طرز تهیه سه نوع ترشی سیر فوری 40 روزه با رب انار و شیره

thumbnail

سیر ترشی یکی از ترشی‌های پرطرفدار در بین ایرانیان بوده که در کنارغذاها بسیار دل‌چسب و لذیذ است. ازنظر درمانی دارای ارزش و خواص بسیار بالایی است. ضد باکتری و میکروب بوده و از سکته‌های قلبی جلوگیری می‌کند. برای ترشی درست کردن بهتر است از سیر تازه و جوان استفاده کنید تا مدت بیشتری بتوانید آن را نگهداری کنید. برای سیر ترشی حتماً باید از سیر خشک استفاده کنید. طرز تهیه‌ این ترشی بسیار آسان است، اما جا افتادن آن به زمان زیادی احتیاج دارد پس باید کمی صبر داشته باشید. ترشی سیر با اکثر غذاهای سنتی ما خوب می‌شود ولی ترکیب بعضی غذاها مثل لوبیاپلو، دم‌پختک، ماهی و میرزاقاسمی با آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر نگران بوی بد سیر هستید می‌توانید با جویدن کمی چای خشک آن را از بین ببرید در اینجا روش درست کردن سیر ترشی و طرز تهیه سیر ترشی فوری را بیان می‌کنیم تا بتوانید به‌راحتی در منزل آن را درست کنید.

 

طبع سیر ترشی
طبع سیر در طب سنتی گرم و خشک معرفی می‌شود که از طرف دیگر سرکه دارای طبع سرد و تر است. از طرفی ترکیب سیر ترشی شامل سیر و سرکه می‌شود که ازاین‌رو طبعی متعادل را ایجاد می‌کند. نتیجه‌ای که از طبع سیر ترشی می‌توان دریافت کرد این است که سیر ترشی برای هیچ فردی ممنوعیتی ندارد و می‌توان استفاده متعادل از آن را در کنار وعده‌های غذایی داشت تا از برجسته‌ترین و بهترین خواصی که برای بدن به همراه دارد بهره‌مند شد. البته بسیاری از افراد ممکن است با دانستن خاصیت‌های بسیار مفید این خوراکی در مصرف آن زیادی روی کنند که این موضوع ممکن است فشار آن‌ها را پایین آورده و به‌شدت اذیت کننده باشد و موجب ایجاد سرگیجه برایشان شود.

 

طرز تهیه ترشی سیر فوری 40 روزه

 

مواد لازم برای تهیه سیر ترشی فوری :

سیر خام 3 کیلو
سویا سس 6 قاشق غذاخوری
نبات 1 تکه
رب انار 1 پیمانه
سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز تا حدی که روی سیر را بپوشاند

 

طرز تهیه سیر ترشی فوری :

در مرحله اول پوست خارجی بوته سیر را بکنید و حسابی شستشو بدهید. بعد بگذارید سیرها خوب خشک شوند و آب نداشته باشند سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه سیرها را در مخلوط سرکه و رب انار، نبات و سس سویا بجوشانید البته دقت کنید که سیر نباید خیلی نرم شود. سپس صبر کنید تا سیرها خنک شوند و بعد آن را در ظرف مورد نظر بگذارید و سرکه را روی آن بریزید، سرکه باید روی سیرها را بپوشاند. سپس در ظرف را محکم ببندید و 40 روز در جای تاریک قرار بدهید بعد از 40 روز می توانید از آن استفاده کنید.

 

نکاتی برای تهیه سیر ترشی فوری:

یک ترفند خاص برای تهیه سیر ترشی استفاده از سرکه بالزامیک است که اگر نداشتید سرکه قرمز، سس سویا و رب انار است. همین طور که می دانید سیر ترشی هفت ساله بعد از هفت سال تغییر رنگ می دهد و رنگ آن سیاه می شود. رب انار به سیاه شدن آن کمک می کند همچنین سیر ترشی به مرور در این هفت سال شیرین می شود شما می توانید با اضافه کردن 1 تکه نبات این روند را سرعت ببخشید حتی می توانید از شیره انگور یا خرما استفاده کنید.

همچنین سیرترشی بعد از هفت سال نرم می شود. که استفاده از سس سویا سرعت این فرآیند افزایش می دهد.

بهتر است برای تهیه سیر ترشی از سیر کامل استفاده کنید.

با اضافه کردن این سه مورد بعد از 40 روز یک ترشی سیر خیلی خوشمزه نصیب شما می شود.

 

طرز تهیه سیر ترشی به 4 روش متفاوت🧄 - مجله اکالا

 

طرز تهیه ترشی سیر با رب انار

برای تهیه ترشی سیر با رب انار باید پس از شستن و پوست گرفتن یک کیلوگرم سیر؛ سیر و سرکه را با هم بجوشانید. در این روش 5 دقیقه جوشیدن کافی است. سپس به میزان دلخواه رب انار (حدودا یک سوم پیمانه مناسب است.) به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه ی دیگر بجوشد.

اگر دوست دارید ترشی سیر شما در همان لحظه قابل سرو باشد، میتوانید آن را تا حدی بجوشانید که سیرها کاملا نرم شوند. اما توصیه می شود در حین جوشیدن، سیرها نرم نشوند و ترشی آرام آرام آماده شود. در این حالت حدودا یک ماه تا چهل روز برای آماده شدن ترشی کافی است.

 

طرز تهیه سیر ترشی با شیره خرما

مواد لازم برای تهیه سیر ترشی

500 گرم سیر

1 لیتر سرکه

رب انار یا شیره انگور یا شیره خرما به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای تهیه این مدل سیر ترشی پوست سفید سیر را گرفته و آن را بشویید و خشک کنید.

سپس سیر و سرکه را در ظرفی ریخته و حدود 5 دقیقه بجوشانید.

حالا می توانید به سرکه و سیر رب انار یا شیره انگور یا شیره خرما و کمی نمک اضافه کنید .

حالا دوباره کمی آنها را می جوشانیم تا سیرها تقریبا نرم شوند.

حال صبر کنید تا سیر ها خنک شوند.

الان دیگه سیر ترشی شما آماده است و لازم نیست هفت سال صبر کنید.

 

ویدیو : طرز تهیه سه نوع ترشی سیر فوری 40 روزه با رب انار و شیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter