تعبیر خواب دندان

thumbnail

تعبیر خواب دندان

دیدن دندان در خواب

تعبیر خواب دندان

افتادن دندان در خواب به چه معناست؟
خیلی ها خواب بد افتادن دندان را به شکل های عجیب و مختلف می بینند، اما این خواب متداول واقعاً چه می خواهد به ما بگوید؟
افتادن دندان در خواب می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد که در این پست به آن ها خواهیم پرداخت به ادامه مطلب بروید .

از لحاظ روانشناسی

1. تحول
اگر در خواب ببینید دندانتان افتاده یا بلایی سرش آمده مطمئناً پس از بیدار شدن حس وحشتناکی خواهید داشت، و بدتر از همه این که خواب افتادن دندان یکی از متداول ترین خواب های تکرار شونده است.
این خواب ممکن است نمادی از وقوع یک دوره تحول و گذار در زندگی شما باشد. احساس وحشتناکی که به خاطر افتادن دندان در خواب به سراغتان می آید می تواند نشأت گرفته از اضطراب و تردیدی باشد که در زمان بروز تغییرات تجربه کرده اید.
پس شاید تعجبی نداشته باشد که معمولاً کودکانی که در مرحله گذار به بلوغ هستند، و زنانی که به تازگی وارد دوره ی یائسگی شده اند، بیشتر از دیگران خواب افتادن دندان می بینند.

2. احساس ناامنی و تزلزل
خواب افتادن دندان
افتادن دندان در خواب می تواند اشاره ای باشد به احساس ناامنی که در وجود خود دارید. شاید تصویری که از ظاهر خود دارید ذهنتان را مشغول کرده یا این که نگران طرز فکر و رفتار دیگران نسبت به با خودتان هستید.
وقتی دندان های شیری کودک می افتد اطرافیان معمولاً قیافه اش را مسخره می کنند. این چنین است که خاطره بدرفتاری، تمسخر و جدی نگرفته شدن به خاطر افتادن دندان در ژرفای ناخودآگاه ما رخنه می کند. بنابراین اضطرابی که به خاطر افتادن دندان در خواب پیدا می کنید میتواند نمادی از نگرانی هایتان درباره ارزشی که به خود می دهید، تصویری که از خود دارید، و برخورد دیگران با شما باشد.
اگر دقت کرده باشید این خواب معمولاً همزمان است با یک موقعیت اخیر در زندگی که طی آن احساس کرده اید کسی شما را جدی نمی گیرد یا با شما برخورد تمسخرآلود و تبعیض آمیز دارد.

3. فقدان
خواب افتادن دندان می تواند ناشی از احساس از دست دادن چیزی یا کسی در زندگی هم باشد.
خاطره افتادن دندان که از کودکی در ناخوداگاه ما ریشه دوانده، ممکن است تداعی گر احساس از دست دادن بخشی از خود باشد. پس دیدن خواب آن با احساس فقدان در زندگی بی ارتباط نیست.
مثلاً کسانی که از پیر شدن و از دست رفتن روزهای جوانی خود وحشت دارند بیشتر دچار این کابوس می شوند، به خصوص اگر در خوابشان سر و کله دندان مصنوعی هم پیدا شود.

افتادن دندان در خواب را چگونه باید تعبیر کرد؟
اگر در خواب دیدید که دندان تان افتاده، این سوال ها را از خودتان بپرسید:

آیا به تازگی وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید؟ مثلاً به سن چهل یا پنجاه سالگی رسیده اید و از پیر شدن می ترسید؟
آیا یک دوره تغییرات فیزیولوژیکی مانند بلوغ یا یائسگی را از سر می گذرانید؟
تا به حال شده احساس کنید مردم بین شما و دیگران تبعیض قائل می شوند؟ شاید در چند روز گذشته کسی برخورد بدی با شما داشته، مسخره تان کرده، یا به شما اهمیت نداده است.
آیا اخیراً یک شیء ارزشمند گم کرده اید؟ یا عزیزی را از داده اید؟

دندان لق دندان درد

تعابیر بزرگان

تعبير خواب دندان به روايت امام جعفر صادق

ديدن دندان ها در خواب بر شش وجه است. اول: اهل بيت. دوم: مال. سوم: منفعت. چهارم: غم و اندوه. پنجم: مصرف. ششم: مفارقت از خويشان.

تعبير خواب دندان به روايت حضرت دانيال

دندان به خواب اهل بيت صاحب خواب است و دندانهاي بالا دلالت كند بر نرينه و دندان زيرين، دلالت كند بر مادينه و دندان پيشين دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران كند يا بر مادر و پدر است و دندانهائي كه بر جنب آن باشند، دليل بر عم و فرزندان و عمان كند و دندانهائي كه بر جنبِ دندانهاي ديگر است كه آن را ثنايا خوانند، دليل بر مهتر و بزرگ خاندان كند و دندانهاي ديگر، دليل بر خالان و فرزندان خال كند و دندانهاي پسين، دليل بر كسي كند كه ازخویشان دور باشد .

تعبير خواب به روايت ابراهيم کرماني

دندان بالا در مقابل چشم است، دليل بر نرينه كند و دندان زيرين در مقابل پيشاني است، دليل بر مادينه كند. اگر بيند دندانهايش جمله در كنارش افتاد، پس جمله را در كف خود گرفت، دليل كه خويشان خود را جمع كند و نگذارد كه از او جدا گردند. اگر بيند از دندانهاي او بوي خوش مي آمد، دليل كه خويشان بر وي ثنا گويند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه خويشان بر وي غيبت كنند. اگر بيند دندانش درد مي كرد و بركند، دليل كه مال يابد. اگر بيند دندان او سياه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بيند كه دندانهايش افتاده بود و در كهنه بست، دليل كه او راعمري دراز است، چنانكه همه تبار خويش را در گور كند.

تعبير خواب دندان  به روايت منوچهر مطيعي تهراني

دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتي اعتقاد داشتند که دندان هاي فک بالا مردان خانواده هستند و دندان هاي فک زيرين زنان.اما نسبت دادن نرينگي و مادينگي به دندان ها درست نيست چرا که هيچ دليلي وجود ندارد که ثابت کند که دندان هاي بالا نر هستند و دندان هاي فک پائين ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامي است که افراد نزد ما دارند. اين درست تر مي تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانيم . به نظر من دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي جلو فرزندان . دندان هاي پيشين زينت چهره به حساب مي آيند و فرزندان نيز زيب و زينت زندگي ما محسوب مي گردند . اگر بيننده خواب ببيند که دندانش کف دست يا روي زمين افتاده – تعبیر خواب دندان افتاده – دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثيف و آلوده نشد و مفقود نگرديده باشد يکي از خويشانش بيمار مي شود يا آسيبي به او وارد مي آيد ولي اگر در خاک آلوده و يا مفقود شده او مي ميرد . با توجه به اين که آن دندان کدام است .

تعبیر خواب دندان پوسیده یا شکسته ، خراب ، چرکی ، خراب شده ، پوسیده شده ، کرم خورده ، سوراخ  : گرفتار دشمنی می شود .

گفتم که دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي پيشين فرزندان و خواهران و برادران. اگر بيننده خواب ببيند که دندانش را کرم خورده و درد مي کند گرفتار دشمني شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهي مي شود و وامدار مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که دندان هايش سفيد و براق است زندگي خانوادگي رونق و جلا مي يابد و حادثه اي خوب براي او و خانواده اش اتفاق مي افتد.

تعبیر خواب دندان زشت ، زرد ، سیاه یا چرکی : نشان از این است که غمی به شما وارد می شود که جنبه خانوادگی دارد که هر چه دندان جلوتر باشد نسبت خانوادگی نزدیکتر می شود . این خواب می تواند حتی به خاطر بی توجهی شما به خانواده باشد که باعث رنجیده شدن اعضای خانواده شده است .

اگر ببيند که دندانهايش کثيف و زشت است غمي به آن ها مي رسد که جنبه خانوادگي دارد. اگر بيننده خواب ببيند که همه دندان هايش کثيف است يا حداقل عادي است يا يکي از دندان ها زياد سفيد و براق شده شخصي که دندان به او انتصاب مي يابد شاخص مي شود و ممتاز مي گردد و تعبیر خواب دندان کرسي اگر دندان کرسی شما درد مي کرد و متورم و آماسيده شده بود با همسرتان اختلاف پيدا مي کنيد و اگر آن را کشيديد و به دست خود يا پزشک بيرون آورديد از همسرتان جدا مي شويد. براي زن نيز همين تعبير هست يعني اگر دندان کرسي خود را بکشد از شوهرش جدا مي شود.

تعبیر خواب دندان جلو نشان از بستگان نزدیک مانند فرزند ، خواهر ، برادر و مادر و پدر است و تعبیر خواب دندانهای عقب تر و دندان های آسیاب  نشان از خاله و دایی و عمه و عمو و ….. است . اگر بیند که دندان عقل در آورده و دردی نداشته به زودی فرزندی در فامیل به سلامت به دنیا می آید . اگر خواب دندان قروچه یا جویدن دندان بیند نشان از این است که به زودی اتفاقی برای شما در زندگی می افتد یا شاید هم افتاده است که باعث نگرانی شما شده است که با صبر و حوصله و درایت این اتفاق برای شما یک اتفاق زیبا خواهد بود . اگر بیند دندانی خراب شده یا خرابی دندان بیند یا دندان تو خالی و سوراخ ببیند نشان از یک مریضی یا مرگ و میر است . اگر بیند که دندانی سفید و زیبا است شخصی از بستگان برای شما عزیز خواهد شد و برای شما کار بزرگی انجام می دهد . مسواک زدن دندان در خواب یعنی آرامش به خانه ی شما می آید اما باید خودتان نیز تلاش کنید .

تعبیر خواب دندان لق : اگر درد نکند دشمنی است سرسخت و اگر درد داشته باشد مریضی یا فوت عزیزان است

اگر بیند که نوزادی دندان تازه و دندان جدید در می آورد و  نشان از عمر با عزت برای نوزاد است عمری که در آن همه چیز به نفع او خواهد شد سعادتمند و خوشبخت خواهد شد و چنان چه ببیند نوزادی دندان دارد یعنی خیلی زود بزرگ می شود و اگر به استعداد های آن نوزاد توجه شود آن نوزاد توانایی های حیرت انگیزی در زندگی خواهد داشت .

تعبیر خواب دندان عقل و عقب :  اگر در حال تازه در آمدن باشد نشان از عشقی است که به زودی برای شما ایجاد خواهد شد و اگر دندان عقل کشیده شود یا پوسیده شود نشان از طلاق گرفتن خودتان یا یکی از بستگانتان از همسرش می باشد .

**********************************************************************

 

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
دیدن دندان ها در خواب بر شش وجه است. اول: اهل بیت. دوم: مال. سوم: منفعت. چهارم: غم و اندوه. پنجم: مصرف. ششم: مفارقت از خویشان.
تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال
دندان به خواب اهل بیت صاحب خواب است و دندانهای بالا دلالت کند بر نرینه و دندان زیرین، دلالت کند بر مادینه و دندان پیشین دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران کند یا بر مادر و پدر است و دندانهائی که بر جنب آن باشند، دلیل بر عم و فرزندان و عمان کند و دندانهائی که بر جنبِ دندانهای دیگر است که آن را ثنایا خوانند، دلیل بر مهتر و بزرگ خاندان کند و دندانهای دیگر، دلیل بر خالان و فرزندان خال کند و دندانهای پسین، دلیل بر کسی کند که از خویشانِ دور باشد
تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی
دندان بالا در مقابل چشم است، دلیل بر نرینه کند و دندان زیرین در مقابل پیشانی است، دلیل بر مادینه کند. اگر بیند دندانهایش جمله در کنارش افتاد، پس جمله را در کف خود گرفت، دلیل که خویشان خود را جمع کند و نگذارد که از او جدا گردند. اگر بیند از دندانهای او بوی خوش می آمد، دلیل که خویشان بر وی ثنا گویند. اگر به خلاف این بیند، دلیل که خویشان بر وی غیبت کنند. اگر بیند دندانش درد می کرد و برکند، دلیل که مال یابد. اگر بیند دندان او سیاه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بیند که دندانهایش افتاده بود و در کهنه بست، دلیل که او راعمری دراز است، چنانکه همه تبارِ خویش را در گور کند.
تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتی اعتقاد داشتند که دندان های فک بالا مردان خانواده هستند و دندان های فک زیرین زنان.اما نسبت دادن نرینگی و مادینگی به دندان ها درست نیست چرا که هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند که دندان های بالا نر هستند و دندان های فک پائین ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامی است که افراد نزد ما دارند. این درست تر می تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانیم. به نظر من دندان های کرسی همسر و پدر و مادر هستند و دندان های جلو فرزندان. دندان های پیشین زینت چهره به حساب می آیند و فرزندان نیز زیب و زینت زندگی ما محسوب می گردند. اگر بیننده خواب ببیند که دندانش کف دست یا روی زمین افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثیف و آلوده نشد و مفقود نگردیده باشد یکی از خویشانش بیمار می شود یا آسیبی به او وارد می آید ولی اگر در خاک آلوده و یا مفقود شده او می میرد. با توجه به این که آن دندان کدام است. گفتم که دندان های کرسی همسر و پدر و مادر هستند و دندان های پیشین فرزندان و خواهران و برادران. اگر بیننده خواب ببیند که دندانش را کرم خورده و درد می کند گرفتار دشمنی شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهی می شود و وامدار می گردد. اگر بیننده خواب ببیند که دندان هایش سفید و براق است زندگی خانوادگی رونق و جلا می یابد و حادثه ای خوب برای او و خانواده اش اتفاق می افتد. اگر ببیند که دندانهایش کثیف و زشت است غمی به آن ها می رسد که جنبه خانوادگی دارد. اگر بیننده خواب ببیند که همه دندان هایش کثیف است یا حداقل عادی است یا یکی از دندان ها زیاد سفید و براق شده شخصی که دندان به او انتصاب می یابد شاخص می شود و ممتاز می گردد و اگر دندان کرسی شما درد می کرد و متورم و آماسیده شده بود با همسرتان اختلاف پیدا می کنید و اگر آن را کشیدید و به دست خود یا پزشک بیرون آوردید از همسرتان جدا می شوید. برای زن نیز همین تعبیر هست یعنی اگر دندان کرسی خود را بکشد از شوهرش جدا می شود.

******************************************************************************

حضرت دانيال گويد: دندان به خواب اهل بيت صاحب خواب است و دندانهاي بالا دلالت كند بر نرينه و دندان زيرين، دلالت كند بر مادينه و دندان پيشين دلالت بر فرزندان و خواهران و برادران كند يا بر مادر و پدر است و دندانهائي كه بر جنب آن باشند، دليل بر عم و فرزندان و عمان كند و دندانهائي كه بر جنبِ دندانهاي ديگر است كه آن را ثنايا خوانند، دليل بر مهتر و بزرگ خاندان كند و دندانهاي ديگر، دليل بر خالان و فرزندان خال كند و دندانهاي پسين، دليل بر كسي كند كه از خويشانِ دور باشد و بعضي از معبران گويند: دندانهاي پيشين و آن چه از جانب دست است، دليل بر پدر و مادر كند. اگر بيند دندان پيشين او مي جنبيد، دليل كه از اين جماعت كه وصف كرديم يكي بيمار شود.

محمدبن سيرين گويد: اگر بيند دندان پيشين او بر كف دستش افتاد يا بر كنار يا بر زمين افتاد و به خاك آلوده نگرديد، دليل كه او فرزندي يا خواهري يا برادري آيد، اگر بيند دندان پيشين او بر زمين افتاد و در ميان خاك ضايع گرديد، دليل كه از اين جماعت يكي هلاك شود، يا جدا شود، چنانكه هيچكس از وي نشان ندهد. اگر بيند بعضي از دندان بشكست يا ضايع شد، دليل كه به يكي از ايشان بلا و آفتي رسد. اگر بيند دندان پيشين او كوفته شد، دليل كه او را با چنان كسان خصومت افتد. اگر بيند يكي از دندان پيشين او كنده شد، دليل كه يكي از اين جماعت را سخني زشت گويد و از وي مفارقت جويد. اگر بيند دندانهاي پيشين او زياده شد يا خوب و پاكيزه شد، دليل كه يكي از كسان را خير و خرمي و زيادي رفعت و منزلت است. اگر بيند در جنب دندان پيشين او دندان زيرين است، دليل كه او دختري آيد. اگر بيند جمله دندانهايش بر دندانهاي ديگر، چون تاويل دندانهاي پيشين بايد كرد و هر دنداني كه تعلق بدان كس دارد. اگر بيند دندانهاي او از آبگينه بود يا از سيم يا از سفال و مانندآن، دليل كه اجل او نزديك آمده باشد. اگر بيند كه از دل او دندان رسته است، دليل كه زود هلاك شود و بعضي از معبران گويند: افتادن دندان، گذاردن وام است و بعضي گويند، دليل كه زود هلاك شود و بعضي گويند، دليل بر جنگ و خصومت است.

ابراهيم كرماني گويد: دندان بالا در مقابل چشم است، دليل بر نرينه كند و دندان زيرين در مقابل پيشاني است، دليل بر مادينه كند. اگر بيند دندانهايش جمله در كنارش افتاد، پس جمله را در كف خود گرفت، دليل كه خويشان خود را جمع كند و نگذارد كه از او جدا گردند. اگر بيند از دندانهاي او بوي خوش مي آمد، دليل كه خويشان بر وي ثنا گويند. اگر به خلاف اين بيند، دليل كه خويشان بر وي غيبت كنند. اگر بيند دندانش درد مي كرد و بركند، دليل كه مال يابد. اگر بيند دندان او سياه شد، او را غم و اندوه رسد. اگر بيند كه دندانهايش افتاده بود و در كهنه بست، دليل كه او راعمري دراز است، چنانكه همه تبارِ خويش را در گور كند.

جابر مغربي گويد: اگر بيند كه دندانش درد مي كرد و در دست فرا گرفت، دليل كه منفعت يابد و منفعت از سي درم كمتر نباشد و زياده از صد درم نباشد، به دست چپ گرفتن آن منفعت كم از سيصد درم نبوده و زياده از ده هزار درم نباشد. اگر به هر دو دست گرفت، دليل كه مال فراوان يابد. اگر بيند كه از دهان دنداني خون آلود فرا گرفت، دليل كه منفعت را از آن كس است كه آن دندان برگيرد، لكن او مصيبتي رسد. اگر بيند كه بعضي از دندانهايش ناپديد شد، دليل كه به عدد آن از خويشان وي به غربت روند و به سلامت باز آيند. اگر بيند كه همه دندانهاي وي در ميان زبان جمع شد و ديگر باز جاي خود نشست، دليل كه خويشان وي شكايت كنند از او. حضرت امام جعفر صادق فرمايد: ديدن دندان ها در خواب بر شش وجه است. اول: اهل بيت. دوم: مال. سوم: منفعت. چهارم: غم و اندوه. پنجم: مصرف. ششم: مفارقت از خويشان.

علامه مجلسي ( ره) گويد: سقوط دندانهاي بالا تعبير شده به مرگ خويشان پدري و دندان پايين به خويشان مادري

منوچهر مطيعي تهراني گويد: در جائي ديگر نوشته ام که دندان ها افراد خانواده ما هستند. معبران سنتي اعتقاد داشتند که دندان هاي فک بالا مردان خانواده هستند و دندان هاي فک زيرين زنان.اما نسبت دادن نرينگي و مادينگي به دندان ها درست نيست چرا که هيچ دليلي وجود ندارد که ثابت کند که دندان هاي بالا نر هستند و دندان هاي فک پائين ماده. دندان ها ازاعضا حساس بدن ما هستند و ارزش و استحکام شان در دهان معرف ارزش و استحکامي است که افراد نزد ما دارند. اين درست تر مي تواند باشد تا آن ها را نر و ماده بدانيم. به نظر من دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي جلو فرزندان. دندان هاي پيشين زينت چهره به حساب مي آيند و فرزندان نيز زيب و زينت زندگي ما محسوب مي گردند. اگر بيننده خواب ببيند که دندانش کف دست يا روي زمين افتاده دو حالت دارد: اگر دندان با خاک کثيف و آلوده نشد و مفقود نگرديده باشد يکي از خويشانش بيمار مي شود يا آسيبي به او وارد مي آيد ولي اگر در خاک آلوده و يا مفقود شده او مي ميرد. با توجه به اين که آن دندان کدام است. گفتم که دندان هاي کرسي همسر و پدر و مادر هستند و دندان هاي پيشين فرزندان و خواهران و برادران. اگر بيننده خواب ببيند که دندانش را کرم خورده و درد مي کند گرفتار دشمني شود. اگر فقط درد دندان داشت گرفتار قرض و بدهي مي شود و وامدار مي گردد. اگر بيننده خواب ببيند که دندان هايش سفيد و براق است زندگي خانوادگي رونق و جلا مي يابد و حادثه اي خوب براي او و خانواده اش اتفاق مي افتد. اگر ببيند که دندانهايش کثيف و زشت است غمي به آن ها مي رسد که جنبه خانوادگي دارد. اگر بيننده خواب ببيند که همه دندان هايش کثيف است يا حداقل عادي است يا يکي از دندان ها زياد سفيد و براق شده شخصي که دندان به او انتصاب مي يابد شاخص مي شود و ممتاز مي گردد و اگر دندان کرسي شما درد مي کرد و متورم و آماسيده شده بود با همسرتان اختلاف پيدا مي کنيد و اگر آن را کشيديد و به دست خود يا پزشک بيرون آورديد از همسرتان جدا مي شويد. براي زن نيز همين تعبير هست يعني اگر دندان کرسي خود را بکشد از شوهرش جدا مي شود.

 

يوسف نبي عليه السلام گويد:

ديدن افتادن دندان يکي از خويشان از او جدا گردد

ديدن شکستن دندان بزرگ مصيبت و جدل باشد

ویدیو : تعبیر خواب دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter