درمورد دیواندره

اطلاعیه روابط عمومی شهرداری و شورای شهر دیواندره در مورد تغییر شیوه هدایت آبهای سطحی

شهرداری
و شورای اسلامی دیواندره به همه شهروندان دلسوز حق می دهد که ممکن است از
سر دلسوزی و احساس مسئولیت تذکراتی دلسوزانه از جمله تغییر زود هنگام
طرحهای قبلی، تنظیف  و لایروبی نهرها را مطرح نمایند ولی از شهروندان محترم
خواهشمندیم که به منتخبان خود اعتماد داشته و مطمئن باشند که با همکاری
شما شهروندان فهیم — با توجه به طرحهای در دست اجرا— پیشرفت وعمران شهری
در دیواندره حرکتی رو به جلو را دارد.

مهم
ترین دلایل تغییر شیوه هدایت آبهای سطحی از وضع موجود به نهر در قسمت غربی
خیابان امام(ره) به شرح ذیل است. طرح ذیل به هیچ عنوان رد یا زیر سوال
بردن طرح قبلی نمی باشد بلکه با مقایسه هر دو طرح و انطباق آن با وضعیت
موجود شهر، همخوانی بهتر و مناسب تر  دلیل تغییر آن می باشد

۱-     شهرداری
دیواندره در سال عمرانی ۱۳۹۴ چند پروژه بزرگ و جدید را تعریف کرده است.
یکی از آنها ترمیم و بازسازی لبه پیاده رو(جدول) خیابان اصلی است. با توجه
به اینکه در وضعیت موجود بیشتر جداول کنار خیابان نیاز به ترمیم دارد هزینه
بهسازی آن با نوسازی تفاوت چندانی ندارد.

۲-     بدنه
اصلی شهر دیواندره بر روی دامنه ای با شیب بیشتر از استاندارد شهرسازی
قرار دارد. این شیب در هنگام بارندگی و زمستان سرعت آبهای سطحی را  بیش از
حد متعادل خارج ساخته که وضعیت موجود هدایت آبهای سطحی، قدرت کنترل آن را
ندارد و تنها نهر با عمق ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می تواند آن را هدایت کند

۳-     در
وضعیت موجود بخصوص در سمت غربی خیابان امام در هنگام بارندگی به دلیل
همسان بودن شیب پیاده رو و سواره رو، حجم زیادی از آبهای سطحی بخصوص در
میدان امام، جلو اداره آب وفاضلاب، ورودی شانزده متری در سطح خیابان پخش و
موجب بر هم زدن نظم عبور ومرور می شود. در حالت نهر قسمت اعظم این آبها
تجمیع پیدا خواهد کرد

۴-     شهرداری
در سال عمرانی جدید قصد دارد ناودانهای(پلویسک) سطح شهر را به داخل نهرها
هدایت کند. با توجه به سرعت آب ناودانها ،در حالت فعلی بیشتر آنها در سطح
خیابان پخش و هدایت نمی شود. در حالت نهر هم سرعت کنترل می شود و هم هدایت
آن به درستی صورت می گیرد

۵-     در
سنوات گذشته پس از یرداشتن نهر قدیمی، زیرسازی مناسبی جهت وضعیت حال حاضر
صورت نگرفته که موجب شده در بعضی از نقاط(جلو مغازه های نوشادی)، آب حاصل
از بارندگی به درون زمین نفوذ کرده و با توجه به اینکه بعضی از این نقاط
زاغه های قدیمی می باشند باعث ریزش و خالی شدن زمین و نشست آسفالت شده است

شهرداری
و شورای اسلامی دیواندره به همه شهروندان دلسوز حق می دهد که ممکن است از
سر دلسوزی و احساس مسئولیت تذکراتی دلسوزانه از جمله تغییر زود هنگام
طرحهای قبلی، تنظیف  و لایروبی نهرها را مطرح نمایند ولی از شهروندان محترم
خواهشمندیم که به منتخبان خود اعتماد داشته و مطمئن باشند که با همکاری
شما شهروندان فهیم — با توجه به طرحهای در دست اجرا
پیشرفت وعمران شهری در دیواندره حرکتی رو به جلو را دارد.



راهکارها وپیشنهادات نه گانه درمورد افزایش سرانه مطالعه

راهکارها وپیشنهادات نه گانه درمورد افزایش سرانه مطالعه در ایران
 
۱
– بااجرای تفاهم نامه ای مابین نهاد کتابخانه های عمومی کشور ووزارت آموزش
وپرورش (کلاسی ) زنگی ۵/۱ساعته در هر هفته  باعنوان زنگ معرفی کتاب برای
هر مقطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان درنظر گرفته شود تافرهنگ
مطالعه ازمدرسه وبه خصوص مقطع ابتدایی در فرد نهادینه شود

تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد اول:

لازم
است برای این زنگ  وکلاس ۵/۱ ساعته در طول هفته ازکتابداران شاغل در نهاد
کتابخانه های عمومی کشوربه عنوان معلم یا دبیر کلاس معرفی کتاب استفاده
شود(ازآنجا که کتابداران به عنوان مشاوران امین در کتابخانه ها فعالیت می
کنند بهترین انتخاب به عنوان معلم در این کلاسها هستند )در این کلاس معلم
لازم است در هر جلسه دو کتاب را معرفی نماید شاخص های کتاب ازجمله معرفی
نویسنده کتاب ، محتوای کتاب ، آثار دیگر نویسنده کتاب و… در کلاس بحث شود
ودر پایان ترم از بحث ها ی مطرح شده در کلاسها امتحان گرفته شود ونمره ای
برای آن در نظرگرفته شود ودر کارنامه تحصیلی دانش آموزگنجانده شود  ذکر این
نکته ضروری می باشد که برای هر مقطع ورده سنی کتاب همان رده سنی معرفی شود
مثلاَ مقطع ابتدایی کتابهای کودک ، مقطع راهنمایی کتابهای نوجوانان ،مقطع
دبیرستان کتابهای رمان و کتابهای علمی تدریس شود

نتایج به دست آمده از راهکار اول در صورت اجرای صحیح آن:

-ایجاد انگیزه برای مطالعه ازسنین ابتدایی تا سن بزرگسالی در دانش آموزان ودانشجویان

کتابداری شغلی هم تراز معلمی است همانگونه که معلم مارا با سواد می کند
کتابدار معلم نیز مارا با بهترین کتابها آشنا می کند پس شان کتابدار حفظ
میشود وانگیزه کار کتابداری وبازده بیشتر می شود .

۲- تخصصی کردن کتابخانه ها باتوجه به بافت فرهنگی ، مذهبی و قومی استان ها

تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد دوم:
به
منظور افزایش تعداد مراجعین به کتابخانه ها لازم است نهاد کتابخانه های
عمومی کشور در هر استان با توجه به بافت فرهنگی ، مذهبی وقومی همان استان
کتابخانه های مربوط به شهرستانهای همان استان را با توجه به همان بافت
تعریف شده در آن استان تخصصی نماید مثلاَ(بافت فرهنگی ) استان کردستان با
توجه به اینکه زبان مردم این استان کردی می باشد کتابهای مربوط به
نویسندگان کرد زبان والبته  کتابهای کردی مورد تایید نهاد کتابخانه ها ی
کشوروناشران کردی در آن اعمال شود البته تاکید می شود که به صورت تخصصی
باشد نه اینکه با ارسال چند کتاب کردی کار خاتمه یابد ویا با توجه به اینکه
اکثریت مردم استان کردستان اهل سنت می باشند (بافت مذهبی )  کتابهای اهل
سنت به صورت تخصصی (نه با ارسال چند جلد کتاب اهل سنت ) وارد کتابخانه های
این استان شود البته بازهم تاکید می شود این کتابها باید مورد تایید نهاد
کتابخانه های کشور باشد لازم است تاکید شود درحال حاضر کتابخانه بعثت بویین
بانه که ساکنان آن اهل سنت می باشند کتاب شریف  کافی کلینی که یکی ازمنابع
اهل تشیع است وجود دارد اما هیچیک ازمنابع حدیثی اهل سنت در آن کتابخانه
وجود ندارد وتا به حال هیچ مراجعه کننده ای کتاب مشارالیه را به امانت
نبرده اند در عوض خواستار کتاب شریف صحیح بخاری بوده اند اما چنین کتابی در
کتابخانه موجود نیست برای دیگر استانها منجمله لرستان ، خوزستان ،سیستان
وبلوچستان ،آذربایجان شرقی و…نیز باید بدینصورت عمل شود تا بتوانیم
بگوییم کتابخانه های موجود در ایران اسلامی تخصصی هستند

نتایج به دست آمده از راهکار دوم در صورت اجرای صحیح آن:
-توجه 
واحترام به بافت هر منطقه منجر به افزایش واقعی آمار تعداد مراجعین هر
کتابخانه خواهد شد ومراجعه کننده با توجه به آشنایی با کتابها ونویسندگان
بومی منطقه خود کتابهای بیشتری را از کتابخانه تخصصی شهر خود به امانت می
برد وقتی تعداد مراجعین به کتابخانه وتعداد کتابهای به امانت برده شده در
هراستان بیشتر شود ما آن هنگام است می توانیم بگوییم آمار واقعی مطالعه  در
ایران بر مبنای کتابخانه های تخصصی استانها و نه عمومی روند صعودی دارد


باتوجه به این مسئله که در کشورمان ایران اسلامی اقلیت های فرهنگی فراوانی
وجود دارد،و اینکه بحث فرهنگ یکی از دغدغه ها و دل مشغولی های مقام معظم
رهبری میباشد،با ارسال کتاب هایی از این دست به کتابخانه های تخصصی هر
استان و جا افتادن این مسئله در مدت زمان معین،سپس می توان این طرح را در
سراسر کتابخانه های  کشور اجرا کرد و این طرح منجر به شناساندن فرهنگ هر
منطقه به کل کشور خواهد شد.

۳- تولید برنامه معرفی کتاب وآشنایی با نویسندگان ایرانی ومعرفی کتابخانه های عمومی نهاد در صداوسیمای کشور واستانها
تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد سوم:
در
کشورعزیزم ایران اسلامی  آمارافرادی که اصلاَ مطالعه نمی کنند فراوان است
ریشه یابی مسئله نشان می دهد ناآگاهی وعدم تبلیغ صحیح فرهنگ کتاب
وکتابخوانی در رسانه مهمی مثل صدا وسیما منجر به ایجاد مشکل عظیمی به نام
کسانی که اصلاَ مطالعه نمی کنند شده است  علاوه برآن افراد کمی هم وجود
دارند که نمی دانند چه کتابی را مطالعه کنند وحتی معیارمشخصی برای انتخاب
کتاب ومطالعه آن ندارند متاسفانه ما در صدا وسیما در هنگام پخش پیام
بازرگانی تبلیغ کالا داریم ولی تبلیخ کتابخوانی نه پیشنهاد میگردد علاوه
برایجاد برنامه ای مدون ومستقل برای معرفی کتاب به صورت روزی یک ساعت  در
شبکه های ملی ومراکزاستانی ، پیام کتابخوانی مانند پیام یازرگانی در خلال
برنامه های صدا وسیما در رسانه ملی وصدا وسیمای مراکز استانها همیشگی پخش
شود تا قدم اول برای آگاهی وتبلیغ کتاب به صورت صحیح برداشته شود واقعیت
نشان می دهد هیچ رسانه ای به اندازه صدا وسیما برای تبلیخ آنچه مد نطر است
قدرت نفوذ ندارد در کنار پخش معرفی کتاب ونیزمعرفی نویسندگان حوزه کتاب در
هر برنامه  سیما به معرفی یکی ازکتابخانه های عمومی کشور منجمله بخش های
کتابخانه ، تعداد منابع کتابخانه ، بیشترین کتاب امانتی کتابخانه ، معرفی
کتابخوان فعال کتابخانه معرفی شده و…. پرداخته شود تا مخاطبان سیما به
آگاهی لازم جهت خواندن کتاب دلخواه خود برسند.

نتایج به دست آمده از راهکار سوم در صورت اجرای صحیح آن:
-ایجاد آگاهی در بینندگان سیما ومخاطبان کتابخانه برای انتخاب کتاب مورد نظر برای مطالعه
 -علاقمند کردن واشتیاق خواندن کتاب درمخاطبان

۴-توجه به نیازمخاطبان و مراجعه کننذگان  هر کدام ازکتابخانه های عمومی کشوربا استفاده ازجمع آوری اطلاعات توسط مسئولان کتابخانه ها
تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد چهارم
بااستفاده
ازجمع آوری اطلاعات توسط مسئولان کتابخانه ها می توان به نیاز مراجعه
کنندگان هر کتابخانه  پی برد وسپس بر اساس آن نیاز کتابخانه اقدام به
فرستادن کتاب به کتابخانه ها نمود متاسفانه در سالهای اخیر همان بسته از
کتابهایی که مثلاَبرای کتابخانه ای درجه ۲ در تهران فرستاده میشد همان بسته
کتاب برای دیگر کتابخانه های بزرگ وکوچک سراسر ایران عزیزم فرستاده میشد
در صورتیکه پیش می آمد که هیچکدام از آن کتابها نیاز کتابخانه مقصد نبود
وفقط قفسه های کتابخانه ها پرمیشدند از کتابهایی که حتی برای یک بار هم به
امانت برده نشده اند در این حالت علاوه بر اینکه بودجه مقدس بیت المال خرج
میشد اما متاسفانه چنین هزینه ای جز اسراف چیزی را عاید ما نمی کند وفقط
میتوانیم ادعا کنیم کتابخانه های عمومی ما پراز کتاب است  اما کتابهایی که
حتی یکبار هم به امانت برده نمیشوند ومخاطبی ندارند اما وقتی آمار کتابهای
ارسالی کتابخانه ها بر اساس نیاز عضو کتابخانه باشد آن کتاب علاوه بر آنکه
به صورت واقعی (نه کاذب )توسط اعضا مطالعه میشود ما با افتخار ادعا میکنینم
کتابخانه های عمومی ما پر از کتابهایی است که مطالعه میشود ودیگر هزینه
صرف شده بیت المال اسراف تلقی نخواهد شد

نتایج به دست آمده ازراهکار چهارم در صورت اجرای صحیح آن
-احترام
به نیاز مخاطب هر کتابخانه احترام به فرهنگ مطالعه است وسرانه مطالعه کشور
براساس نیازکتابخوان هر کتابخانه به صورت واقعی به دست خواهد آمد ودیگر
نیازی به آمارکاذب مطالعه در ایران عزیزم نیست

– پرهیزاز اسراف در هزینه بیت المال وخرید کتابهای بدون مخاطب

۵-تخصصی کردن بخش کودک ونوجوانان کتابخانه های عمومی کشور
تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد پنجم
یکی
ازبخش های اصلی کتابخانه ها  بخش کودک ونوجوان است که مخاطبان ابتدایی
وراهنمایی از این بخش استفاده می کنند وباید با فرستادن کتابهای ویژه
وکارشناسی شده نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشیم راه اندازی کلاس قصه
گویی ،نقاشی ،کاردستی ،کلاسهای آموزشی مانند:آموزش اشکال ورنگ ها برای
کودکان پیش دبستانی وباتبلیغ اینکه کتابخانه ها  برخلاف مهد های کودک با
کمترین هزینه عضویت  بیشترین خدمات را ارایه می دهند شوق واشتیاق ورود به
کتابخانه ها را برای کودکان صد چندان می کنند توصیه میشود در این بخش
ازکتابدارانی استفاده شود که آموزشهای لازم را جهت اداره این بخش به صورت
تخصصی  داشته باشند وانتخاب کتابدار خانم در این بخش ارایه خدمات را آسان
میکند وبا توجه به راه اندازی سامانه آموزش کارکنان نهاد ،کتابداران خانم
این بخش آموزشهای تخصصی را با حضور در کلاسها ببینند تا بیشترین کارایی را
جهت اداره این بخش داشته باشند.

نتایج به دست آمده از راهکار مورد پنجم
-با
توجه به اینکه بیشترین اعضای هر کتابخانه ای ،کودکان ونوجوانان هستند
تخصصی کردن بخش کودک ونوجوان کتابخانه ها این بخش را فعال خواهد کرد
وشورحضور در کتابخانه ها را برای کودکان صد چندان خواهد کرد

 –
با اجرای صحیح این طرح کودکان مورد تشویق هرچه بیشتر والدین برای حضور
فعال تر در کتابخانه ها قرار میگرند و والدین با آسودگی خاطر ،کتابخانه ها
را مدرسه دوم کودکانشان تلقی خواهند کرد .

۶-
ایجاد بخشی در کتابخانه ها  با عنوان انقلا ب و دفاع مقدس وهمکاری نهاد
کتابخانه های عمومی کشور با بسیج وسپاه جهت ترویج  ومعرفی فرهنگ انقلاب

تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد ششم
ازآنجاییکه
دفاع مقدس و شهدا بخشی از حافظه تاریخی قابل مطالعه کشور ماست ولزوم
آشنایی نسل نونهال تا بزرگسال با فرهنگ ایثاروشهادت وزنده نگهداشتن یاد
وخاطره شهدا ، پیشنهاد میگردد همانگونه که در کتابخانه ها بخشی به نام مخزن
یا کودک وجود دارد بخشی هم به عنوان بخش انقلاب ودفاع مقدس تشکیل شود
وکتاب های مربوط به حوزه  دفاع مقدس در این بخش نگهداری شود وبرچسب مخصوصی
که نمایانگر کتابهای دفاع مقدس است روی این کتابها گذاشته شود (مثلاَ برچسب
دایره ای به رنگ سفید ) ودر این بخش ازتصاویر وپوستر شهدای دفاع مقدس
همراه با زندگینامه شهدا استفاده شود تا در فصول مختلف سال مناسبت هایی که
ازسوی سپاه وبسیج در مورد دفاع مقدس گرفته میشود مراجعیین واعضای جدید
کتابخانه ها را که ازاین بخش بازدید میکنند به خود جذب کند ، زیرا در هر
کتابخانه ای کتابهای دفاع مقدس مراجعیین خاص خود را دارند وپیشنهاد میگردد
با راه اندازی این بخش در کتابخانه ها با همکاری سپاه وبسیج بسیاری از
مسابقات مربوط به انقلاب ودفاع مقدس که توسط سپاه و بسیج برگزار میشود
ازاین به بعد در کتابخانه ها برگزارشود

نتایج به دست آمده ازراهکارمورد ششم
-ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کتابخانه ها ازکودکی تا بزرگسالی
 – جذب اعضا جدید و مخاطبان خاص دفاع مقدس درکتابخانه ها با راه اندازی بخش مجزا ومستقل دفاع مقدس در کتابخانه ها
۷- توجه به نیازمخاطبان کنکورسراسری ،ارشد ودکتری رشته های مختلف دانشگاهی با ایجاد وراه اندازی بانک نرم افزاری سوالات کنکور
تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد هفتم
ازآنجاییکه
خرید کتابهای کمک آموزشی کنکور در مقاطع تحصیلی دانشگاهی برای هر کتابخانه
ای هزینه زیادی می طلبد وبا توجه به اینکه افراد کنکوری از مخاطبین اصلی
کتابخانه ها می باشند وداوطلبان کنکوردر هر کتابخانه ای کتاب های آموزشی
خاص نظیرقلم چی ،گاج ،مبتکران و…را میخواهند ضروری است جهت کاهش هزینه
واینکه قفسه های کتابخانه ها دربخش کتب کنکوری پراز کتابهایی کمک آموزشی
هستند که فقط چاپ های جدید آنها ازطرف داوطلبان کنکور به امانت برده میشوند
به گونه ای که نسخه های چاپ قدیمی این کتابها مثلاَ کتاب زیست شناسی گاج
سال ۸۲ به امانت برده نمیشوند ودر کتابخانه ها خاک میخورند در عوض چاپ
۹۳همان کتاب مورد استقبال داوطلبان کنکور است پیشنهاد میگردد جهت کاهش
هزینه وجلوگیری ازازدحام نسخه های قدیمی این کتابها در قفسه های کتابخانه
ها ،ازسوی نهاد کتابخانه ها نرم افزاری همانند نرم افزار نمایه نشریات
طراحی گردد که تمام سوالات کنکورسالهای مختلف تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی
دانشگاهی همراه با پاسخ در این نرم افزار وجود داشته باشد وداوطلب فقط
بتواند از طریق شماره عضویتی که ازسوی کتابخانه ای که در آن عضو می باشد
وارد نرم افزارمورد نظرگردد وازآن استفاده نماید.

نتایج به دست آمده ازراهکارمورد هفتم
-کاهش هزینه ی خرید کتب کنکوری توسط نهاد و ادارات کل استان ها
-توجه
به نیاز مخاطبان و افزایش پاسخگویی به نیاز های داوطلبان کنکوری و رضایت
مندی آنها(که بخش بیشتری از مراجعان کتابخانه ها را تشکیل می دهند)

۸- الکترونیکی کردن کتابخانه های مرکزی ، کتابها ومنابع موجود در کتابخانه ی مرکزی هراستان
        تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد هشتم
باتوجه
به اینکه در هر کدام ازاستانهای ایران عزیز یک کتابخانه مرکزی وجود دارد
لازم است هر کدام از این کتابخانه های مرکزی در استانها به عنوان کتابخانه
اصلی هر استان تلقی شود وتمام کتابها ومنابع موجود در آنها به صورت
الکترونیکی درآید تا مخاطبان هر استان با توجه به عضویت سراسری اعضا در
کتابخانه ها وبدون مراجعه حضوری در کتابخانه جهت دریافت کتاب بتوانند
ازکتابهای کتابخانه استان مورد نظردراسرع وقت  استفاده کنند ویژگی اصلی این
راهکار برطرف کردن نیازدانشجویان ، استادان ومحققانی است که ممکن است در
استان بومی خود کتاب مورد نظرش در دسترس نباشد ولی با الکترونیکی بودن
کتابهای کتابخانه های مرکزی در استانها میتواند در یکی ازاین کتابخانه ها
کتاب مورد نظرش را بیابد ودرکمترین زمان بیشترین بهینه را از این کار ببرد .

نتایج به دست آمده ازراهکارمورد هشتم
-دسترسی آسان مخاطبان و مراجعان واعضا به کتابها ومنابع کتابخانه های مرکزی
– عدم محدودیت زمانی جهت استفاده از کتب و کتابخانه های مرکزی هر استان در هر ساعت ودرهر شبانه روز

۹-
ایجاد سامانه پیام کوتاه کتابخوانی (SMS) جهت پاسخگویی مخاطبان
وکتابخوانان کتابخانه های عمومی کشور به سوالات مسابقات فرهنگی نهاد

                             تشریح بحث ومحتوای راهکارمورد نهم
یکی
از کارهای ضروری در بحث کتاب وکتابخوانی ،برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت
ویژه در سطح کتابخانه ها بانگاهی تازه در جهت افزایش واقعی سرانه مطالعه
وبه دور ازدادن آمارهای کاذب می باشد برگزاری مسابقات فرهنگی قبلاَهم در
نهاد کتابخانه ها با ایجاد شبکه کتابخوانان حرفه ای برگزار میشد این طرح
علاوه برنقاط مثبت متاسفانه حاوی نکات منفی زیادی بود که در بحث مشکلات
کتابخانه های عمومی وراهکارها ی غلبه برآن بدان پرداخته ام زیرا این طرح
حاوی کتابهای معرفی شده فراوان درهرماه و۱۰ سوال تستی مطرح شده ازاین کتاب
ها ازطرف نهاد بود که با دسترسی به اینترنت ممکن بود و صرفاَ برای
آمارفراوانی مطالعه کتاب بنا نهاده شده بود در حالی که هدف اینجانب این است
که کتاب معرفی شده به صورت واقعی مطالعه گردد سپس نکته کلیدی کتاب ازطرف
نهاد مورد سوال واقع شود پیشنهاد میگردد مسابقات فرهنگی برای عموم مردم
منجمله افرادی که حتی یکبار هم به کتابخانه ها مراجعه نکرده اند با معرفی
یک کتاب در هفته (در هرماه ۴عنوان کتاب با تبلیغ درمیان برنامه های رسانه
ملی واستانی) به صورت سراسری ازسوی نهاد کتابخانه ها با طرح ۳سوال تستی
چهار گزینه ای ازیک کتاب در همان هفته وفرستادن جواب هرسوال به سامانه پیام
کوتاه کتابخوانی نهاد زمینه اجرای صحیح برگزاری واستمرار این مسابقات
فرهنگی تداوم یابد وعموم مردم وکسانی که به اینترنت دسترسی ندارند بتوانند
درآن شرکت کنند.س   

    نتایج به دست آمده ازراهکارمورد نهم
-تداوم مسابقات فرهنگی در سطح وسیع تروبرای تمام اقشار جامعه
-ایجاد انگیزه در افراد جامعه برای مطالعه حتی اگرازجرقه ای کوچک شروع شود

لازم به ذکر است که راهکارهای مطرح شده طبیعتاَ در مدت زمان کوتاهی پاسخگو نمی باشد ونتایج آنها را در بلند مدت شاهد خواهیم بود



    ویدیو : درمورد دیواندره
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b