درس روش های انرژی

thumbnail

ده روش کارآمد برای درس خواندن

– در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید:
آمار نشان داده که
ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل
می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را
به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه
درس خواندن به خودتان استراحت بدهید …

akairan

روش,درس,خواندن,خانواده,آکا,فواصل,درس,فواصل,درس,آمار
نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه,آمار,فقط,همچنین,فواصل,آمار
نشان داده که ذهن,عمل,فقط,بنابراین,آمار,همچنین

از
آنجا که مغز انسان به منظور “ساخت پروتئین” و تجدید نیرو به زمان نیازمند
است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها
را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور
است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت
یادگیری را کاهش می دهد.

 

2- با خیالی آسوده استراحت کنید: 

اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به
استراحت بگذرانید. (مثلا” هر یک ماه یکبار ، مخصوصا” بعد از دادن یک آزمون
آزمایشی ، یک استراحت یک روزه یا نصفه روزه ، به خود بدهید.) با این کار
ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید : “باید امروز را هم
درس می خواندم” و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با
استرس سپری کنید. اما همانطور که در بالا اشاره شد، فراموش نکنید که در
حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و
احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید. فقط سعی کنید در این یک روز
بیشتر به فعالیتهای مورد علاقه و خواب بپردازید . کمتر فعالیت ذهنی سنگین ،
مثل شرکت در بحثهای سیاسی یا دیدن چند فیلم سینمایی فلسفی و … بپردازید .
بیشتر به فعالیتهای سبک بدنی و ورزشی و نشاط آور بپردازید.

 

3- وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید:
در
زمان‌هایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی
که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می‌کند،
برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در
چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می‌کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به
چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این
کار چیزی جز اتلاف وقت نیست. به همین دلیل همیشه توصیه می کنیم که به حواشی
کنکور و نتیجه ی کنکور و حرف مردم و درکل ،موارد استرس زا فکر نکنید.

شعار همیشگی من(( شما فقط درس بخوانید و حداکثر تلاشتان را انجام دهید و در نهایت نتیجه را به خدا واگذار کنید.))

 

4- درس ها را در همان روز مرور کنید :
زمانی
که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید.
با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت.
به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و
یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود. مخصوصا” در مورد دروس اختصاصی و مطالب
سنگین ، مرور و حل کردن چند تمرین ، چند ساعت بعد از تدریس ، بسیار مفید
خواهد بود.

 

5- مرحله به مرحله پیش بروید: 
ممکن
است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن ،
روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا
سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش
امکان موفقیت شما بیشتر می شود.

 

6-محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید :

برای مطالعه ی مفید داشتن جایی مخصوص این کار ضروریست. بهترین مکان برای مطالعه میز شخصی و اتاقی جدا از جریان های غیر درسی است.

بهتر است میز مطالعه در کنج اتاق قرار داشته باشد به طوری که شما رو به
دیوار قرار بگیرید. قرار گرفتن در محیطی بسته می تواند تا حد زیادی در حفظ
تمرکز موثر باشد. از اطراف میز کار خود پوستر.مجله. کتاب غیر درسی. ضبط.
تلفن وهر چیزی که حواستان را پرت می کند بردارید.

تمام وسایل مورد نیاز برای مطالعه را روی میز قرار دهید تا هنگام مطالعه دائما مجبور نباشید از جای خود بلند شوید.

نور اتاق مطالعه باید کافی و تلفیقی از نور سفید و زرد باشد. مثلا یک
لامپ معمولی برای چراغ مطالعه و یک لامپ مهتابی برای اتاق. یا یک لامپ کم
مصرف برای چراغ مطالعه و یک لامپ معمولی برای اتاق.

چراغ مطالعه باید حداقل 30 سانتی متر با کاغذ فاصله داشته و اگر راست
دست هستید در سمت چپ میز و اگر چپ دست هستید در سمت راست میز قرار گیرد.

مطالعه مقدس استپس همیشه درست پشت میز بنشینید یعنی تمام مفاصل بدنتان
زاویه ی 90 درجه داشته باشند. هرگز هنگام درس خواندن لم ندهید. دستتان را
زیر سرتان نگذارید.روی میز نخوابید و … و همیشه صاف بنشینید و هر وقت
خسته شدید از جای خود بلند شوید. کمی داخل اتاق قدم بزنید و چند حرکت کششی
انجام دهید سپس دوباره مشغول مطالعه شوید.

حتی اگر میز مطالعه ی شخصی هم ندارید روی صندلی نشسته و درس بخوانید چون روی زمین زودتر خسته می شوید.و

هرگز.هرگز.هرگز دراز کشیده و در رختخواب درس نخوانید.

تمام موارد بالا شرایط ایده آل برای مطالعه اند و لازم نیست همه ی این
شرایط محیا باشند تا شما درس بخوانید. یادتان باشد کسانی در شرایطی کاملا
متضاد با این ها به بهترین موفقیت ها رسیده اند.

خودِ درس خواندن اصل است پس هیچگاه اصل موضوع را فراموش نکنید.

7- میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید :
کاملا
طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند، این
امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید، به جای عصبانی شدن، سعی
کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید. 

تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با
قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده
و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب
می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است. تست زدن بعد از
خواندن مطلب هم یک نوع مرور محسوب می شود، تا آزمون!

 

8- با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید: 
عموما”
اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به
آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت
درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در
دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید. برای این کار می
توانید از جدول برنامه ریزی اسکینر ،استفاده کنید.
9-هدف داشته باشید :
یکی
از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا
آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت
صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت. 

کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید،
اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال
فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید. مثلا” پولدار
شدن ، مهندس شدن ، پزشک شدن و …. اهداف بلند مدت و مبهمی هستند. هر کدام
از اینها مسیرهایی را می طلبند که شما باید این مسیرها را با تلاش و
دستیابی به اهداف کوتاه مدت ، سپری کنید . مثل فارغ التحصیلی از دانشگاه با
معدل خوب و اندوختن مهارت و تجربه در حین تحصیل ، قبل از آن ، گذشتن از سد
کنکورو…. تا برسد به کوتاه مدت ترین هدف ، مثل اینکه فردا از 8 تا 10 باید زیست بخوانم و….

 

10- ناامیدی دشمن یادگیری است: 
افرادی
که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی
مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند.
در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از
هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر
است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده ،
آهسته و پیوسته پیش می روند.

نکته ی آخر:
روش تست زدن درس های عمومی

پس از آنکه اطمینان نسبی حاصل کردید که درس را یاد گرفته اید. پس از گذشت حداقل 48 ساعت و حداکثر 130 ساعت به سراغ تست ها بروید.

حتما تست ها را با نمونه سوالات کنکور های سراسری سال های گذشته شروع کنید و بعد به سراغ نمونه سوالات آزاد و در نهایت به سراغ تست های تالیفی بروید.

حتما از همان ابتدا تست ها را در زمان معین بزنید و برای هر تست عمومی به طور متوسط 30 ثانیه زمان در نظر بگیرید.
 

پس از اتمام درصد خام خود را به این ترتیب محاسبه کنید:

تعداد صحیح ضربدر سه منهای تعداد غلط تقسیم بر کل سوالات ضربدر سه

اگر این درصد زیر 50 باشد باید بدون تعارف بگویم شما هیچ چیز از درس نفهمیده اید و باید از اول درس را بخوانید.

درصد ایده آل بالای 80 درصد است.

البته گاهی درصد پایین در اثر کمبود زمان به وجود می آید. اگر اوایل به
این موضوع برخوردید ، زیاد مهم نیست ولی بعد از چند سری تست زدن نباید وقت
کم بیاورید.



معرفی رشته ژئوفیزیک

درواقع ژئوفیزیک یک علم چندرشته ای است که با بکارگیری دانش و تکنیک های
فیزیک، ریاضی، زمین شناسی و کامپیوتر به مطالعه نیروها و فرآیندهای فیزیکی
که در گذشته و حال در حال تغییر سیاره ما بوده اند می پردازد. بعنوان مثال
درک ماهیت زلزله و حرکت و تغییر شکل قاره ها
از مسائل مهمی هستند که همواره ذهن ژئوفیزیکدانان را به خود مشغول کرده
اند. امروزه‏ این‏ علم‏ با بهره‏گیری‏ از دیگر علوم‏ پایه‏، دانشی‏ است‏ با
کاربردهای‏ فراوان‏ که به شاخه‏های‏ متعددی‏ تقسیم‏ می‏شود. وظیفه اصلی‏ علم‏ ژئوفیزیک‏، مطالعه فرایندهای‏ فیزیکی‏ است‏ که‏ در سیاره زمین‏ و منظومه شمسی‏ رخ‏ می‏دهد. شناخت‏ پدیده‏های‏ مرتبط‏ با تحول‏ زمین‏ جامد، جو و اقیانوس ها برای‏ تامین‏ نیازهای اساسی‏ زندگی‏ انسان‏ ضروری‏ است.

اهمیت
روشهای ژئوفیزیکی در آن است که به ژئوفیزیکدانان اجازه می دهد تا خواص
فیزیکی درون زمین را که از دسترس مستقیم انسان خارج هستند اندازه گیری
نمایند. ژئوفیزیکدانان با استفاده از امواج لرزه ای و اندازه گیری میدان
های گرانش و مغناطیس زمین می توانند خواص الاستیکی ومغناطیسی، چگالی، و
دمای درون زمین را اندازه گیری کنند.

ژئوفیزیک را می توان به دوشاخه عمده ژئوفیزیک جهانی و ژئوفیزیک اکتشافی
تقسیم نمود. ژئوفیزیک جهانی علاقه مند به مطالعه فرآیندهای درونی و بیرونی
است که در حال تغییر سیاره ما هستند و به مطالعه لرزه خیزی، میدان های
گرانشی و مغناطیسی، تحول گرمایی و تغییر شکل زمین و همچنین فرآیندهای
فیزیکی اتمسفر و …. می پردازد. در ژئوفیزیک اکتشافی ژئوفیزیکدان با بهره
گیری از روش های گوناگون به شناسایی لایه های کم عمق زمین جهت اکتشاف منابع
انرژی و معدنی زمین می پردازد.

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

به‏
طور مثال‏ می‏توان‏ به‏ نیاز روزافزون‏ به‏ کشف‏ منابع‏ جدید انرژی‏،
اکتشاف‏ کانی ها و ذخایر آب های‏ زیرزمینی‏، پیش‏ بینی‏ رویدادهای‏ طبیعی‏
مانند زلزله‏، آتشفشان‏، سیل‏ و خشکسالی‏ و همچنین‏ یافتن‏ راه های‏
چگونگی‏ کاهش‏ اثر ویرانگر این‏ پدیده‏ها اشاره‏ کرد. بر اساس‏ این‏ نیاز و
ضرورت‏ توسعه‏ علم‏ ژئوفیزیک‏، اتحادیه‏ بین‏المللی‏ شورای‏ تحقیقات (IUS) و اتحادیه‏ بین‏المللی‏ علوم (IUS) از ژوئیه‏ 1957 تا دسامبر 1958 را سال‏ ژئوفیزیک‏ نامید و از تمامی‏ ملل‏ مختلف‏ درخواست‏ کرد‏‏ برای‏ توسعه‏ و پیشبرد این‏ علم‏ همکاری نمایند. ژئوفیزیک مانند سایر گرایشات میان رشته ای، در واقع پلی است از فیزیک به زمین شناسی. این رشته بیشتر بر روی لایه های مختلف زمین، فشارهای وارد بر هریک از طرف سطوح دیگر و نتایج این برهم کنش ها بحث می کند.

مواردی
نظیر چگونگی پیدایش کوه ها، قاره ها و ناهمواری ها از جمله مباحث مطرح در
این رشته می باشد. این رشته همچنین به بررسی جامع موضوعات مربوط به زلزله،
چگونگی پیدایش، عوامل موثر، زلزله نگاری و … می پردازد. شناسایی گسله های
لرزه خیز و فعال کشور، مطالعه پوسته، مطالعه پس لرزه های زمین لرزه های
بزرگ، مطالعه خطر پذیری و ریسک برای شهرهای بزرگ و سازه های مهم در سطح
کشور، به عهده فارغ التحصیلان این رشته است.

اکتشافات ژئوفیزیکی، لرزه نگاری و مطالعات لرزه ای سدها، مطالعات ژئوفیزیک
کارخانه ها و نیروگاه ها، دریافت و جمع آوری اطلاعات مراکز علمی مربوط در
ثبت زمین لرزه، پردازش این اطلاعات، بررسی و تحلیل پیش نشانگرهای زمین لرزه
و امکان سنجی پیش بینی وقوع و یا عدم وقوع آن، بررسی و تحلیل اخبار و
شایعات مربوط به وقوع زمین لرزه نیز همگی در این رشته بررسی می شود

گرایش ها و ابعاد مختلف این رشته

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

در اکتشافات ژئوفیزیکی
برخی از مهمترین خواص فیزیکی زمین توسط ابزارهای ویژه اندازه گیری شده و
با تفسیر نتایج بدست آمده، شرایط زیر زمین نتیجه می شود. خواصی از سنگ ها
که در اکتشافات ژئوفیزیکی، سنجیده می شوند، معمولا شامل کشسانی، هدایت الکتریکی، هدایت حرارتی، چگالی، خاصیت مغناطیسی و رادیواکتیویته است. در اکتشافات ژئوفیزیکی معمولا به دنبال یک ناهنجاری یا به زبانی انحراف از مشخصات یکنواخت زمین شناسی هستیم.
تغییر ناگهانی در جنس مواد، برخورد به یک گسل یا یک منطقه خرد شده یا لایه
های آبدار می توانند ناهنجاری هایی نسبت به شرایط طبیعی به حساب آیند.

ژئوالکتریک

در این گرایش به تعیین مقاومت ظاهری لایه های مختلف زمین و تعیین جنس آن ها
می پردازند. این کار از طریق اختلاف پتانسیل بین لایه های زمین انجام می
گیرد. با استفاده از این روش می توان خواص الکتریکی سنگ ها را تشخیص داد،
که بوسیله چند روش الکتریکی محاسبه می شود که تعدادی از آن ها عبارتند از:

روش
پتانسیل خود زا: که براساس فعل و انفعالات شیمیایی یا مکانیکی مثل تغییرات
سولفور، تغییر در ترکیبات سنگ ها، فعالیت بیوالکتریکی مواد ارگانیک،
فرسایش و گرادیان مایع زیر زمین بوجود می آید. این روش برای بدست آوردن
پتانسیل الکتریکی زمین، بدون هیچ گونه القای مصنوعی در زمین صورت می گیرد و
ساده ترین و کم هزینه ترین روش از روش های ژئوفیزیک است.

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

روش مقاومت ویژه :
به عبور جریان الکتریکی درون زمین می گوییم که اندازه گیری شدت و اختلاف
پتانسیل بین الکترودها را برعهده دارد که از نتیجه حاصل از این عملیات
صحرایی می توانیم مقاومت ویژه در زمین را بدست آوریم. این روش بیشتر برای
اکتشافات آب های زیر زمینی مورد استفاده قرار می گیرد و حتی با استفاده از
این شیوه می توان شیرینی و شوری آب ها را نیز تشخیص داد.

 

مغناطیس سنجی

این
شاخه به بررسی تغییرات میدان مغناطیسی زمین می پردازد که این کار به دو
روش انجام می گیرد روش نقطه ای و روش منطقه ای. در روش نقطه ای دستگاه را
روی نقاط مختلف زمین قرار می دهند و تغییرات را بررسی می کنند اما در روش
منطقه ای این کار از طریق هوایی صورت می گیرد. استفاده از این روش بیشتر
برای اکتشافات مواد فلزی که خاصیت مغناطیسی دارند و درون زمین است. برای
مثال برای کشف آهن، نیکل و …که دارای خاصیت مغناطیسی هستند مورد استفاده
قرار می گیرد.

 اهمیت
روشهای ژئوفیزیکی در آن است که به ژئوفیزیکدانان اجازه می دهد تا خواص
فیزیکی درون زمین را که از دسترس مستقیم انسان خارج هستند اندازه گیری
نمایند  امروزه اغلب اکتشافات به روش منطقه ای،
توسط یک مغناطیس سنج که به دنبال هواپیمایی کشیده می شود، انجام می شود.
به این ترتیب منطقه ای وسیع در مدتی کوتاه و با مخارجی نسبتا کم مورد بررسی
قرار می گیرد.
,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

گرانی سنجی

هدف
این شاخه بررسی و بدست آوردن شتاب جاذبه زمین و همچنین بحث درباره ی شکل
میدان جاذبه زمین در نقاط مختلف است. با توجه به اینکه میدان جاذبه بستگی
به جنس لایه ها دارد با این روش می توان به تحلیل و بررسی مسائل زمین ساختی
مثل تاقدیس های زیر زمینی، گنبدها، گسل ها و توده های نفوذی پرداخت. این روش در بررسی های مهندسی جهت تعیین محل حفره ها و غارهای انحلالی داخل سنگ های آهکی استفاده می شود. این روش مطمئن ترین روش برای اکتشافات نفتی است.

لرزه نگاری

هدف
این شاخه بررسی و تعیین مرز لایه ها، محل گسل ها و غارها یا ضخامت لایه ها
و تا حدی جنس لایه ها است. این کار توسط بررسی رفتار سنگ های درون زمین در
مقابل عبور امواج الاستیک از آن ها صورت می پذیرد که تولید این امواج به
دو صورت ضربه ای و انفجاری صورت می گیرد. در روش ضربه ای این امواج توسط
ضربه های مصنوعی تولید می شوند و در روش انفجاری امواج به وسیله انفجارهایی
در عمق زمین ایجاد می شوند. به طور کلی امواج لرزه ای از محل تشکیل به
صورت کروی منتشر می شوند. این امواج با سرعتی که بستگی به خواص کشسانی زمین
دارد از داخل آن عبور می کنند. امواج لرزه ای در محل تغییر جنس مواد منعکس
یا منکسر شده و پس از بازگشت به سطح زمین توسط ابزارهایی ثبت می شوند.

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

زلزله شناسی

کار
این شاخه فقط اندازه گیری است. آنها با بررسی زلزله ها و اطلاعات آن ها به
اندازه گیری ضخامت لایه ها و تعیین مرز لایه ها می پردازند. تفاوت کار این
رشته و رشته لرزه نگاری در روش ایجاد امواج است. به طوری که در لرزه نگاری
امواج به صورت مصنوعی و با انفجارها و یا ضربه مصنوعی ایجاد می شوند ولی
در زلزله شناسی این امواج از چشمه ای طبیعی تولید می شود که در اثر زلزله
ایجاد می شود.

زمینه های اشتغال

فارغ التحصیلان این رشته در سازمان زمین شناسی یا در شرکت نفت در بخش اکتشافات نفتی و در کارهای مهندسی از قبیل اکتشافات لرزه و همچنین در اکتشافات آب می توانند مشغول به کار شوند.

طول دوره تحصیل دردوره کارشناسی ارشد

براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر زمان تحصیل در این دوره سه سال است ک شامل مدت زمان لازم جهت گذراندن کلیه
دورس (باستثنای دروس کمبود) کارآموزی و اتمام پایان نامه می باشد. در این
دوره هر نیمسال شامل دو نیمسال است که هر نیمسال 17 هفته کامل آموزش می
باشد. نظام آموزشی این دور واحدی است و برای هر واحد درس نظری در هر نیمسال
17 ساعت آموزش و هر واحد عملی 34 ساعت کار عملی در نظر گرفته شده است.

تعداد واحدها

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

دوره کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک از پنج شاخه علمی زلزله شناسی، گرانی سنجی، مغناطیس سنجی والکتریکی تشکیل گردیده که مشخصات واحدهای درسی آن بشرح زیر است:

الف- تعداد کل واحدهای این دوره با احتساب سمینار و پایان نامه جهت فراغت از تحصیل حداقل 37 واحد است.

ب- دروس الزامی مشترک شاخه ها 18 واحد

ج- دروس الزامی تخصصی شاخه لرزه شناسی : 11واحد

ج- دروس الزامی تخصصی شاخه لرزه شناسی : 11 واحد

ج- دروس الزامی تخصصی شاخه گرانی سنجی: 8 واحد

ج- دروس الزامی تخصصی شاخه مغناطیس سنجی : 10 واحد

ج- دروس الزامی تخصصی شاخه الکتریکی: 11 واحد

دروس اختیاری: دانشجویان شاخه های مختلف دوره کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک
می توانند دروس اختیاری خود را با موافقت استاد راهنما از بین دروس و
جدولهای دروس الزامی تخصصی شاخه های دیگر دوره فوق انتخاب نمایند.

هـ – کارآموزی: گذرانیدن حداقل شش هفته کارآموزی با کسب گواهی لازم بدون احتساب واحد الزامی است.

و- سمینار: گذرانیدن دو واحد سمینار الزامی است.

ز- پایان نامه : گذرانیدن چهار واحد پایان نامه درهرشاخه الزامی است.

ح: دروس کمبود: فهرست کلی دروس کمبود داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک در جدول 1 آمده است .

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی رشته های مختلف لازم است. تعدادی از دروس این جدول را بشرح زیر با موفقیت بگذرانند:

1- رشته های مهندسی استخراج معدن و اکتشاف معدن:

2- رشته مهندسی عمران(آب)

3- رشته فیزیک

4- رشته های ریاضی و آمار

5- رشته های زمین شناسی

نقش و توانایی رشته ژئوفیزیک

,ژئوفیزیک,درس خواندن و تحصیل و کنکور

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد رشته ژئوفیزیک
می توانند در موسسات آموزش عالی یا سازمانهای مختلف نظیر(وزارتخانه : نفت،
نیرو، معادن، و فلزات، جهاد سازندگی) و شرکتهای خدماتی مهندسین مشاور
فعالیت نبوده و قادر به انجام امور زیر می باشند:

1- تدریس دروس ژئوفیزیک پس از کسب تجربه لازم

2- ادامه تحصیل در سطوح بالاتر

3- انجام پژوهشهای ژئوفیزیکی، تهیه و تدوین گزارش و ارائه مقاله علمی

4- استفاده از دستگاهها، انجام عملیات ژئوفیزیکی، تحلیل و تفسیر داده ها

5 – سرپرستی، هدایت و برنامه ریزی گروههای عملیاتی ژئوفیزیکی



ویدیو : درس روش های انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter