سالاد الویه برای مهمان

thumbnail

سالاد الویه:

سالاد الویه هم غذایی محبوب و پرطرفدار هست که اکثرا دوست دارن. مواد اصلی تشکیل دهنده الویه سیبزمینی، تخم مرغ، سس مایونز و برخی سبزیجات هست. این غذا به دلیل سیبزمینی و سس مایونزی که در اون به کار میره بسیار پر کالری هست وبهتره  برای افرادی که مقداری اضافه وزن درن، مصرفش محدود باشه. در این مطلب براتون طرز تهیه این غذای خوشمزه رو قرار دادم.

غذایی در روسیه هست که بسیار شبیه به سالاد الویه هست، با این تفاوت که به جای سس از روغن زیتون استفاده میشه و مواد به جای پوره شدن، به شکل مکعبی خرد میشن.

سالاد الویه

سالاد الویه

مواد لازم برای تهیه ساسلاد الویه:

  • سیب زمینی 4 عدد متوسط
  • تخم مرغ 3 عدد
  • سینه مرغ یک عدد
  • پیاز یک عدد
  • خیار شور 300 گرم
  • هویج متوسط سه عدد
  • نخود فرنگی 300 گرم
  • سس مایونز به مقدار لازم
  • آب لیمو یک یا دوقاشق غذا خوری
سالاد الویه روسی

سالاد الویه روسی

طرز تهیه سالاد الویه:

برای سالاد الویه باید تمام موادون پخته باشه. پس ابتدا مرغ رو به همراه پیاز و نمک و آب کم میگذاریم که بپزه، به طوری که وقتی پخت مقدار آب باقی مانده بسیار کم باشه. اینطوری مرغ مزه بهتری داره. بعد از پختن کاملا ریز، ریشش میکنیم. نخود فرنگی رو هم با مقداری نمک و آب میپزیم و آبش رو جدا میکنیم. سیبزمینی و تخم مرغ رو هم کاملا میپزیم و به شکل پوره در میاریم. بهتره این کار با رنده یا غذا ساز انجام بگیره که گلوله های سیبزمینی باقی نمونه. هویج رو هم میپزیم و نگینی خرد میکنیم یا رنده میکنیم. خیار شور ها رو هم نگینی و ریز خرد میکنیم و موادی رو که آماده کردیم باهم مخلوط میکنیم.

سالاد الویه رو به صورت جدا گانه یا با نان سبوس دار یا نان فانتزی سرو کنین که هضمش رو آسان کنه.

طریقه طعم دار کردن و خوشمزه شدن سس سالاد الویه:

سس مایونز برای مخلوط شدن با مواد خشکی که بالا توضیح دادیم، مقداری غلیظ هست. برای رقیق کردن و همچنین خوش طعم تر شدن غذا، چهار قاشق سس رو با یک قاشق آبلیمو و دو قاشق آب مرغی که باقی مونده بود مخلوط میکنیم و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه اضافه میکنیم و با مواد خشکمون مخلوط میکنیم. اگر دیدید مقدار سس کمه، به نسبتی که توضیح دادم دوباره سس رو تهیه کنین و اضافه کنین.

تزیین سالاد الویه

تزیین سالاد الویه

تزیین برای زیباتر شدن سالاد الویه:

از اونجا که رنگ این غذا کرم هست، رنگ نارنجی هویج ها و سبز نخود فرنگی ها و خیار شورها بسیار اون رو زیبا میکنه. برای تزیین این سالاد میتونین از ژانبون ها، گوجه فرنگی، زیتون، سبزیجاتی مثل کاهو یا جعفری و پیازچه و نعناع و همچنین از مواد پخته شده ای که در داخل سالاد به کار رفته استفاده کنین.

**************************************************************

طرز تهیه سالاد الویه

مواد لازم: مرغ: 300 گرم ، سیب‌زمینی: 5 عدد متوسط، نخود فرنگی، هویج نگینی خرد شده و ذرت پخته: از هر کدام نصف لیوان ، خیار‌شور: 5 تا 6 عدد ، تخم‌مرغ: 2 عدد ، سس مایونز و ماست چکیده : از هر کدام نصف فنجان ، روغن زیتون:2 قاشق غذا خوری ، فلفل و نمک: به میزان لازم ، پیاز: 1 عدد متوسط
تصویر طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را با یک عدد پیاز خرد شده و یک لیوان آب بپزید. سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را هم پخته و بگذارید سرد شود.

گوشت مرغ را از استخوان جدا و ریز خرد کنید. سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را هم رنده کرده و همراه خیار‌شور ریز شده، همه مواد را درون ظرف گود بریزید و با هم مخلوط کنید.

برای تهیه سس این سالاد ، ماست و سس مایونز و روغن زیتون نمک و فلفل و کمی از آب مرغ را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید.

در صورت تمایل 2 قاشق غذا خوری آب لیمو به آن افزوده و روی مواد بریزید و به هم بزنید. الویه را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با مقداری سس پوشش دهید.

برای تزئین از چند برش خیارشور و یا زیتون استفاده کنید. همچنین می‌توانید برگ‌های کاهو را بشویید و خشک کنید و از مواد سالاد داخل برگ کاهو‌ها بریزید و در دیس چیده و چند عدد زیتون روی هر کدام بگذارید و از عزیزان خود پذیرایی کنید.

ویدیو : سالاد الویه برای مهمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter