بیوگرافی برد پیت ستاره هالیوود همسر سابق آنجلینا جولی

thumbnail

برد پیت بازیگر آمریکایی که به عنوان ستاره در چند فیلم موفق در اواسط دهه نود ظاهر شده است. برد پیت به خاطر بازی در فیلم درام تاریخی «افسانه های خزان» نامزد برترین بازیگر مرد در مراسم گلدن گلوب سال ۱۹۹۵ شد.

 

بیوگرافی براد پیت

 

برد پیت متولد 18 دسامبر 1963 در شهر شانی ایالت اوکلاهاما آمریکا، بازیگر است. اما تبار اصلی برد پیت به انگلستان برمی گردد.

فارغ التحصیل لیسانس رشته خبرنگاری از دانشگاه میزوری آمریکا می باشد، قبل از بازیگری پیشخدمت و راننده بود و حالا سوپر استار سینمای هالیوود است.

 

خانواده

پدرش ویلیام الوین در یک شرکت حمل و نقل کار می کرد و مادرش جین اتا بعنوان مشاوره در مدرسه بود، برد یک خواهر به نام جولی و یک برادر به نام داو پیت دارد. او در اسپرینگ فیلد در ایالت میسوری بزرگ شد جایی که پس از تولد برد پیت خانواده اش به آن جا رفتند. هم چنان که او بزرگ تر می شد بعنوان یک تعمید دهنده جنوبی محافظه کار مشغول بکار شد و سروده های کلیسا را می خواند.

 

کودکی و خانواده برد پیت

ویلیام بردلی «بـِرَد» پیت (William Bradley “Brad” Pitt) ‏ 18 دسامبر 1963 در شاونی، اوکلاهاما به دنیا آمد. تبار اصلی پیت به انگلستان برمی گردد. مادرش جین ریتا مشاور دبیرستان و پدرش ویلیام آلوین پیت مالک کمپانی ماشین های واگن است. پیت همراه خواهر و برادرش (راگ و جولی نیل) در اسپرینگ فیلد در ایالت میسوری بزرگ شد جایی که بعد از تولد پیت خانواده اش به آنجا رفتند. همچنان که او بزرگتر می شد به عنوان یک تعمید دهنده جنوبی محافظه کار مشغول به کار شد و سروده های کلیسا را می خواند.

 

تحصیلات برد پیت

برد پیت بعد از اتمام دوره دبیرستان در سال 1982 وارد دانشگاه میسوری شد و در رشته روزنامه نگاری تحصیل کرد. در سال 1985، دو هفته قبل از دریافت مدرک، دانشگاه را رها کرد و برای گذراندن کلاس های بازیگری به کالیفرنیا و لوس آنجلس رفت. در آنجا یک سری شغل های متعدد عجیب اختیار کرد. از شوفری فروش سیگار و کمک کردن به یک مولف نمایش های تلویزیونی تا پوشیدن لباس جوجه ال پولولوکو تا بتواند هزینه کلاس های بازیگری را بپردازد. وقتی که از او درباره تاثیر محوری تصمیمش که میسوری را به قصد لوس آنجلس ترک کرد پرسیدند گفت:”من قصد نداشتم از شر چیزی خلاص شوم تا بتوانم به دنیای خودم برسم. قصد هم نداشتم چیزی را پشت سرم رها کنم تا به سوی چیزی دیگری حرکت کنم. نمی دانستم وقتی به لوس آنجلس برسم چه خواهد شد حتی از هیجان انگیزترین چیزها در مورد سفر کردن بی اطلاع بودم.

برد پیت این دانشجوی جوان دانشگاه، آرزوهای آرام و ساکتی داشت که حاصلش عشق به فیلم و سینما بود. سرانجام وقتی که متوجه شد که با این مسیر رویاهایش رنگ واقعیت بخود نمی گیرد، تصمیم می گیرد که با کمال میل، دانشگاه را ترک و برای رسیدن به رویایش، به لس آنجلس سفر کرده تا در چند آزمون بازیگری شرکت کند.

برد پیت کم کم از کلاس های پایین به کلاس های بالا و از فیلم های کوچک خود را به فیلم های بزرگ رساند. او آموزش بازیگری را نزد روی لندن دیده است.

 

براد پیت:چه میتوان گفت؟ | طرفداری

 

برد پیت و همسرانش

برد پیت از سال 1980 روابط عاشقانه ای را با ستاره های مختلف شروع کرد که مشهور ترین آن گوئینت پالترو از سال 1994 تا 1997 بود.

 

ازدواج اول

برد سال 1998 با جینفر آنیسون آشنا شد و دو سال بعد با وی ازدواج کرد اما در نهایت بعد از 7 سال زندگی سال 2005 طلاق آنها در دادگاه کالیفرنیا تایید شد

 

ازدواج دوم

سال 2005 در فیلم آقا و خانوم اسمیت با آنجلینا جولی همباری شد که در نهایت به شکل رسمی اعلام کرد که عاشق آنجلینا می باشد.

آنها سال 2006 صاحب اولین فرزند خود شدند، این دو سال 2012 با یکدیگر نامزد کردند و سپس در سال 2014 با هم ازدواج کردند.

پیت و جولی دارای 3 فرزند‌خوانده به نام‌های مادوکس، پکس و زهرا و 3 فرزند اصلی شیلو، ناکس و ویوینی می‌باشند. او بدلیل زندگی پر سر و صدایش با جولی دایماً درگیر حواشی در سطح داخلی و بین‌الملل بوده است.

 

فعالیت حرفه ای برد پیت
در سال 1991 در فیلم تلما و لوییز نقش کوچکی به مدت 14 دقیقه بازی کرد. بخاطر همین فیلم از او درخواست بازی در فیلم دیگری شد. براد پیت با بازی های تأثیرگزار در نقش های اصلی، طی سال های 92 تا 95 خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد. در سال 1995 در فیلم هفت بازی کرد. فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرارگرفت تا آنجا که از این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای دهه 90 نامبرده می شود. بازی براد پیت و مورگان فریمن در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم اولین همکاری برد پیت با دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک و به نام هالیوود بود. در سال 1997 برد پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم دوازده میمون ظاهر شد و جایزه گلدن گلوپ را برای بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد. سپس در فیلم خوابگردها در کنار بازیگرانی چون رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم متعلق به شیطان در کنار هریسون فورد بازی کرد.

 

نکاتی که باید درباره براد پیت بدانید:

همسر جنیفر آنیستون از سال 2000 تا 2005 بود.

بازی در فیلم آپولو 13 را رد کرد تا در هفت حضور پیدا کند.

در سال 1999 یک دختر توانسته بود در نیمه شب بصورت مخفی به محوطه خانه پیت وارد شود و از پنجره خانه اش به داخل خانه برود!. بعد از مشخص شدن این ورود غیرقانونی ، دادگاه به این دختر اعلام کرد که نباید به مدت 3 سال با براد ارتباط داشته باشد و حتی از 100 قدمی خانه اش هم عبور کند!

در دوره مدرسه تقریباً در تمامی رشته ها حضور فعالی داشت؛ تنیس ، شنا ، گلف و…

یک برادر به نام داگ و یک خواهر به نام جولی دارد.

قرار بود در نقش نئو در فیلم ماتریکس بازی کند!

عروسی اش با جنیفر آنیستون حدوداً 1 میلیون دلار برایش آب خورد.

به خانواده اش صحنه ی خشنی از فیلم باشگاه مشت زنی را نشان داد تا آنها را متقاعد کند که این فیلم را نبینند.

ویدیو : بیوگرافی برد پیت ستاره هالیوود همسر سابق آنجلینا جولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter