افزایش حقوق جانبازان در سال 95

thumbnail

نماينده ولي فقيه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران:

 

افزایش 12 درصدی بودجه بودجه ایثارگران نسبت به سال گذشته

نماينده ولي فقيه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 95 نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعى خبرگزاري ميزان، حجت الاسلام شهيدي نماينده ولي فقيه و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در نشست خبري با اصحاب رسانه كه هم اكنون در سالن شهيد رسول زاده در حال برگزاري است در سخناني اظهار كرد: با توجه به اين‌كه در هفته گذشته رياست جمهوری برنامه ششم توسعه را تقديم مجلس كرد يک سری زمزمه‌ها مبنی بر اينكه هيچ برنامه‌ای در رابطه با ايثارگران در برنامه ششم نيامده است، وجود دارد که اين بی‌انصافی است.

به گفته حجت الاسلام شهيدی، بودجه سال 95 ایثارگران نسبت به سال گذشته با افزایش 12 درصدی روبه رو شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت مسکن در خصوص در اختیار گذاشتن زمین به ایثارگران همکاری جدی داشته و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ادامه داد: ما در برنامه ششم توسعه، شمار زیادی از ایثارگران از وام مسکن و زمین مناسب بهره مند شوند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: از حدود 2 سال و نیمه گذشته تا کنون، 28 هزار و 372 تن از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه های اجرائی دولتی مشغول به کار شدند و همچنین از راه فعالیت های خوداشتغالی و کارآفرینی برای 20 هزار و 594 تن ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه زمان فعالیتم در بنیاد شهید، 67 هزار فرزند شاهد و ایثارگر طالب کار بودند، خاطرنشان کرد: امروز این رقم به 48 هزار تن کاهش یافته است؛ این در حالی است که ما ورودی های جدیدی برای ایجاد فرصت های شغلی از میان فرزندان ایثارگران و شهدا داریم.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به کمبود بودجه بنیاد شهید در سالجاری اشاره کرد و در عین حال افزایش 12 درصدی رقم بودجه بنیاد را برای سال آینده کافی ندانست و گفت: این رقم ، فقط برای افزایش حقوق کارکنان است.

حجت الاسلام شهیدی همچنین به اجرای قانون جامع ایثارگری در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 82 درصد قانون جامع ایثارگری اجرائی شده است و این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.

رئیس بیناد شهید همچنین درباره بلیط های نیم بهای شرکت های هواپیمائی برای جامعه ایثارگری چنین توضیح داد: زمان امام (ره) دستور داده شد که بلیط های ایثارگران، نیم بها باشد؛ اما در آن زمان ما فقط یک شرکت هواپیمائی دولتی داشتیم که این خدمت را ارائه می داد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شماری شرکت هواپیمائی خصوصی نیز فعالند و اجرای این کار (نیم بها بودن بلیط ایثارگران) به گونه ای با مشکل مواجه شده است؛ اما در صورتی که بودجه مورد نیاز به بنیاد شهید داده شود، می کوشیم نیم بها شدن بلیط را اجرائی کنیم.

وی در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران نیز اظهار کرد:مسئله درمان ایثارگران به عنوان یک موضوع مهم در بنیاد شهید مطرح است و با توجه به اینکه سن ایثارگران و والدین آنان رو به افزایش است ارائه خدمت بیشتری نیاز است.
شهیدی خاطرنشان کرد: ما برای این موضوع طی چند ماه گذشته با مشکل روبرو بودیم که خوشبختانه با دستور رئیس جمهوری این مشکل حل شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما جامعه سه میلیون و 200 هزار نفری ایثارگران و خانواده شهدا را داریم، یاد آور شد: در بیمارستان های تحت پوشش این نهاد، طی سال های اخیر تحولات جدی انجام شده است و در تلاش هستیم این خدمات بهتر شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه  در دو سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بنیاد شهید افزایش بودجه داشته است، چرا وضع درمانگاه ها و بیمارستان های بنیاد شهید خوب نیست، گفت: نوسازی و تامین لوازم پزشکی مهمترین گام های بنیاد شهید بوده که حتی وزیر بهداشت هم تشکر کرده است. اما باید بدانیم که سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف داریم که طبیعی است که همه آنها صددرصد رضایت نداشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا فکری به حال درمان جانبازان شیمیایی سردشت کرده اید، گفت: طی توافقی که با وزیر بهداشت داشتیم مسئولیت درمان مصدومان شیمیایی سردشت را به عهده وزارت بهداشت قرار دادیم.
شهیدی در ادامه این نشست اعلام کرد که روزی که به بنیاد شهید آمدم ۶۷ هزار ایثارگر جویای کار بودند و توانستیم ۲۸ هزار و ۳۷۲ نفر را در سازمان های دولتی مشغول به کار کنیم و ۲۰ هزار نفر هم از طریق خوداشتغالی وارد شدند اما بیش از ۴۵ هزار نفر دیگر جویای کار هستند.

وی در مورد مسکن ایثارگران اظهار کرد: وزارت مسکن در تامین زمین و وام همکاری خوبی داشته اما آنطور که هدف ما بوده است پیش نرفته است و نیاز به تلاش بیشتری دارد. در برنامه ششم توسعه موضوع وام مسکن ایثارگران و تامین مسکن تاکید شده است و امیدواریم در ۴ سال این برنامه مسکن ایثارگران حل شود.

حجت الاسلام شهیدی در مورد اینکه چرا بلیت هواپیمای ایثارگران نیم بهاء نیست گفت: دستور نیم بها بودن در زمان امام صادر شد و آن زمان تنها هواپیمایی ایران ایر بود اما هم اکنون ایرلاین های خصوصی هستند که حاضر نیستند بلیت خود را نیم بها بدهند در این خصوص پیشنهادهایی هم به دولت داده ایم که در حال بررسی است.

رئیس بنیاد شهید در مورد ایثارگران درباره پرونده شهدای مدافع حرم گفت: این افراد توسط گروه های خاصی هدایت می شوند و اگر شهادت آنها کتبا به بنیاد شهید اعلام شود آنها را در کمیسیون احراز شهادت وارد می کنیم.

***********************************************

افزایش حقوق جانبازان 50 درصد بسیجی در سال 95

ویدیو : افزایش حقوق جانبازان در سال 95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter