تغذیه بارداری برای هوش

تغذیه:برای افزایش هوش بچه زمان بارداری

تحقیقات انجام شده در خارج نشان داد برای پسردار شدن بایستی مواد غذایی
اتان غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از کلسیم باشند. برای شروع رژیم، حداقل
دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است
یعنی حداقل ۲ ماه قبل از بارداری و رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام
تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص می شود، ادامه داشته باشد.
ابتدا باید مطمئن شویم که ممنوعیتی برای اجرای رژیم نداشته باشید. مثلاً
رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد: فشار خون بالا، ناراحتی ها ی
قلبی و نارسایی های کلیوی، ممنوع است.
برای پسردار شدن باید از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا استفاده کرد و مصرف کلسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:
مرکبات- زردآلو- آناناس- موز- هلو- گلابی- سیب- گوجه سبز- آلو- خیار- خرما-
گیلاس- تمشک- توت فرنگی- انجیر- خربزه- آب میوه و سبزی- حبوبات-
کنگرفرنگی- گوجه فرنگی- پیاز- چغندرقرمز- زیتون- قارچ- کلم- ذرت- نخودسبز-
سیب زمینی- سبوس- گندم- شاه بلوط- تره شاهی- کنسرو ماهی- ژامبون- کره- ماء
الشعیر- کلوچه- نوشابه گازدار- نقل- قهوه- چای- مایونز.
اگر چه اصول کار ساده است ولی روش اجرای آن آسان نیست و دقت دراجرای آن
شدیداً لازم است و بایستی تحت نظر یک متخصص تغذیه صورت پذیرد.
این رژیم بایستی توسط زن رعایت شود ولی مصرف آن توسط زوجین موجب آسانی
اجرای آن می شود. در ضمن ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم
دریافت می کند، مهم است بویژه قرص هایی که به شدت غنی از سدیم هستند.
بنابراین توصیه می شود مصرف تمام قرص های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم
متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش ها همراه با روش
نزدیکی منقطع استفاده شود.
البته بایستی تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود چون ممکن است در مواردی پاسخ ندهد.

خوراكی هایی مانند گردو ، نارگیل ، كاكائو ، ‏خرما ،‌ كنجد و زنجبیل جزء غذاهای گرم هستند.

در مورد تغذیه دوران پیش از بارداری( سه ماه قبل از شروع بارداری) مصرف
بیشتر منابع اسید فولیک برای تکامل رشد مغزی نوزاد ضروری است، خصوصاً زمانی
که مادر برای مدتی از قرصهای جلوگیری استفاده کرد باشد که می توانید منابع
غذایی آن را مصرف کنید و یا مکمل آنرا بصورت دارو مصرف کنید . منابع غذایی
اسید فولیک شامل : (جگر – حبوبات پخته – اسفناج – جوانه گندم – کلم بروکلی
– کاهو – آب پرتقال تازه – کلم – زرده تخم مرغ – موز) است.

::::::::::::::::::در مورد تغذیه دوران بارداری سئوال کرده بودید. دوران
بارداری دوران ارتباط مستقیم کودک و مادر است.کودک مواد غذایی لازم برای
رشد و نموش را مستقمیاً از خون مادر تأمین می کند. از اینرو رویه تغذیه ای
که شما در دوران بارداری پیش می گیرید نیاز خود و کودکتان را تأمین می کند و
این نشان دهنده اهمیت مسئاله تغذیه دو دوران بارداری و تأثیر مستقیم آن بر
رشد کودک می باشد.
در بسیاری از سیستم های بدن شما در دوران بارداری تغییراتی حاصل می گردد،
حجم خون بدن مادر افزایش می یابد، سینه ها رشد کرده و برای دوران شیردهی
آماده می شود در دستگاه گوارش و کلیه ها نیز تغییراتی حاصل می شود . دفع
ادرار افزایش یافته و مدت عبورغذا نیزازدستگاه گوارش افزایش می یابد. از
اینرو یبوست در دوران بارداری امری طبیعی است.
وزن مادر در دوران بارداری با یک روند صعودی افزایش می یابد که در ابتدا
کند است و در آنها دوران بارداری یا سه ماهه آخر سرعت بیشتری دارد در صورتی
که وزن شما پیش از بارداری در محدوده طبیعی بوده است ، افزایش ۵/۱۱ تا ۱۶
کیلوگرم وزن در طی بارداری طبیعی است.
نیازهای تغذیه ای در دوران بارداری افزایش می یابد. افزایش نیاز مادر به
آهن و کلسیم بیش از مواد مغذی دیگر است. در صورتی که این مواد مغذی به
میزان مورد نیاز روزانه مصرف نشود کودک نیازش را از ذخائر بدن مادر تأمین
می کند و این مادراست که پس از تولد کودک دچار کم خونی و دردهای استخوانی
می شود از اینرو برای تأمین نیاز خود و کودکتان توصیه می کنم طبق راهنمایی
های زیر عمل کنید:
۱٫ روزانه۳ لیوان شیر یا ماست( هر لیوان ماست برابر ۲ لیوان دوغ است) تأمین
کننده نیاز کلسیم بدن شما و تأمین کننده میزان قابل توجهی از پروتئین مورد
نیاز است.
۲٫ مصرف سبزیجات سبز رنگ و میوه جات تازه تأمین کننده ویتامینهای مورد نیاز
کودک شماست. مصرف اسفناج و جعفری برای تأمین کلسیم مورد نیاز شما بسیار
مفید است. سالادهایی که از گوجه فرنگی و کاهو همراه فلفل سبز تهیه شده باشد
تأمین کننده ویتامین C و ماء الشعیر یا جوانه گندم تأمین کننده ویتامین B
مورد نیاز شما است. مصرف روزانه ۳ تا ۴ عدد میوه و همچنین با هر وعده غذایی
سالاد، سبزی خوردن یا سوپ



تغذیه قبل از بارداری: با هوش ترشدن كودك

برای با هوش تر شدن و زیباتر شدن كودك چه اصول تغذیه ونكاتی را قبل از بارداری ودر حین بارداری و بعد از ان باید رعایت كرد پاسخ :

اگر مایل هستید، هوش خود را افزایش دهید، یك لحظه تامل كنید و مطلب زیر
را بخوانید. انتخاب این غذاها نه تنها شما را نزد دیگران باهوش جلوه می
دهد، بلكه به شما كمك می كند كه توانایی تفكر و وضوح ذهنی خود را افزایش
دهید.
۱- روغن ماهی
طبق یك گفته قدیمی می توان گفت : ” ماهی غذای مغز است.”
روغن ماهی یك ماده غذایی مناسب برای مغز است، زیرا DHA ( چربی اُمگا-۳
موجود در ماهی ) التهاب مغز را كاهش می دهد و از آن محافظت می كند.
مغز ما دارای ۶۰ درصد چربی است كه بیشتر آن چربیDHA یاAA ( آراشیدونیك اسید
) است.AA به مقدار زیاد در لبنیات مثل كره و خامه وجود دارد، اماDHA فقط
در انواع ماهی وجود دارد و در منابع گیاهی مثل دانه كتان وجود ندارد.
برای تهیه روغن ماهی یا روغن كبد ماهی سعی كنید مارك های معتبر آنها را
خریداری كنید. در ضمن شكل مایع این دو ماده بهتر از كپسول آنهاست.
در تابستان و بهار كه شدت و مدت تابش نور خورشید كافی است، بدن به مقدار
لازم ویتامینD مورد نیاز خود را می سازد. همانطور كه می دانید ویتامینD بر
اثر تابش نور خورشید بر پوست بدن، ساخته می شود. ولی در زمستان و پاییز كه
مدت و شدت تابش آفتاب كمتر است، نیاز به دریافت مكمل ویتامینD داریم. روغن
كبد ماهی یكی از مهم ترین و غنی ترین منابع ویتامینD است.
بنابراین فرق روغن ماهی و روغن كبد ماهی در این است كه روغن كبد ماهی علاوه
بر اسیدهای چرب اُمگا-۳ ( DHA) ، منبع خوبی از ویتامین های A و D نیز می
باشد.
توصیه می كنم روغن ماهی را از ابتدای بهار تا آخر تابستان مصرف كنید و از
ابتدای پاییز تا آخر زمستان روغن كبد ماهی را دریافت كنید. ولی كسانی كه در
مناطق آب و هوایی گرم ( آفتابی ) هستند، می توانند در تمام سال فقط روغن
ماهی مصرف كنند و نیازی به مصرف روغن كبد ماهی ندارند.
۲- سبزیجات تازه و خام
مواد غذایی كمی وجود دارد كه از نظر ارزش تغذیه ای با سبزیجات برابری كنند.
كاهش سطح اسید فولیك در بدن با بروز بیماری آلزایمر ( فراموشی دوران پیری )
مرتبط است. همچنین آنتی اكسیدان ها و فیتوكمیكال ( رنگدانه های گیاهی )
های موجود در سبزیجات، هوش شما را حفظ خواهند كرد.
توصیه می كنم روزانه به ازای هر ۲۵ كیلوگرم از وزن بدن خود ۵/۰ كیلوگرم
سبزیجات مختلف مصرف كنید. اگر نوع متابولیسم بدن خود را بدانید، می توانید
مقدار دریافت سبزی را تنظیم كنید. مثلاً اگر دریافت پروتئین شما بالاست، به
مصرف سبزی زیادی نیاز ندارید؛ مثلاً بجای ۵/۰ كیلو ، روزانه ۲۵۰ گرم
سبزیجات به ازای هر ۲۵ كیلو از وزن بدن نیاز دارید. اگر پروتئین رژیم شما
بالاست، بایستی سبزیجاتی را مصرف كنید كه پتاسیم كمتری دارند مثل گل كلم،
لوبیای سبز، اسفناج، مارچوبه، قارچ و كرفس ، زیرا مصرف سبزیجاتی كه پتاسیم
زیادی دارند مثل كاهو، كلم پیچ و سایر انواع كلم به همراه پروتئین زیاد ،
باعث عدم تعادل بیوشیمیایی بدن خواهد شد.
ولی افرادی كه دریافت كربوهیدرات غذایی اشان نسبت به پروتئین و چربی بیشتر
است، می توانند سبزیجات فراوانی مصرف كنند به خصوص انواعی را كه پتاسیم
بالایی دارند.
۳- تخم مرغ خام
تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش است. مصرف تخم مرغ علاوه
بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملكرد ذهنی مفید است . در این مورد تخم مرغ
خام فواید بیشتری نسبت به تخم مرغ پخته دارد.
شاید بپرسید چگونه تخم مرغ خام را مصرف كنیم ؟
برای مصرف تخم مرغ به صورت خام می توانید آن را با یك قاشق عسل، یك قاشق
كنجد یا پودر گردو و یك قاشق پودر كاكائو در یك لیوان شیر ولرم یا گرم
مخلوط كرده و میل كنید. در این صورت هم آن را خام مصرف كرده اید و هم معجون
بسیار مفیدی برای سلامتی بدن خود و افزایش وزن ( برای افراد لاغر ) دریافت
نموده اید.
اگر در مورد خطر باكتری ” سالمونلا ” كه در تخم مرغ خام وجود دارد، نگران
هستید، مقاله ای را كه مربوط به خواص تخم مرغ خام است، مطالعه كنید تا
نگرانی شما بر طرف شود.
۴- از مصرف شكر خود داری كنید
شكر به عنوان یك غذا محسوب نمی شود، اما بیشتر اوقات جزء آن دسته از مواد
غذایی است كه باید از مصرف آنها پرهیز كرد. اگر می خواهید میزان هوش خود را
افزایش دهید و نمی توانید كاملاً از مصرف شكر پرهیز كنید، مصرف آن را كاهش
دهید.
مواد غذایی خیلی شیرین، تعادل هورمون انسولین بدن شما را به هم می ریزند كه باعث ایجاد بیماری و گرفتگی ذهن شما می شوند.
ساده ترین روش برای كاهش مصرف شكر، پرهیز از مصرف انواع نوشابه های صنعتی،
آب نبات و شیرینی جات است. همچنین در مصرف آب میوه های صنعتی میانه روی
كنید.
۵- توت فرنگی
توت فرنگی نه تنها خوشمزه است، بلكه یكی از مهم ترین منابع آنتی اكسیدانی
قوی و فیتو كمیكال هاست كه سلامتی بدن را بهبود می بخشد. همچنین دارای
فواید بی شماری برای مغز است. مطالعات نشان داده، مصرف این میوه فرآیند
پیری را در مغز كاهش می دهد.
فقط زمانی كه یك مرتبه مقدار زیادی از آن را مصرف می كنید، مراقب قند موجود
در آن باید باشید. سایر انواع توت نیز كه رنگ تیره ای دارند، دارای چنین
اثراتی هستند؛ مثل تمشك و شاه توت.(در هنگام حاملگی از مصرف انواع توت
خودداری کنید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند)

كولین، ماده ای است كه به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را
تقویت می كند. پزشكی از دانشگاه كارولینای شمالی بیان كرد، اگر در دوران
بارداری مادر، به رژیم غذایی او كولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال
رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.
در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر كولین بدن مادر تخلیه می شود، در نتیجه
كولین كافی برای رشد طبیعی مغز در دسترس نخواهد بود. كولین برای حفظ سلامتی
افراد، موردنیاز است.
كولین یك تركیب فسفولیپیدی است كه در بدن، مواد محلول در چربی را حمل و
چربی ها را امولسیه* می كند. این ماده مستقیماً روی پیام های عصبی موثر است
و قدرت ساخت و آزادسازی استیل كولین را سرعت می بخشد. استیل كولین یك ناقل
عصبی است كه در كنترل عضلات و قدرت حافظه دخالت دارد. منابع غذایی كولین
عبارت اند از: شیر، جگر، تخم مرغ و بادام زمینی. در بدن نیز از اسید آمینه
متیونین ساخته می شود. كولین به صورت مكمل های خوراكی نیز وجود دارد و
مقدار مورد نیاز آن برای مردان ۵۵۰ میلی گرم در روز و برای زنان بالغ ۴۲۵
میلی گرم در روز است.



    ویدیو : تغذیه بارداری برای هوش
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b