افزایش حقوق خانواده شهدا در سال 95

thumbnail

معاون رئیس‌جمهور در بوشهر خبر داد

افزایش ۱۲ درصدی اعتبارات بنیاد شهید در سال ۹۵

نشست خبری رئیس بنیاد شهید

معاون رئیس‌جمهور گفت: در راستای افزایش خدمات به خانواده معظم شهدا، جانبازان و کارکنان بنیاد شهید اعتبارات بنید شهید در سال آینده ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی‌محلاتی صبح امروز در گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در سطح کشور در حال اجرا است، اظهار داشت: در راستای تکریم مقام شامخ شهدای والامقام، ضمن ساماندهی گلزار شهدا برنامه‌های مهمی در راستای تبیین حماسه شهدا برنامه‌ریزی شده است.

وی رسیدگی به خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری را از برنامه‌های مهم بنیاد شهید دانست و تصریح کرد:  افزایش خدمات بیمه‌ای و درمانی به خانواده ایثارگران و اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی اجتماعی، از برنامه‌های مهم این نهاد است.

معاون رئیس‌جمهور از افزایش 12درصدی اعتبارات بنیاد شهید در سال آینده خبر داد و گفت: در راستای افزایش خدمات‌رسانی به ایثارگران و حقوق کارمندان بنیاد شهید در لایحه بودجه سال 95 اعتبارات این نهاد 12 درصد افزایش یافته است.

شهیدی‌محلاتی دیدار با خانواده شهدای هسته‌ای را از اهداف سفر به بوشهر دانست و افزود: در راستای افزایش خدمات رفاهی و فرهنگی اردوگاه بزرگ بنیاد شهید به مساحت 5 هکتار در گناوه ساخته می‌شود.

در سفر معاون رئیس‌جمهور به بوشهر وی ضمن دیدار  و گفت‌وگو با امام جمعه بوشهر در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت می‌کند.

****************************************************************

‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: از ابتدای امسال تا کنون دیدار با 9000 خانواده شاهد و ایثارگر در شهر قم و بخش های استان در قالب طرح سپاس انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، سردار سیدجواد هاشمی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان نظام و خادمان به شهدا است. در همین راستا در این مدت با2711 تن از والدین شهدا، 1578 تن از همسران و فرزندان شهدا و4711 خانواده معظم جانبازان دیدار انجام شده است.

وی گفت: انتقال روحیه ایثارگری موجب نشاط و پویایی می‌شود. این تکریم از بازماندگان شهدا، وارثان فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد شهدا و این فرهنگ عاشورایی است و تا این فرهنگ در جامعه زنده است جامعه‌ای پویا همراه با امنیت و عزت داریم. بری همین حفظ ارزش‌ها نیز در گرو حفظ فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

*********************************************************************

افزایش حقوق جانبازان بیشتر از 10 درصد بوده است

وی ادامه داد: در این جلسه نیز مسائلی مطرح شد که باید پاسخ داده شود. یکی از نمایندگان بحث افزایش حقوق جانبازان را مطرح کردند که باید گفت این افزایش حقوق بیش از 10 درصد بوده است.

شهیدی با اشاره به بحث وام ایثارگران، خاطرنشان کرد: ارائه وام مربوط به بانک است. طبق قانون ما افراد را به بانک معرفی می‌کنیم و آنان وام می‌دهند و اگر کسی یک‌بار وام گرفته باشد برای بار دوم نمی‌تواند اقدام کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مطالبی که در این جلسه مطرح شد، دلسوزانه بود، تصریح کرد: شما از زبان من حرف زدید. بنیاد شهید مجموعه بزرگی است.

وی همچنین به بحث معیار درصد جانبازان یعنی 25 درصد نیز اشاره کرد و گفت: این معیار توسط خود شما نمیاندگان مشخص شده است. بنده نیز از ابتدا اعضای کمیسیون‌های پزشکی را تغییر دادم تا سخت‌گیری بی مورد نداشته باشند و اکنون کمیسیون‌ها برمبنای قانون نوشته شده، تصمیم می‌گیرند.

شهیدی با بیان اینکه بنده یک دوره نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی بودم، بیان داشت: برخی نمایندگان مطرح می‌کنند که فلان خدمات به موکلان ما داده نشده است اما وقتی ما پیگیری کرده‌ایم متوجه شده‌ایم که این خدمات داده شده است.

وی افزود: ما در نظر داریم بانک اطلاعاتی در اختیار شما نمایندگان که مراجعان زیادی دارید قرار دهیم تا هر جانبازی که به شما مراجعه کرد شما خدمات ارائه شده به هر یک از آنان را مشاهده کنید.

تمامی جانبازان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند

در ادامه با درخواست شهیدی، عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید به ارائه برخی توضیحات پرداخت و گفت: قید درصد برای بیمه جانبازان برداشته شده است و همگی جانبازان تحت پوشش بیمه همگانی و تکمیلی هستند و می‌توانند از خدمات 95 درصد از بیمارستان‌های کشور بدون هیچ‌گونه پرداخت مبلغی بهره‌مند شوند.

عباسپور گفت: برای تمدید بیمه جانبازان هیچ مشکلی نداریم و خود به خود تمدید می‌شود. ارائه این خدمات در کشور نمونه است و همه‌ی خدماتی که در بیمه تعریف شده است به عزیزان ارائه می‌شود.

همچنین ایزدی معاونت تعاون بنیاد شهید نیز با درخواست شهیدی به ارائه توضیحاتی در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: در بحث اشتغال توسط قانون جامع فرصتی به وجود آمد تا علاوه بر دستگاه‌های دولتی همه‌ی دستگاه‌های مشمول قانون جامع این کار را انجام بدهند.

وی افزود: 26700 جانباز فاقد درآمد بودند که برای آنان مستمری مقرر کردیم اما ایراد گرفتند که این کار محمل قانونی ندارد و خوشبختانه مجوز این کار صادر و قانونی شد.

ایزدی گفت: از سال 94 به سمتی می‌رویم که ان شاالله هیچ جانبازی بدون مسمتری نداشته باشیم.

23 هزار فرزند شاهد و ایثارگر مشغول به کار شده‌اند

حجت الاسلام شهیدی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: در ابتدای آغاز به کار مدیریتیم در بنیاد شهید 67 هزار فرزند ایثارگر را شناسایی کردیم که بیکار بودند. به طور مثال من با وزیر نفت صحبت کردم تا 700 نفر از آن‌ها استخدام شوند. اکنون بسیاری از این فرزندان در سازمان‌های اقتصادی بنیاد شهید مشغول به کار هستند و طی این زمان 23 هزار نفر را مشغول به کار کرده‌ایم.

عیدی مقام معظم رهبری به رئیس بنیاد شهید

وی به فعالیت‌های فرهنگی بنیاد شهید نیز اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با روز شهید که خواسته‌ی مقام معظم رهبری بود به طور خیلی جدی وارد شدیم. فرمایش مقام معظم رهبری از قانون نیز برای ما مهم‌تر است و ما فعالیت‌هایمان را به طور جدی در بنیاد شهید آغاز کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: من 25 بهمن خدمت مقام معظم رهبری بودم. ایشان به بنده فرمودند “آقای شهیدی شما خوب کار کردید و خداوند به همه‌ی شما اجر بدهد.” برای ما این بهترین عیدی بود که رهبر معظم انقلاب از ما احساس رضایت داشته باشند.

شهیدی همچنین به دیدار سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و از وی خواست در رابطه با آن دیدار سخن بگوید.

سردار انصاری گفت: روز 23 اسفند خدمت مقام معظم رهبری بودم. در رابطه با روز شهید خدمت ایشان توضیحات کوتاهی ارائه کردم. ایشان فرمودند “کار بجا و خیلی خوبی بود”.

معوقات خانواده‌های شهدا بیش از هزار میلیارد تومان است

رئیس بنیاد شهید در ادامه این نشست به معوقات ایثارگران اشاره کرد و گفت: ما معوقات تمامی ایثارگران را تا پایان سال 90 پرداخت کرده‌ایم. پرداخت سه سال معوقه باقی مانده است که باید تا آن هم تنها مربوط به خانواده شهدا است و معوقات تمامی آزادگان و جانبازان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه معوقات خانواده‌های شهدا بیش از هزار میلیارد تومان است، گفت: از سال 91 حدود 480 میلیارد تومان، از سال 92 حدود 430 میلیارد تومان و از سال 93 با تدبیری که اندیشیده شد حدود 260 میلیارد تومان به خانواده‌های شهدا بدهکار هستیم.

معاون رئیس جمهور همچنین به دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند که همه‌ی مشکلات متوجه شما نیست و سایر نهادها نیز باید همکاری داشته باشند.

وی در پایان از نمایندگان ایثارگر مجلس خواست تا جلسه‌ای در مجلس در خدمت نمایندگان باشند و سایر توضیحات را ارائه کنند.

ویدیو : افزایش حقوق خانواده شهدا در سال 95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter