مقایسه خواستگار در ازدواج – در ازدواج مقایسه نکنید

thumbnail

دل باختن های زیاد و به وفور اشتباه است. در اطراف همه شما آدم های مختلفی وجود داشته و دارد. پس با آدم های زیادی برخورد داشته اید. چه در محل کار، چه در محل تحصیل، در جامعه و…

مقایسه کردن موقعیت های حال حاضرتان با ارتباط های قبلی یا حتی مواردی تخیلی که در فیلم ها دیده اید هم اشتباه است. گاهی صبر کردن برای رسیدن به یک فرد مناسب تر هم درست نیست. به هر حال از فرد مورد نظر شما جذاب تر و ایده آل تر هم وجود دارد. مگر اینکه بخواهید در این ناآگاهی بمانید و مدام صبر کنید!

به موردها و موقعیت هایی که برای تان پیش می آید، بهتر فکر کنید. وقتی جوان تر هستید به این فکر می کنید که موقعیت های دیگری هم برای تان پیش می آید، پس آنهایی که در دسترس هستند را نادیده می گیرید. از این رو شاید در 35 سالگی به این نتیجه برسید که در طول زندگی دو، سه بار واقعا از افرادی خوش تان آمده است! بنابراین اشتباه است که به موردهایی که در حال حاضر و دردسترس تان است، توجهی نکنید.

دختری 23 ساله هستم. چند سالی است به یکی از همکلاسی هایم در دانشگاه علاقه مند هستم. پس از اقدام به خواستگاری ایشان متوجه شدم تفاوت فرهنگی خانواده ها زیاد است. اکنون خواستگاری دارم که مورد تایید خانواده ام است؛ اما هنوز فکر و خیال همکلاسی ام با من است و همه را با او مقایسه می کنم.
آغاز زندگی مشترک نیازمند گرفتن تصمیمی شفاف و قطعی است. لازمه چنین تصمیم گیری این است که شما درباره مسائل مختلفی با خود به توافق رسیده باشید. در صورتی که با خودتان، معیارهای انتخابی تان و هدفی که از آغاز این مسیر دارید، یکدل نشده باشید، قادر نخواهید بود چالش های زندگی مشترک را پشت سر بگذارید و با افزودن یک مسئله جدید به مسائلتان بیش از پیش دچار سردرگمی خواهید شد.

اطمینان برای ازدواج

تصمیم درست برای ازدواج

به سطحی از قطعیت دست یابید

گفته اید که خودتان متوجه شده اید با همکلاسی تان و خانواده ایشان از لحاظ فرهنگی تفاوت زیادی دارید. در صورتی که درباره این موضوع به خوبی مطمئن هستید، می توانید از همین نقطه شروع کنید. می توانید تفاوت هایی را که مشاهده کرده اید، بررسی کنید. به این موضوع فکر کنید که این تفاوت ها چه تاثیری بر شخصیت این فرد به صورت بنیادی گذاشته است و در صورتی که در نقش همسرتان ظاهر شود طی یک زندگی مشترک چه تاثیراتی می تواند بر زندگی تان بگذارد. به خود یادآور شوید که چگونه قادر خواهید بود با وجود این تفاوت ها نقش هماهنگی با ایشان را درباره فرزندانتان ایفا کنید. در واقع لازم است که آینده تان با این فرد را از نمایی دورتر و با رویکردی بلندمدت بررسی و بر این موضوع و مشکلات ناشی از آن تمرکز کنید. به طور معمول ذهن در موارد این چنینی به صورت تک بعدی عمل می کند و تنها نکات مثبت فرد مقابل و خاطرات خوشایند را مرور می کند. گاهی تا آنجا پیش می رود که گویی آن فرد هیچ خصیصه ناخوشایندی نداشته است. حال آن که چنین تصویری به دور از واقعیت است. تصویر ذهنی تان را با بررسی همه جانبه موضوع تعدیل کنید و در صورتی که به درستی این کار را انجام دهید، قادر خواهید بود نکات مثبت دیگر افرادی که به زندگی تان وارد می شوند( در کنار نکات منفی شان البته) و نیز نکات منفی رابطه قبلی تان را ببینید و دست از مقایسه بردارید.

عجولانه تصمیم نگیرید

همان طور که ذکر کردم ضروری است که تصمیم گیری برای ازدواج با اطمینان انجام گیرد؛ بنابراین توصیه می شود تا زمانی که تا حد مناسبی با رابطه قبلی تان کنار نیامده اید، وارد مقوله ازدواج نشوید. در صورتی که به نظرتان فردی که به تازگی به خواستگاری تان آمده مناسب است می توانید مقداری زمان از ایشان و خانواده شان بگیرید و در این مدت به جمع بندی دست پیدا کنید.

شما چه می خواهید؟

هر چند نظر خانواده درباره ازدواج و شریک آینده هر فرد نقش مهمی دارد و بی توجهی به آن صحیح نیست؛ اما نباید شاخص نهایی تصمیم گیری افراد شود و تنها باید در کنار نظر خود فرد لحاظ شود. اهمیت موضوع از حیث پذیرش مسئولیت مورد بحث است. به این صورت که شما برای این که بتوانید به خوبی با چالش های زندگی مشترک و تشکیل خانواده روبه رو شوید، ضروری است تصمیم برای انتخاب شریک زندگی تان را تصمیمی شخصی بدانید و مسئولیت انتخاب تان را برعهده بگیرید؛ بنابراین در کنار لحاظ کردن نظر خانواده در تصمیم گیری تان معیارهای عاقلانه و مناسبی را برای گزینش همسرتان انتخاب و بر آن مبنا تصمیم گیری نهایی کنید.
ویدیو : مقایسه خواستگار در ازدواج – در ازدواج مقایسه نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter