رژیم پوست کمند امیر سلیمانی

thumbnail

کمند امیرسلیمانی، بازیگر 38 ساله سینما و تلویزیون، همچنان جوانی و شادابی خود را حفظ کرده است. با او درباره رازهای حفظ سلامتی پوست صحبت کردیم و او تجربیات طولانی‌اش در این زمینه را در اختیار خوانندگان گذاشت.

كارهاي طبيعي انجام مي‌دهم

من جزء آن دسته افرادي هستم كه زياد دوست ندارم، وقتم را در مطب پزشكان بگذرانم و تاكنون براي مراقبت از پوستم به پزشك متخصص پوست و مو مراجعه نكرده ام. اما كارهايي كه بايد به صورت طبيعي و روزانه انجام داد مثل استفاده از كرم روز، شب، ضدآفتاب و كرم دور چشم را  انجام مي‌دهم. صبح‌ها بعد از شستن صورتم كرم روز روي پوستم مي‌زنم و اگر قصد خروج از منزل را داشته باشم، حتما از ضدآفتاب استفاده مي‌كنم. شب‌ها هم قبل از خواب حتما صورتم را مي‌شويم و كرم شب و كرم دور چشم مي‌زنم. تقريبا هميشه از مارك لانكوم استفاده مي‌كنم و هر چند ماه يكبار كرم‌هاي مورد استفاده‌ام را تغيير مي‌دهم، مثلا از كرم روشن‌كننده‌تر يا با رطوبت بيشتر استفاده مي‌كنم. براي خريداري كرم‌ها هم به فروشگاه‌هاي خوب و معتبرمراجعه مي‌كنم و با مشورت افرادي كه در زمينه پوستي تخصص دارند، كرم مورد نظرم را  انتخاب و خريداري مي‌كنم.

خود را به چيزي وابسته نمي‌كنم

اصولا از انجام هركاري كه وابستگي ايجاد مي‌كند، پرهيز مي‌كنم. در يك مقطع زماني شركت در كلاس‌هاي مديتيشن به‌خصوص در ميان بازيگران جوان رواج فراواني داشت، اما با بررسي متوجه شدم كه در صورت شركت در كلاس‌ها بايد هر روز صبح تمرينات را انجام دهم و همين امر مانع از شركت من در اين كلاس‌ها شد، زيرا معتقدم در صورت تخلف از قانون مربوط به كلاس‌ها بيشتر آسيب خواهم ديد. زياد آدم پيگيري نيستم، شايد اين يكي از نقطه ضعف‌هاي من باشد ولي احساس مي‌كنم. اثر اين رفتارها و كارها موقتي است و نمي‌تواند دائمي باشد.

استفاده از داروهاي گياهي و شيميايي

اصولا به دارو زياد اعتقاد ندارم و شايد به خاطر جنب و جوش زيادم است كه نمی توانم آرام بنشینم و ما سکي را روي صورتم بگذارم، بنابراين تاكنون از ماسك‌ها استفاده نكرده‌ام. در تمام طول  عمرم تنها 2بار به مطب پزشك پوست و مو رفتم، آن هم براي پاكسازي پوست صورتم. ولي اگر هم دچار ريزش موي شديد شوم، از قرص‌هاي روي استفاده مي‌كنم.

رژيم خاصي رعايت مي‌كنم

از دوران كودكي عادت داشتم كه شب‌ها زود بخوابم. وقتي شب كاري دارم، كاملا احساس مي‌كنم كه پوستم خسته و كدر شده است. بنابراین خودم را عادت داده‌ام تا در ساعت معینی بخوابم که این مساله تاثیر خود را روی پوست من نشان داده است.

جز این، ميوه و سبزيجات تازه مصرف مي‌كنم. اصلا سراغ دخانيات و سيگار نمي‌روم چون مي‌دانم سيگار دشمن اصلي پوست است. گاهي ورزش مي‌كنم و شنا جزء برنامه‌هاي اصلي زندگي من محسوب مي‌شود. این یک لذت بزرگ است که آن را به هر خانمی توصیه می‌کنم.

زیبایی با روش طبی بوعلی‌سینا

سال‌ها قبل پس از زايمانم با پزشكي به نام دكتر روشندل آشنا شدم كه كار اصلي او سالم‌سازي كبد و تنظيم متابوليسم و سوخت‌وساز بدن است. در آن زمان تصميم داشتم لاغر شوم و با مراجعه به دكتر روشندل رژيم غذايي خاصي را شروع كردم، اما  كم‌كم متوجه شدم كه سلامت بدن با كمك تغذيه بيشتر از لاغري حائز اهميت است.

گاهي وقت‌ها که زياد كار مي‌كنم، ممکن است از نظر عصبی کم بیاورم و دچار سرگيجه بشوم. در این لحظات است که دکتر با روش‌های خاص خودش به داد من می‌رسد. ايشان با پيروي از روش طب بوعلي‌سينا با تغذيه درست، سيستم بدن مرا به حالت طبيعي بازمي‌گرداند. من همیشه با پیروی از دستورات ايشان انرژي از دست رفته را دوباره به‌دست مي‌آورم، حالم بهتر مي‌شود و پوست شفاف‌تري پيدا مي‌كنم… راز سلامتی من به همین سادگی است.

چهره مصنوعي را نمي‌پسندم

کمند امیرسلیمانی عقیده دارد عمل‌های جراحی کمکی به زیبایی نمی‌کنند.

اصولا اعتقادي به انجام اعمال جراحي زيبايي ندارم، گاهي اوقات دوستانم انجام برخي از آنها را به من توصيه مي‌كنند، اما من احساس مي‌كنم اگر چروك‌هاي صورت با سن فرد متناسب باشد، نه تنها زشت نيست بلكه مي‌تواند به شيريني صورت اضافه كند. البته بايد اعتراف كنم شايد 10سال ديگر اين نظر را نداشته باشم. اهل دستكاري صورتم نيستم و فكر مي‌كنم با انجام اين روش‌ها صورت حالت مصنوعي پيدا مي‌كند. بنابراين ترجيح مي‌دهم كه ظاهرم هم مثل سنم روال طبيعي خود را طي كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir


گرداوری سایت لادین

ویدیو : رژیم پوست کمند امیر سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter