مشخصات کامل موتور مگلی۲۵۰

مشاهده نسخه کامل : مگلی ۲۵۰ – megelli 250 r

مشخصات فني مگلي ۲۵۰r:
– موتور
موتور —— ۴ زمانه – مایع خنک
سیلندر —— تک
حجم —— cc) 249.6 )
نسبت تراکم —— ۱۱٫۵ : ۱
نوع و تعداد سوپاپ —— ۴V OHC
حدااکثر قدرت —— hp/rpm) 26/8500 )
حداکثر گشتاور —— N.m./rpm) 22.8/7000 )
سیستم روغنکاری —— Forced and Wet Sump
نوع سوخت —— بدون سرب
کلاچ —— نوع مرطوب و چند ورق
جعبه دنده —— ۶ دنده
الگو تغییر دنده —— ۱-N-2-3-4-5-6
سیستم احتراق —— C.D.I
سیستم استارت —— موتور الکترونیک
کاربراتور —— TK MV34

شاسي
بدنه اصلی —— ۱۳A Multi Twin Spar – Trellis Configuration
بازوی لولایی عقب—— T6 Alluminum Trellis – with Forged Dropout
T6 Alluminum Trellis Forged – Twin Plate Bearing Carrier —— Out-Riggers
T6 Alluminum Forged —— Yokes
سیستم تعلیق جلو —— Conventional
Fast Ace —— Rear Shock
ازتفاع صندلی —— mm) 800 )
فاصله دو محور —— mm) 1350 )
Alluminum 2.75×17 —— Front Rim
Alluminum 3.50×17 —— Rear Rim
تایر جلو —— Tubeless 100/70-17
تایر عقب —— Tubeless 130/70-17
درایو نهایی —— Cushioned
وزن خشک —— kg) 135 )
سرعت سنج —— ***o (ديجيتال)تاریخچه مگلی ۲۵۰
این موتور در انگلستان طراحی و ساخته شده که اولین بار در کلاس ۱۲۵ سی سی به بازار عرضه شد
بعد از مدتی و با بالا بودن تقاظای ان در کلاس ۲۵۰ سی سی انگلستان با همکاری شرکت چینی ان را در چین در کلاس ۲۵۰ سی سی تولید کردند
انجین و شاسی این موتور ساخت کشور انگلستان و در شاسی ان از الیاژ الیمینوم T6 که در صنایع هوا و فضا استفاده میشود به کار رفته است
بدنه ان ساخت کشور چین بوده و در ایران منتاژ ان را شرکت موتور سازی کویر بر عهده گرفته است
این موتور در حال حاظر در سه سری در بازار موجود است ( سری قدیم – سری اخر
۸۹ – و سری جدید ) که در تمام انها از انجین ۲۴۹ سی سی استفاده شده و یک
سری فرقهای جزعی در بدنه ان وجود دارد
در سری قدیم از راهنماهای ال ای دی استفاده شده
در سری اخر ۸۹ از راهنماهای نارنجی رنگ و تغییراتی در مونتاژ ان ( منتاژ بهتر ) و یک سری تعییرات در شلنکهای وکیوم بنزین و کاربرات
در سری جدید ان به دلیل مشکلات پلاک کردن ان روی بدنه ان به جای ۲۵۰ CC از نوشته ۲۴۷ CC استفاده شده است
و در سری که در اینده نزدیک به بازار عرضه میشود از سیستم انژکتور به جای کاربرات استفاده شده استدر مورد مگلی ۲۵۰ از نظر فنی مشکلان و امتیازهایی که این موتور داره باید بگم
تا اونجایی که این موتور را با موتور های هم رده خودش مانند هیوسانگ ۲۵۰ دایلیم ۲۵۰ و غیره مقایسه کردم باید بگم که از نظر من
بزرگترین حسن این موتور شتاب بالایی هست که داره نسبت به موتور های ۲۵۰ هم رده خودش
این موتور مخصوص پیست مسیر های کوتاه و پر پیچ خم طراحی شده در انجین این
موتور از تکنولوژی روز استفاده شده شاسی المینیوم t6 حالت خابیده روی
موتور که مخصوص موتور های مسابقه ای است
۰ تا ۱۰۰ ان حدود ۶ ثانیه تاپ اسپید ان در بهترین شرایط و در مسیر کفی ۱۷۵
کیلومتر البته میشه بیشترش کرد با یک سری تغییرات در کاربرات و خورشیدی
که به نظر من لازم نیست من خودم تا به حال ۳ بار بیشتر نتونستم مسیری رو
پیدا کنم که به این تاپ اسپید برسم ولی شتاب اولیه ان در داخل شهر و
اتوبانها خیلی به کار میاد
این موتور نیاز به رسیدگی بیشتری نسبت به موتور های دیگر دارد و خرج ان به
اندازه یک ماشین است در واقع شما دارید پول یک ماشین رو میدید موتور
میخرید پس باید به اندازه یک ماشین خرجش کنید . توصیه میکنم اگر از نظر
فنی چیزی سر در نمیاورید سراغ این موتور نرید
در سری های قدیم ان یک سری مشکلات بدنه و برقی داشت که در سری جدید ان تا حدودی برطرف شده
تا اونجا که من اطلاع دارم در ۶ رنگ قرمز سبز زرد مشکی سفید و ابی موجود است
حدود قیمت ان ۷ میلیون
تو موتور های هم رده خودش به نظر من بهترین و زیبا ترین هست
۴ سوپاپ هست
دو تا اويل پمپ با يه شفت مشترك داره كه وظيفه روغن رساني به گيربكس و
انجين و نيمه بالايي انجين يعني سيلندر و سر سيلندر رو جداگانه وبه نحو
بسيار عالي انجام ميده
بالانسر انجين مهور بزرگی داره كه وظيفه خنثي كردن لرزشهاي انجين رو بسيار مطلوب انجام ميده
وجود دو عدد صافي روغن و يك عدد فيلتر روغن در انجين مدرن بودن ان را به رخ ميكشه
تك تك قطعات انجين با ظرافت خاصي ساخته شده وبه بهترين نحو با همديگه هماهنگي داره
تزريق سوخت به داخل كاربراتور توي مگلي بوسيله شير وكيومي انجام ميشه كه
مهمترين حسنش اينه كه موتور تحت هيچ شرايطي دچار مشكل بنزين ريزي و اتش
سوزی نميشه
دینام و استارت مستقیما از طریق چرخدنده سر میل لنگ درایو میشه /
کاربراتورخوبی داره که به اعتقاد بنده علیرغم تمام وصله هایی که به این
کاربراتور میچسبونن و ایراداتی که میگیرن در صورت تنظيم صحيح به هيچ عنوان
مشكلي نداره
مجموعه این انجین با این مشخصات باعث شده که مگلی توی شتاب اولیه دربین ۲۵۰ ها از همه بهتر باشه

در کل :
من از این موتور خیلی راضی هستم
این موتور به گونه ای است که هر چقدر برای تعمیر ان سختی کشیده باشید با سوار شدن ان به کل همه ان سختی هارو فراموش میکنید
شتاب بالا حالت ریسینگ سرعت مناسب و پایداری ان در پیچها و جاده ها از محاسن این موتور است


مدل های جدید هیوسانگ در راه ایران

با توجه به استقبال علاقمندان موتورسیکلت از محصولات هیوسانگ، کویر موتور اقدام به عرضۀ محصولات جدید هیوسانگ می نماید....

.

.

..

.
موتورسیکلت
HYOSUNG GT249RC  که اولین بار در سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی شد، اکنون در
دسترس علاقمندان در سراسر جهان قرار دارد و در اوایل پاییز ۱۳۹۲ جاده های
ایران را به خود خواهد دید. .

.
در
این مدل، طراحی کاملاً جدید در چراغ جلو، فلاپ جلو و فلاپ کناری نسبت به
مدل۲۰۱۲  GT249R در نظر گرفته شده و ترکیب رنگی جدید در ظاهر آن مشاهده می
شود. این مدل، از نظر ویژگی های فنی نسبت به ۲۰۱۲  GT249R تفاوتی ندارد. 

موتورسیکلت HYOSUNG GD249N محصول کاملا جدید هیوسانگ است که نام تجاری X-5 را برای آن انتخاب شده است. ...

.

.

..

.
طراحی
کاملا جدید نسبت به تمام محصولات پیشین هیوسانگ، ویژگی مهمی است که در
نگاه اول به چشم می خورد. استفاده از خطوط شکسته، ظاهری بسیار تهاجمی به
X-5 داده و جذابیتی خاص به آن بخشیده است..

.
X-5 از انجین تک سیلندر با حجم ۲۴۹ سی سی بهره می گیرد و قدرت آن به ۲۸٫۴ اسب بخار می رسد. .

.
موتورسیکلت HYOSUNG X-5 در سال ۲۰۱۴ به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و از ابتدای سال ۱۳۹۳ به ایران خواهد آمد. ..

.

.


    ویدیو : مشخصات کامل موتور مگلی۲۵۰
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b