لاک- مدل طراحی ناخن جدید

thumbnail

مدل لاک ناخن های جدید دخترانه و زنانه ۹۴ سری چهارم

لاک

سری چهارم لاک ناخن ۹۴ نمونه لاک ناخن با طراحی های ساده و زیبا در این مطلب ملاحظه کنید

لاک ناخن

لاک ناخن با طرح برگ

طراحی ناخن

لاک ناخن با طرح قلب

مدل لاک

لاک ناخن حرارتی

مدل ناخن

لاک ناخن های جدید دخترانه و زنانه زیبا

مدل لاک زدن

مدل لاک ۲۰۱۶ , لاک ناخن ۹۵

مدل لاک ناخن دخترانه

مدل لاک ناخن های جدید دخترانه و زنانه

مدل طراحی ناخن

آموزش طراحی ناخن

مدل لاک ناخن

مدل لاک دخترانه

طرح ناخن

طراحی ناخن جدید

ناخن

دیزاین ناخن

عکس های لاک ناخن های زیبای دخترانه و زنانه

طرح لاک ناخن

طراحی ناخن

مدل لاک ساده

طراحی لاک ناخن

مدل لاک ناخن ۹۵

لاک ناخن جدید

دیزاین ناخن

مدل طراحی ناخن جدید

طراحی لاک

مدل ناخن دخترانه

لاک ناخن های زیبا دخترانه و زنانه ۹۴

لاک دخترانه , مدل لاک 95 , لاک ناخن جدید , لاک 2016 , مدل دیزاین ناخن

طراحی ناخن های جدید دخترانه و زنانه ۹۴ سری چهارم

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

مدل لاک ۲۰۱۶

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

مدل لاک ناخن جدید دخترانه و زنانه ۹۴ سری چهارم

لاک ناخن 2016 , مدل ناخن , دیزاین ناخن , طراحی ناخن , مدل لاک ناخن 95

لاک ناخن , مدل لاک ناخن , لاک ناخن 2016 , لاک ناخن 95

مضرات استفاده از لاک ناخن

 

لاک ، لاک ناخن
لاک زدن یکی از امور زیبایی مربوط به خانم هاست که به دلیل زیبایی که به دست ها می دهد طرفداران زیادی دارد. اما استفاده مداوم از لاک ناخن عوارض خاص خود را هم دارد که باید به آن توجه شود.

استفاده از لاک ناخن و مضرات آن برای سلامت ناخن

استفاده از لاک ناخن امری بسیار رایج در بین خانم ها می باشد اما لاک زدن به ناخن ها علاوه بر اینکه باعث زیبایی ناخن ها می شود اگر طولانی مدت استفاده شود ترکیبات این ماده شیمیایی می تواند به بافت ناخن نفود کند،و نفوذ مواد لاک به داخل ناخن باعث تغییر رنگ ظاهری ناخن و زردی آن می شود. لاک ها  ناخن را بر خلاف عقیده عموم محکم نمی کند. و همچنین لاک ها ممکن است دارای ترکیباتی باشند که برای ناخن و پوست مضر باشد و ایجاد ناراحتی های پوستی و حساسیت نماید.لاک

لاک

ناخن های شما متشکل از سلول های اپیدرمی است که به صورت مجموعه ای سخت و محکم روی هم قرار گرفته اند. سلول های ناخن ها به ظاهر مرده و با یک پوشش پروتئینی به نام کراتین احاطه شده اند. ناخن عضوی است که نه تنها نقش حفاظت از بافت نوک انگشتان را به عهده دارد بلکه بر زیبایی دست ها نیز می افزاید. از سویی دیگرعوامل زیادی هم سلامت و زیبایی ناخن ها را تحت تاثیر قرار می دهند. عوامل محیطی، بیماری ها، تغذیه ، باکتری ها و قارچ ها می توانند روی ظاهر ناخن ها اثر بگذارند.

 

لاک ناخن و مضرات آن

تاریخچه استفاده از لاک ناخن

 

به همین دلیل می توان گفت ناخن های هر فردی نشان دهنده سلامت اوست. زیبایی ظاهری ناخن ها و استفاده از محصولات آرایشی آن مساله جدیدی نیست بلکه به حدود 3000 سال قبل از میلاد در کشور چین باز می گردد.

چینیان قدیم در ترکیب رنگ ناخن ها از ترکیباتی طبیعی همچون:سفیده تخم مرغ، موم زنبور عسل، رنگ سبزیجات و ژلاتین استفاده می کردند. در مصر باستان، بنا به طبقه اجتماعی، رنگ لاک های مورد استفاده نیز متفاوت بوده است.

طبقات اجتماعی پایین تر از رنگ های کمرنگ و تقریبا بی رنگ و طبقات مرفه تر از رنگ قرمز برای تزئین ناخن های خود بهره می گرفتند. وقتی صحبت از لاک و لاک زدن و خریدن لاک می شود اولین چیزی که به آن فکر می کنیم رنگ لاک است. اینکه مات است یا براق، غلیظ است یا رقیق برای ما مهم است.

لاک ناخن و ترکیبات آن

مهم ترین جزء تشکیل دهنده لاک ناخن نیترو سلولز است ، ماده ثابتی که ناخن را تقویت می کند . این ماده از سلولز گیاهی به دست می آید و در حلال های آلی حل می شود .بعد از مالیدن لاک روی ناخن ، حلال آن تبخیر می شود و لایه لازکی از نیترو سلولز سخت ، درخشان و ضد آب روی ناخن باقی می ماند .

مواد دیگر مورد استفاده در لاک ناخن به غیر از نیترو سلولز شامل ترکیباتی بر پایه وینیل ، متیل اکریلات و استات سلولز می شود ، البته این ترکیبات به سختی و استحکام نیترو سلولز نیستند .

ترکیب لاک ناخن سرطانزا شناخته شده است و باعث تغییراتی در هورمون ها، مشکلات تیروئیدی و بارداری بخصوص در پسرها می شود. فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که برای نگهداری اجساد از آن استفاده می شود و به عنوان ماده نگهدارنده در ترکیب لاک ناخن به کار برده می شود.

این ماده نیز سرطانزا شناخته شده است و تماس پوست با این ماده باعث واکنش های آلرژیک می شود. خشکی و آسیب به ناخن ها از عوارض استفاده از آن گزارش شده است.

تولوئن یکی از حلال های موجود در لاک ناخن است که باعث یکنواختی لاک می شود. این ترکیب یک ماده آلی فرار است که استنشاق آن باعث سوزش چشم ها، ریه ها و گلو شده و روی سیستم اعصاب مرکزی عصبی تاثیر می گذارد. آسیب های باروری و سرگیجه نیز از اثرات آن گزارش شده است.

مضرات استفاده از لاک ناخن

لاک های مناسب تر

لاک های ناخن خوب کدامند؟

با توجه به مطالب ارائه شده سعی کنید لاک ناخن هایی را انتخاب نمایید که عاری از سه ماده سمی فوق الذکر باشند. برخی لاک ها حتی نه تنها حاوی این مواد نیستند بلکه شامل ویتامین، روغن درخت چای، پروتئین گندم و مواد ضد قارچی نیز هستند. مصرف این نوع لاک ها به بقیه ارجحیت دارد.

اما باز هم لاک نزدن بهتر از استفاده از این فرآورده هاست. معمولا برچسب های روی لاک ناخن ها حاکی از ترکیبات شیمیایی و محتویات درون آنهاست و مواد به کار برده شده در ترکیب آنها را به مصرف کنندگان نشان می دهد.

گرچه کارشناسان پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدند که همه لاک های موجود در بازار منطبق با برچسب خود نمی باشند و حتی مواردی هم دیده شده که علیرغم وجود برچسب های عاری از مواد سمی، لاک ناخن حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی سمی بوده است و یا بر عکس آن.

فرمول لاک ناخن های سالم طوری طراحی شده که علاوه بر زیبایی باعث رشد بهتر و استحکام ناخن ها می شوند و عاری از سه ماده سمی هستند. یک دسته از این لاک ها بر پایه آب ساخته شده و دیر خشک شدن از عیوب آنهاست.

مواد برخی از لاک ناخن ها حاوی پروتئین سویا، کلاژن و ویتامین B5 به منظور رشد بهتر و جلوگیری از خش دار شدن ناخن ها هستند. این دسته لاک ها معمولا بی رنگ بوده و زیر لاک ناخن های رنگی استفاده می شوند.

کارشناسان بیشتر نگران وجود فرمالدئید، تولوئن و دیبوتیل فتالات در لاک ها هستند و توصیه می کنند قبل از خرید لاک ناخن ها برای اطمینان بیشتر بروشور مربوطه یا برچسب روی آن را مطالعه فرمائید.

عوارض استفاده از لاک ناخن

عوارض استفاده از لاک های ناخن

زرد شدن و لک دار شدن ناخن ها

رنگ ها و مواد شیمیایی استفاده شده در لاک ناخن بخصوص لاک های تیره رنگ تر، در اثر استفاده طولانی مدت باعث زرد شدن ناخن ها می شوند. بهترین راه برای اینکه دچار این حالت نشویم این است که قبل از لاک زدن از یک پوشش پایه ای بدون رنگ استفاده نماییم.

زرد شدن ناخن ها درا ثر استفاده از لاک ناخن به دلیل جذب پیگمان های موجود در رنگ لاک ها است. بعنوان مثال اکسید های آهن و سایر رنگدانه ها در لاک ناخن قرمز می توانند باعث ایجاد لکه هایی در ناخن شوند.

گاهی اوقات نیز بر اثر استفاده مکرر و طولانی مدت از لاک ناخن و پاک کننده ها، آن لکه هایی سفید رنگ بر روی ناخن ها بخصوص ناخن های پا پدیدار می شوند که می تواند نتیجه واکنش آلرژیک به مواد شیمیایی موجود در آنها باشد و عدم استفاده از لاک ناخن  منجر به رفع آن می گردد.

این واکنش های حساسیتی به لاک ناخن می تواند به شکل قرمزی، خارش، سوختگی و حساس شدن پوست در اطراف ناخن هم خود را نشان دهد و یا حتی با دست زدن به دیگر بخش های صورت وبدن این حساسیت به آن مناطق نیز کشیده شود.

عده زیادی از خانم ها به فرمالدئید به کار رفته درلاک ناخن ها حساسیت نشان می دهند. بهتر است برای پیشگیری از بروز علائم آلرژی، از محصولات فاقد فرمالدئید استفاده نمایید و طوری لاک بزنید که لاک روی منطقه پایین ناخن را نپوشاند.

توصیه هایی از متخصصان

1- استفاده از لاک ناخن برای کودکان توصیه نمی شود چون ممکن است کودکان با به دهان بردن دست شان و جویدن ناخن و لاک روی آن، دچار مسمومیت شوند.

2-  لاک ها نه تنها می توانند برای ما مضر باشند بلکه به محیط زیست ما هم آسیب می رسانند. به عنوان مثال پس از پاک کردن لاک ناخن با یک پنبه آغشته به مواد لاک پاک کن آن را به سطل آشغالی می اندازیم که دوباره به محیط زیست ما باز می گردد.

آیا می توانید تصور کنید سالانه چندین میلیون پنبه آغشته به لاک ناخن و یا شیشه های لاک که حاوی مواد سمی است به محیط زیست ما باز می گردد. پس بطری های حاوی لاک یا ته مانده های آنها را هرگز درون سطل آشغال مخلوط با دیگر زباله ها رها نکنید بلکه آن را در زباله های سمی مخصوص بیندازید.

3- در زمستان ها بهتر است به ناخن های خود استراحتی بدهید و آن ها و ار لاک ناخن استفاده نکنید به آنها شانسی دوباره برای زیبا شدن بدهید.درست است مدتی لاک نزنید. نه لاک نه هیچ پوشش دیگری اعم از برق ناخن یا محصولاتی به عناوین مختلف تقویت کننده و…که در آرایشگاه ها عرضه می شوند.

4- بطری های لاک خود را در دمای اتاق و جای خشک دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

5- لاک ها را در دسترس کودکان قرار ندهید.

6- لاک های ناخن حاوی بسیاری عوامل شیمیایی خطرناک برای سلامتی هستند. این مواد ممکن است باعث آسم، مشکلات پوستی وحتی سرطان سینه شوند.

از لاک های خوب استفاده کنید

عوارض استفاده از لاک پاک کن ها

 

لاک پاک کن ها

پاک کننده های لاک ناخن هم می توانند به ناخن های شما آسیب برسانند. لاک پاک کن ها عموما حاوی استون می باشند، ماده ای که پلاستیک را هم در خود حل می کند چه برسد به ناخن شما.

استفاده از لاک پاک کن های حاوی استون، استحکام ناخن ها را کاهش می دهد، چون این محلول قادر است علاوه بر پاک کردن لاک، به سطح ناخن ها هم نفوذ کند، باعث نازک تر شدن آنها شود، استحکامشان را کم و در نهایت هم ناخن را شکننده کند.

بسیاری از شما وقتی لاک خود را پاک می کنید روی ناخن های خود لکه های سفید رنگ خشکی را می بینید یا گاهی اوقات ناخن هایتان بعد از استفاده از این لاک پاک کن ها پوسته پوسته می شوند.

نگران نباشید این لکه ها قارچ نیست بلکه اثرات ظاهری آسیبی است که این محصولات به ناخن شما وارد آورده اند. لاک پاک کن ها براساس برند شرکت سازنده، حاوی مواد مختلفی می توانند باشند. اما معمولا مواد اصلی تشکیل دهنده آنها ، استون، اتیل استات و یا بوتیل استات، و ایزو پروپیل الکل است.

این ترکیبات بسیار قابل اشتعال که بوی خاص شیمیایی مخصوصی هم می دهند باعث خشکی پوست اطراف ناخن و خشکی و شکنندگی ناخن ها ودر اثر تماس دست با صورت، خارش و التهاب چشم می شوند.

برخی از لاک پاک کن ها فاقد استون هستند، اما این به آن معنا نیست که آن محصول فاقد اثرات جانبی است. در بعضی از آنها به جای استون از متیل استات استفاده شده است که از استون هم خطرناک ترمی باشد. بعد از استفاده از لاک پاک کن ها سعی کنید از لوسیون های نرم کننده یا روغن هایی استفاده کنید تا ناخن تان خشک نشود.

البته جدیداً به منظور جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن ها به لاک پاک کن ها نرم کننده هایی مانند روغن کرچک، استیل پالمیتات یا لانولین اضافه می کنند. برندهای برتر هم ترکیباتی چون ویتامین E، روغن هسته انگور، روغن درخت چای و اسطوخودوس، پروتئین گندم، مواد ضد قارچی و برخی ویتامین ها را به محصولات خود می افزایند.

برخی محصولات پاک کننده لاک ناخن با ترکیبات طبیعی نیز اخیرا وارد بازار شده اند که از روغن سویا و ذرت ساخته شده اند اما دیرتر از پاک کننده های معمولی عمل می کنند. بیشتر متخصصان بر این عقیده اند که استفاده از لاک پاک کن ها را به یکبار در هفته محدود نمایید چرا که حاوی موادی هستند که باعث خشکی و شکنندگی ناخن ها می شوند.

ویدیو : لاک- مدل طراحی ناخن جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter