آرمان مهر پناهی

thumbnail

آخرین اجرای شش خواننده برتر کردستان/ خوانندگی مجری پربیننده ترین برنامه صداوسیما کردستان

در آخرین شب سال 94 شش خواننده برتر برنامه چریکه ی شه و،  آخرین اجرای خود را تقدیم مردم  استان کردستان کردند.

در آخرین شب سال 94 شش خواننده برتر برنامه چریکه ی شه و، آخرین اجرای خود را تقدیم مردم استان کردستان کردند.

به گزارش خبرنگار زریوار خبر، برنامه پربیننده “چریکه ی شه و” شب شنبه در آخرین روز سال 94  با معرفی نفرات برتر به این رقابت نفس گیر و طولانی پایان داد.

 

در پایان این مسابقه خوانندگی یک نوجوان مریوانی با یک میلیون و چهارصد هزار و هشت سی و دو رأی نفر اول این مسابقات، همایون سیجانی با 600212 رأی نفر دوم، مطلب کریمی با 538579 رأی نفر سوم، فرزاد مهدی نیا از مریوان(اورامان) با 435103 رأی نفر چهارم ، هیوا احمدی با 400704 رأی نفر پنجم و طاهر مهدوی با 389637 رأی نفر ششم شدند.

در این برنامه همچنین با اصرار کااوله یکی از مجریان محبوب این برنامه، آرمان مهرپناهی مجری جوان و توانمند مرکز صداوسیما استان کردستان و مجری ثابت “چریکه ی شه و” یک قعطه شعر را همراه با موسیقی اجرا کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قسمت فصل نخست برنامه ترکیبی «چریکه شو» چهارشنبه شب روی آنتن رفت و بر اساس اعلام مدیران شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان قرار است که این برنامه در قالب سه فصل دیگر تا پایان سال روی آنتن برود.

تهیه گزارشی از پربیننده ترین برنامه شبکه کردستان بهانه ای بود تا خبرنگار مهر ضمن حضور در پشت صحنه این برنامه به گفتگو با تهیه کننده، مدیران سیما و مجریان بپردازد و از تهیه و پخش این برنامه خبری را تهیه کند.

برنامه ترکیبی چریکه شو که از ابتدای سال جاری و با هدف توجه به موسیقی کردی و شناسایی استعدادهای این بخش آغاز شد خیلی سریع و به دلیل داشتن آیتم های مختلف به برنامه ای پر مخاطب تبدیل شد و رکورد ارسال پیامک به یک برنامه استانی نیز شکسته شد.

چریکه شو که برنامه ای ترکیبی و با هدف شناسایی و کشف استعدادهای جوان در حوزه موسیقی کردی پخش می شد ارتباط و تعامل نزدیکی با مخاطب برقرار کرد و بر اساس پیامک های ارسالی از سوی مخاطبان خود شرکت کنندگان در مسابقه را ارزیابی می کرد.

در این برنامه هر شب دو شرکت کننده حضور داشتند و با آواز خواندن به زبان کردی و مردم با ارسال پیامک یکی از آنها را انتخاب کرده و در پایان هر هفته نیز برترین ها انتخاب و در نهایت شرکت کننده برتر ماه نیز انتخاب می شد تا در پایان فصل چهار نفر برگزیده راهی فینال شوند.

قسمت آخر از فصل بهار برنامه چریکه شو در حالی چهارشنبه شب روی آنتن رفت که بر اساس اعلام تهیه کننده و مدیران سیما قرار است که این برنامه ترکیبی تا پایان سال جاری با تغییرات اندک ادامه داشته باشد.

رویکرد تعاملی با مردم اولویت اصلی شبکه کردستان است

معاون سیمای مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز که چهارشنبه شب در پشت صحنه آخرین قسمت چریکه شو حضور پیدا کرده بود، به سوالات خبرنگار مهر در خصوص این برنامه و رویکرد تعاملی شبکه استانی پاسخ داد.

چریکه شو

حمید نظیری با بیان اینکه نزدیک شدن به نیاز مخاطب یکی از اولویت های اصلی شبکه استانی است، عنوان کرد: بعد از انتصاب مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز کردستان برنامه های خوبی در این شبکه تولید شده است و به همین دلیل این برنامه ها از سوی مردم نیز با استقبال مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه چریکه شو نیز از همان دست برنامه های متناسب با نیاز مخاطب است، ادامه داد: توجه به فرهنگ اصیل و بومی مردم استان کردستان به ویژه در حوزه موسیقی از جمله دلایل اصلی تهیه و تولید این برنامه بود.

وی به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه موسیقی اشاره کرد و افزود: کردستان در این بخش واقعا غنی است و ما سعی می کنیم که ظرفیت ها و داشته های حوزه فرهنگ و هنر را در اولویت برنامه سازی خود در شبکه استانی قرار دهیم.

نظیری آشتی نخبگان و بزرگان با شبکه استانی را یکی دیگر از اولویت ها عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا تاکنون چندین پیشکسوت و استاد عرصه موسیقی کردی در این برنامه حضور پیدا کرده اند و تلاش می شود که در ادامه نیز این روند ادامه داشته باشد.

برنامه چریکه شو به دنبال اعتلای موسیقی کردی است

مهدی میرچی تهیه کننده چریکه شو که در حال هماهنگ کردن عوامل اجرایی است در لابلای کارهای خود به سوالات خبرنگار مهر در خصوص این برنامه نیز پاسخ داد.

وی با بیان اینکه خیلی تلاش شد که این برنامه نو و جدید باشد، افزود: به هر حال یکی از ظرفیت های اصلی در کردستان توجه به فرهنگ بومی است و با توجه به اینکه چریکه شو به فرهنگ بومی مردم توجه می کرد مورد استقبال مخاطب قرار گرفت.

چریکه شو

تهیه کننده چریکه شو گفت: نگاه ما در این برنامه کاملا مردم محور بود و به همین دلیل نیز حتی نام و بخش های برنامه هم به رای مردم گذاشته شد و به همین دلیل ارتباط و نزدیکی بود که رکورد ارسال پیامک به یک برنامه زنده از شبکه استانی شکسته شد.

وی با اشاره به استفاده از کاراکترهای طنز در برنامه زندیه چریکه شو عنوان کرد: ما در کنار مجری اصلی برنامه از دو هنر طنزپرداز شاخص استان کردستان نیز استفاده کردیم و سعی شد که در کنار بخش های سرگرمی بعضی از معضلات و مشکلات استان نیز مطرح و مورد توجه قرار گیرد.

میرچی ادامه داد: شخصیت طنز کااوله که پیش از این در برنامه های رادیوی به شهرت رسیده بود به این برنامه اضافه شد و خوشبختانه به دلیل توانایی عدنان قوامی خیلی سریع این شخصیت طنز با مردم ارتباط برقرار کرد و به یکی از محورهای اصلی برنامه تبدیل شد.

وی گفت: در کنار این مهم در طول هفته نیز از حضور محمدزارع زاده نیز که از دیگر بازیگران عرصه طنز در کردستان است استفاده می شود و البته در کنار این مهم فرصت برای حضور هنرمندان جوان عرصه موسیقی کردی نیز فراهم شد و آنها نیز به صورت زنده در برنامه حضور پیدا می کردند.

اما یکی از بخش های جالب برنامه ترکیبی چریکه شو حضور شخصیت طنز کااوله بود که از چند سال قبل این شخصیت با برنامه های رادیویی به شهرت رسید و بالاخره امسال جلوی دوربین قرار گرفت و با اجرای هنرمندانه خود به جذب مخاطب بیشتر برای برنامه موثر بود.

از شاد بودن مردم لذت می برم

عدنان قوامی که بیش از ۱۵ سال است در عرصه نمایش فعالیت می کند سالها با صدای کااوله مردم را جذب برنامه های رادیویی می کرد و بالاخره امسال راهی سیما شد و در برنامه تلویزیونی چریکه شو در بخش های حضور پیدا می کرد.

چریکه شو

وی با بیان اینکه از خندین مردم لذت می برد، افزود: واقعا بعضی از روزها من مشکلات و گرفتاری های شخصی زیادی داشتم ولی وقتی که در برنامه حضور پیدا می کردم سعی و تلاشم بر این بود که برای لحظاتی خنده را به مخاطبان این برنامه و مردم استان کردستان هدیه کنم.

این هنرمند توانایی کردستانی با اشاره به دلیل استقبال مخاطب از برنامه چریکه شو بیان کرد: این برنامه از دل مردم شکل گرفته بود و به همین دلیل از سوی انها مورد استقبال قرار می گرفت و البته باید از نگاه مدیران شبکه استانی در این بخش که از برنامه حمایت کردند تقدیر کرد.

برنامه چریکه شو علاوه بر تهیه کننده اصلی یک تهیه کننده و سه دستیار تهیه دیگر دارد که در بخش های تولید قسمت های مختلف مشارکت دارد که فرید اردلان تهیه کننده بخش گزارشی برنامه است وی نیز در خصوص تهیه این بخش ها به خبرنگار مهر گفت: در تهیه بخش های گزارشی برنامه نیز نوآوری های در دستور کار قرار گرفت.

ارتباط نزدیک با مخاطب از دلایل اصلی موفقیت برنامه چریکه شو بود

وی نزدیک شدن به مخاطب در بخش تهیه گزارش را یکی از اولویت های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش سعی بر این بود که مردم با آرامش با دوربین صحبت کرده و در نتیجه بخش های گزارشی نیز جذاب بود.

اردلان عنوان کرد: برای فصل دوم برنامه که قرار است بعد از ماه مبارک تهیه و پخش شود بالغ بر حدود دو هزار نفر ثبت نام کرده اند که بعد از انتخاب مرحله اول شمار زیادی از آنها که استعدادهای اولیه را داشته باشند راهی بخش مسابقه می شوند و انتظار می رود که در ادامه راه نیز این برنامه مورد توجه مردم قرار گیرد.

آرمان مهرپیمایی مجری چریکه شو که سال گذشته به عنوان مجری برتر تولیدات استانی رسانه ملی در کشور انتخاب شده بود نیز معتقد است چریکه شو برنامه ای است که به زبان مردم صحبت می کند و به همین دلیل نیز از سوی مخاطب مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سعی و تلاش ما این است که از تمامی ظرفیت های شبکه استانی استفاده کنیم، عنوان کرد: اجرای یک برنامه تلویزیوی همواره با استرس همراه است ولی من تمام سعی و تلاشم را می کنم تا ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشم.

این مجری شبکه استانی گفت: واقعا باید از نوع نگاه مدیران شبکه کردستان به ویژه شخص مدیر کل تقدیر کرد که فضایی را برای تهیه و تولید این برنامه فراهم کرد و انتظار می رود که این برنامه همچنان مورد توجه مردم قرار گیرد.

چریکه شو

چریکه شو در فصل بهار نیز چهارشنبه شب به پایان رسید و با ارسال بالغ بر ۷۰۰ هزار پیامک از سوی مردم که حتی مخاطبانی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در میان آنها دیده می شد فرصت خوبی را برای توجه بیشتر به برنامه های مبتنی بر فرهنگ بومی در این استان فراهم کرده است.

استفاده از ظرفیت های رسانه در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان در کنار توجه به فرهنگ بومی و محلی مردم می تواند نه تنها اعتماد به رسانه را افزایش دهد که میزان استفاده مردم از برنامه های شبکه های ماهواره ای را کاهش می دهد.

 

***************************************************************************************************

ویدیو : آرمان مهر پناهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter