کارشناسی ارشد

معرفی گرایش مدیریت فناوری اطلاعات

هدف از این رشته عبارت است از : تربیت کادر متخصص جهت ایجاد پایگاه اطلاعات در سازمان که به تصمیم گیری بهتر مدیران منتهی می شود .

دانشگاهها

این
گرایش از رشته مدیریت اولین بار در سال 1380 در دانشگاه علامه طباطبایی
برگزار شد. پس از آن دانشگاه تهران، الزهرا و تربیت مدرس و در سال 1384
دانشگاه شهید بهشتی نیز به جمع سایر دانشگاه های پذیرش کننده اضافه شد. در
سال 1385 دانشگاه زاهدان در این گرایش پذیرش نمود. در حال حاضر علاوه بر
موارد فوق، این گرایش در دانشگاه پیام نور مرکز تهران و همچنین واحد بین
الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز دایر است. همچنین در چندین دانشگاه و
موسسه نیز به صورت مجازی ارائه می گردد.

واحدهای درسی در دانشگاه

دروس پیش نیاز: (6 واحد) شامل: کامپیوتر، آمار، روش تحقیق

دروس
اصلی (24 واحد) شامل: تئوری مدیریت پیشرفته،‌ مدیریت رفتار سازمانی
پیشرفته، تحلیل آماری، سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته، مدیریت منابع
اطلاعاتی، تحقیق در عملیات پیشرفته، تحلیل و طراحی سیستمهای ساختار یافته،‌
سیستمهای مدیریت بانکهای اطلاعاتی،‌ سیستمهای معین تصمیم گیری و خبره، فن
آوری اطلاعات، و پایان نامه

دروس تخصصی شامل 8 واحد با توجه به گرایش :

گرایش
نظام کیفیت فراگیر: مدیریت کیفیت فراگیر، مهندسی رویه های اجرایی و ابزار
طراحی فرآیند ها، استانداردهای مدیریت کیفیت فراگیر، نقش فناوری اطلاعات در
تحقق مدیریت فراگیر

گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی: کاربرد فناوری
اطلاعات در سازمان، مهندسی نرم افزار به کمک کامپیوتر، روش شناسی ایجاد
سیستمهای اطلاعاتی، موارد عملی سیستمهای اطلاعاتی

گرایش سیستمهای
اطلاعاتی پیشرفته: سیستمهای خبره، سیستمهای پشتیبانی تصمیم گیری، سیستمهای
اطلاعاتی استراتژیک، منطق فازی و هوش مصنوعی

آینده شغلی

فارغ
التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین
با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر و IT، امکان برقراری
ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار یا واحدهای
نرم افزاری از سازمانهای بزرگ را خواهند داشت. متاسفانه به دلیل نبود تجربه
فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار، در عمل به امور کارشناسی در
واحدهای تحلیل گری سیستمها یا پشتیبانی از نرم افزارهای تولید شده گمارده
می شوند و امور مدیریتی به آنها سپرده نمی شود. از آنجا که گرایش نظام
کیفیت فراگیر از این رشته دارای دروس تخصصی متفاوت می باشد لذا این دسته از
فارغ التحصیلان علاوه بر موارد فوق، شانس استخدام در واحدهای مدیریت
کیفیت، سیستمها و روشها از سازمانها را نیز خواهند داشت.



معرفی گرایش مدیریت بازرگانی

هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای
بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به
مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل،
ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات
متخذه.

تاریخچه

این گرایش از قدیمی ترین گرایش های مدیریت
است که کار خود را در سال 1333 به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمانهای
دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از اساتید
آمریکایی آغاز کرد. سپس این رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در
دانشگاههای گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاههای دولتی،
آزاد و پیام نور ارائه می گردد.

گرایشهای مختلف

این رشته
دارای گرایش‌های مختلفی می باشد که عبارتند از: بازاریابی، بازاریابی بین
الملل، مدیریت تحول، مالی، بیمه، بازرگانی بین الملل و …

واحدهای درسی در دانشگاه

جمع تعداد واحدهای درسی این رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به
پایان نامه می باشد. تمامی درسهای این گرایش دو واحدی بوده و دانشجو باید
14 درس دانشگاهی را بگذراند. از مجموع درسهای این رشته 4 واحد درس مدیریت
پیشرفته، 4 واحد تحلیل آماری و تحقیق در عملیات و مابقی آن دروس اختصاصی
این رشته در زمینه آشنایی با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژیک سازمانی و
مدیریت بازار می باشند.

آینده شغلی

فارغ التحصیلان این
رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی،
شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و
خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را
داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از
بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به
شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت
در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.

فارغ التحصیلان
این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی،
صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه
نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند
مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این،
فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز
در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند.



کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری (کد 1361)

رشته
معماری دارای دو جنبه هنری و فنی است كه درسهای طراحی، زیبایی شناسی و
نحوه زیبا كردن حجم‌ها ، نماها و پلان‌ها به هنر بر می‌گردد و دروسی مثل
سازه‌های بتنی و فلزی، مقاومت مصالح، ایستایی، تاسیسات مكانیكی و الكتریكی
به جنبه‌ فنی این رشته مربوط می‌شود. در این رشته دروس هنری اهمیت بیشتری
داشته و دروس علمی و فنی در راستای دروس هنری است. برای مثال یك معمار در
طراحی خانه باید فضای آرامش‌بخشی را ایجاد كند تا باعث اضطراب ، خستگی و
دلتنگی نگردد. كاری كه بیش از رعایت اصول فیزیكی مثل نور و صوت، نیاز به
آشنایی با اصول زیبایی‌شناسی دارد. معماری تركیب، طراحی و پدیدآوردن فضای
زیست انسان در طبیعت است؛ كه این فضا می‌تواند مسجد، بیمارستان، مسكن،
مدرسه و یا هر فضای دیگری باشد كه شهر را به وجود می‌آورد.

این رشته شامل سه گرایش تکنولوژی معماری، انرژی معماری، مدیریت پروژه و ساخت می باشد .



ویدیو : کارشناسی ارشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter