جدیدترین مدل های آرایش چشم ۲۰۱۷ و سایه چشم مجلسی زنانه عروس

thumbnail

جدیدترین مدل های آرایش چشم ۲۰۱۷ و سایه چشم مجلسی زنانه عروس

با وجود اهمیت دید چشم، بیشتر مردم نسبت به این مسئله بی توجه هستند. کوری و آسیب های چشمی مسئله ای ساده نیست.

می خواهیم ۵ نکته در مورد سلامتی چشم به شما یادآور شویم تا همه دیدی بهتر داشته باشیم.

  مدل های آرایش چشم ۲۰۱۷

۱) از بیماری های چشمی مطلع باشید و مداوماً برای دادن تست بینایی نزد پزشک بروید

بیشتر مشکلات بینایی از بیماری های چشم مثل پیری چشم، آب آوردن چشم، بیماری های دیابت شبکیه و آب مروارید ناشی می شود.

در پیری چشم، سفت و سخت شدن رگ های چشم از ورود اکسیژن و مواد غذایی جلوگیری کرده و باعث می شود که به شبکیه چشم آسیب برسد. ۵۴ درصد بیماریهای چشم در آمریکا مربوط به این بیماری است.

آب آوردن چشم بیماری است که به عصب های چشم که اطلاعات بینایی را از مغز به چشم منتقل می کند صدمه می زند. به خاطر اینکه تا تعداد زیادی از این عصب ها خراب نشوند و صدمه نبینند، مشکلی برای بینایی فرد ایجاد نمی شود، بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری اصلاً از آن خبر ندارند و زمانی متوجه می شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

بیماری های دیابت شبکیه یکی از عوارض مزمن بیماری دیابت است. در این بیماری، رگ های خونی شبکیه چشم مسدود شده و صدمه می بینند. تقریباً نیمی از افراد دیابتی به این بیماری چشمی مبتلا می شوند.

آب مروارید از تیره و تار شدن عدسی چشم ناشی می شود که معمولاً به دید کم میانجامد.

چون تشخیص زودهنگام می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، توصیه می کنیم که مداوماً برای آزمایشات چشم به دکتر مراجعه کنید. افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که مبتلا به دیابت هستند بر اساس بیماری های ذکر شده بیشتر در معرض خطر هستند و بهتر است که سالانه حتماً آزمایش چشم بدهند. پزشک چشم می تواند حتی قبل از اینکه شما علائم بیماری را در خود مشاهده کنید، بیماری شما را تشخیص داده و به شما برای درمان آن کمک کند.

 مدل های آرایش چشم 2017

۲) از عینک آفتابی استفاده کنید

همه ما میدانیم که استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوستمان بسیار خوب است، اما بیشتر افراد فراموش می کنند که چشمانشان نیز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. نیازی نیست که حتماً مستقیم به خورشید نگاه کنید تا چشمانتان آسیب ببیند. اشعات UV می تواند از روی برف، شن، سنگ فرش و آب منعکس شود.

این اشعات UV احتمال ابتلا به پیری چشم و آب مروارید را افزایش می دهد و همچنین به آفتاب سوختگی قرنیه چشم نیز می انجامد که باعث کوری موقت می شود.

عادت کنید که همیشه در بیرون از ساختمان از عینک آفتابی استفاده کنید اما فکر نکنید اگر عینک آفتابی شما خیلی تیره است مقاومت بیشتری در برابر آفتاب دارد. قبل از خرید عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید که ۱۰۰ درصد در برابر اشعات UV محافظ است.

 مدل های آرایش چشم 2017

۳) از خستگی چشم جلوگیری کنید

نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر باعث خستگی چشم می شود که باعث صدمه زدن به چشم است. تاثیرات کوتاه مدت خستگی چشم غیر قابل انکار است: درد چشم، آبریزش چشم، تاری چشم و سردرد.

برای کاهش خستگی چشم در مواقع کار با کامپیوتر نکات زیر را رعایت کنید:

نور کامپیوتر را با استفاده از فیلترهای نور یا تغییر جهت کامپیوتر کاهش دهید.

خیلی نزدیک به مانیتور ننشینید چون نگاه کردن به چیزی که خیلی نزدیک چشم قرار دارد خستگی چشم را بیشتر می کند.

نور زمینه را تنظیم کنید.

ماهیچه های چشم را با گاه گاه نگاه کردن به جسمی در فاصله دور استراحت دهید.

 مدل های آرایش چشم 2017

۴) از عینک های محافظ استفاده کنید

علاوه بر بیماری ها، صدمات چشمی هم یکی دیگر از مهمترین عوامل کوری و آسیبهای چشمی است. در واقع، بیش از یک میلیون نفر هرساله از صدمات چشمی در کشور آمریکا رنج می برند. متاسفانه ۹۰ درصد این آسیب ها قابل پیشگیری بوده است اگراز عینک ها محافظ استفاده می کردند.

در موارد زیر از عینک محافظ استفاده کنید:

در هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی در خانه چون بیشتر آنها قدرت خورندگی داشته و سطح چشم را صدمه می زنند.

در کارگاه هایی که معمولاً با گرد و خاک سر و کار دارد.

در هنگام استفاده از دستگاه چمن زن چون اینگونه دستگاه ها ممکن است یکدفعه سنگ یا چنین چیزهایی را هوا کند.

در همگام کار کردن روی ماشین.

هنگام ورزش به خصوص ورزش هایی که با توپ های کوچک و تند و تیز انجام می گیرد.

 مدل های آرایش چشم 2017

۵) ورزش کنید، غذای مناسب بخورید و از گیاهان که برای چشم مفید است استفاده کنید

خیر، خوردن هویج زیاد دید شما را بهتر نمی کند، اما گرفتن ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای چشمتان بسیار خوب است. سعی کنید که از یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع ویتامین های A، E و C و همچنین روی، مس، سلنیوم و آنتی اکسیدان استفاده کنید.

ورزش کردن هم می تواند با پایین آوردن فشار خون (که باعث پایین آمدن فشار خون در رگ های چشم نیز می شود) به خصوص در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که چشمانشان آب آورده است کمک کند.

همچنین سعی کنید از گیاهانی که برای چشم و بینایی مفید هستند مثل زغال اخته، زآکسانتین و لیکوپن استفاده کنید. زغال اخته به محافظت دیواره های مویرگی چشم کمک می کند و بنابراین از آب آوردن چشم، آب مروارید و پیری چشم جلوگیری می کند. همچنین باعث بهتر شدن دید چشم در شب می شود.

زآکسانتین که در مواد رنگی گیاهان یافت می شود از چشم در برابر اشعات UV محافظت می کند. لیکوپن هم در گوجه فرنگی و میوه های قرمز یافت می شود و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود.

 مدل های آرایش چشم 2017

▪ مراقب چشمانتان باشید

محافظت کامل از چشمانتان امری بسیار مهم است و خیلی هم دشوار نیست. همه چیز به خودتان بستگی دارد-سعی کنید به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید، از عینک های آفتابی در بیرون از منزل و از عینک های محافظ در مواقع لزوم استفاده کنید. با رعایت این نکات می توانید از بینایی خود تا حد زیادی مطمئن شوید.

 مدل های آرایش چشم 2017 مدل های آرایش چشم 2017 مدل های آرایش چشم 2017

ویدیو : جدیدترین مدل های آرایش چشم ۲۰۱۷ و سایه چشم مجلسی زنانه عروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter