ماشین مازراتی

thumbnail

برند ناب ایتالیایی از همان روز اولی که وارد بازار ایران شد، خبرساز بود. حتی در کشور خودش نیز خریداران معدود و محدودی دارد. برخی مدل‌های مازراتی در حال حاضر لقب گران‌ترین خودروی بازار ایران را یدک می‌کشند.

جای تعجب است که در این روزهایی که همه‌جا صحبت از گرانی و کاهش قدرت خرید مردم است، شرکت «آرتاتاک موتور» نماینده اصلی و در حقیقت واردکننده اصلی مازراتی‌ها با افزایش چشم‌گیر میزان درخواست مواجه شده است.

این اتفاق را می‌توان به صورت حضوری در خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) تهران از نزدیک مشاهده کرد. البته در جریان باشید که مازراتی در ایران Show Room (نمایشگاه اصلی) ندارد و هرآنچه در بازار تهران به فروش می‌رسد توسط نمایشگاه‌داران به صورت امانی خریداری شده و پس از فروش تسویه می‌شود.

از سوی دیگر با ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، واردات مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ متوقف شد و آنهایی که در بازار بودند با افزایش نسبی قیمت روبه‌رو شدند. اما در ادامه وقتی عرضه‌کننده با کاهش نقدینگی مواجه شد، ترجیح داد مازراتی‌ها را با معقول‌ترین سود (البته از نظر خودش) بفروشد.

GranTurismo
قیمت: ۸۱۰ میلیون تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

در حال حاضر گران‌ترین مازراتی بازار همین مدل گرن‌توریسمو است. با موتوری به حجم ۴۲۰۰ سی‌سی، آرایش هشت سیلندر Vشکل و قدرت ۴۰۵ اسب‌بخار. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۵.۲ ثانیه و سرعت نهایی‌اش ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است.

GranTurismo S
قیمت: ۸۶۰ میلیون تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

نسخه اسپرت‌تر مدل گرن‌توریسمو با عبارت S متمایز شده است. خودرویی که تقریباً همان فرم طراحی را حفظ کرده است ولی از نظر فنی قابلیت‌های بیشتری دارد. قوای محرکه گرن‌توریسمو اس کمی حجیم‌تر شده و به ۴۷۰۰ سی‌سی رسیده است. ولی آرایش سیلندرها همان V۸ باقی مانده است. با افزایش حجم موتور، میزان قدرت نیز اضافه شد و به مرز ۴۴۰ اسب‌بخار رسید. به همین ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ نیز کمتر شد و روی عدد ۴.۹ باقی ماند. سرعت نهایی این مدل بالاتر رفت و رقم ۲۹۵ کیلومتر در ساعت را نشان داد.

QuattroPorte
قیمت: ۸۸۰ میلیون تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

کواتروپورت برای آنهایی است که قدری به ویژگی‌های خانوادگی این خودرو بیشتر اهمیت می‌دهند. چراکه این سری دارای چهار درب و سری گرن‌توریسمو دو درب (کوپه) است. مشخصات کواتروپورت استاندارد با گرن‌توریسموی استاندارد تقریباً‌ یکی است. یعنی همان موتور ۴۲۰۰ سی‌سی هشت سیلند Vشکل. اما به دلیل سنگین‌تر شدن وزن قدرت روی ۴۰۰ اسب‌بخار ایستاد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ شد و سرعت نهایی نیز به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت رسید.

GranCabrio
قیمت: ۹۲۵ میلیون تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

سواری با یک مازراتی بدون سقف کروک، تجربه‌ای تکرارنشدنی است. مخصوصاً که بدانیم موتورش ۴۷۰۰ سی‌سی حجم دارد و قدرتش ۴۴۰ اسب‌بخار شده باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ با این مدل ۵.۳ ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند به سرعت نهایی ۲۸۳ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند.

QuattroPorte GTS
قیمت: ۹۵۰ میلیون تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

برای آن عده‌ای که هم مایلند مسافرت‌های خانوادگی داشته باشند و هم در این مسافرت‌ها از توانمندی اسپرت بهره‌منده شوند، نسخه جی‌تی‌اس کواتورپورت پیشنهاد می‌شود. با قدرت ۴۴۰ اسب‌بخاری‌اش می‌تواند صفر تا ۱۰۰ را در فقط ۵.۲ ثانیه طی کند و بعد از آن به سرعت نهایی ۲۸۵ کیلومتر در ساعت برسد.

GranCabrio S
قیمت: ۱ میلیارد تومان

عکس ماشین مازراتی,قیمت ماشین مازراتی

اولین خودروی که در بازار ایران توانست در باشگاه میلیارد تومانی‌ها ثبت‌نام کند همین مدل بود. مدلی روباز که در قیاس با گرن‌کبریو استاندارد مانند تفاوت بین گرن‌توریسمو و گرن‌توریسمو اس است. موتور آن ۴۷۰۰ سی‌سی حجم دارد. قدرتش ۴۴۰ اسب‌بخار است. صفر تا ۱۰۰ با آن ۵.۲ ثانیه طول می‌کشد و در آخر سرعت نهایی‌اش است که عدد ۲۸۵ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد.

ویدیو : ماشین مازراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter