بیوگرافی شهره لرستانی از بازیگری تا شکست عشقی و بیماری

thumbnail

شهره لرستانی بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۴۵ در تهران است او اصالتی خرم آبادی دارد .او علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی هم فعالیت دارد .اولین اثری که او در ان ایفای نقش کرد آدم برفی نام دارد که در سال ۱۳۶۴ نمایش داده شد .از دیگر فیلم های او می توان هزارپا , خجالت نکش , آوای فاخته و اخراجی ها را نام برد . با ما همراه باشید تا با بیوگرافی شهره لرستانی آشنا شوید .

 

بیوگرافی شهره لرستانی

 

شهره لرستانی با نام کامل شهره صالحی لرستانی متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۴۵ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان اهل خرم آباد لرستان است. این بانوی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد ، پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و یک برادر دارد. پدرش در سال 1400 فوت کرده است.

او خود را یک لر به تمام معنا می‌داند که به ایلی بودن عادت دارد و می گوید، نه فقط با بستگان درجه یک بلکه ما با خانواده‌مان در خرم‌آباد و بروجرد و تهران همه و همه در تماسیم هر روز باید از هم خبر داشته باشیم. من به‌دلیل مشغله کاری کمتر اما کلا خانواده همه از حال هم باخبرند و این خاصیت لر بودن است.

 

علاقه به هنر از کودکی

هميشه گروه تئاتر مدرسه با من بود ، از نوشتن و به وجود آوردن لذت می بردم.

آن اوايل كه بلد نبودم بنویسم حفظ می كردم ، نمایشنامه‌ نویسی که بلد نبودم اما قصه‌ هایی شبیه نمایشنامه می نوشتم و با گروه تئاترمان اجرا می کردم.

 

حال وخیم شهره لرستانی در بیمارستان / او بعد از تزریق واکسن به کرونا دلتا مبتلا شد

 

ورود لرستانی به دنیای قاب هنر و سینما

در سال ۱۳۶۴ شمسی بعد از دریافت دیپلم، وارد دانشگاه هنر تهران شد. لرستانی این چنین تعریف می کند:”من دانشجوی رشته کارگردانی و بازیگری دانشکده هنرهای نمایشی شدم. در همان ترم‌ های اول که اکثر درس‌ هایمان عمومی بود، من غرق تئاتر شدم و ۱۷ نمایش را به کارگردانی خودم روی صحنه بردم! کم‌ کم شروع به بازی کردم و توجه‌ ها بیشتر به بازی‌ ام جلب شد و پیشنهاد پشت پیشنهاد از راه رسید.”

لرستانی فارغ التحصیل رشته ی فیلمنامه‌ نویسی در مقطع فوق لیسانس است. شهره لرستانی فعالیت خود را در تئاتر از سال ۱۳۶۴ شمسی و به عنوان کارگردان اثری به نام “آدم‌ برفی” آغاز کرد. لرستانی در حوزه ی تئاتر بسیار فعال بوده است و تاکنون کارگردانی چیزی در حدود ۱۷ تئاتر حرفه‌ ای را بر عهده داشته‌ است، نمایش “سلطان مار” نوشته ی بهرام بیضایی، یکی از موفق‌ ترین اجراهای تئاتر در دهه ی ۱۳۷۰ شمسی از جمله کارهای موفق شهره لرستانی می باشد.

لرستانی سپس در سال ۱۳۷۰ شمسی با بازی در فیلم “نیاز” به کارگردانی علیرضا داودنژاد به دنیا سینما راه یافت.

 

شهرت شهره لرستانی

در سال 1365 وقتی 20 ساله بود با سریال «اغر بخیر» اولین بار وارد قاب تلویزیون شد اما دومین تجربه اش با سینما در سال 1370 با فیلم «نیاز» بود.

بازی در سریال «آپارتمان» در سال 1371 کنار چهره هایی چون در کنار چهره هایی چون پرویز پرستویی ، امین تارخ ، حمید جبلی و آتیلا پسیانی او را به شهرت رسید.

 

ازدواج شهره لرستانی

شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.

ازدواج میان هنرمندان به دلیل شرایط شغلی که آنها دارند و دغدغه هایی که زندگی هنری ایجاد میکند تا حدودی دشوار است و شهره لرستانی با توجه به این موضوع تابه حال نتوانسته تصمیمی برای ازدواج بگیرد و به نظرش درک شرایط زندگی با یک هنرمند دشوار است و به همین دلیل ترجیح داده است که مجرد بماند.

 

ماجرای شکست عشقی شهره لرستانی
شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی آن‌قدر سرخوش و خوشحال بود که حواسش به دور و برش نبود و یک روز با سر به زمین خورد. شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد و در عشق شکست خورد. همه‌چیز خیلی ساده شروع شد، طوری‌که وقتی امروز بهش نگاه می‌کنم، باورم نمی‌شود اتفاقی به این سادگی که ساده‌تر از آن هم قابل‌حل بود و می‌توانستم از آن بگذرم، زندگی ام را دگرگون کرد.

داستانی ساده و یک خطی بود. دختری جوان از مردی که با او تفاوت سنی قابل‌ملاحظه‌ای داشت خوشش آمد و به هزار و یک علت به او نرسید.

اما آن موقع این داستان ساده و یک خطی برایم اتفاقی بسیار عظیم و سهمگین بود و باعث شد احساس شکستی بزرگ بکنم. موج غم من را در خود غرق کرد و به دامن افسردگی پناه بردم. احساس کردم همه‌چیز را باختم و پا پس کشیدم. در سکوت رفتم. احساس کردم من نباید حرفی بزنم. شاید یک علتش این بود که من نوجوانی‌ام را دیر و در جوانی تجربه کردم.

 

عامل چاقی شهره لرستانی

من بیمار ای دارم که عامل اصلی چاقی‌ ام است شاید باورتان نشود من لب به شکلات و شیرینی و این چیزها نمی‌ زنم ، من مشكل هيپوتيروئيد دارم كه يك قسمت داخل هيپوفيزم بد عمل میكند

 

عشق قدیمی را فراموش کردم و باز عاشق شدم

امروز از بحران عاطفی که داشتم ۲۰سال می‌گذرد. ۲۰سال پیش من این اتفاق را تجربه کردم و امروز چیز زیادی از آن در خاطرم نیست. چیزی از آن وجود ندارد جز یک سایه کمرنگ. آن فردی که روزگاری برایم خیلی مهم بود این روزها دیگر یک آشنای پرارزش نیست. اگرچه برایم محترم‌ است اما دیگر در زندگی من پررنگ نیست. البته الان که به‌راحتی از آن صحبت می‌کنم طی یک روند طولانی به این نتیجه رسیدم.

احساس می‌کنم وقتی مرحله به مرحله با چاقی خداحافظی کردم توانستم دوباره چشمانم را باز کنم و اطرافم را ببینم. باز دوباره بارقه عشق را دیدم و عشق به وجودم آمد. دوباره این شرایط فراهم شد که از کسی خوشم بیاید و دوباره لحظه‌های زیبای عاشق شدن را تجربه کنم. بعد از ۲۰سال دوباره توانستم عشق را تجربه کنم.

 

علاقه شهره لرستانی به گربه هایش
شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

ویدیو : بیوگرافی شهره لرستانی از بازیگری تا شکست عشقی و بیماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter