طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مخصوص و فینگر فود سالاد الویه

thumbnail

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای کشور روسیه است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه از محبوبیت بسیار زیادی در کشور روسیه برخوردار است و جالب است بدانید غذای شب عید در این کشور سالاد الویه است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد الویه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه سالاد الویه با لاذین همراه باشید.

 

مواد لازم برای سالاد الویه:

سیب زمینی متوسط ۴ عدد
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
نخودفرنگی یک لیوان
خیارشور خرد شده یک لیوان
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
هویج پخته 1 عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد الویه :
سیب زمینی و تخم مرغ ها و هویج را در قابلمه های جداگانه آب پز کنید. بعد از خنک شدن، آن ها را در کاسه ای بزرگ رنده کنید.مرغ را با پیاز، کمی زردچوبه و نمک و فلفل بپزید و پس از پخت، مرغ ها را ریش ریش کنید.
خیارشور‌ها را نگینی و بسیار ریز خرد کنید و به مواد دیگر اضافه کنید.

نخودفرنگی را هم در قابلمه ای همراه کمی نمک بپزید و پس از پختن آبکش کنید تا آب آن کاملاً گرفته شود.

در ‌‌نهایت، تمام این مواد غذایی را با هم مخلوط و با سس مایونز مزه دار کنید و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم ها به خورد هم بروند. پس از گذشت این مدت زمان، الویه را با نان (ترجیحاً نان سبوس دار) سرو کنید.

 

خرید و قیمت تارت الویه فینگر فود 30 عددی از غرفه شال و روسری تتیس | باسلام

 

فینگر فود سالاد اولیه
فینگر فود سالاد الویه از معروف ترین فینگرفودهای ایرانی محسوب می شود که با دستورها و شکل های بسیار متنوعی درست می شود. این فینگرفود خوشمزه برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد. اگر تمایل دارید آنرا در منزل درست کنید.

 

مواد لازم فینگرفود الویه
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
هویج ۱ عدد
خیار شور ۵ عدد
سس مایونز به مقدار لازم
نان تست ۱ بسته

دستور تهیه فینگرفود سالاد الویه

مرحله اول
برای تهیه سالاد الویه مجلسی به صورت فینگرفود ابتدا یک قابلمه بر می داریم. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و با پوست به آن اضافه می کنیم، سپس به مقدار لازم آب روی سیب زمینی ها ریخته و می گذاریم روی حرارت تا بپزد.

مرحله دوم
وقتی هنوز آب گرم نشده است، تخم مرغ ها را درون یک کیسه پلاستیک فریزری قرار می دهیم. درب پلاستیک را گره زده و می گذاریم داخل قابلمه سیب زمینی ها تا با هم بپزد. می توان حدود ۲۰ دقیقه بعد تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کرد.

 

مرحله سوم
سینه مرغ را با کمی پیاز تفت داده شده و ادویه دلخواه در یک قابلمه جدا گانه می پزیم. وقتی مرغ پخته شد، آن را از آب خارج کرده و ریش ریش و ریز می کنیم. می توان سینه مرغ را در یک کاسه با همزن ریش ریش کرد یا با رنده درشت، ریز خرد کرد.

 

مرحله چهارم
سیب زمینی ها را پوست کنده و درون یک کاسه با گوشکوب دستی یا رنده له می کنیم. تخم مرغ را هم رنده کرده و به سیب زمینی اضافه می کنیم و حدود ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا کامل خنک شود. خیار شور ها را ریز خرد کرده یا رنده می کنیم.

مرحله پنجم
هویج خام را هم شسته و رنده می کنیم. سپس هویج و خیار شور و مرغ را به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. یک کاسه بر می داریم. سس مایونز را با نمک و آب لیمو تازه و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

 

مرحله ششم
سپس طعم آن را مرتب امتحان می کنیم تا به مزه مورد نظر و مناسب با ذائقه خودمان برسد. در ادامه سس را به آرامی به سالاد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. کمی سس هم کنار می گذاریم برای تزیین آن.

 

مرحله هفتم
سس سالاد باید به گونه ای باشد که طعم مایونز حس شود و رنگ سیب زمینی ها هم زرد نباشد. سالاد را بهتر است حدود ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس نان تست را برداشته و یک لایه روی آن را سالاد الویه قرار می دهیم.

 

مرحله هشتم
نان دیگر را روی آن گذاشته و با دست کمی فشار می دهیم. نان را به صورت مثلثی برش داده و روی برش و روی نان را با سس باقی مانده می پوشانیم و با هویج ورقه ای و پنیر ورقه ای و جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی تزیین می کنیم.

 

نکاتی برای طرز تهیه سالاد الویه:

• برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می کنند اما این کار را توصیه نمی کنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.

• بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردشان کنید آنگاه آن ها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آبشان گرفته شود. این کار هم باعث می شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی نمی دهد.

• این غذا با نان سرو می شود. این بستگی به سلیقه ی شما دارد.

• از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج خام یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.

• برای تهیه سالاد الویه می توانید مرغ را حذف کنید و از مقداری کالباس به صورت رنده شده استفاده کنید.

ویدیو : طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه و مخصوص و فینگر فود سالاد الویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter