متن تقدیر از معلم

متن لوح تقدیر از استاد و معلم

متن تقدیر از استاد و معلم

چه آرام بر منبر سخن تكيه می زنی تا شهابِ ثاقبِ سخن را به سمت اهريمن سكون وپستی و رخوت نشانه كنی ، جواهر كلامت را بر سطحی از تاريكی پاشاندی تا معرفت بگسترانی و رنگ رنگ بهار را هديه كنی . تو بهار مكرری كه با حضور حيات بخش خويش زمستان نادانی را پايان ميدهی . به سخن كه می ايستی پنجره ای از اميد می گشايی.

دغدغه ات هميشه اين است که حيات بشر،بر مدار ارزش ها و کرامت انساني بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دين همت اساسی آدمی باشد و هيچ بيگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ و ارزشهای دينی و ميهنی فراهم نگردد . وقتي كشتی عمر انسانی از مسير مدرسه عبور می كند،دستان تو لبريز از فانوس می شودواز امواج سهمگين ايام،عبورش می دهی و چون نسيمی كه كشتی را به سمت ساحل سعادت و خجستگی

هدايت می كند بر بلند ای كلمه می ايستی و «ديدارآشنا» را مژده اش میدهی . در عظمت ياد تو چه يادكردی عزيزتر و آسماني تر از اين دُر گرانقدر كه از منبع فيض كلام، پيامبر مهر و رحمت و ارشاد، خلاصه دل و جان عالم، مقصد آفرينش و مقصود گيتی گردون، اول انبيا در رتبت و آخر ايشان در رسالت، محمد مصطفی (ص) فرو تراويده كه :

« اِنّي بُعثتُ مُعلِّماً »

ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فیلسوف عالیمقام،استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفنه تجلیل از مقام شامخ و بزرگ معلم، بدینوسیله اززحمات و تلاشهای خالصانه شما در انجام مطلوب وظیفه سنگین خویش در سنگر تعلیم و تربیت صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم . امید است پیوسته موفق و پیروز باشید .


متن تقدیرنامه روز معلم

استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ………………………

 

آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم .

 

آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد.

معلماروزت مبارک


متن تقدیرنامه روز معلم

معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ……………………………

عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبت کرده که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد .

ضمن گرامیداشت روز معلم به این وسیله از زحمات جناب عالی در پیشبرد اهداف وپیگیری امور آموزشی وپرورشی این دبستان/آموزشگاه/ دبیرستان/ تقدیر وتشکر می نماییم وامید آن داریم که درسایه ی الطاف الهی همواره در سنگر خدمت به نوگلان این مرزو بوم وآینده سازان میهن عزیزمان استوار و سرافراز بمانید .

معلما روزت مبارک

**************************************************************************************

بسم الله العلیممعلما :

به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان رابیاورد؟
کدامین روز ، روز تو نیست وکدامین لحظه است که از شمیم تو سکرآور یا عطر آگین نباشد…

به راستی آیا قلمی را می شناسید که با کلک خیال ، شکوه ایثار خاموش معلم را که در بستر رویش های مکرر آدمی و درگسترده ی تاریخ مکتوب بشریت هماره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد؟

کدام خامه را طاقت تصویر خورشید است ؟…

استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….

آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم.

آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که درمسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد .

 

معلما روزت مبارک


 

معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….

عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبت کرده که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد،

ضمن گرامیداشت روز معلم به این وسیله از زحمات جناب  عالی در پیشبرد اهداف وپیگیری امور آموزشی وپرورشی این دبستان/آموزشگاه/ دبیرستان/ تقدیر وتشکر می نماییم وامید آن داریم که  درسایه ی الطاف الهی همواره در سنگر خدمت به نوگلان این مرزو بوم وآینده سازان میهن عزیزمان استوار  و سرافراز بمانید.

 

معلما روزت مبارک

*******************************************************************************************

(لوح سپـاس)

معلّم چراغی است گیتی فروز           چراغی كه هرگـز نیفتد ز سـوز

 معلّم دلسوز و فداكارم  آقای : ……………….  روز معلّم ، یادآور جان فشانی ها، سوختن ها و ساختن های جامعه یبشریت را به شما رهرو راه نبی تبریك و شاد باش می گویم . تویی كه می سوزی تا بسازی ، برخلاف تمام نورها كهساخته شده اند تا بسوزندزحمات و تلاش های ارزنده ی تو ، مایه مباهات و دلگرمی ما دانش‌آموزان می باشد. ما نیز به سهم خود به پاس سپاس از تمامی مساعی خستگی‌ناپذیر شما این «لوح تقدیر» را به پیشگاه بلندتان تقدیم می‌داریم. امیدوارم خود و خانواده محترمتان در پناه مهربان ترین مهربانان پیروز و سربلند باشید. دانش آموزان شما :………………

******************************************************************************

متن لوح تقدیر روز معلم

سلام بر تو ای گوهر گرانقدر و ای دُر گرانبهای قله های ایثار و استقامت ، تو با نسیم علم و دانشت طراو ت خاصی به این بدن های خواب و نا آگاه ما بخشیدی ، تو باعث شدی تا ما از تاریکی و ذلت جهل بسوی روشنایی و سربلندی علم و از غبارکده بی معرفتی و ناآگاهی بسوی دهکده علم معرفت راه یابیم . به راستی اگر تو نبودی چه کسی دستگیر ما دراین طوفان سهمگین زندگانی شده و ما را بسوی کشتی پر بار علم و معرفت راهنمایی میکرد . مگر نه این است که تو چراغ راه ما در این دهکده امتحان و بلکه ظلمتکده غفلت و از خدا بی خبری شدی ، تو که بعنوان یک معلم دلسوز هیچگاه دست پر مهر و محبت و مملو از امیدت را از سر ما برنداشتی و شب و روز به راه درست و صراط مستقیم بودی ، همان راهی که تمام پیامبران الهی تا آخرین نفس شان سعی داشتند مردم را از منجلاب غفلت و انحراف بسو ی رستگاری ابدی سوق دهند و راهی که فلاح و رستگاری ما در آن نهفته است . پس این تو بودی ای معلم آزاده کهآزادی و آزادگی را به ما آموختی و به ما یاد دادی که چگونه با سلاح برنده ایمان خود را از زنجیر های اسارت و بردگی این دنیای دنی رهانید . سلام ابدی ما نثار گام های استوار تو باد ای معلم عزیز ، تو باعث شدی تا ما آفریدگار حقیقی خودمان را بشناسیم و به دستورا ت او عمل کنیم و با کارهایی خداپسندانه خود ما بجای نارضایتی او سایه لطف و مهربانی اش را بر سر ما احساس کنیم . بهشت جاویدان جایگاه ابدیت باد ای معلم عزیز . بار دیگر روزت مبارک باد.

******************************************************************************

 متن لوح تقدیر معلم (سایت لوحیران)

چه آرام بر منبر سخن تكیه می زنی تا شهابِ ثاقبِ سخن را به سمت اهریمن سكون و پستی و رخوت نشانه كنی ، جواهر كلامت را بر سطحی از تاریكی پاشاندی تا معرفت بگسترانی و رنگ رنگ بهار را هدیه كنی. تو بهار مكرری كه با حضور حیات بخش خویش زمستان نادانی را پایان میدهی. به سخن كه می ایستی پنجره ای از امید می گشایی. دغدغه ات همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا، مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ و ارزشهای دینی و میهنی فراهم نگردد . وقتی كشتی عمر انسانی از مسیر مدرسه عبور می كند، دستان تو لبریز از فانوس می شود و از امواج سهمگین ایام، عبورش می دهی و چون نسیمی كه كشتی را به سمت ساحل سعادت و خجستگی هدایت می كند بر بلندای كلمه می ایستی و «دیدارآشنا» را مژده اش میدهی. در عظمت یاد تو چه یادكردی عزیزتر و آسمانی تر از این دُر گرانقدر كه از منبع فیض كلام، پیامبر مهر و رحمت و ارشاد، خلاصه دل و جان عالم، مقصد آفرینش و مقصود گیتی گردون، اول انبیا در رتبت و آخر ایشان در رسالت، محمد مصطفی (ص) فرو تراویده كه : «اِنّی بُعِثتُ مُعلِّماً » ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فیلسوف عالیمقام،استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته تجلیل از مقام شامخ و بزرگ معلم، بدینوسیله از زحمات و تلاشهای خالصانه شما در انجام مطلوب وظیفه سنگین خویش در سنگر تعلیم و تربیت صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم . امید است پیوسته موفق و پیروز باشید .

******************************************************************************

تقدیرنامه روز معلم (2) (سایت ایران مجری؛ فریبا علومی یزدی)

شوکت، حشمت، عظمت و قدرت کشور ایران منبعث از تلاش های سترگ معلمانی است که شمع وجود گرانقدر خویش را تقدیم به آستان  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند. استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….  در سالرزو شهادت بزرگ معلم انقلاب اسلامی ، استاد شهید مطهری و گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید  که مزین به نام روز معلم است؛ این لوح تقدیر تقدیم حضور گرانمایه شما می گردد به پاس (کار و) همت عالی تان در ؛ تلاش جهت انتقال ارزشهای علمی و فرهنگی به مدارس ، توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی ، اجتماعی و عاطفی دانش آموزان  و  همچنین  حفظ ارزشها و نیز حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس که یکی از مهم ترین اهداف تربیت فرزندان این مرز و بوم است. با امید به اینکه در پرتو عنایات حضرت حق و رهنمود های (جناب عالی / سرکار عالی) ، دانش آموزان مقید به احترام و عمل به ارزشهای انقلاب اسلامی و مزین به اخلاق پسندیده ی روحی و شخصیتی گردند.از ایزد منان موفقیت های روز افزون در راستای تلاش و سازندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت و اطاعت از  اجرای منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی  در سال جهاد اقتصادی را خواستار است.

 ******************************************************************************

تقدیرنامه روز معلم (1) (سایت ایران مجری؛ فریبا علومی یزدی)

((من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً)

کس چو علی این در معنی نسفت                   آنچه علی در حق استاد گفت
بنده ی  خود  ساخت  مرا  اوستاد               آن که یکی حرف به من یاد داد

استاد فرهیخته و فرزانه ……………………..  همه ی پیشرفت های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال ایمان، معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می شوند. از این منظر کشور وامدار همه ی استادانی است که بحق چراغ هدایت بشریت را به تأسی از پیامبر اعظم ( ص ) روشن و فروزان نگاه داشته اند. با فرا رسیدن سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز سترگ معلم فرصت را مغتنم شمرده، در کمال ادب و ارادت این لوح تقدیر تقدیم محضر عالمانه و اندیشمندانه ی شما می گردد. از حضرت علیم آرزو دارد همواره در کسوت شریف معلمی با کلام نافذ و عزم راسخ و با تولید علم و دانش و پژوهش جهت آینده سازان این مرز و بوم  با سرافرازی برای نیل به زندگی سعادتمندانه ی دنیوی و رستگاری اخروی کوشا و پویا باشید.

 ******************************************************************************

تقدیرنامه روز معلم (3) (سایت ایران مجری؛ فریبا علومی یزدی)

 (بسم الله العلیم) معلما : به راستی آیا کلامی هست که تاب ثنای ایثار شما آسمانیان را بیاورد؟ کدامین روز ، روز تو نیست وکدامین لحظه است که از شمیم تو سکرآور یا عطر آگین نباشد. به راستی آیا قلمی را می شناسید که با کلک خیال ، شکوه ایثار خاموش معلم را که در بستر رویش های مکرر آدمی و درگسترده ی تاریخ مکتوب بشریت هماره چون نگینی زرین درخشیده است به تصویر آورد؟ کدام خامه را طاقت تصویر خورشید است ؟ استاد گرانمایه/ معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند ……………………………. آنچه از بن جان می آید آن است که از صمیم قلب از همکاری صادقانه وکوشش خالصانه ی شما در راستای هدایت و ارشاد این نسل سرافراز، تقدیر و تبجیل نمایم و صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید نثارتان کنم. آرزومندم ؛ ذات اقدس احدیت شما خوبان را که در مسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام ،از جان مایه می گذارید در کنف الطاف خاصه ی خویش قرار دهد . معلما روزت مبارک

 ******************************************************************************

تقدیرنامه روز معلم (4) (سایت ایران مجری؛ فریبا علومی یزدی)

معلم گرانقدر / آموزگار ارجمند …………………………….  عشق ورزیدن به خلق زیباترین ترنم گفتگو با خالق است بخصوص اگر توفیق خدمت به عزیزانی نصیبت کرده که تمام دنیایشان را می توان در پر رنگین پروانه ای خلاصه کرد،  ضمن گرامیداشت روز معلم به این وسیله از زحمات جناب  عالی در پیشبرد اهداف و پیگیری امور آموزشی و پرورشی این دبستان/آموزشگاه/  تقدیر و تشکر می نماییم و امید آن داریم که  در سایه ی الطاف الهی همواره در سنگر خدمت به نوگلان این مرزو بوم وآینده سازان میهن عزیزمان استوار و سرافراز بمانید. معلما روزت مبارک

 ******************************************************************************

تقدیرنامه روز معلم (5) (سایت ایران مجری؛ فریبا علومی یزدی)

یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات والله بما تعملون خبیر( 11مجادله )

 که ایزد مقامی ببخشد بلند                     برآنان که در بحردانش درند

براعمال روشن به سرضمیر                      همه هست آگه خدای خبیر

 دانشمند اندیشمند استاد برجسته جناب آقای …………………………..  به استناد آیه ی شریفه ی 10 از سوره ی مبارکه ی فاطر  که خداوند می فرماید” الیه یصعد الکلم الطیب والعمل الصالح یرفعه” ،  سخنان و کلام ارزشمند به سوی خدا صعود می کند و با ابدیت سنخیت پیدا کرده و همواره آثار خود را ظاهر می سازند ;  بسی شایسته است از تلاش های مداوم وکوشش های مستمر حضرتعالی دراشاعه ی تعلیم و تربیت و بسط و توسعه ی علم و دانش و نیز از روشن رای و کارگشایی ثمربخش شما به عنوان …………………. درکمال امتنان و افتخار تقدیر و تشکر نموده  و به رسم تعظیم و تکریم این لوح تقدیر تقدیم محضر پربار و ماندگارتان گردد .

 من به سرچشمه ی خورشید نه خود بردم راه                         ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد

******************************************************************************

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاك خویش ارزانی كرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد كه تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد. انسان نیز با پذیرش این مسئولیت،‌ نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت كرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاك، حك می‌كند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می‌زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد. دغدغة معلم همیشه این است كه حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و كرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مكتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگِ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید. در این مسیر خطیر،از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا هم اكنون بزرگانی گام نهاده‌اند كه نامشان در تارك انقلاب اسلامی ایران می درخشد، علامه شهید استاد مرتضی مطهری و شهید رجایی از همین طایفه مقدس هستند كه در سنگر تعلیم و تعلم، به قله‌های رفیعی دست یافتند. مدرسه قطعه ای از بهشت است که خدا به زمین بخشیده است و معلم پارچه ای است با تار محبت و پود علم. تا انسان بوده و هست , معلم بوده و هست و هر روز روز معلم است.

******************************************************************************

معلّمان دلسوز و فداكار؛ ای مشعلان هستی­بخش عالم ؛ تقدیر از زحمات شما وظیفه­ی هر انسانی در این كره­ی خاكی است. زیرا درد و رنج جامعه را تنها عاشقانی چون شما درك خواهند كرد. تن و روح فرزندان این مرز و بوم، فقط به تلاش و نیّت پاك و خالصانه­ی عزیزانی مانند شما پرورش خواهد یافت. خداوند مهربان، پاداش هر دو عالم را به شما ارزانی بخشد.

******************************************************************************

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است: ((اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ 5) بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست)). در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد:  ((چو قاف قدرتش دَم بر قلم زد – هزاران نقش بر لوح عدم زد)) از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.

******************************************************************************

روزی از روزها یکی یکی روزها رو می شمردم. مامانم گفته به من ، روزی میاد که دستتو تو دستای گرمش میذارم. مامانم گفت که آنروز میاد ، می سپارمت به او. تو عزیز دل من ، تو نور دیده ی من . گفته بودند ، مهربانی است او ، همه را یکی یکی می نگرد . وقتی میرسه روز وصال ، روز من ستاره بارون میشه . برق شادی تو چشاش موج می زنه ، شکوفه روی لباش می شکفه . یکی یکی روزها رو می شمرم . نکنه کم بیارم . روزی از روزا ، مادرم برد مرا ، تا که بسپارت به او، او که منتظره ، تا که بینا کند. تا توانا کند من و همچون مرا . وقتی دیدم او را . برق شادی تو چشاش موج می زد . رو لباش شکوفه ها جمع بودند . یکی یکی روزها رو که می شمردم . به امروز که رسیدم پای آن لوح بزرگ ، روی آن خط سفید ، با گچ سبز قشنگ ، با دلی پر از امید نوشتم : علی عدالت دوست

******************************************************************************

لوح سپاس معلّم (1) : وبلاگ فرهنگیان بوشهر

معلمین عزیزم ، با سلامی گرم و آرزوی توفیق الهی ، نمی دانم با چه زبانی از زحمات بی دریغ و تلاشهای شبانه روزی شما عزیزان تشکر و قدردانی کنم . فقط می توانم شما را دعا کنم و از خداوند متعال طلب سلامتی و شادابی و طول عمر با عزت و عظمت برای شما و خانواده محترمتان داشته باشم و برای آنهایی که از دنیا رفته اند طلب رحمت و مغفرت نمایم . روز معلم بر همه شما عزیزان مبارک باد.

******************************************************************************

لوح سپاس معلّم (2) : وبلاگ فرهنگیان بوشهر

اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم ، موسی ، عیسی و محمد (ص) ، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را برافراشتند و امروز شما عزیز گرامی ادامه ی این نهضت عظیم را بر عهده گرفته ای ضمن بزرگداشت خاطره استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم برایتان در این راه آرزوی موفقیت می نمایم.

******************************************************************************

لوح سپاس معلّم (3) : وبلاگ فرهنگیان بوشهر

معلم عزیز ، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم . دل دریاییت لبریز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن های دشت دانش آموختگی فرو می ریزی . خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما و حرارت کلبه ی سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است . غنچه ی تبسمی که از گلستان لبهای تو می روید، طراوت لحظه های ابهام و زیبایی بخش خانه ی وجود ماست . کلام روح بخش و دلنشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می نشیند و آهنگ زندگی را به شور در می آورد. روانی به لطافت گلبرگهای ارغوان داری که از احساس و شور و شعف لبریز است. دستهای روشنت سپیدی خود را از گل بوسه های گچ گرفته و شمع وجودت از نیروی ایمان و انسانیت شعله ور است . سرخی شفق ، تابش آفتاب ، نغمه ی بلبلان ، صفای بستان ، آبی دریاها ، همه و همه را می توان در تو خلاصه نمود . معنای کلام امید بخش تو همچون نسیم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست . علم آموزی و صبر ایمان را از پیامبران به ارث برده ای و به حقیقت وارث زیبایی ها بر گستره ی گیتی هستی . قدوم سبز تو سبزینه ی کوچه باغ های زندگی و صفا بخش خاطر پر دغدغه ی ماست . طپش قلب تو آهنگ خوش هستی و جوشش نشاط در غزل شیوای زندگی است . تو روشنایی بخش تاریکی جان هستی و ظلمت اندیشه را نور می بخشی. ‹‹ و ما یَستَوِی الاَعمی والبصیر . و لَا الظُّلُمات و لَا النّور›› «و هرگز کافر تاریک جان کور اندیش با مومن اندیشمند خوش بینش یکسان نیست و هیچ ظلمت با نور یکسان نخواهد بود.» چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف تو را که سرشار از عشق و یقین است . چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی تو را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقّر وجودم فروزان ساخته است . آری در مقابل این همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف . تنها پروانه ی جانم بر گرد شمع وجودت ، عاشقانه چنین می سراید :

معلم کیمیای جسم و جان است          مــعلم رهنمای گمرهان است
شـده حک بر فراز قله ی عشق              معلم وارث پیغـــمبران است

******************************************************************************

لوح سپاس معلّم (4) : وبلاگ فرهنگیان بوشهر

ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس . ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تو را سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی سپاست می گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی هایت سپاس می گویم . ای نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی، ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی، تو را سپاس می گویم . این تویی که با دستان پر عطوفتت گلهای علم و ایمان را در گلستان وجود می پرورانی و شهد شیرین دانش را به کام تشنگان می ریزی. پس تو را ای معلم به وسعت نامت سپاس می گویم . همان نامی که چهار حرف بیشتر ندارد ، اما کشیدن هر حرف و صدایش زمانی به وسعت تاریخ نیاز دارد.

******************************************************************************

لوح سپاس معلّم (5) : وبلاگ فرهنگیان بوشهر

روز معلم، روز تشکر و قدردانیه. روز سپاس ازمعلمای عزیزمونه که برای ما خیلی زحمت می‏کشند؛ اون‏هایی که تمام وقت خودشون رو برای با سواد کردن ما بچه‏ها، صرف می‏کنن و با تلاش زیاد، به ما خواندن و نوشتن یاد می‏دن. آرزوی همه معلم‏ها، اینه که ما درس بخونیم، به شهر علم و دانش وارد بشیم و از صحرای خشک و بی‏آب و علف نادونی بگذریم…! این‏طوری وقتی بزرگ می‏شیم، آدم موفقی می‏شیم و پیروز و سربلند، زندگی می‏کنیم و به انسان‏های دیگر هم کمک و خدمت می‏کنیم. ما می‏تونیم با درس خوندنمون، آرزوی معلم‏های زحمت‏کش رو برآورده کنیم معلم عزیزم روزت مبارک تا آخرین روز عمر فداکاریت را فراموش نمیکنم دوستت دارم.

******************************************************************************

به واقع معلمین همچون ” شمع های فروزانی” هستند که خود می سوزند و به اطراف خود و به انسان ها و محیط و جامعه نور و روشنی می بخشند و معلمین ” پیامبران روشنی و آگاهی ” هستند . و افتخاری بزرگ تر از این برای معلمین نمی توان برشمرد که معلمان اسوه های ایثار و گذشت و فداکاری هستند که همه ی جوانی و نیرو و توان و استعداد خود را مصروف رشد و تربیت و تعالی شاگردان خود میکنند ، شاگردانی که حتی در بسیاری مواقع نام معلم خود را هم به یاد نداشته و فراموش می کنند .معلم کسی است که با شاگردانش زندگی می کند با خنده ی او ” می خندد ” با گریه اش ” می گرید” با بیماری اش ” بیمار می شود ” سرفه می کند ” و ” با غصه های شاگردانش ” غصه دار می شود و غم می خورد”

ویدیو : متن تقدیر از معلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter