چگونه پول رابطه ی شما را خراب می کند؟

thumbnail

چه کاری کنید که شوهرتان در کارهای خانه به شما کمک کند

در
بسیاری از خانه های شلوغ، تقسیم کار در منزل وجود ندارد. در این خانه ها،
مسئولیت کارها معمولا بر دوش یک فرد قرار میگیرد: خانم خانه. به همین علت،
بعد از مدتی، بسیاری از خانم ها از این کار خسته میشوند، مخصوصا زمانی که
کار روزانه خارج از خانه هم داشته باشند. برای این خانم ها، کار خانه تبدیل
به شیفت دوم کاری آنها میشود.

 برای
جلوگیری از ایجاد بحران های خانوادگی، ایجاد راهکاری برای تشویق همسرانتان
به کمک در کارهای خانه، و ایجاد آرامش و صلح و صفا در رابطه ازدواج،
میتواند اقدام موثری تلقی شود.

 

گام ها:

مشخص
کنید که چه کاری لازم است انجام شود. از شستن لباس ها گرفته تا بیرون بردن
زباله، لیستی از تمام کارهای خانگی هفتگی، و فردی که در حال حاضر آنها را
انجام می دهد تهیه کنید. با مشخص کردن کارها، از نادیده گرفته شدن کارهایی
که در خانه انجام میدهید، توسط شوهر و اعضای خانواده جلوگیری خواهید کرد.
همچنین، مشخص کردن دقیق کارها، باعث می‌شود که هر دوی شما با  کارهایی که
در خانه  انجام می شود آشنا شوید. کارهای خانه، معمولا بصورت زیر می باشند:

  1. مرتب کردن تمام خانه
  2. شست و شو، اتوکردن، تا کردن و قرار دادن لباس ها در کمد
  3. خرید خواربار، و سر زدن به فروشگاه های گوناگون
  4. پخت و پز و شستن ظروف
  5. پرداخت قبوض
  6. کار حیاط، باغبانی و نگهداری از گیاهان
  7. رساندن بچه ها به مدرسه، فعالیت های فوق برنامه ، دکتر، …
  8. نگهداری از حیوانات خانگی، بردن پیش دام پزشک، غذا دادن، …

مشخص
کردن وظایف راحت، متوسط و سخت: هر کدام از وظایف را با درجه سختی، زمان
بری و تکرّر انجام آنها مشخص کنید. بطور مثال، شستن زمین میتواند جزو وظایف
سخت قلمداد شود که نیاز به طی کشیدن، جارو کردن، برق انداختن و … می
شود.

زمانی
که مشغول نوشتن لیست هستید، وسائلی که می‌تواند کار تمیز کردن را راحت کند
را در نظر داشته باشید. بطور مثال، آیا میتوانید جارو برقی را با نوع بهتر
تعویض کرده یا پاک کننده بهتری تهیه کنید؟ این‌ها میتوانند کارهای عالی ای
برای محول کردن به شوهر شما باشند. اینکه شما کاری بکنید که او حس کند
وسائل خوبی تهیه کرده است که بهتر از وسائل قبلی میتوانند کارها را انجام
دهند، می‌تواند باعث شود که او در زمان استفاده از آنها، احساس غرور داشته و
از آنها راحت تر استفاده کند.

کمک
بخواهید. اگر کمک نخواهید، او شاید نداند که شما نیاز به کمک داشته، و
شاید هیچگاه متوجه نشود که چقدر بیشتر میتواند در کارها سهم داشته باشد.
زمانی را برای بحث در مورد کارهای خانه با شوهر خود اختصاص دهید. زمان این
صحبت را در زمانی که شوهر شما احساس راحتی می کند، بطور مثال بعد از یک
مسافرت خوب، یا پس از یک روز شاد قرار دهید و از انجام آن پس از یک جرو بحث
و یا زمانی که حواس شوهر شما گرم کار دیگری است خودداری کنید.

از
شوهر خود به خاطر کارهایی که در اطراف منزل انجام می دهد تشکر کنید.
کارهایی که او در حال حاضر انجام می‌دهد را به او گفته و از اینکه کارهای
وی چقدر در ایجاد تغییر در زندگی خانوادگی شما موثر هستند با وی صحبت کنید.
بعد از آن، برای وی توضیح دهید که از آنجا که فکر می‌کنید که انجام همه
کارهایی که بر گردن شماست، از حد توان شما خارج است، خیلی ممنون می‌شوید که
در برخی از آنها به شما کمک کند.

لیست وظایف خانه را به وی نشان دهید تا بتواند تعداد کارهای خانه را بصورت سیاه و سفید جلوی خود ببیند.

به
او نگویید که فکر می‌کنید اینکه شما اکثریت کارهای خانه را انجام می‌دهید،
از نظرتان ناعادلانه است. به احتمال زیاد، او هیچگاه میزان کارهای خانه ای
که برعهده شماست را نامتعادل و زیاد قلمداد نکرده است. فقط به او بگویید
که کمک کردن وی در کارها باعث میشود که شما بتوانید سطح انرژی خود را حفظ
کرده و بتوانید زمان بیشتری را برای انجام کارهای خانوادگی که در حال حاضر
قادر به انجام آن نیستید اختصاص دهید.

از او بخواهید که لیست را بررسی کرده و کارهایی که ممکن است بتواند انجام دهد را انتخاب کند.

از
آنجایی که او ممکن است تابحال این کارهای “جدید” را انجام نداده باشد، به
او روش و زمان انجام آنها را یاد دهید. به او نگویید که او باید کارها را
به یک صورت خاص و در یک روز خاص انجام دهد، بلکه برای وی توضیح دهید که شما
چطور آن کار را انجام می‌دهید و آن روش چه فایده ای برای شما داشته است.
اگر وی دقیقا از همان روش استفاده نکرد، نترسید.

سعی
کنید که کارهای خانه را به روشی تیمی انجام دهید. زمانی از هفته که هر دو
شما وقت کافی داشته و میتوانید با هم همکاری کنید را برای انجام گروهی
کارها در نظر بگیرید. بهتر است این زمان، زمانی باشد که پس از آن شما فرصت
کافی برای استراحت و آرامش داشته باشید. در صورتی که برنامه خاصی نداشته
باشید، غروب پنج شنبه یا صبح جمعه میتواند زمان خوبی برای انجام اینکار
باشد.

بخاطر
روحیه تیمی، کارهای کوچک تر را نیز میتوانید بصورت مشترک انجام دهید، بطور
مثال، شما غذا بپزید، او ظرف ها را بشوید. شما لباس ها را بر روی طناب
آویزان کنید، او آنها را  از روی طناب جمع کند. شما زمین را جارو کنید، او
سالن را طی بکشد و …

صبور
و انعطاف پذیر باشید. تغییر عادت ها و روش ها قدیمی ، زمان میبرد. علی
الخصوص زمانی که تنها یک فرد، مسئول انجام همه کارهای خانه بوده باشد. ممکن
است نیاز زیادی به یادآوری های ملایم و ترغیب های اضافی باشد. ولی تا
زمانیکه اینکار در خانه شما تبدیل به عادت بشود، آنرا انجام دهید. از حساب
کردن کارها، بین خود خودداری کنید، به احتمال زیاد، او در کارها خود دچار
خطا و فراموشی می شود، شما هم همینطور. زمانی که کارهای محوله را انجام
نداد، با مهربانی آنها را به وی گوشزد کنید.

خیلی
به شوهر خود سخت نگیرید. اگر او کارها را بصورت کامل و عالی انجام نداد،
با غرولند کردن جلوی کار او را نگیرید. به یاد داشته باشید که اگر شما کمک
بیشتری بخواهید، باید با روش انجام کارها توسط وی کنار بیایید.

کارهای
غیر قابل اشتباه، همانند خالی کردن سطل آشغال، جمع کردن لباس ها، و طی
کشیدن زمین را به شوهرتان محول کنید. تا زمانی که او برای انجام کارهای
پیچیده تر، همانند شستن لباس ها آماده بشود صبر کنید.

عادت
تشکر از یکدیگر بخاطر ایجاد محیطی آرام و پس بازده را در خود ایجاد کنید.
هر دوی شما، در ایجاد توازن در خانه سهم دارید. پس هر دوی شما لازم است سهم
فرد مقابل را به خاطر داشته باشید. هر چقدر بیشتر از همدیگر تشکر کنید،
اینکار بیشتر تبدیل به یک عادت خوب بین شما خواهد شد.

 

نکته ها

بخشی
از کارهای خانه را به کودکان محول کنید. لازم است که کودکان در اوایل
زندگی، مدیریت کارهای ساده خانه را یاد بگیرند، پس اینکه از آنها بخواهید
که لباس های کثیف خود را بیرون بگذارند، آینه ها را تمیز کنند و تخت خود را
مرتب کنند، میتواند شروع خوبی برای اینکار باشد. مقدار کارهای محوله را
آرام آرام بیشتر کنید، تا زمانی که آنها وظایف تمیز کردن خانه را بدون آنکه
از آنها بخواهید انجام دهند.

اگر
شوهر شما مایل است، لیست “عزیزم این کار را برای من انجام بده” را برای او
درست کنید، تا لازم نباشد حدس بزند که باید چه کارهایی انجام دهد.

در
صورتی که شما و شوهرتان ساعات زیادی در خارج از خانه کار میکنید، بررسی
کنید که آیا میتوانید یک مستخدم برای تمیز کردن هفتگی خانه استخدام کنید یا
خیر. حتی اگر یکی یا هر دو شما از خانه کار میکند، داشتن یک مستخدم
میتواند خیلی زندگی را راحت تر کند. مشخص کنید که کدام یک از وظایف را
میخواهید که خدمتکار شما انجام دهد و کدامیک از وظایف جزو مسئولیت های خود
شماست.  معمولا، بهتر است تمیزکاری های هفتگی به مستخدمین محول شده و
کارهای روزانه جزو مسئولیت خود شما باقی بماند.

پیشاپیش،
برای تمیز کردن خانه برنامه ریزی کنید. کاری کنید که ذهن و فکر شوهرتان،
زمانیکه در آخر هفته از او میخواهید که خانه را تمیز کند برای اینکار آماده
باشد. اینکار را با هم انجام دهید و زمان آن را محدود کنید تا خانواده شما
لازم نباشد تمام روز تعطیل خود را صرف تمیزکاری کند. هدف، این است که کاری
کنید همسر شما در کارها داخل شود. اگر کارها خیلی زیاد باشد، شاید وی دیگر
مایل به انجام آن نباشد. کار را بصورت کم شروع کرده و از آنجا پیش روید.

اگر
برنامه کمک در کارهای خانه موفقیت آمیز نبود، تقسیم کار کرده و از شوهرتان
بخواهید که کارهای خارج از خانه را انجام دهد، همانند خرید خواربار و
رساندن بچه ها به مدرسه و …

 

هشدارها

از
اینکه با همسرتان همانند یک کودک رفتار کرده یا لحن دستوری با وی داشته
باشید خودداری کنید. اینکار تنها به مشاجره ختم شده و فایده ای نخواهد
داشت. بعلاوه، از ازخودگذشتگی بیش از حد نیز خودداری کنید. اینکار باعث
میشود که شما همچنان از درون رنج کشیده و نتیجه ای جز این نخواهد داشت که
بقیه اعضاء خانه، با اینکه به سختی بیش از حد کارهای شما واقف باشند، ولی
غرولند شما را تحمل کرده و کاری برای کمک کردن به شما انجام ندهند.

هیچگاه
پس از اینکه شوهر شما کاری انجام داد، آن کار را مجددا از نو انجام ندهید.
اینکار باعث میشود که علاقه آنها به کمک کردن در کارهای خانه از بین رفته و
فکر کنند که شما قدر زحمات وی را نمیدانید.

مردها
و زن ها، از بسیاری از جهات با هم تفاوت دارند، پس از وی توقع نداشته
باشید که کارها را دقیقا به همان روشی که شما انجام میدهید انجام دهد.

زمانی
که با شوهرتان جروبحث کرده اید یا در زمان شرایط متشنج، موضوع کمک کردن در
کارهای خانه را مطرح نکنید. اینکار باعث میشود که شما هیچگاه کمکی که
شایسته آن هستید را دریافت نکنید.

اگر
شوهر شما مسئولیتی را قبول کرده ولی آنرا انجام نمیدهد، سر وی غر نزده و
داد و بیداد به راه نیندازید. در عوض، از وی بپرسید که آیا هنوز هم فکر می
کند که میتواند آنکار را انجام دهد یا نه، و اینکه خیلی از کمک وی ممنون
خواهید شد.

 



چگونه پول رابطه ی شما را خراب می کند؟

آیا پول به همسر شما ارجحیت دارد؟

مدیریت مالی در خانواده

اگر
پول برای شما بیشترین اولویت را دارد رابطه‌ی شما پس رفت خواهد کرد،
اهمیتی ندارد شما دوست دارید این موضوع را چگونه قضاوت کنید. چیزی که تمرکز
خود را روی آن می‌گذارید چیزی است که می‌خواهید به آن برسید. اگر بیشتر
زمان و انرژی خود را صرف کسب ثروت می‌کنید و به خواسته‌ها و نیازهای
همسرتان توجهی ندارید مطمئن باشید رابطه‌ی شما آسیب خواهد دید.

 

آیا همسر خود را برای پول او انتخاب کرده‌اید؟

مدیریت مالی در خانواده

شاید
پول برای رفتن به یک سفر خوب یا خرید خانه برای تشکیل زندگی کمک کند.
بااین‌وجود اگر تصمیم می‌گیرید با کسی باشید تنها به این دلیل که وضع مالی
خوبی دارد و می‌تواند برای شما هزینه‌ی زیادی کند، عشق واقعی و داشتن
رابطه‌ای کامل را فراموش کنید. کم‌کم از درون حس می‌کنید خالی‌شده‌اید و
پول دیگر نمی‌تواند خلاء وجود شما را پر کند.

 

آیا برای درآمد با همسر خود رقابت دارید؟

مدیریت مالی در خانواده

همسرتان
رقیب شما نیست. نیازی نیست به خاطر اینکه چه کسی درآمد بیشتری دارد با هم
بحث کنید. اگر درآمد شما از همسرتان بیشتر است ولی ارزش کار سخت همسرتان را
ندانید او حس قدردانی نخواهد داشت و به این رابطه بی‌میل خواهد شد.

 

آیا از اینکه همسرتان پول خرج می‌کند ناراحتید؟

مدیریت مالی در خانواده

بهتر
است تا حد ممکن با برخی قوانین پس‌انداز یا خرج کردن پول در رابطه‌ی خود
آشنا شوید. در غیر این صورت خطر یک دعوای بزرگ و احساس بی‌میلی یا خشم زیاد
است، این‌ها می‌تواند آغازگر یک جنگ میان شما و در نهایت آسیب به
رابطه‌تان باشد.

 

اغلب بر سر مادیات دعوا می‌کنید؟

مدیریت مالی در خانواده

اغلب
به همسر خود به خاطر چیزهایی طعنه می‌زنید که در حقیقت از آن‌ها ناراحت
نیستید بلکه علت اصلی ناراحتی شما مسائل مالی است. اگر فکر می‌کنید در
رابطه‌ی شما در مورد مادیات اختلافات زیادی پیش می‌آید بهتر است درباره‌ی
آن با همسر خود صحبت کنید.

 

در مورد پول‌هایتان پنهان‌کاری می‌کنید؟

مدیریت مالی در خانواده

اگر
می‌خواهید واقعاً به فردی اعتماد کنید و اعتماد او را به دست آورید باید
در مورد بیشتر چیزها با او رک و راست باشید، خصوصاً مسائل مالی. باید حتماً
به او در مورد موقعیت مالی خود بگویید. نه‌تنها نگفتن این موضوع باعث از
بین رفتن اعتماد خواهد شد بلکه اگر زیاد این موضوع ادامه پیدا کند زمانی
می‌رسد که می‌بینید شما و همسرتان هریک در مسیرهای متفاوت قرارگرفته‌اید.

 

آیا طماع، مغرور و پول‌دوست هستید؟

مدیریت مالی در خانواده

پول
می‌تواند سبب طمع شود. به مشکل خوردن بر اثر بی‌پولی ساده است. نمی‌توانید
بدون پول جایی بروید و کار خاصی انجام دهید و این سبب می‌شود همه‌ی ما به
پول طمع پیدا کنیم. اگر می‌خواهید همیشه بهترین‌ها را داشته باشید، این سبب
تغییر در نحوه‌ی مدیریت رابطه و زمان شما درباره‌ی کسانی که دوستشان دارید
می‌شود. شما هر کاری می‌کنید تا به پول بیشتری برسید و آن را برای خود
نگه‌دارید، حتی اگر با این کار رابطه‌ی خود را قربانی می‌کنید.

 

تصمیم‌گیری‌های مالی‌تان چگونه است؟

مدیریت مالی در خانواده

تصمیم‌گیری‌های
مالی باید با هم باشند. زمانی که یکی از زوجین کنترل منابع مالی را در دست
می‌گیرد این موضوع می‌تواند سبب افزایش استرس برای پول در رابطه شود. اگر
شما و همسرتان برای گفته‌ی فرد مقابل در طول صحبت‌ها ناراحت یا عصبانی
می‌شوید باید خودتان را کنترل کنید. این کار مسلماً تأثیر منفی داشته و
به‌سرعت نور به رابطه‌ی شما آسیب می‌رساند. بهترین راه داشتن برنامه‌ای است
که بدون توجه به موضوع هردو شما در یک سطح قرار داشته  و مسائل مالی را با
هم مدیریت می‌کنید.



ویدیو : چگونه پول رابطه ی شما را خراب می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter