مربای گل

thumbnail

مواد لازم برای مربای گل

    گل (محمدی، رز) فرقی نمی کند 100 گرم
شکر 200 گرم
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری

مربای گل ، مربای گل محمدی ، مربای گل رز

طرز تهیه مربای گل

ابتدا گلبرگ ها را پاک کرده و تمیز بشویید. سپس در یک شیشه تمیز بعد از اینکه کاملا گلبرگها خشک شدند یک لایه گل بریزید و سپس مقداری شکر. دوباره گل و بعد شکر و این کار را ادامه دهید تا شیشه پر شود درب شیشه را محکم ببندید و برای حدود یک هفته در پشت پنجره آشپزخونه مقابل نور خورشید قرار بدهید مربا در مقابل آفتاب خود به خود رسیده و جوش می زند و بعد از حدود یک هفته کاملا جا می افتد. بعد از این که از جا افتادن مربا مطمئن شدید یک قاشق آبلیمو به درون شیشه هدایت کرده و به هم بزنید. دور شیشه را بشویید و در جای خنک قرار دهید.(این مقدار آبلیمو برای این مقدار گل بود برای مقدار بیشتر اندازه ها را تغییر دهید)

مربای گل ، مربای گل رز ، تهیه مربای گل

نکات تکمیلی در مورد مربای گل

مربای گل جزو مربا و کمپوت میباشد
مربای گل را می توانید در وعده صبحانه – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 0 نفر مناسب میباشد .

مربای گل ، طرز تهیه مربای گل

مربای گل گاو زبان

مربای گل گاو زبان

مواد لازم
گل گاوزبان 50 گرم
شكر 100 گرم
آب چهار پيمانه
آبليمو يك قاشق غذاخوري

طرز تهيه

گل‌هاي گاوزبان‌ را از شب قبل در آب خيس كنيد تا خاك‌شان گرفته شود، بعد آن را در آبكش ريخته و كاملا بشوييد تا تميز شود. آب و شكر را در قابلمه مسي (حتما بايد مسي باشد) ريخته تا قوام بيايد و كش‌دار شود. گل‌‌ها را داخل آن ريخته و چهار الي پنج دقيقه صبر كنيد تا چند جوش بزند. در آخر آبليمو را اضافه كنيد تا مربا كپك نزند.

*******************************************************

Heart مربای گل

مربای گل محمدی
مواد اولیه :

گل محمدی یک کیلوگرم
شکر سه کیلوگرم
جوهر لیمو یک قاشق چایخوری سر صاف
رنگ سرخابی به میزان لازم

نکته:

مربای گل در ماه‌رمضان برای شیرین کردن فرنی استفاده می‌شود و بسیار لذیذ است.

طرز تهیه:

گلبرگ‌های گل محمدی را از هم تفکیک کرده و اندازه‌های درشت را کنار می‌گذاریم، سپس ظرفی که گنجایش این حجم گلبرگ‌ها را داشته باشد آب‌کرده و می‌گذاریم بجوشد. گلبرگ‌ها را در آبجوش ریخته بعد از یکی دو جوش آن را به آرامی آبکش کرده و برای بار دوم این کار را انجام می‌دهیم و بعد با نیم کیلوگرم شکر یک شربت بسیار رقیق تهیه کرده و کنار می‌گذاریم. در ظرف آبی، رنگ صورتی یا سرخابی را در آن ریخته و گلبرگ‌ها را که بر اثر جوشاندن سفید شده است، داخل ظرف آب‌رنگی ریخته و می‌گذاریم چند ساعت در آن بماند تا تمام گلبرگ‌ها رنگ بگیرد، بعد آن را در آبکش ریخته و آبکشی می‌کنیم. بعد از این‌که آب اضافه آن رفت گلبر‌گ‌ها را داخل شربت رقیق ریخته و می‌گذاریم چند ساعت بماند، سپس آن را آبکش کرده و با باقی‌مانده شکر شربت غلیظی تهیه کرده، گلبرگ‌ها را در شربت ریخته و جوهر لیمو را اضافه می‌کنیم بعد از یکی، دو جوش ظرف را از روی حرارت برداشته و به مدت یک شبانه روز می‌گذاریم تا کاملا سرد شود و اگر غلظت شربت مناسب بود، آن را در شیشه ریخته و در جای خنک نگهداری می‌کنیم.

ویدیو : مربای گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter