خواص شیره انگور در طب سنتی: چطور شیره انگور تقلبی را بشناسیم؟

thumbnail

شیره انگور یکی از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور به دست می‌آید و بسیار مفید و پرخاصیت است. شیره انگور کالری بیشتری نسبت به انگور دارد و مصرف میزان کمی از آن باعث تأمین انرژی موردنیاز بدن می‌شود. این شهد دارای ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است. باوجود خواص زیاد، مصرف شیره انگور برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است برای برخی مضر باشد.

 

از منظر طب سنتی، شیره انگور خصلت های زیادی دارد:
یکی دیگر از فواید دوشاب، غلیظ کردن شیر مادر است، به همین دلیل اگر شیر مادری رقیق باشد، می تواند در کنار بقیه درمان ها شیره انگور را مصرف کند

* مولد خون صالح (خون سالم و طبیعی و بدون مواد زائد) است. اگر از ضعف عمومی بدن رنج می برید یا مبتلا به کم خونی هستید می توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند، می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به صورت شربت، سرکه شیره استفاده کنند.

* افزایش دهنده وزن بدن است. از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

* یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

* یکی از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می شوند و به دنبال آن سرفه می کنند، توصیه می شود که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند.

* درمان کننده ی صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط ، ضعف احشا و یرقان است.

* برای بیماری های طحال، افسردگی و غضب مفید است.

* برای روان کردن ادرار نیز از آن استفاده می شود.

 

خواص شیره انگور در پریودی

در برخی موارد، درد دوران قاعدگی به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود.

شیره ی انگور حاوی آهن است و می تواند از درد دوران قاعدگی پیشگیری کند.

به علاوه، مواد معدنی از قبیل کلسیم و منیزیوم نیز می توانند از ایجاد لخته های خونی پیشگیری کنند.

به این ترتیب، گرفتگی های دوره ی قاعدگی درمان می یابند. مصرف شیره ی انگور می تواند از ماهیچه های رحم نیز محافظت کند.

 

خواص شیره انگور و ارده

ارده و شیره به عنوان یک ماده مغذی صددرصد طبیعی دارای خواصی شگفت‌انگیز برای سلامتی بدن هستند.

هر دو این مواد در طب سنتی، دارای خواص درمانی زیادی هستند.

هرچند فواید و خواص شیره انگور به تنهایی برای سلامتی بدن موثر و کافی است؛

اما اگر این دو با هم ترکیب شوند می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند.

ارده از کنجد کوبیده شده به دست می‌آید و به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به ویژه صبحانه است.

ارده فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی یا غیر شیمیایی است و صددرصد طبیعی است.

ماده اصلی تشکیل دهنده آن کنجد است.

در واقع مایعی‌ست که از کنجد نرم پوست کنده و کوبیده شده تهیه می‌شود به طوری که روغن آن جدا نشده باشد.

ارده و شیره یک چاق کننده عالی بوده و همچنین تقویت کننده نیروی جنسی است.

خواص ارده و شیره، انرژی‌زا بودن آن‌ها است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیش‌تری برای گرم کردن خود احتیاج دارد،

بهترین غذا محسوب می‌شوند. از دیگر خواص شیره انگور و ارده، تسکین دهنده دردهای رماتیسم و امراض وریدی و شریانی گفته می‌شود.

 

شیره این میوه برای جوانسازی پوست معجزه می کند

 

شیره انگور اصل چه ویژگی‌هایی دارد و چطور شیره انگور تقلبی را بشناسیم؟

اگر می‌خواهید شیره انگور را از بیرون خریداری کنید و در عین حال از خواص شیره انگور بهره ببرید باید بتوانید شیره انگور اصل را بشناسید. اگر شما از خریداران و مصرف کنندگان همیشگی شیره انگور باشید، به سادگی و با مزه کردن شیره انگور می‌توانید دوشاب اصل را تشخیص دهید. بعضی افراد حتی با بو کردن شیره انگور می‌توانند این کار را بکنند. اما اگر خودمان جزو این دسته از افراد نبودیم یا به این نوع افراد دسترسی نداشتیم، چه باید بکنیم؟ دو روش ساده برای تشخیص شیره انگور اصل وجود دارد؛ اول اینکه باید ویژگی شیره انگور واقعی را بشناسید و دوم از فروشندگان معتبر شیره انگور را بخرید.

راحت‌ترین راه تشخیص دوشاب و استفاده از خواص شیره انگور اصل چشیدن آن است. شیره‌های طبیعی خیلی شیرین هستند و طعم انگور در آن‌ها مشخص است. دقت کنید که اگر چیزی به غیر از این به شیره انگور اضافه شده باشد، کاملا مشخص است. این روش برای تشخیص شیره‌هایی که افزودنی‌های غیرمجاز زیادی دارند، جوابگوست اما برای شیره‌هایی که افزودنی کمی به آن اضافه کرده‌اند تا حدودی سخت و دشوار است. باید بدانید که رنگ شیره انگور واقعی معمولا به رنگ عسلی، خرمایی یا قهوه‌ای است. البته این ملاک خیلی خوبی برای شناخت شیره انگور اصل نیست. چرا که شیره انگور شیراز و شیره انگور سفید رنگ‌های متفاوتی دارند اما در نوع خود بسیار عالی و همه خواص شیره انگور را دارا هستند. همان طور که گفتیم شما با استشمام شیره انگور می‌توانید به اصل بودن آن پی ببرید. شیره انگور اصل یا دوشاب دارای رایحه‌ای تند و البته غلیظ هستند. اما شیره انگور صنعتی چنین رایحه‌ای ندارد. معمولا به شیره‌های انگور صنعتی ۲۰ درصد افزودنی‌های غیرمجاز اضافه می‌کنند و این باعث زیاد شدن غلظت آن‌ها می‌شود. یک نکته مهم درباره این شیوه شناخت این است که خیلی نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ چرا که وقتی شیره‌ای در زمان طولانی یک جا بماند، ته نشین و غلیظ می‌شود. همین شیره اگر در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد، شل شده و وا می‌رود. می‌توانید به قیمت شیره انگور دقت کنید.چون در برخی موارد که دارند این ماده غذایی را ارزان میفروشند ، از شیره نبات در آن استفاده میکنند که خواص و ویژگی های این ماده ارزشمند را تا حد زیادی از بین میبرند .اگر خودتان بخواهید یک حساب سرانگشتی کنید باید قیمت ۵ کیلو انگور را برای ۱ کیلو شیره اصل محاسبه کنید. اگر خیلی در خرید شیره انگور وسواس دارید و برایتان مهم است که شیره انگور اصل باشد تا از خواص شیره انگور بتوانید استفاده کنید باید آن را به آزمایشگاه موادغذایی بسپارید. در این مورد اگر قندی که در شیره انگور وجود دارد، پایین‌تر از ۲ تا ۳ درصد باشد یعنی آن شیره تقلبی نیست. این روش معمولا بعد از خرید جواب می‌دهد.

ویدیو : خواص شیره انگور در طب سنتی: چطور شیره انگور تقلبی را بشناسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter