فواید شگفت انگیر ذکر روزهای هفته با معنی

thumbnail

اعمال مستحب زیادی در کنار اعمال واجب توصیه شده است که علاوه بر اینکه ثواب فراوانی دارند فواید و خاصیت های بی شماری هم نیز برای حل مشکلات مومنان در پی دارد. بنابراین یکی از تاثیرگذارترین و بهترین اعمالی که وجود دارد ذکر ایام هفته می باشد که با زمزمه و خواندن آنها در طول روزهای هفته به تعداد 100 مرتبه به آرامش خاصی برسید توصیه های زیادی در احادیث و روایات برای مسلمانان در رابطه با همین اذکار آمده است و درباره فوایدی که دارند صحبت شده است. شما می توانید برای کسب ثواب بیشتر این دعاها و ذکرها را در روزهای خاص بخوانید.

در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا تاثیر و فواید ذکر ایام هفته را بخوانید که هر کدام برای زیارت یکی از امامان معصوم می باشد امیدواریم با خواندن این دعا های تاثیر گذار ثواب خواندن آنها را کسب کنید.

امام حسین(ع) فرمودند: «از پیغمبر اکرم(ص)روایت شده، هرکس جهت حوائج تا هفت روز هر روز این اذکار را هزار بار بخواند حاجت روا گردد.»

توصیه شده که این اذکار، روزانه 100 مرتبه خوانده شود.

 

شنبه: یا رَبَّ الْعالَمین: ای پروردگار جهانیان

ذکر روز شنبه به اسم رسول خدا (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود.

 

یکشنبه: یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام؛ ای صاحب جلال و بزرگواری

ذکر روز یکشنبه به اسم امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا (س) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و زیارت حضرت زهرا (س) خوانده شود که خواندن آن موجب فتح و نصرت می‌شود.

 

دوشنبه: یا قاضِیَ الْحاجات؛ ای برآورنده حاجت‌ها

ذکر روز دوشنبه به اسم امام حسن و امام حسین علیهما السلام است. روایت شده در این روز زیارت آن دو بزرگوار خوانده شود که خواندن آن موجب کثرت مال می‌شود.

 

سه‌شنبه: یا اَرْحَمَ الرّاحِمین؛ ای مهربان‌ترین مهربانان

ذکر روز سه‌شنبه به اسم علی‌ بن‌ الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد علیهم السلام است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود که خواندن آن موجب روا شدن حاجات می‌شود.

 

چهارشنبه: یا حَیُّ یا قَیّوم؛ ای زنده، ای پاینده

ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد علیهم ‌السلام است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود.

 

پنجشنبه: لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین؛ نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار

ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.

 

جمعه: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ؛ خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و در فرج ایشان (حضرت مهدی) تعجیل فرما

ذکر روز جمعه موجب عزیز شدن می شود؛ روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود.

ویدیو : فواید شگفت انگیر ذکر روزهای هفته با معنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter