رشته مهندسی عمران
شد.

با توجه به تلاش های عماد در دوران کاردانی در ضمینه تکنولوژی بتن در
سال ۱۳۹۲ دانشنامه افتخاری مهندسی عمران را به عنوان سومین مدرک اخذ کرد.

144585

این نخبه بسیجی با بیان اینکه از ابتدای ورود به دانشگاه تصمیم گرفتم که
به جای تحصیل به پژوهش بپردازم، افزود:سختگیری های دلسوزانه استاد دوزگان
برا کل دانشجوهای دوره کاردانی باعث موفقیتم شد.
وی تصریح کرد: ابتدای امر در دانشگاه آزاد مرکز جناح فعالیت پژوهشی را با
ساخت بتن های مقاوم آغاز کردم و بتن هایی با مقاومت ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم بر
سانتی متر مربع ساختیم.
کمالی با بیان اینکه مطالعاتم را در بخش بتن و تکنولوژی بتن ادامه دادم،
یادآور شد: استمرار و علاقه به بتن باعث شد به نقطه ای برسم که هر شب
مطالعه یک کتاب در بخش ساختمان را داشته باشم .
وی گفت: بررسی ساخت بتن شناور با چگالی کمتر تر از چگالی آب، بررسی ساخت
بتن ضد اشعه UV، مطالعات کاربردی احداث مساجد بر مبنای اقلیم جنوب، مطالعات
کاربردی استفاده از پسماند های ساختمانی، پیاده سازی سیستم های استقرار
استانداردهای بین المللی مهمترین پژوهش هایم در بخش بتن بود.

 

این دانشجوی هرمزگانی با بیان اینکه اساس حرکت بسیج فعالیت آمیخته با
معنویت و توکل است، گفت:اخلاص و فضای پاک بسیج باعث می شود با “توکل” و
داشتن اعتقاو به شعار ” ما میتوانیم” در هر بخشی به موفقیت و پیروزی دست
یافت.

وی تصریح کرد: دانشجوی بسیجی حکم موتور محرکه ای را دارد که چرخ های
توسعه کشور را باید به حرکت در بیاورد و با روحیه جهادی و ایجاد باور  به
تشریح و تبیین ” جهاد علمی” بپردازیم.

کمالی با اشاره به حمایت های مرکز رشد واحد های فن اوری دانشگاه آزاد و
بسیج دانشجویی، تاکید کرد: هم اکنون موفق به تولید نسل جدیدی از بتن با
عنوان ” بتن های نانو” شده ایم که با استفاده از نانو لوله ها و نانو سیلیس
ها می توان بتنی با مقاومت بسیار بالا تولید نمود.
وی افزود: طرح تولید بتن های نانو با شرکت دانش بنیان نانو رویش خلیج فارس
در فاز مطالعات رشد قرار دارد و امید است تولید انبوه این محصول پس از
پایان دوره رشد در نیمسال اول سال ۱۳۹۴ اتفاق بیافتد.

این دانشجو یادآور شد: سه طرح دیگر با موضوعات عمرانی و تالیف کتاب در دست اقدام دارم.
وی با بیان اینکه جوانان روحیه جهادی را در خودشان تقویت کنند، خاطر نشان
کرد: فرمول موفقیت انسانها تلاش و پشتکار است و اگر این تلاش و پشتکار توأم
با توکل به خدا باشد موفق خواهند شد.

 



    ویدیو : ۴ شیوه برقراری تعادل میان زندگی شخصی و شغلی توسط افراد موفق
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b