طرز تهیه پنکیک با آب و شیر

thumbnail

پنکیک یک نوع کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیار زیادی در کل دنیا دارد به طوری که در سراسر دنیا می توانید آنرا بیابید. پنکیک این کیک خوشمزه را می توانید خیلی سریع برای وعده های صبحانه یا عصرانه تهیه کنید و به همراه انواع مربا سرو کنید. در واقع پنکیک ها یک نوع کیک تخت و نازک هستند که داخل تابه پخته می شوند. پنکیک ها بیشتر در وعده صبحانه یا عصرانه سرو می شوند، شاید برای شما جالب باشد در بریتانیا یک روز به عنوان روز پنکیک نامگذاری شده است که تقریبا ۴۰ روز بعد از عید پاک است. شما می توانید پنکیک ها را در طعم و مزه های مختلف با پوره میوه ها تهیه کنید.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید ۸ عدد پنکیک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پن کیک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه پنکیک خانگی با پارسی دی همراه باشید

مواد لازم پنکیک

مواد لازم برای ۸ پنکیک

  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • روغن مایع به میزان کافی
  • بکینگ پودر ۱ و ½ قاشق چایخوری

دستور پخت پنکیک

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول : آماده سازی مواد پنکیک

ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و آب شود سپس در کاسه ای جادار و  بزرگ آرد سفید را می ریزیم و در ادامه نمک ، شکر و بکینگ پودر را به آن می افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک

تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کره ذوب شده را می افزاییم و هم می زنیم تا منسجم شوند. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. (زیاد هم زدن باعث سفت شدن پن کیک ها می شود) می توانید مواد پنکیک را از صافی عبور دهید تا گوله آرد باز شود و مایه یکدست و صافی داشته باشید.

مرحله سوم : سرخ کردن پنکیک

سپس در تابه ای که مخصوص پنکیک باشد و گرد باشد یا تابه ای که در دسترس داریم را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن در آن اسپری می کنیم

و صبر می کنیم تا داغ شود و به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خود مایه پخش می شود و به صورت دایره می شود. بالای سر پن کیک می مانیم چون خیلی سریع سرخ می شود.

مایه را که ریختم بعد از ۱ دقیقه بعد روی آن حفره های مانند سوزن سوزن هایی ایجاد می شود این یعنی در حال سرخ شدن است.کمی لبه آن را بر می گردانیم اگر به رنگ کاراملی یا قهوه ای در آمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را بر می گردانیم

تا طرف دیگر آن پخته و کاراملی رنگ شود.پنکیک خیلی راحت بلند می شود و اصلا به تابه نمی چسبد. پنکیک که آماده شد در بشقابی قرار می دهیم و باقی مواد را نیز به همین صورت آماده می کنیم و با مربا یا عسل یا نوتلا نوش جان کنید.

نکات پخت پنکیک

نکات کلیدی در تهیه پنکیک بدون شیر

  1. استفاده از شیر علاوه بر اینکه باعث می شود پنکیک شما طعم بهتری بگیرد ، باعث می شود پنکیک شما تا مدت زیادی نرم بماند و خشک نشود. البته اگر دوست ندارید پنکیک خود را با شیر درست کنید می توانید شیر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.
  2. فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیز نیست وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  3. برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می شود ۳۰ دقیقه مایه پنکیک را در محیط استراحت بدهید سپس بپزید.
  4. حتما در تمام مراحل پخت پنکیک حرارت ملایم باشد.
  5. اگر دوست داشتید برای رنگ بیشتر می توانید مقداری کمی زعفران دم کشیده غلیط داخل مواد پنکیک بریزید.
  6. اگر تمایل داشتید می توانید مقدار بیشتری شکر به مواد پنکیک اضافه کنید تا پنکیک شیرین تری داشته باشید.
  7. می توانید کره را به ۳ ق غذا خوری روغن مایع جایگزین کنید زیرا بعضی افراد طعم کره را دوست ندارند ولی طعم کره در پنکیک بسیار ملموس است.
  8. اگر دوست داشتید پنکیک پفکی داشته باشید می توانید نصف ق چای خوری دیگر بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید فقط در نظر داشته باشید برای اینکه خاصیت بیکینک پودر حفظ شود نباید بیش از حد مواد را هم بزنید.
  9. شما می توانید با افزودن نوتلا یا شکلات پنکیک مغزدار تهیه کنید.
  10. برای اینکه پنکیک با طعم پرتقال بخواهید داشته باشید می توانید ۱/۲ پیمانه شیر و ۱/۲ پیمانه آب پرتقال اضافه کنید.
  11. تابه ای که پنکیک را داخل آن می پزید باید کف ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری شود.
  12. برای تزئین پنکیک می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید و پنکیک ها را با عسل یا سس شکلاتی میل بفرمائید.
  13. امیدواریم از این طرز تهیه پنکیک استفاده کرده باشید، همچنین پیشنهاد میشود ۴ ویدیو دستور پخت پنکیک را برای فراگیری بیشتر و استفاده از نکات بیشتر مشاهده نمایید.

همچنین ببینید 

ویدیو : طرز تهیه پنکیک با آب و شیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter