بدون کولر خانه خود را خنک کنید

thumbnail

بدون کولر خانه خود را خنک کنید

تابستان که از راه می رسد همه به دنبال راه های خنک کردن خانه می افتند. کولرها و اسپیلت ها به جای خود؛ اما آن ها دارای هزینه های زیادی هستند و بهتر است از آن ها برای روزهایی که واقعا گرما کلافه کننده است استفاده کرد و  برای روزهای دیگر از روش های طبیعی و دکوراسیونی برای خنک کردن خانه استفاده کرد. به همین دلیل ما هم پیش دستی کردیم و قبل از این که تابستان و روزهای گرم از راه برسند این راه حل ها را برای شما جمع آوری کردیم تا بتوانید آن ها را فراهم کنید، پس این مطلب جذاب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

• روش های طبیعی خنک کردن خانه: استفاده از لوورها برای جذب هوا به داخل خانه
اگر به استراحتگاه های گرمسیری نگاه کنید متوجه خواهید شد که در دیوارهای این ساختمان ها از لوورها بسیار استفاده شده است. لوورهای نما قدرت این را دارند که با چرخش خود عملا دیوار را تبدیل به پنجره ای باز برای رفت و آمد هوا کنند و باعث شوند تا خانه بدون استفاده از کولر خنک شود. این لوورها قابلیت تنظیم درجه چرخش را هم دارا هستند به صورتی که اگر با بارش مواجه شدید می توانید این لوورها را زاویه دار قرار دهید تا آب به داخل خانه نفوذ نکند اما همچنان از رفت و آمد هوا به داخل خانه بهره ببرید و خانه را خنک کنید آن هم بدون استفاده از کولر.

روش های طبیعی خنک کردن خانه,راههای خنک کردن خانه بدون کولر

استفاده از لوورها برای جذب هوا به داخل خانه یکی از روش های خنک کردن خانه بدون کولر می باشد

روش های طبیعی خنک کردن خانه: استفاده از پنجره های کرکره ای
برای بسیاری از خانه ها پنجره های کرکره ای فقط یک پوسته زیبا و ثابت برای نمای خارجی آن هستند، اما این نوع پنجره های کرکره ای می توانند کارهایی به مراتب سخت تر را انجام دهند. به عناون مثال در روزهای داغ تابستان که اشعه خورشید سوزاننده تر از هر زمان دیگری است درز بین کرکره ها می تواند هوا را در داخل خانه برای شما جا به جا کند و خود پنجره هم می تواند خانه را از اشعه خورشید دور نگه دارد و به این ترتیب خانه شما با روش طبیعی خنک می شود.

خنک کردن خانه بدون کولر,روش های خنک کردن خانه

درز بین پنجره های کرکره می تواند هوا را در داخل خانه برای شما جا به جا کند

روش های طبیعی خنک کردن خانه: به نمای خانه تان پوسته یا شِید اضافه کنید
یکی دیگر از روش های طبیعی برای خنک کردن خانه این است که به نمای خانه تان یک پوسته چوبی اضافه کنید. این پوسته چوبی در جلو پنجره ها می تواند متحرک باشد. این پوسته ها می توانند دو خاصیت و کاربردی داشته باشند اول این که می توانند امنیت خانه شما را تامین کنند و مانند یک نرده عمل کنند، به صورتی که شما می توانید پنجره را باز رها کنید تا تهویه در خانه صورت بگیرد دوم آن که این پوسته می تواند ظاهری مدرن به طراحی نمای خارجی خانه شما بدهند.

خنک کردن خانه در تابستان,بهترین روش خنک کردن خانه بدون کولر

یکی دیگر از روش های خنک کردن خانه این است که به نمای خانه تان یک پوسته چوبی اضافه کنید

این شیدها می توانند ظاهرهایی متفاوت داشته باشند. شما می توانید این پوسته و یا شیدها را خودتان طراحی کنید و به وسیله برش لیزری، طرح دلخواه تان را در بیاورید. حتی این شیدها می توانند در حفظ حریم خصوصی خانه شما نیز به شما کمک کنند و در عین حال هم خانه شما بدون کولر خنک می شود، برای درک بهتر نگاهی دقیق به عکس پایین بیاندازید.

آشنایی با روش های طبیعی خنک کردن خانه,راه و روش خنک کردن خانه

شیدهای روی نما علاوه بر خنک کردن خانه از دید در خانه هم جلوگیری می کند

روش های طبیعی خنک کردن خانه: پنجره های باز، پنجره های بسته
از آنجایی که هوای گرم به سمت هوای سرد حرکت می کند و هر گونه حرکت هوایی یا همان تهویه هوا برای روزهای گرم خوب است. شما می توانید از یک ترفند کاملا ساده استفاده کنید. پنجره های آن سمتی از خانه که خنک هستند را باز کنید و دیگر پنجره ها را ببندید به این ترتیب هوای گرم از قسمت خنک خانه خارج می شود از طرف دیگر هم هوای گرم وارد خانه نمی شود و به این ترتیب شما به شرایط آسایش خود می رسید.

راههای خنک کردن خانه بدون کولر,نحوه خنک کردن خانه در تابستان

استفاده از پنجره ها در دو سمت خانه برای عبور هوای خنک به داخل خانه

روش های طبیعی خنک کردن خانه: استفاده از شیدهای داخلی
شیدهای داخلی چیزی بیش تر از یک جایگزین ساده برای پرده ها هستند. از آن ها همان طور که بالاتر اشاره شد می توان جهت بالا بردن امنیت پنجره ها بهره برد و هم چنین شما می توانید پنجره پشت آن ها را باز بگذارید تا تهویه هوا داخل اتاق صورت بگیرد بدون آن که خورشید به داخل خانه نفوذ کند و به این ترتیب با روشی ساده خانه شما خنک می شود.

روش های خنک کردن خانه,روش های طبیعی خنک کردن خانه

شیدهای داخلی چیزی بیش تر از یک جایگزین ساده برای پرده ها و خنک کردن خانه هستند

روش های طبیعی خنک کردن خانه: باز کردن پنجره های بالایی
همه ما خوب می دانیم که هوای گرم بالا رونده است. پس شما می توانید با باز کردن پنجره هایی که در ارتفاع بالاتری قرار دارند به تهویه هوای خانه تان کمک کنید. وقتی پنجره های بالایی را باز می کنید، هوای گرم خارج می شود و هوایی که در ارتفاع پایین تر در حال گرم شدن است کم کم به سمت بالا حرکت می کند و به این ترتیب تناسب در هوای سرد و گرم خانه به وجود می آید و خانه خنک می شود.

نحوه خنک کردن خانه در تابستان,خنک کردن خانه در تابستان

با باز کردن پنجره های بالایی هوای گرم را بیرون کرده و به تهویه هوای خانه تان کمک کنید

روش های طبیعی خنک کردن خانه: از پنکه های سقفی استفاده کنید
یکی دیگر از راه های طبیعی برای خنک کردن خانه، استفاده از پنکه های سقفی است. این پنکه ها هوای گرم بالای خانه را خنک می کنند و با حرکت دوار خود باعث می شوند تا حرکت هوا و جابه جایی آن سریع تر صورت بگیرد و به همین ترتیب باعث خنک شدن هوای خانه می شوند. این پنکه های سقفی به نسبت کولرهای آبی و گازی مقرون به صرفه تر هستند.

بهترین روش خنک کردن خانه بدون کولر,آشنایی با روش های طبیعی خنک کردن خانه

یکی دیگر از راه های طبیعی برای خنک کردن خانه، استفاده از پنکه های سقفی است

روش های طبیعی خنک کردن خانه: ایجاد فضاهای نیمه باز در خانه
اگر خانه های قدیمی را یادتان باشد، قسمتی داشتند به نام بهار خواب، این فضا؛ فضای نیمه بازی بود که در شب های تابستان برای خوابیدن از آن استفاده می شد البته برای چرت های نیم روزی هم مورد استفاده بود و کلا فضای خنکی بوده که برای فرار از گرمای تابستان مورد استفاده قرار می گرفته است. شما هم می توانید چنین فضایی را در خانه تان به وجود بیاورید و از خنکی آن لذت ببرید. عکس پایین یک نمونه از این فضاهای نیمه باز را به شما نشان می دهد، ایوان ها و تراس ها بهترین مکان برای تبدیل شده به چنین فضایی هستند.

آشنایی با روش های طبیعی خنک کردن خانه,روش های خنک کردن خانه

استفاده از فضاهای نیمه باز برای استراحت های تابستانی

روش های طبیعی خنک کردن خانه: ظرف آب خنک پشت پنجره
پشت پنجره های خانه تان یک ظرف بزرگ از آب قرار دهید، این ظرف های آب به سان چشمه های آب عمل می کنند و هنگامی که باد می وزد و از روی این ظرف ها عبور می کند خنک می شود و به این ترتیب هوای خانه شما هم خنک می شود. از این سیستم قبلا هم در بادگیرهای ایرانی استفاده می شده است. این هم یک روش طبیعی برای خنک کردن خانه بدون کولر.

راه و روش خنک کردن خانه,خنک کردن خانه بدون کولر

استفاده از فضاهایی پر از آب در پشت پنجره ها باعث خنک شدن خانه می شود

روش های طبیعی خنک کردن خانه: درب ورودی خانه را عوض کنید
این ایده خیلی برای خانه های ایرانی کارساز نیست اما اگر ویلا و یا خانه ای دارید که در ورودی آن در معرض دید نیست می توانید از این ایده استفاده کنید و به جای درب های ورودی صلب؛ از درب هایی استفاده کنید که شبیه یک اثر هنری از فرفورژه ها هستند این نوع درب ها به خانه شما اجازه می دهند تا یک حجم عظیمی از هوا را وارد کنند، بهترین مثال برای این درب ها همان درب های توری هستند که بعضا برای تراس ها استفاده می شود.

روش های طبیعی خنک کردن خانه,راههای خنک کردن خانه بدون کولر

اگر در خانه تان دید ندارد می توانید از درب های فرفوژه ای استفاده کنید

ویدیو : بدون کولر خانه خود را خنک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter