طرز تهیه ذرت مکزیکی به روش بیرونی

thumbnail

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد. ذرت مکزیکی با مواد و روش های بسیار متنوعی طبخ می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ذرت مکزیکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ذرت مکزیکی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم ذرت مکزیکی

  • ذرت ۱ قوطی
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
  • سس سفید ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه ذرت مکزیکی

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا در قابلمه ای کره را می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم آب شود و بعد ذرت را اضافه می کنیم(اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید آب آن را جدا کنید و ذرت را در قابلمه بریزید)

و صبر می کنیم تا کمی نرم شود و بعد قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می کنیم و به ذرت اضافه می کنیم و حرارت را ملایم رو به کم می کنیم

و پیاپی هم میزنیم و کمی آب لیمو ترش اضافه می کنیم تا رنگ قارچ ها تغییر نکند و درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا قارچ ها نیز کمی نرم شوند و بعداز ۵ دقیقه به آن سر می زنیم احتمال دارد قارچ ها آب انداخته باشند حرارت را بیشتر می کنیم

و مواد را مخلوط می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر شود و بعد حرارت را کم می کنیم و آویشن،فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می پاشیم و مخلوط می کنیم و سس مایونز را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با تمام مواد آشته شود

و بعد پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و کمی با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار شود.

می توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه کنید و یا سیب زمینی سرخ کنید و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید. پس از ۳ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف های مورد نظر می کشیم و نوش جان کنید.

ویدیو : طرز تهیه ذرت مکزیکی به روش بیرونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter