تاثیر زیره بر اندامهای مختلف بدن

کلم بروکلی سبزی مغذی


کلم بروکلی یکی از سبزیجات مغذی است. این شامل ۱۴۹ درصد ویتامین ث ، ۱۲٪,ویتامین آ و ۵% کلسیم, ۴% آهن همچنین، کلم بروکلی حاوی ۷۱٪ کربوهیدرات، ۹٪ چربی و ۲۰ درصد پروتئین است.

کلم بروکلی غذای خوبی است چرا که چربی های اشباع و کلسترول آن کم است. غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر در رژیم غذایی است.

کالری کلم بروکلی
۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۳۴ کالری با ۳ درصد چربی، ۳۳ میلی گرم سدیم، ۷گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر در رژیم غذایی و ۲ گرم قند است.

ویتامین های کلم بروکلی
۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۶۲۳ IU ویتامین آ, ، ۸۹٫۲ میلی گرم ویتامین ث,، ۰٫۸ میلی گرم ویتامین ای ، ۱۰۲ مسکزوگرم ویتامین کا,۰٫۱ میلی گرم تیامین,۰٫۱ میلی گرم ریبوفلاوین، ۰٫۶ میلی گرم نیاسین، ۰٫۲ میلی گرم ویتامین B6، فولات موجود در ان ۶۳ میکروگرم است، ۰٫۶ میلی گرم اسید پانتوتنیک، ۱۸٫۷ میلی گرم کولین و ۰٫۱ میلی گرم از بتائین در آن است.

مواد معدنیکلم بروکلی
۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۴۷ میلی گرم کلسیم، ۰٫۷ میلی گرم آهن، ۲۱ میلی گرم منیزیم، ۶۶ میلی گرم فسفر، ۳۱۶ میلی گرم پتاسیم، ۳۳ میلی گرم سدیم، ۰٫۴ میلی گرم روی، ۰٫۲ میلی گرم منگنز و ۲٫۵ میلی گرم سلنیوم است.

چربی و اسیدهای چرب در کلم بروکلی
۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۰٫۴ گرم چربی، ۲۱ میلی گرم از اسیدهای چرب امگا-۳ و ۱۷ میلی گرم اسیدهای چرب امگا ۶ است.

۱۰۰ گرم کلم بروکلی حاوی ۸۹٫۳ گرم آب در آن است. در مجموع، کلم بروکلی دارای پروتئین خوب، ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سلنیوم، فیبر رژیم غذایی، منگنز، پتاسیم، فولات و ویتامین ها مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین K است



    ویدیو : تاثیر زیره بر اندامهای مختلف بدن
این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b