بهترین گوشی های مجهز به سنسور اثر انگشت

thumbnail

بهترین گوشی های مجهز به سنسور  اثر انگشت

سنسور های زیستی یا بیومتریک ، این روزها به روش هایی محبوب و ایمن برای جایگزینی پسوردهای قدیمی تبدیل شده اند. در این میان، اسکنر اثر انگشت را می توان تکامل یافته ترین و محبوب‌ترین سیستم احراز هویت بیومتریک دانست که امروزه در گوشی های هوشمند بسیاری از کمپانی ها مورد استفاده قرار گرفته است.در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین گوشی های مجهز به سنسور  اثر انگشت را به شما معرفی خواهیم کرد.

1-  Apple iPhone 6 / 6 Plus

سنسور اثر انگشت,اسکنر اثر انگشت,سنسور های اثر انگشت

اسکنر اثر انگشت را میتوان محبوب‌ترین سیستم احراز هویت بیومتریک دانست

سری گوشی های آیفون ۶ با اسکنر اثر انگشت آیفون Touch ID روانه بازار شده اند و کاربران می بایست برای بازکردن قفل گوشی و یا پرداخت از طریق اپل پِی  انگشت خود را بر روی دکمه هوم این گوشی قرار دهند.

2-  Samsung Galaxy S6 and S6 edge

 تکنولوژی سنسور اثر انگشت,سنسور اثر انگشت آیفون,سنسور اثر انگشت ایفون

گوشی های آیفون ۶ با اسکنر اثر انگشت آیفون Touch ID روانه بازار شده است

سامسونگ در پرچم داران ۲۰۱۵ خود یعنی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج ، سنسور اثر انگشت را بسیار پیشرفته تر از گلکسی اس ۵ طراحی کرده و ایراد های نسخه قبلی را برطرف نمود. اگر بخواهیم این قابلیت را در این دو گوشی با محصولات اپل مقایسه کنیم می توان گفت که هر دو از لحاظ کارایی و قابل اعتماد بودن بسیار شبیه و نزدیک به یکدیگرند.

3- Meizu MX4 Pro

 بهترین گوشی های مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت,گوشی گلکسی اس6,سکنر اثر انگشت

گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج ، سنسور اثر انگشت را بسیار پیشرفته کرده است

یکی از ویژگی های قابل توجه و همچنین نقطه قوت این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های مشابه در بازار آسیا، ویژگی اسکنر اثر انگشت است. میزو نام “mTouch” را برای این تکنولوژی در محصولات خود انتخاب کرده است. طراحی ساده، کیفیت بالای صدا و عملکرد سریع را می توان از دیگر ویژگی های بارز این گوشی دانست.

4- Huawei Ascend Mate 7

سنسور اثر انگشت,اسکنر اثر انگشت,سنسور های اثر انگشت

نقطه قوت گوشی های مشابه در بازار آسیا، ویژگی اسکنر اثر انگشت است

تکنولژی سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی این گوشی تعبیه شده است. این محصول دارای ویژگی هایی است که می تواند نگاه هر بیینده ای را به خود جلب کند که از میان آن ها می توان به مواردی همچون نمایشگر ۶ اینچی، چیپست چهار هسته ای Kirin 925 و رم ۳ گیگابایتی اشاره کرد.

5- Apple iPhone 5S

تکنولوژی سنسور اثر انگشت,سنسور اثر انگشت آیفون,سنسور اثر انگشت ایفون

تکنولوژی سنسور اثر انگشت در قسمت جلوی این گوشی تعبیه شده است

سنسور اثر انگشت آیفون 5s  به عنوان اولین گوشی مجهز به تکنولوژی Touch ID روانه بازار شد که امکان باز کردن قفل گوشی و همچنین پرداخت از طریق آیتونز را برای کاربر فراهم می کرد. اما از آن جایی که این گوشی از تکنولوژی و چیپ NFC برخوردار نیست نمی توان از آن برای پرداخت از طریق اپل پی استفاده کرد.

6-  HTC M9 Plus

بهترین گوشی های مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت,گوشی گلکسی اس6,سنسور اثر انگشت

سنسور اثر انگشت آیفون 5s  به عنوان اولین گوشی روانه بازار شد

این گوشی برای بسیاری از دوست داران برند اچ تی سی، با دارا بودن بسیاری از ویژگی های جالب توجه، به عنوان یکی از بهترین محصولات این شرکت تلقی می شود. رزولوشن بالای صفحه نمایش در کنار اسکنر اثر انگشت این گوشی از جمله نقاط قوت این محصول در برابر سایر محصولات به شمار می رود.

7- Oppo N3

سنسور اثر انگشت,اسکنر اثر انگشت,سنسور های اثر انگشت

صفحه نمایش در کنار اسکنر اثر انگشت این گوشی از جمله نقاط قوت این محصول است

شرکت چینی اوپو نی به منظور جلب نظر علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند و کسب سهم بیشتری از بازار، گوشی اوپو ان ۳ خود را با چندین ویژگی جالب عرضه کرد که یکی از این ویژگی ها، استفاده از سنسور اثر انگشت در این گوشی است.

8- Samsung Galaxy Note 4

تکنولوژی سنسور اثر انگشت,سنسور اثر انگشت آیفون,سنسور اثر انگشت ایفون

یکی از این ویژگی های Note 4  استفاده از سنسور اثر انگشت در این گوشی است

این گوشی نیز به عنوان یکی از سه محصول مجهز به تکنولوژی تشخیص اثر انگشت شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. نکته جالب در خصوص این گوشی این است که کاربر می تواند تا ۱۰ اثرانگشت مختلف را در این گوشی ثبت کند و از هر انگشت برای ورود به اپلیکیشنی خاص استفاده کند.

9-  Samsung Galaxy S5

 بهترین گوشی های مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت,گوشی گلکسی اس 6 , گوشی های مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت

سنسور تشخیص اثر انگشت شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد

گلکسی اس ۵ ، اولین گوشی مجهز به سنسور  اثر انگشت کمپانی سامسونگ بود.در این گوشی کاربر می بایست برای باز کردن قفل گوشی انگشت خود را بر روی دکمه هوم بکشد که گفته می شود در مقایسه با سایر روش ها، چندان قابل اعتماد نیست.

10-  Motorola Atrix

سنسور اثر انگشت,اسکنر اثر انگشت,سنسور های اثر انگشت

گلکسی اس ۵ ، اولین گوشی مجهز به سنسور  اثر انگشت کمپانی سامسونگ بود

شاید به ذهن کمتر کشی خطور کرده باشد که شرکت بلک بری در سال ۲۰۱۱ با عرضه Motorola Atrix، اولین گوشی مجهز به این تکنولوژی را روانه بازار کرد. البته گفته می شود که اسکنر اثر انگشت این گوشی از ضریب اعتماد بسیار پایینی برخوردار است.
در خصوص ویژگی های این گوشی نیز بد نیست بدانید که دارای مشخصاتی نظیر نمایشگر ۴ اینچ با رزولوشن ۴۵۰ در ۹۶۰ پیکسل، چیپست دو هسته ای Nvidia Tegra 2 با سرعت کلاک ۱ گیگاهرتز، رم یک گیگابایتی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و باتری ۱۹۳۰ میلی آمپرساعت است.

******************************************************

،حسگر هوشمندی برای شناسایی حملات صرعی

 

ساخت حسگر هوشمند برای شناسایی حملات صرع,دستگاه EPItect,حسگر هوشمند

دستگاه EPItect  می تواند فرکانس های مرتبط با حمله صرعی را اندازه گیری کند

ساخت حسگر هوشمند برای شناسایی حملات صرعی
محققین آلمانی حسگر هوشمندی را ساخته اند که قادر به تشخیص فرکانس های حمله صرعی است.
تنها راه تشخیص حمله صرعی در حال حاضر گرفتن نوار مغز است که این روش تنها در بیمارستان میسر است اما محققین دانشگاه «بن»  آلمان در حال توسعه شیوه ای هستند که به کمک وسیله ای شبیه به سمعک که دارای حسگر هوشمند است، حمله صرعی را کنترل کنند.

این حسگر به گوشی هوشمند متصل می شود و قادر به بررسی و گردآوری اطلاعات راجع به فرکانس های مرتبط با حمله صرعی است و بعد از آن، اطلاعات را به گوشی هوشمند ارسال می کند.

نام این دستگاه EPItect است و می تواند فرکانس های مرتبط با حمله صرعی را اندازه گیری کند. در حقیقت اطلاعات بدست آمده به گوشی همراه داده می شوند و از این طریق به رایانه مرکزی که به گوشی هوشمند وصل است برای پردازش مخابره  می شوند که در صورت احتمال حمله صرعی به کاربر خود پیام هشدار می فرستد. این وسیله هوشمند به بیماران صرعی کمک می کند که با اندازه گیری دقیق میزان فرکانس ها و شدت حمله صرعی، این بیماری را در کنترل خود در بیاورند.

 

ویدیو : بهترین گوشی های مجهز به سنسور اثر انگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter