نکاتی جالب در مورد فواید گوشت مرغ

غذاهایی که از بیماری پیشگیری می‌کنند

ماست از فواید بسیاری برای سلامت و تندرستی بدن برخوردار و در عین حال کم کالری است.

 پروبیوتیک‌های موجود در ماست نه تنها به تمیز کردن روده‌ها
بلکه به عاری شدن معده شما از میکروب‌های بیماری‌زا کمک می‌کند. مطالعات
نشان داده است، افرادی که از مواد حاوی این موجودات ذره بینی مفید در رژیم
غذایی خود استفاده می‌کنند، کمتر از افرادی که از خوردن آنها امتناع
می‌کنند بیمار می‌شوند، از این رو، اگر قبلا از این مواد میل نمی‌کردید
بهتر است این نوع ماده غذایی را نیز در صبحانه، ناهار و یا حتی در یکی از
خوراک مختصرتان بگنجانید.

شما حتی می‌توانید با اضافه کردن مقداری توت فرنگی به ماست، آن را خوش
طعم‌تر کرده و ارزش غذایی‌‌اش را بالاتر ببرید. غذاهایی که از غلات کامل
تهیه می‌شوند مانند جوی دوسر و جو نیز دارای فیبر هستند و به بهبود عملکرد
آنتی‌بیوتیک‌ها کمک می‌کنند و به نوبه‌خود در تسریع التیام زخم‌ها مؤثر
هستند. می‌توانید از یک کاسه جوی دوسر پخته شده یا سالاد محتوی مقداری جوی
پخته شده به‌عنوان صبحانه استفاده کنید. یک میوه تابستانی لذیذ نظیر
هندوانه تنها برای تأمین قابل توجه آب بدن مفید نیست. هندوانه حاوی آنزیم
گلوتاتیون است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما و دفع عفونت‌ها
نیز کمک کند.

غذای دیگری که برای سلامت و تندرستی بدن سودمند است، کلم بروکلی نام
دارد. کلم بروکلی نیز باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شود و ثابت شده
است که با بیماری‌های سرطانی نیز مبارزه می‌کند. شما می‌توانید این سبزی
را به غذاهای سرخ شده، سالادها یا حتی ماکارونی‌ها اضافه کنید.هنگامی که
فرزندانتان به مدرسه باز می‌گردند، باید مدتی با کودکان دیگر در تماس باشند
و با آنها در یک مکان مشترک به‌سر برند. حالا زمان مناسبی است که شما برای
تهیه غذایی سالم اقدام کنید؛ غذایی که نه تنها برای آنها خوب است بلکه
می‌تواند باعث پیشگیری از بیمار شدنشان شود؛ بنابراین از مواد این غذاهای
خوشمزه برای تهیه ناهار یا شام آنها استفاده کنید و مطمئن باشید که پشیمان
نخواهید شد.



نکاتی جالب در مورد فواید گوشت مرغ

شاید یکی از مهمترین مواد غذایی که سرشار از پروتیین های مختلف می باشد
گوشت مرغ است. به گزارش ایسنا، مصرف گوشت مرغ در حفاظت از سیستم عصبی بدن
موثر است. سطح بالایی از ویتامینB۳ که به آن نیاسین نیز می گویند در گوشت
مرغ موجود است که از بیماری هایی که ناشی از بالا رفتن سن است، جلوگیری می
کند. براساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۰۴، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار
از نیاسین می باشد می تواند از بیماری های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری
کنند.

پیشگیری از سرطان:

گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی
مقدار زیادی نیاسین است، سرشار از سلینوم نیزمی باشد. سلینوم در بدن یک
آنتی اکسیدان محسوب می شود. سلنیوم موجود در مرغ می تواند به تحریکDNA کمک
کند که تحریک آن، در احیای سلول های آسیب دیده و همچنین زدودن و رفع سلول
های غیرعادی در بدن نقش دارد. این ماده، در پیشگیری از سرطان نیز موثر است
و به سلول های غیرعادی اجازه رشد و تکثیر نمی دهد.

منبعی سرشار از پروتئین:

گوشت
مرغ و همچنین قسمت های داخلی آن سرشار از پروتیین می باشد. در واقع هر ۴
گرم گوشت مرغ به طور تمام و کمال، ۸۶ درصد پروتئین توصیه شده در رژیم غذای
را تامین می کند. پروتئین علاوه بر اینکه از پوکی استخوان جلوگیری می کند
در تقویت پوست و مو همچنین ترمیم بافت های ماهیچه ای موثر است. مرغ خام را
به صورت فریزر شده می توان تا دو سال در یخچال نگهداری کرد و از آنجایی که
گوشت مرغ ۲ یا ۳ حلقه چربی اشباع نشده دارد در مقایسه با گوشت قرمز بسیار
مفیدتر است. گوشت مرغ یکی از کم خطرترین گوشت ها به شمار می آید زیرا، در
بین افراد به ندرت دیده شده که کسی به این گوشت آلرژی داشته باشد.قسمت های
داخلی مرغ از قبیل جگر و قلب آن نیز سرشار از مواد مغزی می باشد که به مصرف
آنها توصیه زیادی شده است. گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی انواع مختلفی از
ویتامین هاست، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نیز می باشد:

اسید آمینه تریپتوفن:

از
آنجایی که این آمینواسید مهم و ضروری در افزایش سطح سروتنین در مغز موثر
است به خواب راحت و مفید کمک زیادی می کند. از خواص دیگر این ماده می توان
به خاصیت ضد افسردگی آن اشاره کرد که به شادمانی افراد کمک زیادی می کند.

نیاسین:

این
ماده حیاتی در تقویت پوست، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی موثر است و با اثری
که در تبدیل غذا به انرژی دارد از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

سلنیوم:

سلنیوم
با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد با اثر بر ترمیم بافت های بدن، از انواع
سرطان ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین به عملکرد تیروئید نرمال و سیستم
ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

ویتامینB۶:

این ویتامین با اثری که برعملکرد پروتئین ها و گلبول های قرمز دارد از بیماری های قلبی پیشگیری می کنند.

فسفر:

فسفر،
علاوه بر اینکه به عملکرد پروتیئن ها برای ترمیم سلول ها و بافت ها کمک
زیادی می کند، در ساختمان دندان ها و استخوان ها نیز نقش مفیدی را ایفا می
کند. در رستوران ها، گوشت مرغ یکی از غذاهایی است که بدون استثنا یافت می
شود و فواید زیادی دارد. در زیر مواردی به عنوان پیشنهاد آورده شده است که
بهتر است در صورت تمایل به آن عمل کنید: ازآنجایی که گوشت مرغ نسبت به گوشت
های دیگر در همه جا به فراوانی یافت می شود اگر موارد بهداشتی آن را رعایت
نکنید به بیماری های خطرناکی مبتلا می شوید پس بعد از تماس با گوشت مرغ
خام، دست های خود را با آب و صابون بشویید. پوست مرغ، چربی هایی در خود
ذخیره دارد که برای بدن مضر است قبل از پختن آن مطمئن شوید که پوست آن را
کاملا جدا کرده اید. در حال حاضر اکثر مرغ هایی که به بازار عرضه می شود
هورمون های خطرناکی را در خود دارند، سعی کنید از مرغ هایی استفاده کنید که
هورمون کمتری را با خود دارند مثل مرغ های خانگی. قبل از مصرف برای ترد
شدن و خوش طعم شدن آن را درماست یا آبلیمو بخوابانید و در دمایی که سردتر
از دمای اتاق است نگهداری کنید.



    ویدیو : نکاتی جالب در مورد فواید گوشت مرغ
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b